Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1271)

Vierailija
161/1271 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon nyt syönyt slindaa ja sandaalit heiluu jaloissa, nesteet tosiaan lähteny liikkeelle? heti aluks tuli pahoinvointia, toivon että tasottuu. mua myös kuumottaa aika paljon veritulppariski, kun siitä ei paljoa tietoa löydy ja yhdistelmäehkäisypillereissä juuri tuo drospirenoni yhteydessä veritulppiin ja esim. Saksassa jopa kehoitettu välttämään drospirenonia. mutta liittykö veritulppariski myös minipillereihin... mielestäni sitä pitäisi tutkia lisää ja muutenkin tämä slinda niin uusi pilleri. Onko kellään tästä tietoa?

Vierailija
162/1271 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa puoli vuotta slindoja nyt takana ja ei mitään pahaa sanottavaa! Menkat loppui, paino putosi muutaman kilon, ei mielialan vaihtelua sen enempää kuin ilman hormonaalista ehkäisyä ja iho voi hyvin. Nämä sopi minulle 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1271 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Itselläni ensimmäinen liuska lopuillaan. Haittoja ollut seuraavanlaisia: Rinnat arat ja turvonneet, väsymystä, hiukset lähtee ihan tuppoina, pari isoa finniä tullut, muttei vielä mitään aknea onneksi. Ja kutina. Järkyttävä kutina iholla hetkittäin, limakalvot silmiä myöden kuivat.Jopa suuta ja kieltä kirvelee oudosti toisinaan, kuin olisi jokin allergia reaktio päällä. Iho välillä kosketusarka. Mitään ylimääräisiä vuotoja ei ole tullut. Nämä alkoi kaikki n. 2 vk käytön jälkeen joten oletan johtuvan valmisteesta.

Vierailija
164/1271 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle määrättiin Slinda jo keväällä, (jolloin tietoa ja käyttäjäkokemuksia niistä ei juurikaan löytynyt)mutta halusin syödä jäljellä olevat desogestrelit ja aloitin Slindat vasta kesäkuussa. Nää määrättiin mulle kokeiluun, sillä aiemmin niin hyvin toimineet desogestrelit olivat viimeisen puolen vuoden aikana kenkkuilleet; aiemmin ei menkkoja ollenkaan, keväällä oli jatkuvasti menkat ja pitkät vuodot. Uutena oli lisäksi ilmaantunut ikävät alavatsakivut ja iho kukki jälleen pahemmin.

Nyt menossa kolmannen  liuskan ensimmäinen viikko. Kuukautisia ei tullut ensimmäisen liuskan lumepillereiden aikaan, mutta nyt toisen liuskan lumepillereiden aikaan tuli hyvin vähäistä vuotoa. Alavatsakivut ovat hävinneet onneksi! Iho kukkii vieläkin entiseen tapaan, eli aina leuassa ja yläselässä jokunen hormoninäppy. Etenkin toisen liuskan aikaan ilmestyi kaulaan näppyjä ja minulle uutena ohimoille tuli pientä "röpelöä", ikään kuin jotain pienen pieniä hikinäppyjä. Niitä vieläkin jonkin verran on. Skeptinen tällä hetkellä olen sen suhteen, että merkittävää apua ihoon näillä saisin. Nyt viimeisen viikon aikana on ollut todella alakuloinen olo, en tiedä johtuuko pillereistä vai muuten alkavasta syksystä, elämäntilanteesta tms. Muuten mitään isompia haittoja en ole huomannut. Saa nähdä mitä tämän kolmannen liuskan aikaan käy.

Vierailija
165/1271 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Olen syönyt näitä nyt yhden kk ajan,ja mulla on ollut mielialanvaihteluita,finnejä, naama&hiukset rasvoittuu hulluna ja nyt vielä seksi sattuu,kerta vielä ok mutta jos seuraavana päivänä uudestaan niin sattuu ja lujaa.Limakalvot siis ilmeisesti.Mä oon aika kyllästynyt näihin nyt jo,arvon kokoajan josko vaihtais.Mulla oli ennen cerazette eikä siitä tullut mitään.Harmittaa kun annoin gynen ylipuhua mut tähän kokeiluun.

Vierailija
166/1271 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Olisko täällä jollakin kokemusta vastaavasta. Mulla nyt menossa neljäs laatta Slindoja, eikä tähän mennessä ole ollut pahaa sanottavaa, mitä nyt yhdet menkat kesti kaksi viikkoa tiputteluvuodoin, mutta muuten! Nyt on homman nimi sellainen, että mulla on ollut rinnat jo toista viikkoa arat (normaalisti ovat ennen menkkojen alkua muutaman päivän ja kun menkat ovat alkaneet, niin vielä muutaman päivän.) Menkat kestivät 11-13.8, jos siltä vuotomäärältä niitä voi edes menkioiksi kutsua. 

Slindoissahan on normaalia, että menkat voivat loppua myös kokonaankin, mutta ennen on tullut menkat normaalisti ajallaan ja ollut menkkamaiset, eikä hyvin vähäistä vuotoa pyyhittäessä. Pitääkö tässä nyt mennä ostamaan testi, vai kuuluuko tämä asiaan? 

Kiitos vastauksista, jos sellaisia tähän tulee :D

Vierailija
167/1271 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä nyt 3kk slindaa takana. Toivat mukanaan muhkeat ja sykkivät ihonalaiset finnit kasvoihin. Myös selässä ja hartioissa on nyt näppyjä, mitä ei ole ollut koskaan aiemmin. Aion pyytää lääkäriltä toista reseptiä.

Ennen slindaa söin 9kk cerazettea, mutta pyysin sille vaihtoehtoa, koska cerazetten myötä sain pientä näppyä ja ryyhkää leuan alapuolelle. Nyt tähän tilanteeseen verrattuna se oli todella pientä. Kuukautiset jäivät pois jo cerazetten myötä, eikä niitä ole näkynyt.

Elämä oli hyvää ennen minipillereitä, kun söin melkein 15 vuotta yasminea. Iho oli hyvä, vuoto tuli taukoviikoilla ja ikinä ei ollut mitään ongelmia. Vuosi sitten lääkäri kieltäytyi määräämästä yasminea kohonneeseen verenpaineeseeni vedoten :( olen pyytänyt saada jo kaksi kertaa yasminen takaisin, mutta sitä ei ole minulle enää kirjoitettu siitäkin huolimatta, että verenpaineeni on jälleen ihan normaali ja ilman lääkitystä. Olen pohtinut myös hormonaalisesta ehkäisystä luopumista tai miyä vaan, jotta saisin hyvän ihoni takaisin.

Vierailija
168/1271 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Ajattelin tulla kertomaan oman kokemuksen. Syön slindaa kolmannen levyn loppua. Vaihdoin minipill pillereistä (muuten sopivat, mutta lopuksi menkat oli 2vk välein...). Slindaa vaihdon alussa vuosin kuin seula ensin viikon ja tiputtelua oli 1,5vk. Alotin ns kesken oman kierron joten mulla tuli menkat keskellä levyäkin, kun omat hormonit ovat niin vahvat. Toisen levyn kohdalla väli menkat oli vaan pari tippaa ja kolmannella ei lainkaan! Muita haittavaikutuksia: alkuun iho kukki, nyt loppunut, satunnainen päänsärky jos käyttää piilolinssejä (minulla ei koskaan normaalisti ole päänsärkyä), väsymys alkuun aivan kamala, nyt tasaantunut. Haittavaikutuksia ei ole ollut mielialassa, toisin kuin minulla on ollut muiden ehkäisyvalmisteiden kanssa.

Vierailija
169/1271 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt näitä slindoja nyt maaliskuusta asti ja määrättiin alunperin aknen takia. En tiedä liittyykö niinkään näihin pillereihin vai anemiaan, mutta väsymys on kyllä huomattava ja en saa sen takia mitään aikaan. Paino on noussut hurjasti ja epäilen, että näillä slindoilla on vaikutus asiaan. Ruokahalu siis kasvanut ja pitäisi olla tarkempi mitä syö. Nestettä kertyy. Ja eipä nuo niihin finneihinkään ole auttaneet.

Vierailija
170/1271 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt slindaa syöty 3.5 kk. Nyt viimeisten muutaman viikon sisään on tullut muutamia kertoja tiputusvuotoa, aiemmin ei ole tullut mitään.

Vierailija
171/1271 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt Slindoja nyt 2 kk, toivoin helpotusta akneen. Aikaisemmin e-pillerit hyvin Finnairin auttaneet mutta tuoneet mielialavaihteluita. Oon syönyt Slindoja nyt 2 kk (vai jo 3?) ja tuntuu että isot muhkeat finnit ovat lisääntyneet. Koskaan aikaisemmin ei oo kaulalla ollut finnejä, nyt on. Mietin että voisko tää vielä kääntyä paremmaksi ja liittyä alkuun? Kun sanotaan että vaste ihoon näkyisi vasta puolen vuoden jälkeen elimistön totuttua? Kokemuksia? Muuten sopineet hyvin.

Vierailija
172/1271 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi vaihtaa Mini-Pillit Slindoihin. Gynen mukaan pitäisi nyt olla hetken aikaa ilman eli antaa oman kierron tulla ja aloittaa sitten Slindat. Mua on ärsyttänyt Mineissä se, että ne pitäisi ottaa aina samaan aikaan. Sama näyttää olevan Slindoissa, huoh. Tuntuu vaan että sellaista kellon aikaa ei ole, että pilleri tulisi otettua minuutilleen samaan aikaan. Miten te jotka ootte nyt käyttäneet jo Slindoja ootte pystyneet ottamaan ne samaan aikaan? Jos ottamisajankohdassa on ollut heittoa, ootteko käyttäneet kondomia varuiksi vai olleet ilman seksiä? Ja millaista heittoa teillä on ollut ottamisajankohdassa, että ootte voineet ilman raskautta harrastaa seksiä? Mineissä nyt kuitenkin näyttää olevan lyhyt "anteeksiantoaika", mutta Slindoissa tällaisesta ei kerrota.

Yhdistelmäpillereitä en voi enää ottaa ja kierukkaa ei nyt ensisijaisesti aleta laittaa.

Vierailija
173/1271 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7vkoa Slindoja ei tiputusvuotoja eikä menkkoja ainakaan vielä. Ei pms paskaa. Minipill ei sopinut aikoinaan vaikka samaa kamaa tää kait vähä hormonisempi. Toivottavasti menkat ois iäksi historiaa.

Vierailija
174/1271 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toinen laattaa loppusuoralla, ei mitään oireita. Kuukautiset jääneet pois jo, minkä takia halusinkin pillerit. Kokeillu monet merkit ja ollut vaikka mitä oireilua niistä. Näistä ei ole tullut mitään :D

En ole ottanut niitä vihreitä, suoraan vaan seuraavaan :D

Vierailija
175/1271 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin myös monien haittavaikutuksien takia. Kohta neljä viikkoa lopettamisesta, eikä kuukautisia kuulu... Onko muilla mennyt kierto sekaisin näistä? Aikaisemmin jos olen lopettanut pillerit kuukautiset ovat alkaneet viikon sisään🤔

Vierailija
176/1271 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, aloitin Slindat noin 1,5 kk sitten ja tätä ennen olen ollut yli 10 vuotta ilman hormonaalista ehkäisyä.

Nestettä on selkeästi lähtenyt eli jonkinlainen diureettinen vaikutus näillä on. Vähän on ollut pahoinvointia, väsymystä ja hikoilua. Tiputteluvuotoa kesti kuukauden, menkkoja ei tullut ollenkaan. Ihoni on normaalisti pintakuiva sekaiho ja aika paljon näppyjä, pillerit eivät mielestäni ole vaikuttaneet ihoon mitenkään.

Otan Slindan aina samaan aikaan aikaisin aamulla, totesin sen olevan varmin tapa siihen, että muistan varmasti ottaa pillerin. Viikonloppuisin toki ikävä herätä ottamaan pilleri, mutta siitä tulee rutiini ja sen jälkeen voi sitten uudestaan nukahtaa.

Veritulppariskiä olen itsekin kyllä miettinyt, mutta ymmärtääkseni riski on kuitenkin pieni ja siihen voi omilla elintavoilla myös vaikuttaa.

Tähän asti pillerit vaikuttavat siis hyviltä. Olen sitä mieltä, että jotain haittavaikutuksia aluksi pakostakin tulee, kun keho totuttelee hormoneihin, mutta toivon että puolen vuoden kohdilla tasaantuu.

Vierailija
177/1271 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Slindat n. 3 vk sitten, ja eniten itseäni häiritsee tuo säännöllinen pillereiden ottamisaika.. Mun muistaakseni lääkäri olisi nimenomaan sanonut, ettei näissä ole niin tarkkaa, mutta pakkausselosteessa lukee kuitenkin selvästi 24h eikä mitään armoa. Arkisin otan säännöllisesti, mutta viikonloppuisin oon ottanut 1-2h myöhemmin ku arkena ja se vähän jännittää. Raskaus ei todellakaan olisi tässä vaiheessa suunniteltu, vaikkakin niin sattuessa toivottu. No, ehkä alan olemaan nyt hieman tarkempi kellonajan kanssa.

Sivuvaikutuksena oli ainakin näin ekan liuskan aikaan pitkittyneet menkat (tiputteluvuotoa) ja ihon satunnaista epäpuhtautta. Yleensä ei ole juurikaan finnejä mutta nyt on ollut koko ajan pari.

Vierailija
178/1271 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin Slindat n. 3 vk sitten, ja eniten itseäni häiritsee tuo säännöllinen pillereiden ottamisaika.. Mun muistaakseni lääkäri olisi nimenomaan sanonut, ettei näissä ole niin tarkkaa, mutta pakkausselosteessa lukee kuitenkin selvästi 24h eikä mitään armoa. Arkisin otan säännöllisesti, mutta viikonloppuisin oon ottanut 1-2h myöhemmin ku arkena ja se vähän jännittää. Raskaus ei todellakaan olisi tässä vaiheessa suunniteltu, vaikkakin niin sattuessa toivottu. No, ehkä alan olemaan nyt hieman tarkempi kellonajan kanssa.

Sivuvaikutuksena oli ainakin näin ekan liuskan aikaan pitkittyneet menkat (tiputteluvuotoa) ja ihon satunnaista epäpuhtautta. Yleensä ei ole juurikaan finnejä mutta nyt on ollut koko ajan pari.

Kyllä mulle ainakin sh sano että n. 2h aikaikkuna ettei se ole kellon lyömälleen 24h plus riippuu viedä millo viikolla on sitä liuskaa menossa jos ihan kokonaan unohtaisi.

Vierailija
179/1271 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kierron seuraamiseen Clue-app ja siellä voi asettaa pilleristä päivittäisen muistutuksen puhelimeen. Otan aina illalla vähän ennen nukkumaanmenoa. Tietysti jos tekee esim. vuorotyötä, voi olla hankalampaa ottaa säännöllisesti, mutta eihän siihen kauaa mene vaikka olisikin töissä tm.

Vierailija
180/1271 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellekään tullut turvotusta ja/tai ilmavaivoja slindan mukana? Ensimmäiset kaksi kk meni ihan hyvin, nyt kolmanella liuskalla ekan viikon jälkeen sellainen olo kuin menkat alkamassa, turvottaa aivan järkyttävän paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan