Mikä olis semmonen mukava pikkukunta vaikka järven rannalla, jonne vois asettua asumaan?
Mieluiten pohjoisempaa, mutta periatteessa mistä vaan. Pohjoinen kiinnostaa, koska siellä on ainakin jonkunmoinen talvi vielä ja jotenkin tuntuu, että siellä on kiireettömämpi ilmapiiri. Kaikkein tärkeintä olis, että on hienoa luontoa ympärillä, mistään huvituksista ei väliä, kunhan hyvä kirjasto ja kohtuullinen ruokakauppa löytyy. Pitkään ollaan mietitty, minne lähdettäis nykyiseltä paikkakunnalta ja puntaroitu kaupukien ja maaseudun välillä, mutta nyt tämä koronahomma kyllä käänsi puntit sinne maaseudun puolelle. Niin ja työhommia ei tarvi aatella, meillä on työ, jota voi tehdä aikalailla missä vain, kunhan netti pelaa.
Kommentit (754)
Sotkamo ehdottomasti, vaikka en itse siellä asukaan!
PIELAVESI ehdottomasti! Ihana uimaranta puhtaalla vedellä lapsillekin, ei sinilevää koskaan. Puhdas ilma, metsiä, ilmainen avantouinti ja punttis kaikille kuntalaisille. Ihana joogaope, hyvät kaupat, koulut, kirjasto ja kirppis. Kaunis luonto ja upea järvi rantapolkuineen, sekä maailman mukavimmat ja ennakkoluulottomimmat pohjoissavolaiset ihmiset, joihin tosi helppo tutustua. Kivoja erilaisia naapurien koiria koirahulluille ja iloisia, seurallisia ikäihmisiä riittää <3 Hauskat Muikkuvestivaalit ja Rollaattorikiihdytysajot joka kesä. Asuin vuosia ja kaipaan takaisin, nyyh nyyh nyyh. Ihmisen kokoinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Joutseno, puumala.
Joutseno on nykyisin osa Lappeenrantaa.
Takaisin milloin? kirjoitti:
PIELAVESI ehdottomasti! Ihana uimaranta puhtaalla vedellä lapsillekin, ei sinilevää koskaan. Puhdas ilma, metsiä, ilmainen avantouinti ja punttis kaikille kuntalaisille. Ihana joogaope, hyvät kaupat, koulut, kirjasto ja kirppis. Kaunis luonto ja upea järvi rantapolkuineen, sekä maailman mukavimmat ja ennakkoluulottomimmat pohjoissavolaiset ihmiset, joihin tosi helppo tutustua. Kivoja erilaisia naapurien koiria koirahulluille ja iloisia, seurallisia ikäihmisiä riittää <3 Hauskat Muikkuvestivaalit ja Rollaattorikiihdytysajot joka kesä. Asuin vuosia ja kaipaan takaisin, nyyh nyyh nyyh. Ihmisen kokoinen paikka.
Lisään vielä: iso hyvin toimiva terveyskeskus ja sen hoidot, minnekään ei tarvitse jonottaa, palveluita riittävästi, fiksu nuorempi nainen kunnanjohtajana Vilma Kröger, joka ymmärtää lapsiperheiden asiat erinomaisesti..... ja paljon paljon muuta https://www.pielavesi.fi/fi
Vierailija kirjoitti:
Tervo pohjois-Savossa. Se on kaunis ja siellä on jopa hyvä ruokapaikka. Kuopioon hurauttaa vajaassa tunnissa, jos tarve vaatii ja toistaiseksi pääsee linja-autollakin. Ei oo kallista vaikka talon ostaisi.
Ai juku! Tää kuulostaa houkuttelevalta. Että paikkakunnalla on jopa hyvä ruokapaikka. Ja linja-autokin kulkee toistaiseksi.
Kiva, kiva.
Kuusamo, sieltä lennät tunnissa isolle kirkolle, jos olis asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa ihan aidosti, että miten olette suunnitelleet sosiaaliset kuvionne? Kun meidän suurin este muutolle on se, että kaikki ystäväpiirit ja harrastukset yms on tässä kaupungissa lähellä. Elämästä häviäisi iso osa pois, jos muuttaisi maalle. Miten te olette tämän sumplineet, vai eikö tällaisella ole teille väliä, jos ihan minne vain voi muuttaa? ihan aidosti kysyn, koska aina mietin miten jotkut voi niin helposti muuttaa.
Tähän ei oo kukaan vastannut?
No minäpä vastaan ja olen ap. Emme ole kotoisin tästä kaupungista, jossa nyt asumme, joten meillä on sukua muutenkin ympäri maata. Ystäviä tämän ikäisillä on kertynyt vuosikymmenien varrelta melkoisesti ja hekin asuvat ympäri maata. Sukua ja ystäviä löytyy pitkin Pohjanmaata, Oulun seudulta, Lapista, Kainuusta, Tampereen seudulta, Turusta, Uudeltamaalta. Työmme kautta tutustumme helposti uusiin ihmisiin ja muutenkin molemmat saamme helposti ystäviä ja ihan hirveän sosiaalisia emme olekaan. Meille tärkeää on se, että lapset ovat kohtuullisen lähellä. Arvostamme luontoa ja tärkein harrastuksemme on luonnossa liikkuminen ja kaikki siihen liittyvä, mieheni kalastaa ja valokuvaa luontoa, tykkäämme hiihtää, lumikenkäillä, pyöräillä, patikoida, minä harrastan polkujuoksua, sienestämme ja marjastamme. Oma puutarha ja pihasauna olisi ihan unelmien täyttymys.
Meillä siis harrastusmahdollisuudet paranisivat maalla ja uskon, että ystävyyssuhteet pysyisivät ja varmasti saisimme myös uusia ystäviä.
Jasmin Ahlroth kirjoitti:
Moikka! :)
Teidän kriteerit täyttävät kaiken miten itse olen tottunut elämään nykyisessä kodissamme. Asumme Keskisuomessa Jämsässä. Talven kannalta ei paras mahdollinen, jos miettii viime talvea mutta muuten talvet Jämsässä ovat olleet lumiset :) + Täällähän on myös Himos, jos laskettelussa pidätte.
Meidän koti olisi nyt myynnissä. Sijainti on Järven rannalla, metsän ympäröimänä. Siksi tulikin heti mieleen, että ihan pakko vinkata tästä, jos tämä olisi juuri se mitä etsitte :) Lenkkipolut ovat parhaimmat ja talvisin järvelle tehdään jäärata sekä hiihtolatuja on myös runsaasti. Naapurustollamme on myös yhteinen rantasauna. Lähellä on myös rauhallinen hiekkaranta.
Laitan linkin tähän alle jos haluatte kurkata :)https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/j%C3%A4ms%C3%A4/15507570
Kaunis talo teillä! Uskon, että menee varmasti kaupaksi. Etsimme kuitenkin vähän vanhempaa taloa, sellaista rempattavaa ja se oma ranta olisi unelmissa. Kiitos kuitenkin ja kaikkea hyvää teille! ap
Vierailija kirjoitti:
Haapavesi, Pohjanmaan Helmi, suurkaupunki vajaalla 7000 asukkaalla, järvi on ”keskellä kaupunkia”. Täällä on vuoria, jokia, lampia ja järviä kotitarpeiksi. Paljon taloja/asuntoja myynnissä, keskustassa ja sivummalla, kerrostalo keskellä kaupunkia. On siis vara valita.
Kulttuuria monenlaista, teatteria, tanssia, kuvataidetta, hyvä kuntosali, anteeksi kaksihan niitä on, uima- ja liikuntahalli, jäähalli, pesiskenttä, ladut talvella huippukunnossa, lunta varastoidaan, joten pikkuladulla pääsee hiihtämään aikaisin. HaapavesiFolkit kesällä (paitsi tietysti nyt). Lukio, ammattiopisto, Haapaveden Opisto ja kansalaisopisto.
NordFuelin tehdasta ootellaan, sitten olis töitäkin yhdelle ja toiselle.
Ei muuta kuin tervetuloa!
Kuulostaapa kivalta. En ole koskaan käynyt. Onko tuulivoimaloita? Niiden naapuriin ei haluta, Pohjanmaan vierailuilla ollaan niitä "tuulipuistoja" nähty ja on kyllä kauhea näky se raiskattu luonto. Pitääpäs käydä tutustumassa Haapaveteen!
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän, mutta en kerro, jotta muutkin ei änkeä sinne. Menen sinne ite.
Mulle tuli heti ihan sama ajatus mieleen.
Kalix. Asunnot halpoja, ei naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervo pohjois-Savossa. Se on kaunis ja siellä on jopa hyvä ruokapaikka. Kuopioon hurauttaa vajaassa tunnissa, jos tarve vaatii ja toistaiseksi pääsee linja-autollakin. Ei oo kallista vaikka talon ostaisi.
Ai juku! Tää kuulostaa houkuttelevalta. Että paikkakunnalla on jopa hyvä ruokapaikka. Ja linja-autokin kulkee toistaiseksi.
Kiva, kiva.
Kuule, se on harvinaista että tuon kokoluokan paikkakunnalla olisi jotain muuta kuin pizzeria ja/tai joku Neste/ABC, mistä saa ruokaa, jos sitäkään. Toisilta saa vain kahvia. Eikä busseja joka pöpeliköstä kulje muuten kuin koululaiskuljetusten aikaan.
Tykkäsin asua Saarijärvellä. Kaunista seutua kaiken kaikkiaan. Asuttiin 200 metrin päässä uimarannalta, joka on keskustan liepeillä.
Takaisin milloin? kirjoitti:
Me on miehen kanssa mietitty tätä aluetta, nyt kun lapset on jo kasvaneet pois kotoa, Pielavesi-Tervo-Maaninka-Keitele-Viitasaari-Vesanto. Ei mene ihan maantieteellisessä järjestyksessä. Jostain syystä Kiuruvesi ei houkuta enää. Mutta osasta noiden läpi tulee kuljettua kotimatkalla ja osassa olen käynyt muuten vaan ja monesti miettinyt, että olisikohan täällä kiva asua. Voitaisiin hyvin tehdä etätyötä yrittäjinä ja olisi kiva vähän laittaa omaa porkkanamaata ja marjapensaita.
Olen itse kotoisin Kuopion liitännäiskunnasta, mutta en ihan sinne kodin viereen halua. En sano tarkemmin, mikä Kuopioon liitetyistä kunnista, kun ovat niin pieniä.
Tähän ei oo kukaan vastannut?