Olen tolkuttoman väsynyt tästä kesäajasta. Aivot ihan puuroa. Olen muutenkin iltavirkku. Työnteosta ei tule mitään.
Joudun napsimaan säännöllisesti melatoniinia, jotta nukahtaisin tarpeeksi aikaisin ja saisin tarpeeksi unta. Joudun heräämään joka aamu 6.35, jotta ehdin kahdeksaksi töihin. Ja joo, joudun edelleen menemään työpaikalle, en voi tehdä etätöitä.
Lomilla luontainen unirytmini on 9 tuntia unta ja nukun sen noin puoliltaöin aamuyhdeksään. Jotta voisin nukkua tarvitsemani 9 tuntia, minun olisi mentävä jo 21.35 nukkumaan. Tai siis nukahtaa silloin. En ole tuolloin mitenkään väsynyt. Syön 12mg melatoniinia ennen työaamuja (siis illalla), jotta nukahtaisin.
Nyt jouduin heräämään vielä tuntia aiemmin, eli 5.35 kesäaikaan siirtymisen takia. Olen aivan kuollut, sekoilen sanoissani, liikkeet ovat hitaita. Jos voisin mennä hetkeksi lepäämään, nukahtaisin varmasti.
Miksi ihmisiä kiusataan tällaisella!?!
Kommentit (16)
Mä nautin valoisista illoista, vaikuttaa paljon mielialaan :)
Täällä kanssa iltavirkku, inhoan tätä kellojen siirtelyä. Tarvitsen myös 9 tuntia unta yössä, jos nukun vähemmän olen väsynyt. Minulle sopii myös mennä noin puolilta öin nukkumaan ja herätä klo 9.00 aamulla. Mutta kun on edelleen työelämässä tämä että aamuvirkkujen mukaan eletään, per.....kele.
Olen luontainen iltavirkku ja nautin kesäajasta! Sopii minulle paljon paremmin kuin talviaika. Tykkään, kun illalla on valoisaa vielä kun lähden töistä, ja ehdin päivännäöllä ulkoillakin.
Aamulla on ihan samantekevää minulle, onko valoa vai ei.
Valoisat illat ovat niin parasta. Paljon myöhempään tuli eilenkin oltua pihalla lasten kanssa.
Kuka sitä valoa aamuyöllä tarvitsee? Nyt kuitenkin jo kuuden aikaan alkaa olla ihan hyvä valo etelässä.
Mullakin teinistä asti tämä kevään kellojen siirtely sekoittaa kropan ja pään n. 2-3 viikoksi.
Yleensä tulee myös outoja ahdistuksia tai haikeuden tunnetta.
Syksyn kellojen siirto ei tee mitään, omituista.
Olisiko kesäajasta kärsivien mahdollista siirtyä tekemään töitä iltavuoroon? Tai sopia myöhempi töihintuloaika? Millainen työ ap:lla on?
Voi ei, taas tämä sama keskustelu, samat kommentit... Eikö edes korona saa teitä kesäaikavihaajia laittamaan asioita tärkeysjärjestykseen? Ei voi olla noin elämää mullistava asia joku yhden tunnin siirto. Tässä on nyt aika paljon isompiakin murheita.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, taas tämä sama keskustelu, samat kommentit... Eikö edes korona saa teitä kesäaikavihaajia laittamaan asioita tärkeysjärjestykseen? Ei voi olla noin elämää mullistava asia joku yhden tunnin siirto. Tässä on nyt aika paljon isompiakin murheita.
Hyvin kirjoitit👍mä en edes huomaa itsessäni mitään muutosta, tunti on todellakin niin lyhyt aika, muutokseen sopeutuu nopeasti.
Jotkut vaan tekee itsestään "tärkeän" .
Vierailija kirjoitti:
Mä nautin valoisista illoista, vaikuttaa paljon mielialaan :)
Joo, mäkin nautin. Mutta en saa nukuttua, sehän se ongelma tässä onkin. Joudun heräämään aivan infernaaliseen aikaan.
Ei tämä ole mielialakysymys. Tottakai ihmiset nauttivat valosta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kesäajasta kärsivien mahdollista siirtyä tekemään töitä iltavuoroon? Tai sopia myöhempi töihintuloaika? Millainen työ ap:lla on?
Klo 8-16 joka arkipäivä. Toimistotyö. Ei mitään joustoa, koska toimiston on oltava tasan tuolloin avoinna.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ai, anteeksi. En tiennyt, että maailmassa saa puhua vain yhdestä ongelmasta kerrallaan. Koronaa siis jatkossa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kirjoitit👍mä en edes huomaa itsessäni mitään muutosta, tunti on todellakin niin lyhyt aika, muutokseen sopeutuu nopeasti.
Jotkut vaan tekee itsestään "tärkeän" .
Jos et aamulla peiliin katsoessasi vielä huomannut, niin sinä et ole maailman kaikki muut ihmiset. Jotkut meistä huomaavat muutoksia ja kärsivät niistä suunnattomasti, vaikkei tämä aiheuttaisi juuri sinulle yhtään mitään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vaan tekee itsestään "tärkeän" .Kunhan kuvittelet😁
Jos et aamulla peiliin katsoessasi vielä huomannut, niin sinä et ole maailman kaikki muut ihmiset. Jotkut meistä huomaavat muutoksia ja kärsivät niistä suunnattomasti, vaikkei tämä aiheuttaisi juuri sinulle yhtään mitään.
ap
Hommatkaa kunnon unilääkettä lääkäriltä , eikä mitään Halpahallin melatoniinivalmistetta.
Ne mitään auta.
Vierailija kirjoitti:
Minuunkin kellojen siirtäminen vaikuttaa voimakkasti. Väsyttää, päätä särkee, huimaa. En syö tälä hetkellä melatoniinia.
Voi voi, sä et voi edes matkustaa mihinkään, missä on eri aika kun niin tulee oireita. Ei edes Ruotsiin.
Minuunkin kellojen siirtäminen vaikuttaa voimakkasti. Väsyttää, päätä särkee, huimaa. En syö tälä hetkellä melatoniinia.