Muitq sinkku-äitejä, jotka ei jaksa hankkia parisuhdetta?
Kun lapsi lähtee viikonlopuksi isänsä luo, mä lähinnä vaan palaisin siitä kuormituksesta, minkä arki on aiheuttanut.
En jaksaisi todellakaan lähteä mihinkään baanalle tai etsiä miestä.
Kommentit (24)
Parisuhteessa olevat aina ihmettelevät miksi et ota miestä? Ja melkein samaan hengenvetoon valittavat omaa parisuhdettaan kuinka se ja tämä on niin huonosti.
Kieroon osaavat katsoa, jotain vikaa on naisessa kun ei miehelle kelpaa. Niinpä. Kyllä kait sitä ottaisikin jos se olisi niin simppeliä kuin mitä vuosia yhdessä ollut pariskunta. Unohdetaan se tutustumisen vaikeus kun kaikki jännittää; toinen ihminen, onko se millainen, kelpaako itse, miten tulevaisuus, löytyykö yhteistä säveltä etc etc siinä menee monta kuukautta ennenkuin mahdollinen suhde asettuu uomiinsa.
Ja kaiken aikaa lapset on siinä ja heille pidän tärkeänä pitää koti turvallisena ja seesteisenä. Mitenkä sitten kun on käynyt parilla treffeillä eikä synkkaa, seuraavaa putkeen ja synkkaa tai on synkkaamatta, siihen tarvii lapsia vielä sekoittaa. Ja kuitenkin pitäisi sitä uutta mahdollista suhdetta jotenkin ylläpitää.
Eli ei. Olkoon näin. Tutustumisvaihe on niin raskas. Kerkeehän sitä. Voihan sitä niin tottua tähän ettei halua ainakaan ristikseen mitään avutonta joka ei edes ruokaansa osaa laittaa tai ymmärrä että siisteys tarvitsee tekoja. Yhteisestä tekemisestä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa olevat aina ihmettelevät miksi et ota miestä? Ja melkein samaan hengenvetoon valittavat omaa parisuhdettaan kuinka se ja tämä on niin huonosti.
Kieroon osaavat katsoa, jotain vikaa on naisessa kun ei miehelle kelpaa. Niinpä. Kyllä kait sitä ottaisikin jos se olisi niin simppeliä kuin mitä vuosia yhdessä ollut pariskunta. Unohdetaan se tutustumisen vaikeus kun kaikki jännittää; toinen ihminen, onko se millainen, kelpaako itse, miten tulevaisuus, löytyykö yhteistä säveltä etc etc siinä menee monta kuukautta ennenkuin mahdollinen suhde asettuu uomiinsa.Ja kaiken aikaa lapset on siinä ja heille pidän tärkeänä pitää koti turvallisena ja seesteisenä. Mitenkä sitten kun on käynyt parilla treffeillä eikä synkkaa, seuraavaa putkeen ja synkkaa tai on synkkaamatta, siihen tarvii lapsia vielä sekoittaa. Ja kuitenkin pitäisi sitä uutta mahdollista suhdetta jotenkin ylläpitää.
Eli ei. Olkoon näin. Tutustumisvaihe on niin raskas. Kerkeehän sitä. Voihan sitä niin tottua tähän ettei halua ainakaan ristikseen mitään avutonta joka ei edes ruokaansa osaa laittaa tai ymmärrä että siisteys tarvitsee tekoja. Yhteisestä tekemisestä puhumattakaan.
Huokaus. Aina joskus sitä ihmettelee, että mistä osa näitä tomppeleita kumppaneita löytää ja aiankin yhä moni on ollut valmis elämään parisuhteessa tällaisen kanssa... Siis heitä jotka ovat kuvaamallasi tavalla erinomaisen avuttomia, kun eivät edes ruokaansa osaa laittaa tai ymmärrä että siisteys tarvitsee tekoja. Yhteisestä tekemisestä puhumattakaan" .... Tällaisist sankareista on puhetta tällä(kin) palstalla lähes joka kerta kun itse vierailen palstalla. Moensti useampi samantapainen avaus samanaikasesti. . No ehkä tääl voi joku korjaan jotkut vapaammin päästellä höyryjä pihalle ja saada vertaistukea....Mutta kyyniseksi mahd. parisuhde eloa kohtaan ennättänen itse tulla tätä menoa, ennen kuin itse on sellaista koen.
Ikisinkku
Ihmeellistä selittelyä kun vieraskielisiä termejä täytyy kenenkään pyytämättä ihan omaehtoisesti viljellä ja sitten ruvetaan selittelemään lapsellisesta lapsetonta takertumalla epäolennaisiin lillukanvarsiin.
Ei kovin älykästä kuvaa anna, siispä mahdollinen laiskuus hankkia enää uutta parisuhdetta ties monennellekko kierrokselle on täysin ok ja oma asia.
Sinkku tarkoittaa yksinasuvaa, lapsetonta ja naimatonta henkilö. Yksinhuoltaja tai elatusvelvollinen ei muutu sinkuksi sen jälkeen kun hän on hankkinut lapsen/lapsia. Voi olla entinen puoliso, mutta ei ole olemassa entisiä lapsia.