Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi saan seksistä aina bakteerivaginoosin?

Vierailija
31.03.2020 |

Olen harrastanut elämäni aikana yhteensä vain kahden miehen (vakituisen kumppanin) kanssa seksiä, minulle on tehty gynekologisia tutkimuksia ja kaikki seksitautitestit, mutta vieläkään ei ole löytynyt syytä, miksi saan aina bakteerivaginoosin seksin jälkeen. Kyse ei ole hygienian puutteesta, koska käyn alapääpesulla joka päivä ja varsinkin ennen seksiä ja seksin jälkeen enkä tosiaan hankaa sitä millään saippuoilla. Myös miehet ovat aina pitäneet tosi hyvin huolta hygieniastaan. Mistä hitosta tämä johtuu? Näin on ollut aina, mitään hormonaalista ehkäisyä minulla ei ole.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla ja sun kumppanillasi on liian erilaiset bakteerikannat?

Vierailija
2/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se tule herkästi, jos pääsee vieraan emättimen bakteerikantaa omaan? Ettei vaan mies kävis dippailemassa muuallakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Hirveät kirvelyt ja hajut, aina tämän jälkeen. Hygienia täysin kunnossa molemmilla. Mistä johtuu??

Vierailija
4/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se tule herkästi, jos pääsee vieraan emättimen bakteerikantaa omaan? Ettei vaan mies kävis dippailemassa muuallakin?

Voin luvata vaikka oman henkeni kautta, että kyse ei ole tästä. Nykyisellä kumppanilla ei ole edes ”aikaa” missään välissä pettää kun ollaan melkein 24/7 keskenämme tämän koronan takia.

Ap

Vierailija
5/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varoa, ettei sormella tai "elimellä" osu minnekään peräreiän alueelle. Tulehdukset tulevat usein sieltä peräisin (pun inteded) olevilta bakteereilta. En oikein muuta osaa neuvoa. Eikö gynekologilta saisi jotakin lääkettä/emätinpuikkoja, joilla saisi vaikka heti seksin jälkeen emättimen bakteerikannan taas tasaantumaan?

Vierailija
6/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteerivagoosissa emättimen ph arvon muuttuu epäedulliseksi. Emätinhän on hapan 3.8-4.5 ja sperman ph on neutraali 7/ 8 hieman emäksinen. Joten älä ainakaan anna laskea sisään jos noin paljon sinun ph tasapainoasi järkyttää. Kokeile c-vitamiinia sisältäviä kapseleita seksin jälkeen emättimen ph:n tasapainottamiseen. Yksi pitäisi riittää tuossa käytössä. Myös kannattaa tarkistuttaa että miehelläsi ei ole oireeton hiivatulehdus. 

Vierailija
7/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt olla vähemmän pesemättä?

Vierailija
8/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin myös normaalit terveyssiteet voivat aiheuttaa hiivatulehdusta ja bakteerivaginoosia. Tämä tieto ei toki auta, jos nimenomaan seksi aina laukaisee tulehduksen...

Vierailija
9/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastaa monta päivää putkeen ja peppuseksiä myös.

Vierailija
10/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Hirveät kirvelyt ja hajut, aina tämän jälkeen. Hygienia täysin kunnossa molemmilla. Mistä johtuu??

Sinulla saattaa olla hiivatulehdus ja bakteerivaginoosi. Hoida ne erikseen. Jos otat hiivalääkkeen samaan aikaan kun hoidat bakteerivaginoosin, niin se saa tulehduksen yltymään. Hoida ensin hiivatulehdus ja pidä muutama päivä taukoa ja sitten bakteerivaginoosi. Mieheltä kannattaa myös hoitaa hiiva samalla. 

Vierailija
11/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin närpistynyt kasvaaa plllukurttu ohtaan. Huono ajo.

Vierailija
12/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ihmettelee kun eivät näe että se heidän muka kiltti mies onkin oikeasti jännä mies jonka muna ui muissakin naisissa.

Vierailija
13/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita yhteensopimattomia bakteerikantoja minäkin veikkaan. Ellet sitten ole onnettomasti yliherkkä siemennesteelle ylipäätään. Vai tuleeko tulehdus silloinkin, jos seksiä harrastaa kondomin kanssa?

Mulla oli yhden miesystävän kanssa seksistä automaattinen seuraus järkyttävän hajuinen bakteerivaginoosi. Löysin sitten avun Vagi-C -emätintableteista, joista laitoin emättimeen aina yhdyntää seuraava pesun jälkeen pienen murusen. Siitä oli apua sen suhteen ajan. Vaginoosit loppuivat kuin seinään, kun erosimme ja seuraavien kumppanien kanssa ei ole ollut mitään oireita.

Se vaginoosimies olikin kyllä ns. naistenmies, joten mistäpä sitä tietää, jos hän toi aina tuliaisia.

Vierailija
14/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tietoa

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006451276.html

Ketjussa jo mainittiinkin artikkelin tietoja kuten miehen huono hygienia.

Vierailija
15/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma paitsi vaginoosi ei enään pääse haisevaan tilaan, mutta muita oireita on. Mies seurusteli naisen kanssa ennen minua jolla oli paha vaginoosi vaiva ja luulen että on tarttunut mieheen häneltä. Oli kuulema sama homma tällä naisella ollut aina.

Vaikka lääkärit väittää ettei se vaiva voi mieheltä tarttua mutta minä uskon että todellakin voi!

Kerran kärsin hiivakierteestä ja se loppu vasta kun syötin miehellenikin diflugaanin. Lisäksi en usko että ph:n aleminen on syy vaginoosiin vaan seuraus. Naisten vaivoja on tutkittu aivan liian vähän ja todella monet kärsivät koko elämänsä kaikenmaailman vaginooseista mihin ei antibiootitkaan auta kuin hetkellisesti. Sama homma ph tasapainottajien kanssa, se maitohappobakteerigeeli on paras ja lievittää oireita mutta ei poista vaginoosin syytä.

Pitää varmaan itse koittaa hakea lääkikseen ja alkaa tutkia näitä naisten vaivoja kun apua ei tunnu saavan mistään.

Vierailija
16/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pesee kullinsa saippualla tai käy vieraissa?

Yksi vaihtoehto on myös sinun liiallinen pesu vaikka et saippuaa käytäkään.

Vierailija
17/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tosiaan vaikuttaa jos mies pesee saippualla vehkeensä?

Vierailija
18/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla saattaa olla hiivatulehdus ja bakteerivaginoosi. Hoida ne erikseen. Jos otat hiivalääkkeen samaan aikaan kun hoidat bakteerivaginoosin, niin se saa tulehduksen yltymään. Hoida ensin hiivatulehdus ja pidä muutama päivä taukoa ja sitten bakteerivaginoosi. Mieheltä kannattaa myös hoitaa hiiva samalla. 

Ensin bakteerivaginoosi ja sitten hiiva. Suunkautta otettavat bakteerivaginoosilääkkeet ainoat kunnolla toimivat ja laukaisevat hiivan. Miehelle rasvoja.

Vierailija
19/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama ongelma paitsi vaginoosi ei enään pääse haisevaan tilaan, mutta muita oireita on. Mies seurusteli naisen kanssa ennen minua jolla oli paha vaginoosi vaiva ja luulen että on tarttunut mieheen häneltä. Oli kuulema sama homma tällä naisella ollut aina.

Vaikka lääkärit väittää ettei se vaiva voi mieheltä tarttua mutta minä uskon että todellakin voi!

Kerran kärsin hiivakierteestä ja se loppu vasta kun syötin miehellenikin diflugaanin. Lisäksi en usko että ph:n aleminen on syy vaginoosiin vaan seuraus. Naisten vaivoja on tutkittu aivan liian vähän ja todella monet kärsivät koko elämänsä kaikenmaailman vaginooseista mihin ei antibiootitkaan auta kuin hetkellisesti. Sama homma ph tasapainottajien kanssa, se maitohappobakteerigeeli on paras ja lievittää oireita mutta ei poista vaginoosin syytä.

Pitää varmaan itse koittaa hakea lääkikseen ja alkaa tutkia näitä naisten vaivoja kun apua ei tunnu saavan mistään.

Luepas tuo hesarin linkattu artikkeli. Syy on varmaankin miehessä, jos nainen toisensa perään alkaa kärsiä bakteerivaginoosista. Lääkäri sanoo artikkelissa, että esinahallisten miesten kumppaneilla on tutkimusten mukaan enemmän vaivoja kuin ympärileikattujen puolisoilla, koska pesemättömän tai huonosti pestyn esinahan alla muhivat bakteerit ja usein myös hiiva. Jos siis miehellä on hiiva ja haitallinen bakteerikanta peniksessä, nainen saa tulehduksen yhä uudestaan.

Vierailija
20/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tosiaan vaikuttaa jos mies pesee saippualla vehkeensä?

Kyllä. Vaikuttaa ihoon ja pH tasapainoon. Lisäksi voi jäädä saippuajäämiä ja hajustetta ym penikseen joka siitä siirtyy emättimeen. Erityisen voimakas vaikutus on jos pesee kullin saippualla juuri ennen seksiä.

Tästä syystä itselleni tuli bakteerivagionoosia ja loppui miehen lopettaessa saippuapesut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän