Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kukaan jaksa tälläisiä eristäytymistä pidemmän päälle

Vierailija
31.03.2020 |

Ihmiset haluaa enemminkin töihin vaikka riski on.
Tulee riitaa kotona, masentuu ym.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tiedetään ihan tutkimustiedosta että keskimäärin ihmiset jaksaa noudattaa tällaisia varsin rajallisen ajan. Se on ollut yksi Ruotsin syy lykätä mitään rajuja toimia. 

Nyt jo, vaikka tilanne on ollut päällä varsin vähän aikaa, keskustelun sävy on täälläkin ihan muuttunut. Viikko sitten jos meni esittämään että tämä tulee aika kalliiksi tai ihannoimaan Ruotsin linjaa, tyrmättiin 100%. Nyt jo löytyy kohtuu paljon ymmärtäjiä tällaisille pohdinnoille. Ja ajan myötä nämä lisääntyy vaan, ja lopulta kansasta merkittävä osa alkaa olla sitä mieltä että tämä on kyllä nyt niin ankeaa että parempi ottaa koronariskikin, eikä enää noudata rajoituksia.

Vierailija
22/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan vinkin mitä takuulla kukaan ei ole vielä sinulle antanut! Tutustu raamattuun, lue ja tutki sitä. Tulet varmasti oppimaan paljon raamatun eri henkilöiden elämistä.

Tämä on hyvä pointti.n.30 vuotta raamattua lueskellut ja pari vuotta ollu saikulla niin Jeesus on äärettömän mielenkiintoinen hahmo.ihan historian tutkimuksenkin mukaan kun Jeesus joskus aika varmuudella on eläny ja jengi vieläkin puhuu siitä.nyt alkuvuodesta tutkimaan koraania.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän hyvin, kun ymmärrän tämän olevan välttämätöntä. Olen töissä kriittisellä alalla ja altistumisriskini on merkittävä. Normaalioloissa olen sosiaalisesti hyvin aktiivinen, mutta nyt kaiken vapaa-aikani olen vain kotona mieheni kanssa.

Vierailija
24/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tiedetään ihan tutkimustiedosta että keskimäärin ihmiset jaksaa noudattaa tällaisia varsin rajallisen ajan. Se on ollut yksi Ruotsin syy lykätä mitään rajuja toimia. 

Nyt jo, vaikka tilanne on ollut päällä varsin vähän aikaa, keskustelun sävy on täälläkin ihan muuttunut. Viikko sitten jos meni esittämään että tämä tulee aika kalliiksi tai ihannoimaan Ruotsin linjaa, tyrmättiin 100%. Nyt jo löytyy kohtuu paljon ymmärtäjiä tällaisille pohdinnoille. Ja ajan myötä nämä lisääntyy vaan, ja lopulta kansasta merkittävä osa alkaa olla sitä mieltä että tämä on kyllä nyt niin ankeaa että parempi ottaa koronariskikin, eikä enää noudata rajoituksia.

On selvää ettemme voi nököttää kuukausitolkulla sisätiloissa. Jossain vaiheessa tämä karanteeni on pakko purkaa ja ihmisten palata töihin ja lasten kouluihin/päiväkoteihin. Tosin sitten se virus taas pääsee valloilleen.

Vierailija
25/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on se vanha jylhänkuusikon sanonta: vain tylsillä ihmisillä on tylsää. 

Pitää täysin paikkansa. Ja jos on vielä jotain alitajuista itseinhoa siihen päälle, niin voi olla hyvin ahdistavaa itsensä ja ajatustensa (tai ajatusten puutoksen) kanssa neljän seinän sisällä. Jos olet omastakin mielestäsi kuolettavan tylsä, olet sitä luultavasti myös muiden mielestä. Älä anna vahingon kiertää.

Moni kaipaa oikeasti vain yleisöä itselleen. Että pääsee esiintymään ja esittämään jotain. Tai vain vttuilemaan muille. 

ollakseen kiinnostava niin pitää tehdä jotain ja ne tekemiset vaatii rahaa.vai kiinnostaako jotain montako tölkkiä on tänään tienvarsilta kerännyt. tai ainakin parisuhteen, yksinolevan asiat ei ihmisiä kiinnosta. 

Vierailija
26/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän alkaa jo tottua. Kunhan pitää yllä selkeän päivärytmin ja ulkoilee joka päivä. Tvstä ei kyllä tule mitään katsottavaa, mutta onneksi on koulukirjasto. Ja onneksi on tullut ostettua kirjoja varoiksi aleista. Jos on seuranpuute, voi soittaa kaverille.

