Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1254)

Vierailija
581/1254 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Te joilla masennusta ja mielialan muutoksia Slindojen myötä. Oletteko saaneet tueksi lääkkstutsä niihin vai onko ainoa vaihtoehto lopettaa käyttö?

Vierailija
582/1254 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla huomattiin sattumalta, että ALAT-arvo on hurjan korkea, yli 200. Slindoja olen syönyt melkein vuoden. Lopetin samantien. Saanko udella, minkälaiset sinut maksa-arvosi olivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1254 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä lukeeko kukaan tänne asti näitä kommentteja, toivottavasti!

Minulla on siis ensimmäinen ehkäisy menossa ja olen syönyt yhden liuskan näitä Slindoja. Muita ei niin merkittäviä sivuoreita on tullut, mutta ärsyttävin ilmeni nyt kun tyhjennysvuoto (menkat) alkoi 2pv ennen lumepillereitä niin täytyi alkaa ravata jatkuvasti vessassa ja tuntuu ettei rakko tyhjene kunnolla.

Täällä ketjussa oli muutama kommentti tästä. Mietin onko virtsatietulehdus vai johtuuko näistä pillereistä kun pakkausselosteessa luki että yhdellä tuhannesta on lisääntynyt virtsanmäärä sivuoireena.

Onko teillä muilla ollut tätä? Onko helpottanut kun olette jatkaneet pillereiden syöntiä? Jos on ollut oletteko yhdistäneet sen lumepillereihin? Mietin voisiko helpottaa jos jätän ne pois... pitää ensin kyllä sulkea tuo virtsatietulehdus pois, pelottaa että tää jatkuu ja alkaa virtsankarkailua tmv ku ennen ei ole ollut mitään ongelmaa jatkuvan vessahädän kanssa.

Toivottavasti en ole yksin

No tännehän on mainittu muutaman kerran asiasta niin kokemuksiahan on vastaavasta? Slindalla on diureettinen vaikutus, ja omalla kohdallani se tuntui olevan lähes jatkuvaa. Vaikka en edes juonut isoja määriä, niin vessassa sai silti ravata parin tunnin välein. En yhdistänyt sitä tosiaan mihinkään kohtaan kiertoa. Itse lopetin pillerit muutama kuukausi sitten.

Vierailija
584/1254 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon syönyt Slindoja kohta vuoden. Alussa oli omituista korvien huminaa lumepillereiden aikaan, mutta se jäi pois. Ensimmäiset 5 kk ei ollut menkkoja ollenkaan, mutta nyt parina viime kuukautena vuoto on tullut keskellä laattaa. Onko kellään muulla ollut tällaista ? Lumepillereiden aikaan ei ole sitten menkkoja ollenkaan. Ajattelin vielä pari kk seurata tilannetta, mutta ehkä kokeilen kierukkaa, jos tilanne ei muutu. Muuten en oo huomannut mitään oiretta tai häiritseviä asioita.

Vierailija
585/1254 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan tänään puolen vuoden syömisen jälkeen. Kehosta on tullut höttöä, selluliittia esim. käsivarsiin. Harrastan liikuntaa ja salitreeniä, mutta silti keho ”pehmenee”. Silmät kuivuu, hiukset kuivuu, iho kuivuu, limakalvot kuivuu. Poistaa suotta nestettä ja juoksettaa öisin wc:ssä parin tunnin välein (kun tykkään ottaa pillerin illalla). Rintoja aristelee enkä halua enää pelätä, mitä hormonit niille tekeekään..

Kellään samanlaisia kokemuksia? Laitatan kuparikierukan, joka mulla oli ennen näitä.

Vierailija
586/1254 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa syönyt Slindoja ja alakulo on hiipinyt mieleen ja ihan tyhmät asiat itkettää. Oletan, että johtuu pillereistä. Onko teillä mennyt alakulo ohi ja millä ajalla?

Entäpä välivuoto? Aloitin tosiaan mankkojen ekana päivänä ja menkat loppuivat normaalisti noin viidennen päviän jälkeen, mutta sen jälkeen on ollut enemmän tai vähemmän välivuotoa, loppuuko tämä vai onko se ollut teillä jatkuvaa? Kiitos :)

Vierailija
587/1254 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt Slindoja kohta 2 laattaa ja nyt lopetan. Ihan järkyttävä turvotus sormissa, naamassa, iho rikki jne. Mulle on tullut silmäpussit, ja vaikka kuinka urheilisin ja nukkuisin, niin naama näyttää siltä, kuin olisin ryypännyt viikon putkeen. En saa sormuksia sormiin, ja jos saan ne tungettua niihin, niin en saa niitä pois. Onko muilla ollut vastaavia oireita? Lisäksi kamalia finnejä tulee naamaan koko ajan; ohimoille, poskiin, hiusrajaan. 

Siirryin Slindaan yhdistelmäpillereistä, koska ne aiheuttaa mulle kovaa rintasärkyä (mastopaattinen kudos). Olen 43-vuotias, yhden lapsen synnyttänyt yli 6 vuotta sitten. 

Vierailija
588/1254 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin suoraan yhdistelmäpillereistä ja ei ole ollut mitään vuotoa. Jotenkin jopa toivoo, että tulisi menkat, niin kroppa "puhdistuisi".

Vierailija
589/1254 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viidess lista melkein lopuillaan ( vielä 4 jäljellä + lumeet ) 

Ensimmäisen listan aikana ei ongelmia, siitä testasin syödä myös lumepillerit joiden aikaan normaalit kuukautiset.

Toisen liuskan kohdalla alkoi ongelmat -  liuskan aloituksesta toisella viikolla alkoivat uudestaan vuodot. Oli siis nk. normaalit menkat edellisen listan lumepillereiden aikana ja reilun viikon päästä verta tuli taas. Ajattelin, että vastaavaa voinee olla vielä alkuvaiheessa kun edellisestä hormonaalisesta ehkäisystä on n. 7 vuotta.  Lisäksi toisen listan kohdalla alkoi epämääräinen ahdistus tai tuntui että ajatuksen juoksu oli tavallista alakuloisempaa ja stressaavampaa. Tämä kuitenkin tasoittui myöhemmin.

Kolmannen listan kohdalla kaikki oli suht normaalisti mutta neljäs ja nyt tämä lopussa oleva viides lista ovat molemmat menneet niin, että olen ollut vuoroin kaksi viikkoa vuotava ja vuoroin kaksi viikkoa normaalisti. Keho kerää nestettä ja turvottaa, paino on noussut ja esim. treenatessa / urheillessa tunnen outoa epävarmuutta ja sellaista outoa heikentymistä tasapainossa ja voimantuotossa. Pillerithän aloitin osin juuri sen vuoksi, että voin esim. skipata menkat jos osuu juoksutapahtuma samalle ajankohdalle.

Ajattelin katsoa vielä kuudennen listan, mutta sen jälkeen mietin tosissani tilannetta uudelleen, sillä nämä vuodot jotka kestävät 7pv-2vk ovat hieman liikaa. Tavallisesti minulla on aina ollut säännöllinen kierto ja kuukautiset kestäneet n. 3-4 päivää. 

Vierailija
590/1254 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt Slindaa nyt kolmannen laatan kohta loppuun, aloitin viime vuoden marraskuun alussa. Ekan kahden viikon aikana ei ollut mitään oireita. Tiputteluvuoto alkoi niihin aikoihin, kun oma kierto olisikin alkanut. Kaksi viikkoa ennen vuotojen alkua alkoi masentava olotila/yleinen ahdistus - samanlaisia oireita, kun normaalisti ovulaation aikana itellä ollut, mutta kymmenkertaa pahempana. Loppui kuin seinään tiputteluvuodon alkaessa. Sama toistui toisen laatan kohdalla samoihin aikoihin hueman lievempänä. Väsymys ollut pahimmillaan ylitsepääsemätöntä, saattaa johtua myös tänhetkisestä vuodenajasta. Ekojen laattojen aikaan ruokahalu kasvanut, nyt tasaantunut.

Kolmen laatan jälkeen ajattelin vielä yhden saman satsin kokeilla. Aikaisemmin ei ole ollut pillereitä käytössä, joten kropalla ehkä hetki kestää tottua.

Vierailija
591/1254 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin slindat viime toukokuussa, heinäkuussa olikin viimeisimmät menkat. Syksyllä alkoi kamalat ahdistus ja masennusoireet, jotka pahenivat joulua kohden, sekä myös turvonnut alavatsa. Joulukuussa sitten alkoikin menkat kesken liuskan, jonka jälkeen olen vuotanut oikeastaan kokoajan, muutamia välipäiviä lukuunottamatta.

Myös naama on rasvoittunut normaalia enemmän, sekä olo on todella usein väsynyt. Myös monien mainitsema janon tunne on läsnä.

Oman kokemuksen perusteella en suosittele, toki ne voivat sopia jokaiselle eritavalla, itse kuitenkin olen lopettamassa.

Vierailija
592/1254 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö kukaan Slindaa tm. minipilleriä kohdun myooman pienentämiseen tai kurissa pitämiseen? Toisaalta Slindan haittavaikutuksissa mainitaan myoomat, kun taas esim. Cerazettessa ei. Pohdin kumpaa käyttäisin, kun on pieni myooma jonka en haluaisi tietenkään kasvavan. Toki käyn vielä asian tiimoilta gynelläkin, mutta toivoisin kokemuksianne.

Vierailija
593/1254 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö löydy ketään, jolla kokemusta yhdistelmästä myoomat/myooma ja minipillerit?

Itse tulkitsen niin, että myoomia syntyy sitä helpommin mitä estrogeenisemmassa tilassa kohtu on. Eli kai voisi ajatella että pelkkä keltarauhashormoniehkäisy sitä hieman torppaisi..

Vierailija
594/1254 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
595/1254 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan laihtunut Slindaa syödessään niin, että voisit laittaa sen tämän hormonin piikkiin?

Vierailija
596/1254 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö löydy ketään, jolla kokemusta yhdistelmästä myoomat/myooma ja minipillerit?

Itse tulkitsen niin, että myoomia syntyy sitä helpommin mitä estrogeenisemmassa tilassa kohtu on. Eli kai voisi ajatella että pelkkä keltarauhashormoniehkäisy sitä hieman torppaisi..

Itselleni aloitettiin slinda myoomien aiheuttamien haittojen hoitoon. Eipä ole apua ollut. Nyt on lähes päivittäin vuotoa, siis ihan voi sanoa, että kunnon menkkavuotoa eikä mitään pelkkää tiputtelua. Gynen neuvo oli, että söisin yhden kuukauden ajan kahta laattaa kerralla, eli tuplaan annoksen. Se kuulemma auttaa näissä tapauksissa hyvin ja sitten voi palata takaisin yhteen laattaan kerrallaan ilman, että jatkuvat vuodot palaa. Nosöin kuukauden kahta laattaa. Iho rasvoittui ihan hirveästi. Pientä näppyä pukkas naamaan ja selkään, niin että iho tuntua ihan röpelöiseltä. Lisäksi tuli ihan kunnon paukamafinnejä niin ikään selkään ja naamaan. Toki auttoi vuotoihin sen verran, että välillä oli jopa kaksi tai kolme päivää ilman vuoroja. Mutta siinä se. Itse myoomien koko onhan näillä ei ole ollut vaikutusta eikä kait ole tarkoituskaan olla. Mutta itse en näitten syöntiä aio jatkaa. Jos ei mitään toimivaa löydy, niin poistakoon vaikka koko kohdun.

Vierailija
597/1254 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökö kukaan Slindaa tm. minipilleriä kohdun myooman pienentämiseen tai kurissa pitämiseen? Toisaalta Slindan haittavaikutuksissa mainitaan myoomat, kun taas esim. Cerazettessa ei. Pohdin kumpaa käyttäisin, kun on pieni myooma jonka en haluaisi tietenkään kasvavan. Toki käyn vielä asian tiimoilta gynelläkin, mutta toivoisin kokemuksianne.

Ei kai slindoilla voi myoomaa pienentää. Mistä näin olet kuullut?

Vierailija
598/1254 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois ajatella että myoomien kasvu hieman hidastuisi, kun käyttää pelkkää keltarauhasehkäisyä vs. yhdistelmää. Gyne sanoi mulle (mulla pieni myooma) että yhdistelmäpilleri niitä kasvattaa. Tai muu ns. hyperestrogeeninen tila.

Vierailija
599/1254 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vois ajatella että myoomien kasvu hieman hidastuisi, kun käyttää pelkkää keltarauhasehkäisyä vs. yhdistelmää. Gyne sanoi mulle (mulla pieni myooma) että yhdistelmäpilleri niitä kasvattaa. Tai muu ns. hyperestrogeeninen tila.

Myoomien pienentämiseen on myös ihan lääkekin, esmya. Jos vain lääkäri sitä suostuu kirjoittamaan ja itse uskaltaa kokeilla. On nimittäin aiheuttanut maksavaurioita. Toisaalta voi miettiä, onko tarvetta sellaiselle, jos myooma ei aiheuta kovin haittaavia oireita. Tai niitä oireita pystyy jollain muulla valmisteella hillitsemään.

Vierailija
600/1254 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myoomien pienentämiseen on myös ihan lääkekin, esmya. Jos vain lääkäri sitä suostuu kirjoittamaan ja itse uskaltaa kokeilla. On nimittäin aiheuttanut maksavaurioita. Toisaalta voi miettiä, onko tarvetta sellaiselle, jos myooma ei aiheuta kovin haittaavia oireita. Tai niitä oireita pystyy jollain muulla valmisteella hillitsemään.

Tätä ei kuulemma enää juuri maksavaurioiden vuoksi määrätä. Sanoi gyne eilen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän