Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimisitte tuttavan kanssa, joka kiusaa rivien välistä jatkuvasti? Kylmästi vaan pois fb-frendeistä?

Vierailija
31.03.2020 |

Vai mitä tekisit? Kiusaa hienovaraisesti, ja osaa sen aika hyvin.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on tehokkaampi: Poistaminen vai päivitysten piilottaminen?

Niin, jos poistat, onko tulevaisuudessa tiedossa kiusallisia hetkiä, kun jostain syystä olettekin samassa paikassa samaan aikaan? Onko haittaa, että välinne ovat kylmät?

JAKOMÄEN LÄHIÖPuBI on nyt suljettu...mutta joo voi olla vähän aakwaard kun terde taas aukee..:(

Vierailija
22/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vielä kerran, kun ilmeisesti osa ymmärsi väärin: hänen PITÄÄ nähdä, että juuri MINÄ olen POISTANUT hänet.

Kuten sanottu, hän näkee sen vain, jos käy profiilissasi. Eli on myös mahdollista, että ei huomaa asiaa.

Toinen asia on myös, että jos poistat hänet ja estät hänet ja hän ei löydä profiiliasi, hän voi tulkita asiaa myös niin, että olet ehkä itse poistunut facebookista jostain syystä. Varsinkaan jos hän ei tiedä, mistä syystä olisit poistanut hänet. Yksi kaveri poisti minut, koska oli minulle suuttunut. Kun pelkästään näin, että en pysty laittamaan hänelle viestiä fb:n kautta, ihmettelin asiaa, koska en tiennyt, mistä hän on minulle suuttunut. Asia selvisi minulle vasta, kun puhuimme puhelimessa.

Eli jos haluat kovasti, että hän tietää asian, ehkä kannattaa kertoa hänelle asiasta ja myös syy asiaan. Ja riippuen siitä, tarvitseeko teidän olla jatkossa väleissä, miettiä sanankäänteitä ja tapaa (haluatko tahallaan olla loukkaava niin, että välinne ovat täysin kylmät vai toivotko, että olette tulevaisuudessa jossain väleissä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiusaaja huomaa jos hänet poistetaan, siitä ei tarvi huolehtia :D

Vierailija
24/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoiko Covid-19:sta päivityksiäsi tyyliin:

Ihanaa teilläkin koti ilta .

Mun mies toi just noutosushia (välimäen tekemää) ja skumppaa...

Nyt mennään meidän katetulle partsille yakuziin nautiskelemaan:)

Vierailija
25/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole varovainen, sillä joskus todella taidokkaat ja hienovaraiset kiusaajat ovat narsistisia. Sellainen voi tietää tasan tarkkaan olevansa kiusaaja, mutta jatkaa silti. Heistä kannattaa päästä eroon mahdollisimman vähin äänin, etteivät he hyökkää.

Poistat vaan kavereista sen. Ei sun tarvitse perustella sille mitään tai näpäyttää sitä.

Vierailija
26/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estä se niin se ei näe sun postauksia ja sitten sillä kyllä ärsyttää

Vierailija
27/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole varovainen, sillä joskus todella taidokkaat ja hienovaraiset kiusaajat ovat narsistisia. Sellainen voi tietää tasan tarkkaan olevansa kiusaaja, mutta jatkaa silti. Heistä kannattaa päästä eroon mahdollisimman vähin äänin, etteivät he hyökkää.

Poistat vaan kavereista sen. Ei sun tarvitse perustella sille mitään tai näpäyttää sitä.

Kuulostaa tutulta. Joskus mietin, että miten narsistinen ihminen hyökkäisi tai kostaisi? Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta?

Vierailija
28/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Kaverillas on varmaan paha mieli jostain. Ohjaa hänet terapiaan. :D

Ei normaali ihminen koe tarvetta kiusata muita, ei vaikka joku tyyppi oliski hänen mielestä ärsyttävä, eikä etenkään lähipiiriään halua kiusata kukaan ns normaali älykäs ihminen jolla asiat kunnossa.

Puuttuuko ystävältä jotain vai mikä sillä on hätänä??

Vierailija
29/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaisin vaan.

Oon poistellut FB:stänu vaikka kuinka paljon ihmisiä, miksi se joillekin on niin vaikeaa.

Voit laittaa tyypin samalla estoon, niin et näe sitä facessa enää edes vahingossa.

Vierailija
30/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi hyökätä, jos on poistettu fb-kavereista? Jos ainoa kontakti on facebookin kautta. Kakan puhumista kuka tahansa voi tietysti harjoittaa, mutta se tuskin haittaisi minua.

Vierailija
31/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tajuaahan hän että juuri sinä olet poistanut hänet kavereistasi, eihän sitä kukaan muu voi tehdäkään.

Niin sitten vasta kun/jos menee profiiliinsa ja katsoo kaverilistaansa, niin huomaa vasta siitä että minä olen hävinnyt listalta. Ei, sen pitää tapahtua niin, että hänelle tulisi kylmän lyhyt ilmoitus, että hänet on poistettu minun toimestani. Tosiaan tuohan ei ole mahdollista, harmi.

Laita hänelle privaviesti, jossa ilmoitat asian ja mahdollisesti syyn.

Se viesti ei katoa, vaikka poistat hänet kavereista. Häneltä vain katoaa mahdollisuus vastata viestiin.

Vierailija
32/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin takaisin samalla mitalla, mutta vielä vähän hienovaraisemmin ja tyylikkäämmin.

Vierailija
33/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tajuaahan hän että juuri sinä olet poistanut hänet kavereistasi, eihän sitä kukaan muu voi tehdäkään.

Niin sitten vasta kun/jos menee profiiliinsa ja katsoo kaverilistaansa, niin huomaa vasta siitä että minä olen hävinnyt listalta. Ei, sen pitää tapahtua niin, että hänelle tulisi kylmän lyhyt ilmoitus, että hänet on poistettu minun toimestani. Tosiaan tuohan ei ole mahdollista, harmi.

Se viesti ei katoa, vaikka poistat hänet kavereista. Häneltä vain katoaa mahdollisuus vastata viestiin.

Miten kiusaajalle kerrotaan syy? Ei kai kukaan sellaista sano ääneen? Parempi vaan kadota, ja poistaa kavereista.

Vierailija
34/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kiusaajalle kerrotaan syy? Ei kai kukaan sellaista sano ääneen? Parempi vaan kadota, ja poistaa kavereista.

Miksei voi sanoa? Ehkä hän jäisi miettimään omaa käytöstään.

Kiusaajan kanssa ei pidä keskustella, koska se ei johda mihinkään. Mutta jos sanoo suoraan että olit ilkeä, eikä anna edes mahdollisuutta vastata, sillä voi oikeasti olla jotain vaikutustakin. 

Vierailija
35/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin takaisin samalla mitalla, mutta vielä vähän hienovaraisemmin ja tyylikkäämmin.

Ehdotuksia miten?

Vierailija
36/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli edellisessa työpaikassa sellainen työkaverina. Kiero kuin piru itse ja inhottavaa. Se ei voinut sietää minua.

Eräs päivä marssin hänen huoneseen ja sanoin sille suorat sanat että nyt loppuu tollainen käyttäytyminen. Se meni aivan sekaisin.

Työkaverit kuulivat tästä ja ostivat mulle lahjan. En tajunnut kuinka paljon tämä henkilö oli pari muutakin oli aliarvionut ja kiusannut.

Vierailija
37/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee päivitys jossa kerrot pian koittavasta suuresta muutoksesta.

Sitten seuraava päivitys jossa paljastat suuren muutoksen, joka on energiasyöppöjen, huonosti käyttäytyvien ja moukkamaisten kiusaajien siivoaminen pois elämästäsi. Selitä kaikille, että olet harmissasi kun et ole aikaisemmin älynnyt tehdä tuota luusereiden konmarittamista, mutta nyt lähtee ainakin facesta henkisesti heikkolaatuinen sakki, joiden huonon itsetunnon oksennuslaarina et aijo enää toimia.

Sitten poistat sen pässin.

Seuraava päivitys: No niin nyt on suoritettu ja onnea jäljelle jääneille ystäville ja ihmisille jotka osaavat käyttäytyä kuten aikuiset.

Vierailija
38/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten seuraava päivitys jossa paljastat suuren muutoksen, joka on energiasyöppöjen, huonosti käyttäytyvien ja moukkamaisten kiusaajien siivoaminen pois elämästäsi. Selitä kaikille, että olet harmissasi kun et ole aikaisemmin älynnyt tehdä tuota luusereiden konmarittamista, mutta nyt lähtee ainakin facesta henkisesti heikkolaatuinen sakki, joiden huonon itsetunnon oksennuslaarina et aijo enää toimia.

Seuraava päivitys: No niin nyt on suoritettu ja onnea jäljelle jääneille ystäville ja ihmisille jotka osaavat käyttäytyä kuten aikuiset.

Höpsistä. Kukaan normaali ihminen ei tee näin.

Vierailija
39/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä. Kukaan normaali ihminen ei tee näin.

Ihan hyvin voi tehdä. Sinä taidat syystäkin olla piikittelyn kohteena kun ylennät itsesi joksikin normaaleiden ihmisten mittapuuksi, ja yleiseksi kaikkivaltiaaksi määrittelijäksi, jolla on valta sanoa "kukaan" ja "normaali".

Vierailija
40/47 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Joskus mietin, että miten narsistinen ihminen hyökkäisi tai kostaisi? Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta?

Narsistinen ihminen haluaa tuhota toisen elämän. Pienestä asiasta hän keksii oikeutuksen itselleen kostoon. Kostonhimo on siis jotain niin käsittämätöntä, että sillä ei ole mitään järjellisiä mittasuhteita.