Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmentaja/mentori kiusaa

Vierailija
31.03.2020 |

On eräänlainen "guruhahmo" omissa piireissään ja monen ihannoima opettaja. Minulta tuo ihannointi ja keisarin uusien vaatteiden ihailu on jo aikoja sitten loppunut.
Hän on leimannut minut kaikkien kuullen "oudoksi" koska olen introvertti ja hiljainen suomalainen (yhteisö on kansainvälinen). Hänen mukaansa ollaan kaikki outoja metsäläisiä.
Olen sitoutunut valmennusohjelmaan ryhmässä vuoden loppuun saakka. Minulla on hyvät suhteet muihin ryhmäläisiin yksilötasolla, mutta ryhmän kokoontuessa vetäjä kuittailee minulle. Esimerkiksi "ole sinä X:n pari ja yritä tutustua häneen, good luck with that" väittäen, ettei minuun voi tutustua. Minulla on ryhmässä hyviä kavereita, joten jotkut ovat onnistuneet tutustumaan.
Haluaisin haistattaa pitkät, mutta siinä hän saisi olla oikeassa ja kertoa kaikille, että erosin ryhmästä outouteni vuoksi.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi kiusata etänä?

Helposti!

Vierailija
62/71 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi kiusata etänä?

Helposti!

Zoomissa voi laittaa mutelle ja puhua itse mitä haluaa. Eli kirjaimellisesti vaientaa kiusatun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue "ujot ja arat ihmiset ärsyttää" -ketju. Siellä sanotaan miten jotkut eivät kestä kun eivät saa huomiota tai joku ei osallistu heidän sosiaalisiin peleihinsä.

Vierailija
64/71 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on yhä sama. Mitä voisin sanoa?

Vierailija
65/71 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kaksi vaihtoehtoa. 

A) Olet valinnut väärän henkilön

B) Se yrittää opettaa sulle jotain, mutta et kykene näkemään Big Picture ja asian läpi

Zinc

Veikkaan jälkimmäistä, jos vain sinulla on ongelmia. Oletko keskustellut muiden kanssa ?

Eikä sekään vielä takaa mitään ..  Vaatiiko henkilö siis sinulta jotain ihailua tai muuta skeidaa ?

Vierailija
66/71 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa, "gurun" hampaissa. Lopulta ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin häipyä. Sen jälkeen tilanne oli alkuun vaikea, mutta aikaa myöten helpottaa. Lopulta sitä tajuaa, että nämä gurut ovat guruja vain näiden pienten piirien sisällä. Oikeasti he ovat vallanhaluisia narsisteja, jotka ottavat juuri niitä hampaisiinsa, jotka alkavat nähdä ettei tuolla keisarilla olekaan vaatteita. Lähde siis nyt heti! Mikään kurssi ei ole kärsimyksen, kiusaamisen ja oman mielenrauhan arvoinen. Täällä tulee yleisesti ottaen aika heikkoja neuvoja. Älä välitä niistä. Täällä paljon kiusaajia.

Vierailija
67/71 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B) Se yrittää opettaa sulle jotain, mutta et kykene näkemään Big Picture ja asian läpi

Zinc

Veikkaan jälkimmäistä, jos vain sinulla on ongelmia. Oletko keskustellut muiden kanssa ?

Eikä sekään vielä takaa mitään ..  Vaatiiko henkilö siis sinulta jotain ihailua tai muuta skeidaa ?

Olen keskustellut erään vanhemman kurssikaverin kanssa. Hän jakaa näkemykseni. Nuoremmat ovat enemmän gurun pauloissa ja palvovat häntä, tekevät ilmaiseksi hänelle töitä ja mainostavat häntä.

Vierailija
68/71 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin, mistä on kyse. Olet se pikkulapsi, joka näkee, että keisarilla ei ole vaatteita. Muut ovat vielä sokeita. Ota tämä oppimiskokemuksena ja poistu etsimään oikeaa viisautta ja tietoa. Tällaisilta guruilta sitä ei saa. Hakeudu oikeasti opiskelemaan vaikka psykologiaa ja markkinointia, vaikka avoimessa yliopistossa ensin. Tai ulkomailla.

Vierailija
69/71 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät itsekin, mistä on kyse. Olet se pikkulapsi, joka näkee, että keisarilla ei ole vaatteita. Muut ovat vielä sokeita. Ota tämä oppimiskokemuksena ja poistu etsimään oikeaa viisautta ja tietoa. Tällaisilta guruilta sitä ei saa. Hakeudu oikeasti opiskelemaan vaikka psykologiaa ja markkinointia, vaikka avoimessa yliopistossa ensin. Tai ulkomailla.

Totta!

Vierailija
70/71 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Olen keskustellut erään vanhemman kurssikaverin kanssa. Hän jakaa näkemykseni. Nuoremmat ovat enemmän gurun pauloissa ja palvovat häntä, tekevät ilmaiseksi hänelle töitä ja mainostavat häntä.

Aikooko hän jatkaa?

Vierailija
71/71 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita ylös plussat ja miinukset . Mitä saat ja mitä se ottaa? Mitä saisit jos lopettaisit? Mitä menettäisit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi