Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenellekään muulle herännyt halu alanvaihtoon lomautusten myötä?

Vierailija
31.03.2020 |

Olen tehnyt samalla työnantajalla määräaikaisuuksia melkein kymmenen vuotta. Nyt jouduin lomautetuksi ja työsopimustani ei jatketa enää. Minulle on luvattu jatkoa, mutta siihen voi mennä 3-5 kk. Tässä lomautettuna on herännyt ajatus, että entä jos vaihtaisinkin alaa. Olen ollut niin stressaantunut ja ahdistunut pätkätyöläisen arkeen jo monta vuotta, että en vaan jaksa enää. Olen tuntenut pitkään arvottomuuden, itseinhon ja huonommuuden tunteita ja ammatillinen itsetuntoni on laskenut nollaan, koska en kelpaa vakituiseksi. Minulla on kaikkia muitakin stressioireita rytmihäiriöistä vatsavaivoihin. Yt:t oli viimeinen pisara. Tajusin tosissani, mite arvoton määräaikainen työntekijä on.

Tiedän pääseväni takaisin töihin, mutta entä jos en haluakaan? Nyt olisi sopiva hetki lähteä muualle, mutta en taida ehtiä tämän vuoden hakuihin. En edes tiedä, mitä lähtisin opiskelemaan. Jos palaan töihin, menee taas monta vuotta, että suunnittelen alanvaihtoa, mutta en saa mitään aikaan. Onko muita samoissa tunnelmissa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon hoito-alalla, ollut vuoden nyt. Vuos sitten valmistuin. :D Ja siis vähän pettyny sekä alan yleiseen ilmapiiriin sekä just siihen miten huonosti moni suhtautuu muhun.

Laitoin jo hakemuksia amk-eri aloille, mut en hoito-alalle koska tää on alipalkattu ja aliarvostettu ala.

Mua ei olla viel lomautettu mutta toivon sitä ja oon siis määräaikanen ja hainkin nimenomaan näitä määräaikasuuksia. :) Ja ehkä joo osa kohtelee sillälailla että "noniin, nyt sun tehtävä on tehdä oikeen kunnon vaikutus ja temppuja jotta ansaitset täällä paikkas ja saat EHKÄ jatkoa"

Ku mä en edes halua tuolta jatkoa vaan halusin vaan määräaikasen työn jotta en oo sidottu loppuiäks mihkään. :D

Ja tosiaan nää siirrot nyt ku valmiuslaki on, niin oli se viiminen pisara, siirto siis johki työhön mitä en osaa edes tehdä.

ja haku-aikaa on vielä huomiseen jäljellä jos amkiin haet.

Vierailija
2/2 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitoalalla ja todellakin vaihdan alaa heti kun tämä poikkeustilanne on ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla