Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1326)

Vierailija
1321/1326 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuoreita kokemuksia? Aloitin Slindan eilen kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten takia, endometrioosia epäillään. Mitään hormoneja en ole syönyt yli kymmeneen vuoteen joten kyllä hirvittää. Tavoitteena vähentää vuotoja mahdollisimman paljon joten lumeita en ajatellut syödä. Eniten huolettaa jos vaikuttaa seksuaaliseen puoleen tai kuivattaa alakertaa, katsotaan kuinka käy. Aloitin kp7 joten kumia käytetään viikko, sitten kai pitäisi voida luottaa näiden ehkäisytehoon

Vierailija
1322/1326 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuoreita kokemuksia? Aloitin Slindan eilen kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten takia, endometrioosia epäillään. Mitään hormoneja en ole syönyt yli kymmeneen vuoteen joten kyllä hirvittää. Tavoitteena vähentää vuotoja mahdollisimman paljon joten lumeita en ajatellut syödä. Eniten huolettaa jos vaikuttaa seksuaaliseen puoleen tai kuivattaa alakertaa, katsotaan kuinka käy. Aloitin kp7 joten kumia käytetään viikko, sitten kai pitäisi voida luottaa näiden ehkäisytehoon

On hyvät pillerit, pitää kivut ja menkat poissa. Jossain määrin kyllä haluttomuutta ollut ja vaikeaa lopettaa vaikka ikäni puolesta jo voisin (51)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/1326 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin nämä parisen viikkoa sitten. Eka viikko meni tosi hyvin, sitten kävi heti jo niin että unohdin illalla ottaa pillerin, ja muistin vasta seuraavana aamuna. Mulla siis ollut noin 15 taukoa hormonaalisesta ehkäisystä, eli pitää taas totutella ottamaan näitä joka ilta.

Joka tapauksessa, tästä unohduksesta seurasi verinen vuoto, joka edelleen jatkuu kuukautismaisena. Rantaloma edessä, ja ottaa päähän. Alavatsa myös kramppaa. Ihan kun olisi kuukautiset 😔😔

Vierailija
1324/1326 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt slindaa nyt n 5 kk putkeen ilman lumepillereitä endoepäilyn vuoksi ja ei ole ollut sen kummempia oireita pilleristä. Alussa oli hieman mielialavaihteluita ja se siitä.

Nyt kuitenkin viime kuun aikana alkanut mahakipuja olemaan ja ihmetellyt mistä se voisi johtua? Juili alaselkää ja mahassa ollut kramppeja. Vuotoa ei ole tullut. Muutama pilleri on unohtunut ottaa silloin tällöin, mutta olen ottanut sen heti seuraavana aamuna kun olen muistanut.

Muita vastaavia kokemuksia?

Vierailija
1325/1326 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

N25 kirjoitti:

Aloitin Slindat kesäkuussa 2020 ja ne määrättiin mulle hirsutismiin alunperin (tummia karvoja on kasvojen sivuilla, leuassa, kaulalla, koko alavatsalla ja yläselässä....). Mulla on myös PCOS. Ei oo ollu minkäänlaista vaikutusta karvan kasvun heikkenemiseen, mikä on harmi sillä näistä pillereistä ei oo muuten tullut pahoja sivuvaikutuksia. Ennen oli Vreyat ja sain niistä aurallista migreeniä 3-4krt/vko. Hiukset näistä on rasvottuneet kylläkin tosi paljon aloituksen myötä... se ehkä ainoa haitta. Ja menkkoja ei oo ollu sit viime elokuun.. alkaa melkein olla ikävä niitäkin ja niitä kauheita menkkakipuja mitä mulla oli.

Pcos on insuliiniongelma. Hoida insuliinitasot alemmas niin pcos, hirutismi ym. oireet on historiaa. 

Vierailija
1326/1326 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin nyt 45 v, runsaat menkat myomien takia. Pari vuotta sitten menkat muuttui täysin.  Ferritiini oli 6, väsymys ihan järjetön. Lääkäri suositteli kohdunpoistoa, mutta päädyttiin Slindaan. Täytyy tarkkailla mitä oireita tulee.