Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1254)
Lopetin Slindan reilun vuoden käytön jälkeen. Pääosin sopi itselleni hyvin. Huomasin näiden vaikuttavan ihon ja hiusten rasvaisuuteen, finnejä lähinnä T-alueella ja hiukset rasvoittui nopeasti, hieman maltillisemmat halut. Syy lopettamiseen löytyi kuitenkin kehonkoostumuksesta. Treenasin viimeisen vuoden tilastollisesti kovempaa kuin koskaan (5-8h viikossa voimapainotteisesti), jätin alkoholin minimiin ja söin puhtaasti, ei juuri stressiä, ja unta keskimäärin 8-9h yössä. Kehonkoostumusmittauksessa paino noussut 2 kiloa, joista kaiken edellämainitun mukaan tulisi olla ainakin osa lihasta, mutta tämä olikin pelkkää rasvaa ja lihaksen määrä pysynyt täysin samana. Ei käy järkeen, joten lopetin kuukausi sitten. Vielä ei ole kierto palautunut normaaliksi ja olo hieman alakuloinen. Siirryn toistaiseksi luonnonmukaisiin vaihtoehtoihin.
Vierailija677 kirjoitti:
Lopetin Slindan reilun vuoden käytön jälkeen. Pääosin sopi itselleni hyvin. Huomasin näiden vaikuttavan ihon ja hiusten rasvaisuuteen, finnejä lähinnä T-alueella ja hiukset rasvoittui nopeasti, hieman maltillisemmat halut. Syy lopettamiseen löytyi kuitenkin kehonkoostumuksesta. Treenasin viimeisen vuoden tilastollisesti kovempaa kuin koskaan (5-8h viikossa voimapainotteisesti), jätin alkoholin minimiin ja söin puhtaasti, ei juuri stressiä, ja unta keskimäärin 8-9h yössä. Kehonkoostumusmittauksessa paino noussut 2 kiloa, joista kaiken edellämainitun mukaan tulisi olla ainakin osa lihasta, mutta tämä olikin pelkkää rasvaa ja lihaksen määrä pysynyt täysin samana. Ei käy järkeen, joten lopetin kuukausi sitten. Vielä ei ole kierto palautunut normaaliksi ja olo hieman alakuloinen. Siirryn toistaiseksi luonnonmukaisiin vaihtoehtoihin.
Siirryin samasta syystä Cerazetteen. Voin sanoa että sitä jokunen vuosi taaksepäin käyttäessäni lihakset kasvoi silmissä. Kyllä gynekin vahvisti sen, että sen hormoni niin androgeeninen että varmasti tukee lihaskasvua.
N. 1.5 v jälkeen pakko lopettaa slindat kun ainainen migreeni tekee elämästä helvettiä.
Ei todellakaan paranna ihoa. Jouduin aloittamaan Roacuttanin ku meni iho niin pahaksi.
Ainainen sipsimielihalu xD. Nää kerää nestettä ja sellua. Alavatsa pömpöllä.
Keho pehmenee ja sellu lisääntyy treenaamisesta huolimatta. Limakalvot kuivuu. Mieliala alaspäin.
Menkat tulee enää harvoin, muutama kk välein yleensä superniukkina mikä on ainoa hyvä puoli. Muidenkin mainitsema "hengenahdistus"on. Enpä ole osannut yhdistää slindoihin. Unettomuus. Eli en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Up! Olis kiva saada pidempään käyttäneiden kokemuksia tässä äskettäin kysellyistä aiheista.
-Slindat aloittava
Olen syönyt slindoja kesästä 2020 asti. Alussa monta kuukautta tiputteluvuotoa, mutta sen jälkeen ei juuri mitään. Eipä oikeen ees menkkoja. Syön kolme liuskaa putkeen ja sitten ennenkuin aloitan uuden paketin, pidän sen tauon. Slindat aloitin todella kovien kuukautiskipujen ja endon takia. Kivut hävinneet, kun menkkojakaan ei ole.
Ekat puoli vuotta mielialan vaihteluja ja hiusten oheneminen. Molemmat tasoittuneet. Paino putosi noin 5kg ja pysynyt nyt alhaisena. Haluttomuutto on, mikä on oikeastaan ainoa haittavaikutus tällä hetkellä. Joskaan en tiedä voiko olla jo vaihdevuosioireiluakin tuo, kun ikää jo 46v.
Itse aloitin kyseiset pillerit viime joulukuussa.. Tammikuussa ei ollut vuotoa juuri ollenkaan Helmikuu noh.. viikko vuotoo, viikko ei vuotoa tahtia mentiin ja nyt onkin sit vuotanut 3 viikkoo putkeen.. Masentaa, itkettää, raivostuttaa.. paino tippui jonkun kilon se nyt on ehkä ainut plussa näissä pillereissä. Microluton oli edellinen pilleri ja itselleni sopivin mutta kun lopettivat sen valmistuksen. Kaikki muut pillerit aikoinaan kokeiltu eikä mikään ole käynyt.
Millaista hengenahdistus on teillä ollut? Onko ollut paikallaan ollessakin? Liikkuessa? Kuinka voimakasta? Milloin alkoi ja onko koko ajan? Onko muiden minipillerien kanssa ollut vastaavaa? Luin, että pregesteronihormoni on suurin syy raskaanaolevien hengenahdistukseen.
Käytän slindaa hirveisiin kuukautisiin/endoon ja minulle slinda on sopinut suht. hyvin. Olen käyttänyt noin 4 kk. Ekan kuukauden aikana oli kahdet tiputteluvuodot, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään vuotoa. Syön pelkästään vaikuttavia pillereitä putkeen (en placeboja). Kokeilin kerran aiemmin slindaa ja silloin itkin viikon ja lopetin. Toisella kertaa ei ole vaikuttanut negatiivisesti mielialaan. Uskon, että ekalla kerralla negatiivinen vaikutus liittyi huonoon elämäntilanteeseen. Ei ole ollut mitään iho-ongelmia (vaikka aiemmin olen muista valmisteista aknea saanut). Ei ole lihomista (muut ovat lihottaneet). Tosi toimiva kaikin puolin. Otan yötä vasten niin ei ollut pahoinvointiakaan.
Kuitenkin pari muttaa. Nyt on iskenyt melko vaikea hengenahdistus ja hengästyminen ilman muita oireita. Pohdin lieneekö slinda vai esim. korona. Minulla ilmeni myös kaksi rintamuutosta aika pian ja näitä on nyt tutkittu. Slinda aiheuttanut myös paljon rintakipua. Näitä lukuun ottamatta on ollut minusta ihan 10/10 lääke ja harmi, jos olisi nyt näiden aiheuttaja sitten :(
Minulle määrätty myös myooman vuoksi. Kolmas liuska menossa ja vuoto alkoi ensimmäisen liuskan viimeisellä viikolla, eikä ole vieläkään loppunut! Nyt lääkäri käskenyt tuplata annoksen ja pitää sitten taukoa. Olen todella loppu tähän jatkuvaan vuotoon ja vaikka syönkin rautaa, luulen että tästä on raudanpuutekin ehtinyt syntyä, sillä olen myös äärettömän väsynyt jatkuvasti. Kipujakin on, sellaista menkkajomotusta. Luulen, että en ehkä jaksa jatkaa tätä kokeilua, vai onko jollakin kokemusta, että jossain vaiheessa tasoittuisi?
Minulla kokemusta Slindan käytöstä viimeisen 1,5 vuoden ajalta. Jouduin vaihtamaan Mini-Pill- merkistä Slindaan saatavuusongelmien vuoksi. Slindan aloittamisen jälkeen paino tippui itsestään n. 3 kg:n verran, todennäköisemmin oli nestettä. Alkuun kaikki vaikutti muutoinkin äärimmäisen hyvälle, mielialassa ei tapahtunut muutoksia, paino tippui, ei turvotuksia, menkat loppuivat kokonaan, ei hiustenlähtöä.
Nyt kuitenkin olin alkanut ihmettelemään muutamia oireita, joita en alkuun osannut liittää ehkäisyvalmisteen vaihtamiseen. Minulle tuli ns. selittämätöntä ahdistuneisuutta jossakin kohtaa kuukautta, joka tuntui ihan fyysisenä tuntemuksena. Minulla on alkanut olla kuukausittain unihäiriöitä siten, että herään n. klo.03-04 aikaan valvoskelemaan ja sitä edeltäväkin uni on hyvin pinnallista. Päivisin väsyttää tämän vuoksi kovasti. Lisäksi n. kerran kuukaudessa viikon ajan on voimakasta alapään kutinaa erityisesti yöaikaan, liittynee limakalvojen kuivuuteen. Muutoinkin iho on ollut hyvin kuiva.
Ikävänä asiana olen nyt viime kuukausina laittanut merkille myös, että kehon koostumus on selvästi muuttunut huonompaan suuntaan. Harrastan hyvin aktiivisesti liikuntaa sekä aerobista että salitreeniä ja tästä huolimatta minulle on alkanut tulla selluliittia erityisesti alakroppaan jota ei ole koskaan aiemmin ollut. Joka kuukausi kärsin myös voimakkaista turvotteluista, neste kertyy erityisesti lantion alueelle, pakaroihin, reisiin. Olo on kertakaikkisen epämiellyttävä ja nestehöttöinen.
Lisäksi olen huomannut saman kuin muutama tänne aiemmin kirjoittanut henkilö, keho ei vastaa lihaskuntotreeniin kuten aikaisemmin, lihas ei tunnu kasvavan lisättyjen painojen, rasituksen ja ruokavalion mukaan kuten edeltävän ehkäisyvalmisteen aikaan. Myös minä liitän nämä kehonkoostumuksen muutokset ja treeniin vastaamattomuuden siis Slindaan ja aion palata takaisin Mini-Pill- valmisteen käyttöön.
Olen syönyt Slinda nyt reilu vuoden ja mietin lopettamista. Mieliala on muuttunut tasaisen masentuneeksi ja tuntuu, että ei innostu enää mistään niinkuin ennen. Lisäksi silmät, limakalvot ja iho ovat todella kuivat. Minulla myös nukkumis vaikeuksia ja jotenkin olo ettei tunnista itseään.
Vierailija kirjoitti:
Lopetan tänään puolen vuoden syömisen jälkeen. Kehosta on tullut höttöä, selluliittia esim. käsivarsiin. Harrastan liikuntaa ja salitreeniä, mutta silti keho ”pehmenee”. Silmät kuivuu, hiukset kuivuu, iho kuivuu, limakalvot kuivuu. Poistaa suotta nestettä ja juoksettaa öisin wc:ssä parin tunnin välein (kun tykkään ottaa pillerin illalla). Rintoja aristelee enkä halua enää pelätä, mitä hormonit niille tekeekään..
Kellään samanlaisia kokemuksia? Laitatan kuparikierukan, joka mulla oli ennen näitä.
Silmät kuivuu ja piilolinssien pito nykyään lähes mahdotonta. Kaksi pilleriä jäljellä luiskassa ja luulen, että en hae uusia. Vuoden syönyt nyt näitä.
Itse alotin Slindan helmikuun alkupuolella, eli nyt on 1.5 liuskaa syöty. Alku alko tosi hyvin, menkat hävis ja ei tullu oikeestaa mitää oireita, kunnes otin ekat lumetabletit.
Alko todella runsaat menkat, jotka on edelleen (toki ollu jo hetken onneksi niukat), mieliala on heitelly ihan 0-100 ja on ollu ruokahaluttomuutta.
Nyt alkaa onneksi vähän tasaantua, ja en kyllä hetkeen syö lumetabletteja, koska se vuodon määrä oli ihan hirveetä
Alotin Slindojen syömisen reilu vuosi takaperin helmikuussa erittäin runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten takia (aurallinen migreeni, gyne suositteli näitä). Koko viime vuosi meni oikeastaan tosi kivasti, en huomannut mitään sivuvaikutuksia ja kuukautiset katos kokonaan. Joulukuussa kuitenkin oli tosi pahaa unettomuutta ja etovaa oloa päivittäin, muuta syytä ei löytynyt kuin pillerit joten päätin pitää taukoa. Oireet hävisivät. Aloitin nyt pari viikkoa sitten taas uuden laatan, sillä ilman pillereitä kuukautiset ihan mahdottomat kestää ja gynen mielestä ok kokeilla uudelleen. Nyt sama etova olo on palannut kramppimaisten vatsakipujen ja turvotuksen kera, enkä jälleen keksi muuta syytä oireille kuin Slindat. Syön tämän laatan loppuun ja taidan sitten lopettaa. Nyt pohdin ajan varaamista gynelle jos löytyisi jokin paremmin sopiva valmiste. Tämä kauheasti harmittaa, sillä aluksi Slindat sopivat tosi hyvin ja paransivat elämänlaatua kovasti :(
Eli mulla on slinda menossa, aloitin tammikuussa. 21.1 - 26.1 oli menkat, kesti 6vrk. Kierto seuraaviin menkkoihin oli 35pv ja ovulaatio oli noin kp 22-24, 11-12pv ennen helmikuun menkkoja.
Helmikuun menkat alkoi 24.2, kesti 5vrk. Aloitin uuden liuskan vasta 25.2.
14.3 (kp19) alkavalla viikolla otin slindan myöhässä pari kertaa ja muutenkaan en ottanut täysin 24h välein vaan noin 6-12 välillä aamuisin. Sillä viikolla seksiä, paljon.
21.3 viime maanantaina alkoi päänsärky, kesti pari päivää, ei ollut migreeniä. Koko viikon ajan päätä särki satunnaisesti.
Keskiviikkona, tokavikana lumepäivänä, odotin menkkoja alkavaksi koska vatsassa alkoi tuntua lieviä menkkakipuja. En keskiviikkona enää ottanut lumepilleriä, ajattelin että sama se kai on ottaako sen vai ei kun ei siinä oo vaikuttavaa ainetta.
Alkoi tehdä mieli ruokaa ihan jatkuvasti, loputon vatsa ja himo. Odotin siis yhä menkkoja.
Torstaina 24.4 ois ollut vika lumepäivä. En aloittanut uutta liuskaa pe koska odotin oireiden perusteella menkkoja ja alkoi epäilyttää missä ne viipyy, ja jos olenkin raskaana.
Loppuviikosta alkoi väsyttää, nukuin epätavallisen pitkään. Normaalisti herään pirteänä viimeistään 8 mutta nyt nukuin 11-12 saakka. Menkkatuntemukset jatkui lievänä joka päivä ja tuntui alaselässä saakka. Lievää satunnaista pahoinvointia. Sunnuntaina normaali raskaustesti, negatiivinen.
Sunnuntaina illalla alkoi tosi runsas läpinäkyvä valkovuoto jollaista ei ennen noin runsaana ole ollut. Jatkui tiistaina yhä. Vessassa käynyt pissillä varmaan 15 kertaa päivässä.
Nyt menossa kiertopäivä 35, ei menkkoja. Yhä särkee päätä, alavatsassa lievää painetta, lieviä satunnaisia menkkakipuja ollut jo 8pv ajan. Lisäksi eilen ja tänään (Kp34 ja 35) oli muutama kunnon tuikkaisu alavatsassa, mutta ei samanlainen polttava kuin menkoissa. Limaa tulee neljättä päivää, ei tiputtelua. Eikai ovulaatio voi olla näillä kiertopäivillä? Voinko olla raskaana? Olin ollut kuitenkin yhdynnässä toissaviikolla noin 10krt, viimeisen kerran lauantaina 20.3, ja sunnuntaina otin vikan vaikuttavan pillerin jonka jälkeen vain sokeripillereitä ja sitten lopetus. Eikö siittiöt voi elää sisällä useita päiviä? Entä jos mulla onkin taas 35pv kierto ja ovuloin sittenkin alkuviikosta pillerien lopettamisen jälkeen (eli taas 11-12pv ennen odotettuja menkkoja kuten viimeksi), ja jos sisällä on vielä silloin ollut eläviä siittiöitä? Eikö pillerin teho laske parissa päivässä lopettamisesta kuitenkin, ja jos lisäksi sattuu olemaan pitkä kierto ja ovulaatio sattuukin olemaan juuri pillereiden lopetuksen jälkeen niin eikö siinä voi raskautua jos silloin sisällä on vielä eläviä siittiöitä? Jos hedelmöitys tapahtuisi vaikkapa 24h sisällä ovulaatiosta (esim ke 23.3) ja silloin olisi jo pillerien teho poissa ja hedelmöittynyt tavara pääsisi jatkamaan kohti kohtua?
Lääkäri oli hieman epäileväinen mutta laittoi lähetteen verikokeeseen ja käski käydä siellä ensi keskiviikkona kp42 jos menkat ei ala. Sanoi että kotitesti ei välttämättä näyttäisi mitään vielä vaikka olisinkin raskaana.
Ja tosiaa normaalisti mulla alkaa kovat krampit 1-2pv ennen vuotoa. Nyt 8pv vaan lievää satunnaista kipua.
Mutta ahdistaa odottaa kokonainen viikko 😂
Voin kertoa slinda-kokemusta vähän erilaisesta näkökulmasta. Mulla on aivolaskimotukostaustaa ja vahva epäilys oli, että olis tullu yhdistelmäehkäsyn takia (ei toki voi sanoa varmaksi, mutta muuta syytä ei ole löydetty). Pysyvät verenohennuslääkkeet kroonisten tukosten takia (2+ vuotta tätä jo ollu). Alotin kaks kuukautta sitten slindat gynekologin suosituksesta tän mun sairaustaustan ja akneherkän ihon huomioon ottaen. En ole käyttäny kondomiehkäsyn lisäksi mitään muuta ehkäsyä sitten sairastumisen ja cypretylin lopettamisen. Toki neurologi huomautti myös keltarauhashormonipillereiden saattavan aiheuttaa marginaalisen tukosriskin, mutta en nyt kauheasti tuosta ole huolissani, koska tosiaan pysyvä verenohennuslääkitys on päällä ja hyvänä suojana.
Oon nyt tokan liuskan lopussa eikä ole ollu mitään ongelmia. Syön myös lumepillerit. Luin ennen pillereiden alottamista tätä palstaa ja johan alko hirvittämään, että miten tässä nyt käykään, mutta huojennuksekseni voin todeta, ettei käynyt mitenkään. Vuosin ekat pari viikkoa sillai epämiellyttävästi (sitä tyyliin vikan vuotopäivän ruskeaa vuotoa), mutta kun se loppu ei ole ollut mitään ongelmaa. Pidän edelleen toivoa yllä, että slindat auttaisi järkyttävän rasvaiseen ja epätasaiseen, valko- ja mustapäihin taipuvaiseen ihoon sekä kasvoilla että selässä. Myös päänahka kaipaa kirkuen helpotusta, koska tukka on limanen jo vuorokaudessa ja päänahka kukkii tosi herkästi. Olisin niin iloinen, mikäli auttaisi näihin ongelmiin.
Mutta tosiaan, en ole kokenut tyyliin mitään niistä haittavaikutuksista, mitä tälläkin palstalla on puhuttu. Olisinkohan ehkä kahesti tuntenut jotain epämääräistä krampintyylistä, mutta ne meni ohi tosi nopeasti. Taidan tällä hetkellä käydä läpi tätä vesipainovaihetta, koska vaikka minulla on aktiivinen homma päällä pudottaa vähän painoa ja parantaa yleistä jaksamista ja hyvinvointia, terveellisestä syömisestä ja runsaasta liikunnasta huolimatta tuntuu, että paino junnaa paikoillaan ja on usein aika turvonnu olo.
Hiukset ei ole sanonut slindasta mitään, mikä oli myös pieni huolenaihe. Marevan aiheutti mulla ihan järkyttävää hiustenlähtöä ja vuoden käytön jälkeen vaadin lääkkeen vaihtamista. Nyt uuden lääkkeen kanssa tukka on kasvanu raivolla takasin ja näkee kuinka järkyttävän paljon marevan aiheutti sitä lähtöä. Slindalla ei kuitenkaan ole ollu mitään vaikutusta mun hiuksiin. Toivottavasti ei ole jatkossakaan!
Puhuin gynekologin kanssa sillon pari kuukautta sitten, että testaan slindoja sen standardin 3kk ja teen sen mukaan päätöksen, että jatkanko näillä vai aletaanko katsella sen kierukan suuntaan. En alun perin halunnu alottaa kierukalla sen aiheuttamien iho-ongelmien takia, erityisesti kun mulla on jo omasta takaa niin paska iho. Jos kierukan kanssa olis akne räjähtäny naamalle en olis voinu hoitaa sitä mitenkään, koska roaccutan on poissuljettu vo-lääkkeiden takia. Toistaseksi olen sen kannalla, että jatkan slindojen kanssa. Mulla on muutaman kuukauden päästä tulossa taas pään magneettikuvaus jossa tarkastellaan tilannetta, ja jos tukokset on kasvanu, joudun sitten lopettamaan slindat ja joko olemaan kondomiehkäsyllä tai ottamaan akneriskin kierukan kanssa. Paska homma mutta näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Syön nyt kolmatta liuskaa. Aloitin nämä runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten takia. Eka liuskan aikana ei ongelmia kuukautiset kesti vaan melko kauan kun aloitin. Tokalla liuskalla alko kuukautiset jotka kesti 14 päivää nyt edellisistä on 14 päivää ja taas vuotoa ja maha + alapää kipeänä. Kai tässä pitää yrittää kestää. Gyne sanoi että menee jopa 6kk että kuukautiset normalisoituu.
4kk syötynä ja tyhjennys vuoto on tosiaan tosi runsasta ja pahanhajuista. Kestää n. 10pv ja kuukautiskipuja edelleen. Olen huomannut että tyhjennysvuoto hivuttautuu pikkuhiljaa lähemmäs lumepillereitä. Tähän mennessä niiden aikana ei ole vuotoa vaan alkaa pari viikkoa niitä ennen. Muita oireita on limakalvojen kuivuminen. Tulee virtsatietulehduksen oireita. Hiukset myös rasvoittuu. Iho on nyt tosi hyvä ennen tuli isoja hormoni finnejä.
Olen käyttänyt valmistetta vähän yli puoli vuotta.
3-kuukauden jälkeen loppui ajoittain ilmenevä epämiellyttävä tunne alavatsassa ja kuukautiset vähenivät. Nyt en koe mitään haittoja Slindasta.
Onneksi löysin tähän keskusteluun! Oma tilanteeni se, että olen nyt syönyt puolisen vuotta Slindaa endometrioosiin.
Täältähän sain sitten vahvistuksen aika moneenkin seikkaan, joita oonkin tuon lääkkeen piikkiin ajatellut! Mieliala on ihan maassa ja suorastaan hysteerinen välillä, on puhjennut akne (poskiin ja leukapieliin pukkaa vähän väliä isoja, kipeitä paiseita) ja muutaman kuukauden vuodottomuuden jäljeen aloin saada semmoisia kahden viikon kuukautisia!
Ja siis tuo hengenahdistus; enpä olisi ikinä osannut yhdistää sitä tähän! Mutta mulla myös ollut just sellaista, että ei millään meinaa saada henkeä, vaan pitää oikein kiskoa keuhkoihin ilmaa! Hiton outoa!
Että eipä sitten taida tämäKÄÄN toimia mulla!
Tsemppiä kaikille kanssakärsijöille!
Ja vielä lisäys edelliseen; olen siis nukkunut TODELLA, TODELLA huonosti, mitä ongelmaa minulla ei ole ikinä ennen ollut ja enpä olisi sitäkään älynnyt näihin yhdistää, mutta sehän on aivan selvä juttu nyt, kun mietin ajallisestikin!
Vierailija kirjoitti:
Nyt syyskuussa tulee vuosi täyteen. Tiputtelua oli kahden ekan laatan kaksi vikaa lumea, mutta niiden jälkeen en ole vuotanut ollenkaan. Menkattomuus iso plussa! Mielialat ei heitä, ei turvota, ei ole rinnat kipeät, en ole kuiva. Toimineet minulle erittäin hyvin. Ainostaan yksittäisiä finnejä tulee silloin tällöin, mutta aknea ei ole tästä puhjennut. Aknen takia alun perin aloin slindoja syömään.
Tämä oli tilanteeni vuoden käytön jälkeen. Nyt slindoja syönyt 1v 7kk ja tilanne täysin muuttunut. Menkaton olen edelleen, mutta nyt on negatiivisia oireita ilmennyt niin paljon, että harkitsen lopettamista. Rinnat kipeät koko ajan, akne alkoi tulla vähitellen takaisin, alakerran limakalvot niin kuivat, että siellä sitkeitä haavaumia ja seksi sattuu. Toisaalta ei sillä väliä, koska halut ovat nollassa muutenkin. Sitten löytyy vielä hikoilu. Heti kun vähänkin jotain fyysistä teen niin alan hikoilla. Keho ei lämpene vaan siirtyy suoraan hikoiluun.
Ensimmäisen vuoden ajan koin, että slindat ovat tasanneet mielialaa, enkä oikeastaan ollut koskaan ärtynyt/itkuinen/ahdistunut/apaattinen/yms. Nyt kuitenkin mielialavaihteluita esiintynyt viikottain ja useita kertoja viikossa jo pidemmän aikaa. On muutenkin todella saamaton olo ja vaikea keskittyä. On kaikennäköisiä särkyjä silloin tällöin.
Iso ongelma tällä hetkellä on jatkuva väsymys. En tiedä ovatko slindat syynä tähänkin. Unettomuutta esiintynyt ja päiväväsymystä perään. Vaikka olen hereillä, niin on vaikeaa löytää energiaa mihinkään. Olo on kuin masentuneella ilman, että mieliala olisi oikeasti masentunut.
Kokonaisvaltaisesti tuntuu, että en ole oma itseni. Ja toki voihan osa näistä luettelemistani oireista johtua aivan jostain muustakin kuin slindoista, mutta nämä kaikki negatiiviset oireet ovat hiipineet yhtä aikaa elämääni, joten voisi kuvitella, että liittyisivät kaikki yhteen. Näitä nega oireita mulla oli mini-pillien ja sandozien kanssa aikoinaan.
Menkattomuus ja kivuttomuus ollut vaan niin ihanaa, että pelkästään niiden takia harkitsen noiden muiden oireiden kestämistä.
1,5 kk Slindaa menossa ja joka päivä outoa pahoinvointia ollut, samanlaista kuin alkuraskaudessa. Alavatsa kanssa joka päivä enemmän tai vähemmän turvonnut. Burana eikä parasetamoli auta, mutta alkoholi vie olot pois. Onko kellään samanlaisia oireita?