Vierailija
27/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kotikirjasto.

Vierailija
28/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä tylsää on. Riitoja ei ole. Pitäisi varmaan kokeilla, vaihtelun vuoksi :).

Emme ole tottuneet könnäämään jatkuvasti kotona, vaikka olemme kuusikymppisiä. Käymme normaalisti elokuvissa, teatterissa, syömässä...

Nyt töllötämme sarjoja ja filmejä kotona. Välillä ulkoilemme, mutta tylsää tämä on.

Ettekö te harrasta mitään? Eikö ole intohimoa mihinkään? Teettekö itse mitään luovaa vai oletteko pelkkiä kuluttajia? Elämänne kuulostaa tylsältä ja ontolta ihan normaalioloissakin, ei ihme jos alkaa nyt puuduttamaan.

Vierailija
29/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kestää ja jaksaa.

Itse ok tämän kanssa, olen aika introverttinen joten on ihan jees olla vain kotona tapaamatta muita kuin avopuolisoa.

Tokikin harrastukset on peruttu. Ja koulutöitä on enemmän kuin koskaan ennen, ehkä ainoa seikka joka harmittaa kun ei oikein jää sitä omaa aikaa kotona.

Plus kokenut elämässä paljon paljon pahempaakin kuin tämä eristäytyminen.

Vierailija
30/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä tylsää on. Riitoja ei ole. Pitäisi varmaan kokeilla, vaihtelun vuoksi :).

Emme ole tottuneet könnäämään jatkuvasti kotona, vaikka olemme kuusikymppisiä. Käymme normaalisti elokuvissa, teatterissa, syömässä...

Nyt töllötämme sarjoja ja filmejä kotona. Välillä ulkoilemme, mutta tylsää tämä on.

Voi olla tylsää joo,mutta olkaa kuitenkin onnellisia,että olette terveitä ja elossa!

Terveisin ,syöpää sairastava ja sisällä ollut eripituisissa karanteeneissa yli 10 vuotta.Tässä katsotaan kuka kestää,jyvät akanoista eritellään.Tsemppiä!

Niin olemmekin ja kestämme, vaikka tylsää onkin. Miehelläni on syöpä, mutta hyvinä aikoina liikumme paikasta toiseen. Tsemppiä paranemiseen!

Vierailija
31/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan joidenkin muiden kommentoiden tavalla masennusta ja ahdistusta, ja päiväni kuluvat normaalistikin suurimmaksi osaksi yksin kotona. Huomattava ero normaaliin on kuitenkin se, että aiemmin olen voinut halutessani lähteä viettämään aikaa muualla, esimerkiksi kirppiksiä kierrellen. On täysin eri asia olla eristyksissä, kun tämä valinnanvapaus on viety. Tästä syystä en pidä koronakaranteenia erityisen kestävänä ratkaisuna kaikista sen luomista taloudellisista vahingoista puhumattakaan. Ihmishenki on arvokas, mutta jossain kohtaa on pakko alkaa miettiä muitakin vaihtoehtoja, sillä ihmisten jääminen työttömäksi tulee sekin tuomaan mukanaan sairautta ja kuolemaa.

Vierailija
32/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on se vanha jylhänkuusikon sanonta: vain tylsillä ihmisillä on tylsää. 

Pitää täysin paikkansa. Ja jos on vielä jotain alitajuista itseinhoa siihen päälle, niin voi olla hyvin ahdistavaa itsensä ja ajatustensa (tai ajatusten puutoksen) kanssa neljän seinän sisällä. Jos olet omastakin mielestäsi kuolettavan tylsä, olet sitä luultavasti myös muiden mielestä. Älä anna vahingon kiertää.

Moni kaipaa oikeasti vain yleisöä itselleen. Että pääsee esiintymään ja esittämään jotain. Tai vain vttuilemaan muille. 

ollakseen kiinnostava niin pitää tehdä jotain ja ne tekemiset vaatii rahaa.vai kiinnostaako jotain montako tölkkiä on tänään tienvarsilta kerännyt. tai ainakin parisuhteen, yksinolevan asiat ei ihmisiä kiinnosta. 

1: Opettele kirjoittamaan kuten ihmiset!

2: Ollakseen kiinnostava, ei tarvitse suorittaa kallista harrastusta. Kalliita harrastuksia harrastavat ihmiset ovat yhtä kiinnostavia kuin kasa pskaa, mikäli heillä ei ole yhtään omia ajatuksia.

3: Tylsillä ihmisillä ei ole omia ajatuksia.

4: Kun kykenee ajattelemaan itsenäisiä ajatuksia, ei ole koskaan tylsää.

Vierailija
33/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te harrasta mitään? Eikö ole intohimoa mihinkään? Teettekö itse mitään luovaa vai oletteko pelkkiä kuluttajia? Elämänne kuulostaa tylsältä ja ontolta ihan normaalioloissakin, ei ihme jos alkaa nyt puuduttamaan.

Harrastamme, mutta kaikki on tauolla koronan takia. Olen kalligrafiaa ja silkkimaalausta nyt kotona harrastanut, mies ruuvannut moottoripyörää tallissa ja piha on jo kunnostettu yhdessä. Olemme tottuneet käymään muuallakin kuin kotona. Siinä syy tylsyyteen. Elämämme on varmasti jonkun mielestä tylsää ja onttoa, mutta ei meitä muiden mielipiteet haittaa. Kukin tyylillään.

Vierailija
34/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista mun olo on ollut aina. Pitää viihtyy vähintään itsensä kanssa. Teini näkee poikaystäväänsä välillä, poika, 9v, kyllä vähän tylsistyy.

Vierailija
35/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaisin oikein hyvin. Harmittaa, kun joudun käymään vielä töissä. Jäisin oikein mielelläni vaikkapa vuodeksi koronakaranteeniin. Täällä ei tekeminen lopu ja viihdyn kotona oikein hyvin.

Sama. Töissä myös ja harmittaa tuo mäenjaksaaargh! -asenne. Jos on niin köyhä ja tylsä mieli, että ei pysty himassa lonnien olemaan valittamatta, niin sääliksi käy. Tällä ajatuksella olen selvinnyt harmistukseni yli ja tajunnut olevani voittaja tyhjäpäiden maailmassa.

Vierailija
36/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset jaksavat, joilla on kotona paljon tekemistä. Ja varsinkin sellaista tekemistä, jota voi tehdä yksinkin. Mulla tällaista tekemistä on mm neulominen ja ompelu. Lankoja ja kankaita on vaikka kuinka paljon. Tuunaan myös Barbie-nukkeja. Tuunausta odottavia on varmaan noin 50 kpl. Entisöin ja tuunaan huonekaluja. Tällä hetkellä odottaa kaksi kalustetta. Työhuoneeni remontti on kesken, joten voin jatkaa sen tekemistä. Lisäksi piirrän ja maalaan. Kirjoitan blogia. Espanjan opiskelu jäi kesken pari vuotta sitten, mutta nyt voisi taas jatkaa. Lisäksi olin ajatellut, että vanhuuseläkkeellä etsin kaiken mahdollisen tiedon syvänmerenhaudoista. Voisihan sen aloittaa jo nyt. Pitäisi käydä läpi myös kaikki tuhannet valokuvat. Somen kautta pidän yhteyttä sukulaisiin, ystäviin ja kavereihin monta kertaa päivässä. Ei tule yhtään tylsää. Mutta ymmärrän niitä, joilla kaikki mielekäs tekeminen on kodin ulkopuolella.

Vierailija
37/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tännekin piti tulla näsäviisaiden ja omahyväisten tylsyyttään v.ttuilemaan. Aina sama juttu, vaikka puhuttaisiin mistä tahansa.

Vierailija
38/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin jaksan etätöitä paljon paremminkin kuin aikaisemmin lähitöitä. Säästän päivässä liki kolme tuntia työmatkoissa.

Uudenmaan eristys kun puretaan, niin eihän tässä olisi mitään hätää. Minulla ja meillä ei muutenkaan ole tapana riekkua suurissa ihmisjoukoissa, joten muilta osin elämä on muuttunut aika vähän. Turha shoppailu on jäänyt ja kaupassa käydään hyvin harvoin hyvää hygieniaa noudattaen.

Vierailija
39/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin työni sairaalassa milloin tahansa kotona eristäytymiseen etätöillä tai ilman. Vaihtaisitko sinä tänne, koko ajan riskinä sairastua itse tai tartuttaa kotiväki?

Niin. Arvasin.

Vierailija
40/81 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämäni introverttinä oon tähän valmistautunut. Ja hyvin menee :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän