40v ja kuivat limakalvot - mistä apua?
Minulla on ilmeisesti tullut esivaihdevuosioireita. Limakalvot pamahtivat punaisiksi ja kipeiksi. Kaikki on testattu, ei ole hiivaa, bakteeritulehdusta eikä seksitauteja. Olen kokeillut itsehoitotuotteet ja eri voiteet. Tunne on kamala, tuntuu aralta, kutisee ja polttaa. Gyne ehdottelee eri asioita, jotka eivät auta. Jo yli kuukauden jatkunut ja tuntuu että olen ihan epätoivoinen. Onko joku löytänyt avun?
Kommentit (26)
Oletko kokeillut tyrniöljykapseleita?
Flunssassa ei saa syödä juustoa, koska lisää limaneritystä. Syön juustoa joka tapauksessa päivittäin ja keski-iässä ei juurikaan mitään kuivuusongelmia. En tiedä onko näillä yhteys.
Apteekista saa emätinpuikkoja sekä hormooneilla että ilman. Kosteuttavat hyvin ja estävät kutinoita ja virtsavaivoja.
Apteekista saa ilman reseptiä pausanol voidetta, jossa on vähän hormoneja. Tai vagifem -tabletteja. Oletko kokeillut näitä? Itse joutunut käyttämään 35stä asti...
suosittelen tyrniöljykapseleita kanssa
Pausanol auttaa. Hormonittomat voiteet eivät.
Minulla kilpirauhasen vajaatoiminta teki saman ongelman. Kun sain Thyroxin- lääkityksen, ongelma poistui. Käy testauttamassa ettei ole sama ongelma. Monesti menee vaihdevuosien piikkiin.
minäkin nevuon lisäämään seksiä ja miehesi voisi vaikka sitä ennen öljytä sinut sisältä ja ulkoa, on nimittäin olemassa sellaisia ihonhoitoöljyjä, joita saa laittaa myös limakalvoille. lisäksi öljyhoito liukastuttaa paikkoja niiden hoitamisen lisäksi.
Nuoruus meni
Mitään ei ole tehtävissä
Ala kutoa sukkia?
Hanki keinutuoli
Ja rollaattori myös kaiken varalta
Ettei ole valkojäkälä? Sitä ei kaikki gynetkään tiedä/tunnista. Autoimmuunitauti.
On hoidettavissa oireettomaksi.
Siis oikeasti kokeile noita tyrniöljykapseleita, vaikka joku ei näköjään niihin usko.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Puna ja valkojäkälä oireet
hormonivoide?
Auttoi minua kun synnytyksen ja täysimetyksen aikana limakavot kuivu kun hormonitoiminta meni säästöliekille. Niin käy jollain kun imettää. Tosin käytin vain kuukauden, sen jälkeen elimistö tottui uuteen meininkiin. Kuukautiset palasi takaisin kun lopetin yösyötön( jotta nukkuis paremmin) lapsen ollessa 8kk.
Oletko lukenut jo tämän?
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti kokeile noita tyrniöljykapseleita, vaikka joku ei näköjään niihin usko.
Kyllä ne kapselisi pitäisi työntää emättimeen, että niistä olisi nimenomaan paikalliseen kuivuuteen apua. Ei ne nyt varmaan mitenkään haittaakaan.
Itse olen eri öljy(myös tyrniöljy)kapseleista saanut apua iho-ongelmiin. En tiedeä miksei myös limakalvoihion saisi niistä apua.
Oletko kokeillut ihan bebanthenia?
Itsellä äityi kun oli tiukat farkut ja sukkahousut pitkään päällä. Auttoi.
Sen jälkeen olen käyttänyt vain puuvillaisia alkkareita, ja keinokuitusukkahousuja en käytä kuin juhlissa mekon kanssa.
Lisää seksiä!