Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40v ja kuivat limakalvot - mistä apua?

Vierailija
30.03.2020 |

Minulla on ilmeisesti tullut esivaihdevuosioireita. Limakalvot pamahtivat punaisiksi ja kipeiksi. Kaikki on testattu, ei ole hiivaa, bakteeritulehdusta eikä seksitauteja. Olen kokeillut itsehoitotuotteet ja eri voiteet. Tunne on kamala, tuntuu aralta, kutisee ja polttaa. Gyne ehdottelee eri asioita, jotka eivät auta. Jo yli kuukauden jatkunut ja tuntuu että olen ihan epätoivoinen. Onko joku löytänyt avun?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tälläisen:

Lähes puolet naisista kärsii emättimen ja virtsateiden limakalvojen kuivuudesta jossain elämänsä vaiheessa. Tyypillisesti limakalvot ohenevat ja kuivuvat vaihdevuosien yhteydessä, kun estrogeenin tuotanto vähenee. Naiset kärsivät kuivista limakalvoista myös vaihdevuosien jälkeen, kun muut vaihdevuosioireet ovat jo hävinneet.

Kuivat alapään limakalvot eivät kuitenkaan ole pelkästään ”mummojen vaiva”. Nuoremmilla naisilla limakalvot saattavat kuivua hormonaalisten muutosten, kuten raskauden, imetyksen, ehkäisypillereiden käytön sekä kohdun tai munasarjojen poiston takia. Lisäksi sairauksista esimerkiksi nivelreumaan, Sjögrenin syndroomaan ja atooppiseen ihottumaan liittyy limakalvojen kuivuutta.

Vierailija
22/26 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käytössä jokin ehkäisypilleri /kierukka? jospa on sivuoireita niistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ekaksi kandee miettiä mitä on tapahtunut ennenkuin limkalvot pamahti punaseksi aloitetaan siitä

eli onko ollut muutoksia pyykinpesuaineessa, mies vaihtunut? irtosuhde? lainannut jonkun sauvaa?

lääkekuuri ollut jne

Vierailija
24/26 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tämä: jo on kumma jos ei näillä ohjeilla auta. Ei muuta sitten kuin lekuriin vaan uudestaan.

https://seura.fi/terveys/nainen-nain-hoidat-kutiseva-alapaa/

Vierailija
25/26 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut tyrniöljykapseleita?

Nämä auttoivat minulla noin 2-3vk ja kauheimmat pms oireetkin loppuivat!! En ole enää päivääkään ilman. Ovestin ja canesten voide auttavat myös hetkellisesti. Mutta tyrniöljy kapselit ❤️❤️❤️

Vierailija
26/26 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuasta kaikki ylimääräiset sokerit, hiilarit pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme