Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1254)

Vierailija
601/1254 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan raskautunut näitä syödessä?

Vierailija
602/1254 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Olis kiva saada pidempään käyttäneiden kokemuksia tässä äskettäin kysellyistä aiheista.

-Slindat aloittava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1254 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin e-pillereitä 10 vuotta, jouduin vaihtamaan minipillereihin limakalvojen kuivumisen takia. Nyt olen syönyt Slindaa 9 kk.

Alussa oli huonovointisuutta, iho rasvoittui, päänsärkyä, hiustenlähtöä, todella kipeitä näppylöitä ohimoilla ja hiusrajassa. Voisi puhua paiseista. Ensimmäisten kuukausien aikana menkat tulivat kahden viikon välein.

Hyvinä puolina kuukautiskivut ja pms-oireet katosivat kokonaan.

Hiustenlähtö jatkui, kipeät finnit ilmestyivät naamaan aina kun edellisistä pääsi eroon, lisäksi näppylöitä alkoi tulla muuallekin kuten päänahkaan ja selkään. Iho rasvoittui, samalla alkoi hilseily. Menkat tulivat 1-2 kuukauden välein (söin myös lumepillerit). Pms-oireet pysyivät poissa, mutta kuukautiskipuja alkoi olla. Limakalvot eivät olleet enää kuivat, toisaalta nyt oli haluttomuutta.

Nyt hiustenlähtö on loppunut, iho ei ole niin rasvainen, kipeät finnit loppuivat. Silloin tällöin tulee muutama pieni näppylä. Nyt ongelma on hilseily. Päänahka hilseilee aivan kokoajan. Elämäntavat ovat pysyneet samanlaisena, tai jopa muuttuneet terveellisemmiksi. Slindat eivät ole nostaneet ruokahalua kuten e-pillerit tekivät ja nykyään syönkin vähemmän ja terveellisemmin. Siitä huolimatta paino on noussut Slindojen aikana 5kg ja kropasta on tullut pehmeä ja löysä.

Kuukautiset lumepillereiden kanssa tulevat edelleen 1-2 kuukauden välein, pms-oireet pysyneet poissa ja kuukautiskivut eivät ole pahentuneet. Limakalvot ovat edelleen kunnossa. Haluttomuus jatkunut ja lisäksi riesaksi tuli orgasmivaikeus.

Matkani Slindan kanssa päättyy tähän ja kokeilen seuraavaksi kuparikierukkaa.

Vierailija
604/1254 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin e-pillereitä 10 vuotta, jouduin vaihtamaan minipillereihin limakalvojen kuivumisen takia. Nyt olen syönyt Slindaa 9 kk.

Alussa oli huonovointisuutta, iho rasvoittui, päänsärkyä, hiustenlähtöä, todella kipeitä näppylöitä ohimoilla ja hiusrajassa. Voisi puhua paiseista. Ensimmäisten kuukausien aikana menkat tulivat kahden viikon välein.

Hyvinä puolina kuukautiskivut ja pms-oireet katosivat kokonaan.

Hiustenlähtö jatkui, kipeät finnit ilmestyivät naamaan aina kun edellisistä pääsi eroon, lisäksi näppylöitä alkoi tulla muuallekin kuten päänahkaan ja selkään. Iho rasvoittui, samalla alkoi hilseily. Menkat tulivat 1-2 kuukauden välein (söin myös lumepillerit). Pms-oireet pysyivät poissa, mutta kuukautiskipuja alkoi olla. Limakalvot eivät olleet enää kuivat, toisaalta nyt oli haluttomuutta.

Nyt hiustenlähtö on loppunut, iho ei ole niin rasvainen, kipeät finnit loppuivat. Silloin tällöin tulee muutama pieni näppylä. Nyt ongelma on hilseily. Päänahka hilseilee aivan kokoajan. Elämäntavat ovat pysyneet samanlaisena, tai jopa muuttuneet terveellisemmiksi. Slindat eivät ole nostaneet ruokahalua kuten e-pillerit tekivät ja nykyään syönkin vähemmän ja terveellisemmin. Siitä huolimatta paino on noussut Slindojen aikana 5kg ja kropasta on tullut pehmeä ja löysä.

Kuukautiset lumepillereiden kanssa tulevat edelleen 1-2 kuukauden välein, pms-oireet pysyneet poissa ja kuukautiskivut eivät ole pahentuneet. Limakalvot ovat edelleen kunnossa. Haluttomuus jatkunut ja lisäksi riesaksi tuli orgasmivaikeus.

Matkani Slindan kanssa päättyy tähän ja kokeilen seuraavaksi kuparikierukkaa.

Mulla kävi sama. 4 kk söin, hirveä määrä hiuksia lähti, etenkin otsalta oheni, hiukset kuivui, iho pintakuivui mutta paiseita silti KYLLÄ, ”alakerta” kuivui, silmät kuivui, kurkku kuivui, öisin sai käydä useamman kerran pissalla, tuli selluliittia aivan uusiin kohtiin, paino ei muuttunut mutta kehonkoostumus KYLLÄ muuttui..

Siirryn kuparikierukkaan.

Vierailija
605/1254 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan vaihtanut Slindasta Cerazetteen? Mitä fiiliksiä?

Vierailija
606/1254 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön nyt kolmatta liuskaa. Aloitin nämä runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten takia. Eka liuskan aikana ei ongelmia kuukautiset kesti vaan melko kauan kun aloitin. Tokalla liuskalla alko kuukautiset jotka kesti 14 päivää nyt edellisistä on 14 päivää ja taas vuotoa ja maha + alapää kipeänä. Kai tässä pitää yrittää kestää. Gyne sanoi että menee jopa 6kk että kuukautiset normalisoituu.

Vierailija
607/1254 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Itse aloitin Slindojen syömisen kun jouduin lopettamaan e-pillerit migreenin takia. E-pillereitä söin useamman vuoden ja iho oli virheetön. Välittömästi minipillereiden aloitettua iholle ilmeni silloin tällöin yksittäisiä finnejä jotka kuitenkin loppujen lopuksi alkoivat lisääntyä kovalla vauhdilla, minulle oli tullut ihan kunnon akne. Lopetin pillerit hetkellisesti ja hakeuduin iholääkärille. Tällä hetkellä olen syönyt 4kk Isotretinoin kuuria...

Muuten Slindat olivat kivat. Ei mielialanvaihteluita eikä välivuotoja. Mutta pilasivat ihoni kokonaan.

Vierailija
608/1254 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotin Slindan 7kk sitten osana mun ”vaikean aknen” (t. ihotautilääkäri) hoitoa. Merkittävimpänä lääkkeenä tietty akneen oli antibiottikuuri. Tiesin, että lääkäri ehdottais ensimmäisenä roaccutania, mutta koin etten niin jytää kuuria ois tarvinnut, kun itse en luokitellut jatkuvia epäpuhtauksia ja ihan selvää hormonaalista aknea ”vaikeaksi akneksi”, toisin kuin lääkäri. Slindan lisäksi alotin siis 100 päivän Tetralysal kuurin ja nyt 7kk myöhemmin jatkuvat iho-ongelmat on poissa.

Alku slindan kanssa oli kyl mielenkiintonen, naturaalisti mun kuukautiskierto oli 28pv, ja vaan vuotojen ekana päivänä saatto satunnaisesti olla melko rankatkin kivut. Noin neljän ekan liuskan aikana mulla oli menkat 2 kertaa kuukaudessa. Tai itse ainakin pidin tätä puhuttua ”tiputteluvuotoa” ihan normi vuotona, sillä se tuli ihan yhtä säännölisesti kuin lumepillerien kohdalla alkava vuoto. Jos jotain positiivista, niin en kokenu pillerien vaikuttavan millään muulla tavalla mun kroppaan ja kovat kivut menkkojen aikana loppui.

Nyt kuitenkin menossa on 7 liuska ja oon kohta ollut 3kk ilman menkkoja. Ei toki oo mitään sivuvaikutuksiakaan, joten en sinänsä pistä pahaksenikaan. Oottelen kyl, et eiköhän ne sieltä tuu vielä takasin käytön aikana.

Yleisesti en koe Slindan vaikuttaneen mitenkään negatiivisesti mun kroppaan tai hormonitoimintaan (pl. toi kuukautiskiertosekoilu). Hiustenpesuväli pysynyt samana, limakalvot toimii ihan normisti, mieliala pysynyt ihan yhtä vakaana kun ennenkin. Poiketen monista muista kommenteista, omalla kohdalla Slinda toimi myös iho-ongelmien karistajana, toki osana hoitokuuria.

Vierailija
609/1254 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Olen 38v. lapseton nainen.Ja syönyt 20 vuotta diane novaa PCOS:n hoitoon. Nyt määrättiin Slinda jota olen syönyt pari liuskaa, koska pahentuneen migreenin takia ei enää suostuta muuta tarjoamaan. Tähän Slinda auttoi heti, migreeni on lähes olematonta. Kuukautiskrampit mitä oli viikon välein on loppuneet. Hiustenlähtö pahentunut mutta olen asian hyväksynyt, mummoni ja äitinikin kalju. Mulla ollut akne ala-asteelta asti, enkä huomaa eroa paiseissa että niitä oisi enemmän tai vähemmän. Limakalvot ovat nyt paremmat, samoin iho ei enää atoopikkona niin kuiva kuin yleensä. Seksihalut samat vaikka nyt selibaatissa elänkin 7 vuotta. Mieliala tasainen, ehkä tasaisempi kuin Diane novalla. Kuukautiset jäivät pois vaikka söin lumepillerit mutta tämä oli odotettavissa sillä ilman diane novaa kuukautisia ei olisi ollut muutenkaan. Paino tällä lähti kyllä nousuun mikä on ikävää kun muutenkin PCOS vaikeuttaa laihduttamista. Aluksi rinnassa oli tykyttelyä ja painon tunnetta ja hengästymistä mutta meni ohi kuukauden jälkeen. Hikoilua on nyt enemmän ja karvankasvua kasvoissa. Lääkäri sanoi Slindan auttavan PCOS:n pireisiin mutta selkeästikkin pahentaa mutta pienempi paha itselle kun kärsiä 11 päivän putkia itsemurhapäänsärkyä tauotta. Munarakkuloiden kasvu selkeästi kyllä vähentynyt koska en ole enää tuntenut kivuliaita iskuja kun ovat puhjenneet ja sen osalta stressi vähentynyt. Slinda tuntuu ihan hyvältä, hyötyjä enemmän joten voin kokea että jatkan tällä.

Vierailija
610/1254 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olin syönyt yazeja ensin noin 5 vuotta kunnes vaihdoin yasmineihin kuivuuden takia. Yasminit saivat halut nollaan ja verenpaineen nousuun joten minulle määrttiin slindat. Olen syönyt nyt 7pv ja viidentenä alkoi vuoto. Toivon että ei kestäisi kauaa/olisi tiputtelua kaiken aikaa kuten monilla kommentoijilla. Muita haittavaikutuksia ei ole ilmennyt. Mutta kysymykseen: onko siis ok skipata lumepillerit? Onko se järkevää? Ja minulle sanottiin että voisi ottaa 2 pilleriä päivässä jos on haitallista vuotoa esim lomamatkan aikana… tietääkö joku kannattaako näin tehdä? Stressaa hirveästi jos vuodan vain kokoajan 😩 jos kuitenkin näin kävisi niin mielummin käytän vaikka kortsua kun näitä.

Vierailija
611/1254 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten teillä on "tiputteluvuoto" loppunut? Itsellä on nyt jatkunut vuoto yli kuukauden, enemmän ja vähemmän. Mutt alkaa rassaamaan, kun saa olla kokoajan jonkunlainen side housussa. Kunnon menkat on tulleet kaksi kertaa, edellisin oli todella rajulla vuodolla ja tosi kovilla kivuilla. Loppuuko tämä vuotaminen koskaan?? 

Vierailija
612/1254 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vasta noin kolme kuukautta kokemusta slindoista. Ekan kuukauden aikana tuli kuukautiset kahteen otteeseen ja tiputtelua siinä välissä. Nyt kuitenkin edellisistä kunnon kuukautisista aikaa jo kohta seitsemän viikkoa. Tiputtelua tuli kuitenkin hyvin lievänä tammikuun alussa muutamana päivänä. Nämä määrättiin runsaisiin vuotoihin. Toivon, että tilanne jatkuu tällä mallilla.

Vierailija
613/1254 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin Cerazetteen. Slindassa kuukautiset tuli, ja kivuliaina, aina lumepillereiden aikaan. Ei mitään hyötyä ihmiselle, jolla järjettömät kuukautiskivut.

Heti aloin hoikistumaan ja hiustenlähtö loppui tän vaihdon myötä. Ehkä mulle sitten sopii paremmin tämän hormoni.

Muilla vastaavasta vaihdosta kokemuksia? Hyviä tai huonoja.

Vierailija
614/1254 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin slindan huhtikuussa -21 eli pian vuosi alkaa olla takana. Minulla kesti about puolivuotta, että kaikki ikävät sivuvaikutukset loppuivat. Eniten iloitsen siitä, että hiustenlähtö ja tiputteluvuodot loppuivat eikä menkkoja tule mikäli en syö lumepillereitä. Gynekologini suositus oli kohdallani, että syön pillereitä putkeen, kun aiemmin olen kärsinyt raudanpuutteesta runsaiden menkkojen ja tiputteluvuotojen vuoksi. Olen niin onnellinen, että kestin tuon alun kaikkine sivuoireineen vaikka olin todella lähellä lopettaa pillerit. Mieliala on suhteellisen tasainen, en huomaa pms oireita näin kun syön putkeen pillerit. Paino tippui heti alussa about 3-4kg vaikka olin normaalipainoinen jo alkujaan. Kilot ei ole tulleet takaisin, en moiti :)

Vierailija
615/1254 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku tyhmälle vääntää rautalangasta, mikä idea noissa lumepillereissä on? Jos niissä ei ole vaikuttavaa ainetta, niin miksi edes ottaa niitä?  Itse aloitin viikko sitten Slindat, ja kuukautiset kestänyt normaalia pidempään, runsaampana ja kivuliaampana. 

Vierailija
616/1254 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku tyhmälle vääntää rautalangasta, mikä idea noissa lumepillereissä on? Jos niissä ei ole vaikuttavaa ainetta, niin miksi edes ottaa niitä?  Itse aloitin viikko sitten Slindat, ja kuukautiset kestänyt normaalia pidempään, runsaampana ja kivuliaampana. 

Ei niitä perjaatteessa tarvitsekaan syödä, idea on se, että rutiini pillerin ottamisesta säilyy myös tauon aikana eikä uuden laatan aloittaminen oikeaan aikaan unohdu. 

Vierailija
617/1254 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt slindaa varmaan vuoden päivät. Endometrioosin hoitoon ja ehkäisyyn. Ensin söin yhtä pilleriä mutta se ei pitänyt vuotoja pois. Siirryin tupla annokseen. Tuohan maksaakin sitten tuplasti kun 63 pvä pillerit maksaa 40€. Lumepillereitä en syö vaan koko ajan normipilleriä putkeen ilman taukoja. Endometrioomat on kuihtuneet lähes olemattomiin mutta mieli on riekaleina ja iho ja hiukset rasvottuu urakalla. Vähän aikaan sitten pillerit loppui ja hain apteekista uuden satsin mutten aloittanutkaan sitä heti koska halusin nähdä johtuuko mieli oireet nyt pillereistä vai minusta itsestä. Itku on herkässä, mieliala tuntuu vain tasapaksulta ja saan pienistä asioista hirveitä raivareita ja halut loistaa poissaololla. Nyt varmaan kolmatta viikkoa ilman pillereitä ja mieliala ei ole niin äkkipikainen ja ärtynyt, mutta kivut ja vuoto on palanneet. Gynelle en ole vielä soittanut koska en jaksa kuunnella valitusta siitä että pillereitä on pakko syödä.

Vierailija
618/1254 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Slindan vaikean endometrioosin hoitoon syksyllä 2021. Ennen sitä kävin läpi kaikki mahdolliset minipillerit, mutta endometrioosi riehui siitä huolimatta. Slindaa pidettiin viimeisenä mahdollisuutenani, poissulkien leikkaushoidon. Slinda on vienyt kaikki endometrioosin oireet, järkyttävät kivut, jatkuvan veren vuotamisen emättimestä ja persauksesta, pissaongelmat ja vatsaongelmat. Placebo-päivinä saattaa hieman olla enemmän valkovuotoa, mutta olkoot, kunhan kivut pysyvät poissa.

En ole saanut iho-oireita, mielialassa olen huomannut muutoksen, että kuinka ihanaa on elämä ilman menkkoja! 

Vierailija
619/1254 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annasa kirjoitti:

Olen syönyt slindaa varmaan vuoden päivät. Endometrioosin hoitoon ja ehkäisyyn. Ensin söin yhtä pilleriä mutta se ei pitänyt vuotoja pois. Siirryin tupla annokseen. Tuohan maksaakin sitten tuplasti kun 63 pvä pillerit maksaa 40€. Lumepillereitä en syö vaan koko ajan normipilleriä putkeen ilman taukoja. Endometrioomat on kuihtuneet lähes olemattomiin mutta mieli on riekaleina ja iho ja hiukset rasvottuu urakalla. Vähän aikaan sitten pillerit loppui ja hain apteekista uuden satsin mutten aloittanutkaan sitä heti koska halusin nähdä johtuuko mieli oireet nyt pillereistä vai minusta itsestä. Itku on herkässä, mieliala tuntuu vain tasapaksulta ja saan pienistä asioista hirveitä raivareita ja halut loistaa poissaololla. Nyt varmaan kolmatta viikkoa ilman pillereitä ja mieliala ei ole niin äkkipikainen ja ärtynyt, mutta kivut ja vuoto on palanneet. Gynelle en ole vielä soittanut koska en jaksa kuunnella valitusta siitä että pillereitä on pakko syödä.

Miten "isoja" endometrioomia sulla on ollut?? 

Vierailija
620/1254 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään määrätty Slinda ehkäisyn lisäksi myoomien stoppaamiseksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi