Viimeksi katsomasi netflix sarja? Oliko hyvä? Katsoitko loppuun?
Itsellä Itaewon Class. Katselin ekaa jaksoa parikymmentä minuuttia mutta ei temmannut mukaansa, jätin kesken.
Kommentit (415)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin ajat sitten HBO-Nordic:iin. Netflix on täynnä pelkää yliluonnollista ja epärealistista paskaa. Mutta siitähän te tykkäätte, valitettavasti.
HBO on täynnä sarjoja, joiden suosio perustuu paljaaseen pintaan ja/tai huoraamiseen. Mutta siitähän sinä tykkäät, valitettavasti.
No ei todellakaan ole. Huomaan kyllä alapaukkujen määrästä että typerää fantasiamössöä vaan tuijotatte, Ei mitään realismin tajua tai halua. Onneksi en tunne teitä livenä.
Taidat olla aika rajoittunut ja mielikuvitukseton tyyppi, kun säätövara ei riitä jos mennään realismin ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Onko Stranger Things kauhusarja?
Mä jäin kattomaan sitä sen kasarivivahteen takia. Ei koukuta millään tavalla. Aika lapsellinen juoni ja olen pitänytkin sitä teinisarjana.
Minäkin katsoin yhden jakson, mutta en jäänyt koukkuun. Ehkä vähän hämää kun päähahmot ovat lapsia, tuntuu lastensarjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä jäin kattomaan sitä sen kasarivivahteen takia. Ei koukuta millään tavalla. Aika lapsellinen juoni ja olen pitänytkin sitä teinisarjana.
Tavallaan. 80-luvun kauhuleffat on tuon tyylisiä. Niissä ei revitellä millään suolenpätkillä niin kuin uudemmissa. Minusta tämä muistutti vanhoja Stephen King leffoja. Tykkäsin kovasti.
Hei! Hyvä pointti! Kasarikauhu oli Stephen King tai nättejä nuoria kirkumassa. Stephen Kingiä luin. Leffat ja sarjathan Stephen kingin tuotantoon pohjautuen on ihan kakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan. 80-luvun kauhuleffat on tuon tyylisiä. Niissä ei revitellä millään suolenpätkillä niin kuin uudemmissa. Minusta tämä muistutti vanhoja Stephen King leffoja. Tykkäsin kovasti.
Hei! Hyvä pointti! Kasarikauhu oli Stephen King tai nättejä nuoria kirkumassa. Stephen Kingiä luin. Leffat ja sarjathan Stephen kingin tuotantoon pohjautuen on ihan kakkaa.
Niin ei ne ehkä taiteellisessa mielessä mitään huippulaadukkaita ole. 😁 Itse silti tykkään niistä enemmän kuin nykykauhusta, joka on raakaa ja mässäilevää, ja jossa sankarit lopuksi kuolee ja katsojalle jää vain paha mieli ja painajaiset.
Breaking bad. Kaikkien pitäisi katsoa tämä masterpiece.
Kiitos Locke & Keyn vinkanneelle! Olin aikonut skipata sen, mutta katsoinkin sitten parissa illassa koko ekan kauden :D Suosittelempa siis minäkin!
Vagabond oli aivan mahtava!!! Ensin häiritsi kun oli koreaksi, mutta tämä seikka jäi kakkoseksi mielenkiintoisen juonen, hyvän näyttelemisen ja taidokkaan kuvaamisen ansiosta!!!
Oli huumoria, äksöniä, draamaa ja romantiikkaa!!! Kaikkea juuri sopivasti!!! :DD
Luonto ei nuku.
Oli hyvä ja katsoin loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole vielä maininnut Better Call Saulia?
On siis Breaking Badin "alkutarina" joka keskittyy limanuljaskamaisen Saul Goodmanin (asianajaja) elämään ennen BB:tä. Todella upeasti näytelty ja käsikirjoitettu. Todellinen slow burner.
Ei tarvitse katsoa Breaking Badia tätä ennen, eivätkä sarjat siis sinänsä ole yhtään samankaltaisia. BB oli enemmän "cool" ja väkivaltaakin oli rutkasti enemmän, BCS taas henkilöhahmoihin nojaava draama/tragedia (löytyy kyllä hieman huumoriakin). Paranee kausi kaudelta.
En tosin suosittele ihmisille, jotka kaipaavat hirveästi toimintaa ja nopeatempoista juonenkulkua :)
Aloin juuri katsoa Better Call Saulia ihan alusta. Loistava humoristinen rikossarja ja loistava näyttelijä Bob Odenkirk pääosassa.
P. S. Päähenkilön nimen vitsikin selvisi: Saul Goodman = it's all good man.
Täällä myös ykkösenä Better Call Saul. Olen nauttinut jopa vielä enemmän kuin Breaking Badista. Nyt vaan sydän kylmänä odotellaan, mitä kauheaa tapahtuu niille henkilöille, jotka eivät olleet kuvioissa enää BB:ssä. Nacho ja etenkin Kim :(
Vagabond kirjoitti:
Vagabond oli aivan mahtava!!! Ensin häiritsi kun oli koreaksi, mutta tämä seikka jäi kakkoseksi mielenkiintoisen juonen, hyvän näyttelemisen ja taidokkaan kuvaamisen ansiosta!!!
Oli huumoria, äksöniä, draamaa ja romantiikkaa!!! Kaikkea juuri sopivasti!!! :DD
Se on todella hyvä! Katsoin ensin päänäyttelijän Korean Odysseyn ja aloin fanittaa. Korean Odyssey oli puolestaan todella hauska ja romanttinen ja hyvin erilainen kuin mitä länsimaiset sarjat.
Vierailija kirjoitti:
IT-Porukka, eli the IT-Crowd. Saa nauraa vedet silmissä.
Tämän voisi katsoa uudelleen. Olen nähnyt sarjan joskus yli 5 v sitten, mutta muistan sen olleen tosi hauska. Suurimmaksi osaksi niiden kahden äijän touhut olivat jopa aika realistisen tuntuisia. Muistan etten voinut sietää Rillit huurussa-sarjaa, koska se ampui niin rankasti yli, mutta IT Crowd oli onnistunut kuva sen skenen tyypeistä.
Nuorisodraaman perään jos on, ELITE. Ja Baby kanssa, ihanaa italian kieltä.
Bojack Horseman ja Tuca & Bertie. Katsoin loppuun. Konseptiltaan vähän samanlaiset, molemmat aikuisille suunnattuja antropomorfisista eläimistä kertovia animaatioita. Samoja tekijöitä mukana ja osa käsitellyistä teemoista on aika samanlaisia. T & B kuitenkin lopetettiin jo 1. kauden jälkeen eikä ehtinyt oikein kehittyä sarjana, ja jää siksi Bojackiin verrattuna kevyeksi.
Molemmat oli musta katsomisen arvoisia, älykästä ja haastavaa viihdettä jota huumori estää käymästä liian raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ei ne ehkä taiteellisessa mielessä mitään huippulaadukkaita ole. 😁 Itse silti tykkään niistä enemmän kuin nykykauhusta, joka on raakaa ja mässäilevää, ja jossa sankarit lopuksi kuolee ja katsojalle jää vain paha mieli ja painajaiset.
Mä harrastan vaan psykologista kauhua. Japani akselilta tulee katsottua jonkun verran, kun kauhututtaa. Ei verta, ei mässäily. Vaan aika hidastakin menoa ja toisaalta jumittamista ärsytykseen, mutta kylläpä käy kauhumutteriin, kun kerkee miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän voisi katsoa uudelleen. Olen nähnyt sarjan joskus yli 5 v sitten, mutta muistan sen olleen tosi hauska. Suurimmaksi osaksi niiden kahden äijän touhut olivat jopa aika realistisen tuntuisia. Muistan etten voinut sietää Rillit huurussa-sarjaa, koska se ampui niin rankasti yli, mutta IT Crowd oli onnistunut kuva sen skenen tyypeistä.
Menee jo OT, mutta miten Big Bang ampuu yli ja mistä? - eihän näitä sarjoja voi edes verrata. Eriaikakauden sarjoja, eri maat, eri ala....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole vielä maininnut Better Call Saulia?
On siis Breaking Badin "alkutarina" joka keskittyy limanuljaskamaisen Saul Goodmanin (asianajaja) elämään ennen BB:tä. Todella upeasti näytelty ja käsikirjoitettu. Todellinen slow burner.
Ei tarvitse katsoa Breaking Badia tätä ennen, eivätkä sarjat siis sinänsä ole yhtään samankaltaisia. BB oli enemmän "cool" ja väkivaltaakin oli rutkasti enemmän, BCS taas henkilöhahmoihin nojaava draama/tragedia (löytyy kyllä hieman huumoriakin). Paranee kausi kaudelta.
En tosin suosittele ihmisille, jotka kaipaavat hirveästi toimintaa ja nopeatempoista juonenkulkua :)
Aloin juuri katsoa Better Call Saulia ihan alusta. Loistava humoristinen rikossarja ja loistava näyttelijä Bob Odenkirk pääosassa.
P. S. Päähenkilön nimen vitsikin selvisi: Saul Goodman = it's all good man.
Täällä myös ykkösenä Better Call Saul. Olen nauttinut jopa vielä enemmän kuin Breaking Badista. Nyt vaan sydän kylmänä odotellaan, mitä kauheaa tapahtuu niille henkilöille, jotka eivät olleet kuvioissa enää BB:ssä. Nacho ja etenkin Kim :(
Piti oikein tarkistaa, kun muistin, että Nacho oli BB ekalla kaudella vielä... Ei ollut. :)
Kimin kohtaloa mietin viime jakson myötä.. Jäin miettimään, että voihan Kim olla BBkin aikaan kuvioissa. Eihän siinä ollut "saulin" yksityiselämää oikeastaan ollenkaan. Ns. sivuhahmolta karsittu turha ruutuaika pois.
MUTTA Better Call Saul on maailman historian onnistunein spinoff. Pärjää hyvin omana sarjanaan ja siinä ja siinä, ettei mene emosarjan ohi. Käsikirjoitus huippua, näyttelijät ja kohtaukset yleensäkään.
BBssä oli se ärsyttävä ja silti niin koukuttava jakso, kun jahtasivat kärpästä siellä laboratoriossa. Saulissa oli vasta kohtaus, kun Saul tiputti jäätelönsä maahan ja saatiin katsella muurahaisten menoa jonkin aikaa.. miten onkin hypnoottista katteltavaa? :D Sitten siihen vielä palattiin jakson lopussa. Nää on yksinkertaisia, hitaita ja aivan briljantteja koukkuja kummassakin sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee jo OT, mutta miten Big Bang ampuu yli ja mistä? - eihän näitä sarjoja voi edes verrata. Eriaikakauden sarjoja, eri maat, eri ala....
Eri. Selvästi viitattiin siihen, etä BBT on tyyliltään karikatyyrimäisempi ja huumori on yksinkertaisempaa ja aika tökeröä.
Viime yönä tuli ahmittua Ozarkin kolmas kausi. Aivan mahtava sarja tämäkin. (huikeeta fantasiaa! ;))
Joku sanoi, että neljäs kausi luvassa, kun jäi semmoiseen kohtaan. Mä taas näin, että sarjan voi hyvinkin lopettaa tähän. Siinä oli ihan järkevä lopetus, eikä kaikkea tarvii pureskella katsojalle valmiiksi. En tätä lähde tässä nyt enempää ruotimaan, etten tule kaikkea spoilanneeksi. Tokihan sieltä on neloskausi tulossa. Hyvä kässäri sulkee sarjojen kaudet, eikä jätä kymmeniä kysymyksiä ja cliffhangereita.
Ozarkissa on kaikki kohdallaan. On jännitystä, huumoria, saa itsekin pohtia, ne maisemat ovat aivan huikeat. Byrdien pimeätä käytävä-taloa (hirveet hukkaneliöt ;)) inhoan. Näyttelijät upeita, ei mitään kiiltokuvatyyppejä. Käsikirjoitus silkkaa kultaa. jne.
Lämmin suositus.
Ozark. Kolmas kausi oli tosi hyvä! Parempi kuin edelliset.
No olihan siinä koko ajan poliisit yhden askeleen perässä, siihen jännitteeseen aika paljon pohjaa koko juttu.