Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1254)

Vierailija
101/1254 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt kolmas liuska alussa. Ensimmäisen liuskan lumetablettejen kohdalla oli todella voimakkaat vatsakivut, mutta toisenn liuskan lumetablettien kohdalla ei mitään oireita. Tähän asti siis selvinnyt ilman vuotoa ja tiputtelua. Mielialat vaihtelee kyllä rajusti ja hermot on selvästi paljon tiukemmalla kuin ennen.

Vierailija
102/1254 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt eka laatta vielä menossa ja tossa aikasemmin kirjottelin tänne että menkat tuli ja ne meni sit ohi normisti. Oli niukemmat ja kivuttomat. Sen jälkeen ei oo ollu mitään erikoista, iho hyvässä kunnossa ja hyvä mieliala. Mutta.. oon yleensä ottanut pillerin aina kun herään eli 7 aikaan. Tänään kuitenkin heräsin aikaisemmin ja unohdin ottaa sen ennen kuin lähdin työmaalle. Otin sen kuitenkin heti kun tulin kotiin, noin 13 aikaan. Kävin vessassa heti, ja huomasin tiputtelua. Sitä on nyt jatkutunut koko päivän. Onko näissä sitten todellakin näin kellontarkkaa tuon pillerin ottaminen? Onko muilla ollut tälläistä? Ja jos on niin kuinka kauan jatkutunut tiputtelu? Ennen kun pillereitä syönyt niin ei ole näin kelloa katsonut se otto, kun ei niistä tälläistä tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1254 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo kyllä ilmenny mitään tiputteluja tms, vaikka en ihan kellontarkka oo ollu ottamisen kanssa.

Vierailija
104/1254 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt syönyt näitä reilu kk. Endoon syön. Eka liuska ollut valtava väsymys ja aluksi itketti paljon. Nyt mielialat tasaisemmat.

Väsymys ei oo kiva juttu mutta jotenkin oon ollut myös levollisempi henkisesti. Aiemmat femilarit teki mut niin levottomaksi, unettomaksi ja ahdistuneeksi.

Finnejä kyllä on tullut nyt toisella liuskalla enemmän, niin toivon että rauhottuisi.

Vuotoa ei enää lainkaan eikä endokipuja, mikä on ihanaa!

Vierailija
105/1254 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ensimmäinen liuska näitä takana. Kamalin oire mikä näistä on tullut on lamauttava väsymys. Voisin nukkua vaikka 10 tuntia ja olo on silti väsynyt. Väsymys tuntuu myös raajoissa painavana tunteena. Jos tämä ei mene kohta ohi, niin joudun lopettamaan pillerit. Oikeastaan muuta oiretta näistä ei olekaan tullut ja muuten olen niihin ollut tyytyväinen. Aloitin pillerit PMS oireisiin ja niihi se onkin auttanut. 

Halusin vielä tulla jatkamaan ja kertomaan, että väsymys on onneksi nyt toisen laatan keskiosassa hellittänyt. Olo on hyvä ja normaali. Nukun yöt sikeemmin ja herääminen on hankalaa, mutta se menee oji aina kun vain nousen :) ihan tyytyväinen siis olen näihin

Vierailija
106/1254 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slindakitty kirjoitti:

Mulla on nyt eka laatta vielä menossa ja tossa aikasemmin kirjottelin tänne että menkat tuli ja ne meni sit ohi normisti. Oli niukemmat ja kivuttomat. Sen jälkeen ei oo ollu mitään erikoista, iho hyvässä kunnossa ja hyvä mieliala. Mutta.. oon yleensä ottanut pillerin aina kun herään eli 7 aikaan. Tänään kuitenkin heräsin aikaisemmin ja unohdin ottaa sen ennen kuin lähdin työmaalle. Otin sen kuitenkin heti kun tulin kotiin, noin 13 aikaan. Kävin vessassa heti, ja huomasin tiputtelua. Sitä on nyt jatkutunut koko päivän. Onko näissä sitten todellakin näin kellontarkkaa tuon pillerin ottaminen? Onko muilla ollut tälläistä? Ja jos on niin kuinka kauan jatkutunut tiputtelu? Ennen kun pillereitä syönyt niin ei ole näin kelloa katsonut se otto, kun ei niistä tälläistä tullut.

Joo ei se kestäny tosiaan kuitenkaan kun vaa seuraavaan aamun asti ja loppu siihen. Huomenna alkais noi lumepillerit mut en oikeen tiedä syönkö ne vai jatkaisin vaan suoraan uuteen laattaan 🤔 jos meinaa menkat alkaa noiden aikana nii menis juhannus saaressa aika ikävästi 😥

Vierailija
107/1254 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt 3 liuska menossa ja eka viikko oli vähä tiputtelua mutta sen jälkeen ei oo ollu ees menkkoja vaikka oon syöny lumepillerit. Paino noussu pari kiloo ja raskaustestejä tehny aika monta ku menkat ei oo tullu ja en oo Ihan 24h välein ottanu. Tietääkö joku kuinka tarkasti ne pitää ottaa? Googlailulla lukee että ei olis niin tarkkaa mutta myös lukenu ja kuullu sitt että kun on kuiteski minipillerit nii olis tosi tarkaa🙄 muuten tykkään kovasti mutta ärsyttää ku huonosti tietoa näistä ja sen takia myös lääkärit sanoo vaan että olis parasta ikinä ja ei muka pitäis olla haittavaikutuksia jne...

Vierailija
108/1254 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin alan jo epäillä, että onko tosiaan mahdollista, että vuotoja ei tuu ollenkaan, vaikka olen syöny kans noi lumepilleritki ja kolmas liuska nyt menossa. Onko muita raskaustestejä tehneitä?

Vierailija
109/1254 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla eka liuska aivan kohta lopussa. Ei vuotoa. Masennusoireet lievästi nousussa (mielialalääkitys käytössä), iho hiukan rasvoittuvaisempi (ei finnejä) ja hirveä jano koko ajan.

Aloitin Slindat rankkojen kipujen ja runsaan vuodon takia. (Lääkeaineallergioiden ja aurallisen migreenin takia on saanut kokeilla ja etsiä sopivaa)

Kauhulla odotan tasaantuuko mielialan heittelyt ja helpottaako kivut olleenkaan. Pelkään myös tiputteluvuotoja jne. Aiemmin vuotopäivät oli säännölliset, mutta tosiaan runsaat, pitkät ja TODELLA kivuliaat.

Sormet ristiin, että nämä toimivat.

N25

Mulla on neljäs liuska menossa, ja alun alakuloisuus on poissa. Tiputteluvuotoakaan ei enää ole. Sen sijaan aloin kolmannen levyn kohdalla kärsiä ovulaatiokivuista ja -vuodosta, sama tapahtui neljännen levyn kanssa. Toivon todella, ettei tästä tule jatkuvaa, koska kuukautiskivuissa on tarpeeksi kestämistä.

Vierailija
110/1254 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin alan jo epäillä, että onko tosiaan mahdollista, että vuotoja ei tuu ollenkaan, vaikka olen syöny kans noi lumepilleritki ja kolmas liuska nyt menossa. Onko muita raskaustestejä tehneitä?

Mullakaan ei ole ollut vuotoa, tosin olen pitänyt kolmen liuskan aikana vasta yhden tauon. Seuraava tauko on tulossa pian, raportoin mitä tapahtuu. Päädyin tekemään raskaustestinkin, mutta nega oli.

Tietääkö muuten kukaan, kuinka tarkkaan pillerit tulee ottaa ajallaan? Ehkäisyneuvolan hoitaja sanoi, että ottoväli on 12 tuntia, paketissa taas painotetaan, että pilleri tulisi ottaa 24 tunnin välein mahdollisimman samaan aikaan.

Vierailija
111/1254 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut pääkipua? Mulla 3vkoa takana slindaa, ja migreeni tyylistä särkyä melkein joka päivä. Tasaantuukohan tästä vielä?

Vierailija
112/1254 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slindaa syönyt nyt endoon, sitä ennen ei mitään hormonaalista lääkitystä aikoihin. Kolmas laatta menossa nyt. Ensimmäisen kahden laatan kohdalla ei ole tullut iho-ongelmia, nyt ilmestynyt pieniä hormoninäppyjä dekolteelle. Menkat alkoivat ensimmäisen laatan lopussa ennen lumepillereitä ja kesti 7pv.. Sitten olivat 13pv poissa ja alkoivat taas toisen laatan puolivälissä, kesti 19pv. 15 menkkapäivän kohdalla olin lääkärissä ja käski syödä tuplana kunnes menkat loppuvat. Eli kolmas laatta alkoi tuplana. Noooh, olivathan ne 8pv poissa kunnes taas alkoivat. Onko muille määrätty tätä tuplana ja käsketty silti syömään lumepillerit?

Vierailija
113/1254 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla neljäs levy menossa. Mielialaan ei juurikaan ole vaikuttanut, paitsi ehkä hieman oon itkuherkempi :)

Ihoon ei vaikutusta. Mitään hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut ennen näitä kolmeen-neljään vuoteen ja eka kerta kun syön minipillereitä.

Nyt tämän ja edellisen levyn aikana sain vaivakseni munasarjakystat, niitä tullut toki ennemminkin kierukan jäljiltä.. Tällä hetkellä kuukautiset menossa, vaikka levy puolivälissä vasta! 😱 Yhden raskaustestinkin olen tehnyt, väärä häly onneksi..

Toivottavasti kystia ei tule enää, muutoin joudun lopettaa Slindan syömisen ja mitä luultavimminkin jättämään kaikki ehkäisykeinot pois.

Onneksi sentään olen jonossa sterilisaatioon :) tulispa jo vain lääkäristä aika piuhojen poikkaisuun :D

Vierailija
114/1254 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt slindaa nyt 3kk ja ei ole mitään aknen kaltaisia oireita ja muutenkin olen tykänny. Skippaan yleensä taukoviikon ja jatkan suoraan uuteen

Vierailija
115/1254 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kohta ensimmäinen liuska Slindaa takana ja viikon jälkeen tuli kaksi päivää vuotoa. Tietääkö joku, pitäisikö kuukautisten tulla aina lumepillerien aikaan niin kuin e-pillereissäkin? Itselläni ei nimittäin tullut. Itse olen muuten tykännyt Slindasta mutta on ollut vatsakipuja ja päänsärkyä. Ärsyttää myös olla aina ottamassa prikulleen samaan aikaan pilleri.

Vierailija
116/1254 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Mä olen nyt kolme kuukautta syönyt ja joka kerta skipannut lumepillerit. Ei ole esiintynyt tiputteluvuotoa eikä menkkoja. Aikaisemmin muista minipillereistä jäi menkat myös kokonaan pois niin aattelin että syön näitäkin vaan putkeen. Iho ehkä vähän parempi kuin ennen mutta meni noin 3kk että alkoi finnit poistumaan.

Pohdin myös tässä että onko se tasan 24h kuinka pakollinen? Lähinnä että haittaako jos menee 30min-1h yli

Vierailija
117/1254 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen liuska menossa ja kahdet kuukautiset tulleet normi aikaan ja yhtä runsaina, kun aina ennenkin? Edelliset minipillerit vähensivät jo eka kuukautisten vuodon minimiin ja toisissa ei tullut kuin kaksi tippaa. Mieliala todella masentunut ja ahdistunut. Edelliset tasoitti mieltä. Taidan lopettaa näiden syönnin. Eihän tästä oo mitään hyötyä. Edellisiä oisin jatkanut, mut iski paha akne ja hiustenlähtö.

Vierailija
118/1254 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidettiin sanoo ohjeissa että jos yli 12h menee yli niin sitten vaikutukset heikkenee. 30 min on suhteellisen pieni. Itsellä saattaa välillä mennä jopa 2h välillä eikä olet tullut mitään

Vierailija
119/1254 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin Slindaan yhdistelmäpillereistä suoraan, en pitänyt taukoa. Viidentenä päivänä alkoi vuoto kaikkine kipuineen. Kestänyt koko ajan, liuskassa enää pari pilleriä jäljellä. Endometrioosin näitä syön, jossa ideana saada potilas vuodottomaksi, mutta mä vuodan koko ajan! Kipulääkettä syön kuin karkkia. Polilta käsketään vaan jatkaa Slindan syömistä. Onko kellään vuodot tasottonu ja millä aikataululla, kannattaako näitä enää jatkaa?

Vierailija
120/1254 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu oon syöny! Vaihdettiin nimenomaan koska normaalit minipillerit aiheuttivat todella pahaa aknea... vaihdoin yhdistelmäpillereistä minipillereihin terveydellisistä syistä (en voi syödä samaa ainetta sisältäviä kuin mitä niissä yhdistelmäpillereissä oli) ja olin juuri päässyt aknesta eroon 10 vuoden jälkeen, minipillerit alotti uudestaan todella pahan aknen itselle joten vaihdettiin näihin ja oon kyllä tyytyväinen!