Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1254)
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla samaa, että paino laskee? Ihmettelen tätä suuresti! Olin odottanut et vaikutus olisi ollut toiseen suuntaan.
Kauan olet syönyt slindoja ja kuinka paljon paino tippunut? Itse olen nyt kaksi viikkoa, olo on kevyempi, mutta se ei näy vaalla.
Mä vaihdoin ehkäisykapselista Slindoihin ja olen nyt niitä syönyt ensimmäisen liuskan verran. Iho on paremmassa kunnossa, kuin ehkäisykapselin aikana. Mä olen selvästi kuitenkin alakuloisempi, mutta toki koronatilanteellakin voi olla vaikutusta asiaan. Itsellänikin on nyt kevyempi olo ja paino laskussa, mutta ilmenee myös ruokahaluttomuutta.
Vaihdoin cerazettesta slindaan. Vasta ensimmäinen liuska menossa.
Ekana aamuna kun heräsin tajusin pitkästä aikaa oikeasti nukkuneeni, koska ei ollut alaselkäkipua, koko kehon kireyttä eikä päänsärkyä. Muutaman päivän tunsin olevani elossa. Kävin kävelylenkeillä, jumppasin kotona ja mietin mitä muuta sillä energiamäärällä voisi tehdä. Sain muistutuksen siitä miltä mun oma elämä tuntuu. Kroppa tuntui mahtavalta! Voisin palata vanhojen harrastusten pariin... No, toisella viikolla tuli naamaan pieniä äkäsiä näppyjä, jotka repes verellä, jos edes hipaisi. Tuo energiapiikki vähän tasaantui. Nyt kolmannella viikolla järkyttävä turvotus, tosi niukkaa tiputtelua ja tosi kova alaselkäkipu. Nyt taas ku on kipuja, niin vaikuttaa unern. Kovien kuukautiskipujen ja runsaan vuodon takia lähdin tälle hormoonitielle... Oon aika neuvoton... Nyt yritän sinnitellä ekat kolme kuukautta, että näkisi oikeasti miten tää tilanne tasaantuu... Jos joku tulee mulle selittämään, miten hienoa on olla nainen ja "embrase your body", niin syön siltä pään irti. Paskaa tämä on.
oletteko huomanneet muutosta seksihaluissa näiden pillerien kanssa?
Seksihaluissa ei oman kokemukseni mukaan ole muutosta näiden pillereiden myötä.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea nimi. Vagina-pillerit.
Jaa millä kielellä? ruotsiksi emätin on ainakin slida..
Haluaisin tietää vaikutuksista limakavoihin. Osittain ohuiden limakalvojen ja akneherkkyyden takia vaihdan tähän valmisteeseen e-pillereistä. E-pillereitä olen syönyt 17-vuotta.
Vierailija kirjoitti:
oletteko huomanneet muutosta seksihaluissa näiden pillerien kanssa?
Mulla on halut vähentyneet. Toisaalta olen myös lievästi masentunut (en tiedä, onko syynä Slinda, akneen syötävä isotretinoin vai molemmat), joten huono mielialakin saattaa vaikuttaa. Itselläni on vieläpä adhd, joten alakuloisuus vaikuttaa oloon tosi vahvasti (adhd-oireet pahenevat, kun aivot tuottavat vähemmän dopamiinia).
Kuivuudesta kyselleelle: minulla aiheutti jo reiluss viikossa voimakasta kuivuutta (tuossa vaiheessa akne-lääkitys ei ollut vielä alkanut). Nyt käytän Vagisania, on helpottanut oireita. (Olen siis kolmekymppinen.)
Itsellä pari viikkoa takana ja toinen viikko näistä tiputtelua... Aikamoista lottoa tuntuu olevan tämä mitä oireita tulee vai tuleeko laisinkaan. Tänään vedin miehelle myös niin kovat kilarit että en tiedä puhuiko siinä minä vai kuka :( katsotaan josko tämä helpottuisi mutta nyt negis fiilikset
Itsellä nyt ekat puolitoista viikkoa vasta takana, ei muuta oireita kun kosketusarat ja kasvaneet tissit! En vielä tiedä onko tää hyvä vai huono juttu 😂
3 kk Slindaa, vaihto desogestreelistä, joka turvotti ja rasvoitti ihon ja hiukset. Näppylöitä on edelleen (elän toivossa, että tasoittuu) mutta naama ei enää rasvoitu yhtä pahasti. Olen aina painanut saman verran, desogestreeli nosti painoa 2 kg ja se kaikki katosi parissa viikossa kun aloitin slindan. Vessassa joutui käymään useammin, nyt se on normalisoitunut. Eli nestettä poistava vaikutus tuntui selvästi.
Hyvin niukkaa vuotoa ollut 3 kk aikana 2 pv toisen liuskan plasebojaksolla. Ei tiputtelua.
Käytin aiemmin Yasminia 23 vuotta, siinä on sama drospirenoni estrogeenin lisäksi. Ei ikinä mitään iho-ongelmia. Nyt risoo nämä näppylät. Toivotaan, että ovat desogestreelin perintöä (käytin 2 kk) ja tasoittuu lähiaikoina.
Minulla toinen liuska menossa. Ensimmäisen liuskan aikana todella kovaa väsymystä.. Menkat tuli 2. Viikon aikana ja lumepillereiden aikana. Nyt toinen liuska menossa, väsymystä ei enää ole. Toinen viikko taas meneillään. Kuukautiset kestäneet nyt 5 päivää sekä jäätävät vatsakivut. Aamua iltaa pitää ottaa särkylääkettä, että voi jotenkin päin olla...normaalisti vatsakipuja ollut 1-2 päivänä kuukautisten alkaessa.. :(
Vain idiootit syövät hormooneja, oli ne mini tai ei-mini. Fiksut valkkaa kierukan.
e-pillerit aiheuttaa munasarjarakkuloita -> lapsettomuutta.
Hauska, että joku käy tällasessaki keskustelussa heittämässä kommenttia kuinka joku on idiootti syödessään hormoneja. 😂 en tiedä kuinka fiksu ”hormoonien” sijaan kierukan käyttäjä siellä oikeastaan onkaan. Hormoneilla hoidetaan myös sairauksia, eikä ei ole muuta vaihtoehtoa.
Minulla eka liuska aivan kohta lopussa. Ei vuotoa. Masennusoireet lievästi nousussa (mielialalääkitys käytössä), iho hiukan rasvoittuvaisempi (ei finnejä) ja hirveä jano koko ajan.
Aloitin Slindat rankkojen kipujen ja runsaan vuodon takia. (Lääkeaineallergioiden ja aurallisen migreenin takia on saanut kokeilla ja etsiä sopivaa)
Kauhulla odotan tasaantuuko mielialan heittelyt ja helpottaako kivut olleenkaan. Pelkään myös tiputteluvuotoja jne. Aiemmin vuotopäivät oli säännölliset, mutta tosiaan runsaat, pitkät ja TODELLA kivuliaat.
Sormet ristiin, että nämä toimivat.
N25
Slindoja syönyt nyt pari viikkoa, eli vielä en voi sanoa muuta kuin toistaiseksi ei mitään sivuoireita.
Monet täällä pohtineet tota vaikutusta mahdolliseen akneen jne, mutta itse sain nää nimenomaan ihotautilääkäriltä koska oma akne on viime aikoina vähän pahentunut. Tarkoituksena siis hoitaa aknea ja pms-oireita näillä.
Toiveikkaat fiilikset, kun toistaiseksi kaikki mennyt tosi hyvin ja menkatkin kesti vaan 3 päivää.
Siirryin Gestinylistä Slindoihin migreenin vuoksi. Eka viikko Slindoja takana ja muutamia juttuja on tullut huomattua. Vuoto alkoi kolmannen pillerin jälkeen ja jatkuu yhä, tosin vasta päivä 4 menossa, joten liian huolissani en vielä ole. Olen myös huomannut hiusten rasvoittuvan selkeesti nopeammin. Iso plussa on kumminkin, etten ole saanut yhtään migreenikohtausta vaikka vuotoa onkin. Oli iso ongelma Gestinylin kanssa. Lisäksi koen ruokahaluni kasvaneen, kaikkea voisin syödä, mutta mikään ei kumminkaan maistu.
Onko muilla samaa, että paino laskee? Ihmettelen tätä suuresti! Olin odottanut et vaikutus olisi ollut toiseen suuntaan.