Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1254)
Miten te ketä olette laihtuneet Slindan takia: loppuiko laihtuminen? Itsellä tuntuu menevän paino edelleen pikkuhiljaa alaspäin, kohta jo alipainon puolelle
Hei. Tyttäreni,17v, aloitti slindat aknen takia 3 vka sitten. Yhdistelmäpillerit ei sovi suvussa olevan veritulppariskin takia. Nyt ollut aamuisin huonoa oloa, ottaa pillerit iltaisin. Onko muilla käyttäjillä ollut aluksi huonos oloa? Lähteekö ajan mittaan pois kun keho tottuu? Ja jos huono iho, onko slindat auttaneet siihen? Toivoisin kovasti, että pystyisin auttamaan tytärtäni.
Kysyin apteekista oman Slinda-kokeiluni aikana tuosta kuvotuksesta ja sieltä vastattiin, että valitettavasti tyypillinen sivuoire on tuo pahoinvointi. Minä käytin Slindoja sivuoireiden vuoksi vain 2 kk, ja oire ei ehtinyt väistyä sinä aikana. Toivottavasti joku pidempään Slindoja käyttänyt ja pahoinvoinnista kärsinyt vastailisi myös.
Onko kellään täällä maksa-arvot nousseet slindojen aloittamisen jälkeen?
Itse sain slindat elokuussa ja kävin muissa asioissa nyt omatoimisesti labroissa. Alat -arvo oli vähän koholla, oli 44, kun viiteraja on 35. Muita maksa-arvoja ei pakettiin kuulunut. En osaa yhtään sanoa juhtuuko tämä edes slindoista, koska viimeksi maksa-arvot on katsottu pari vuotta sitten. Mietin pitäisikö tästä ottaa lääkäriin yhteyttä, mutta näitten pillereitten kanssa on ollut sellaista vekslausta, etten enää jaksais kokeilla mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään täällä maksa-arvot nousseet slindojen aloittamisen jälkeen?
Itse sain slindat elokuussa ja kävin muissa asioissa nyt omatoimisesti labroissa. Alat -arvo oli vähän koholla, oli 44, kun viiteraja on 35. Muita maksa-arvoja ei pakettiin kuulunut. En osaa yhtään sanoa juhtuuko tämä edes slindoista, koska viimeksi maksa-arvot on katsottu pari vuotta sitten. Mietin pitäisikö tästä ottaa lääkäriin yhteyttä, mutta näitten pillereitten kanssa on ollut sellaista vekslausta, etten enää jaksais kokeilla mitään uutta.
Haitoissahan tämä mainitaan, että on vaikutusta maksaan. Olen myös lukenut englannin kielisiä arvosteluja Slindoista ja mielestäni sielläkin joku oli tämän maininnut. Itse ainakin ottaisin lääkäriin yhteyttä sillä eihän se ole hyvä homma jos arvot nousevat tai jatkavat nousuaan jopa vaaralliselle tasolle ja pidemmän päälle aiheuttaa vakavaa vauriota.
Itse järkytyin entistä enemmän näitä juttuja lukiessa, mitä kaikkia oikeastikin vakavia haittoja Slindat aiheuttavat. Millä tavalla on ok, että ehkäisypillerit voivat vaurioittaa myös maksaa?? Ties mitä hallaa voi pillereistä olla yhdistettynä ne perus alkoholin käyttöön tai ihan vain särkylääkkeisiin pidemmän ajan kanssa.
Hej. Olen nyt syönnyt näitä pillereitä kuukauden, aluksi oli pientä päänsärkyä, suu kuivui, ja puoli vaiheessa pientä vuotoa...mitään muuta ei ole ollut. Käytin kierukkaa,mikä ei sopinut minulle, niin lääkäri kertoi näistä. Luin että joku on laihtunut,ja niin kyllä minäkin, about 2kg, mutta luulen sen johtuneen liikunnasta,ja tämän hetkisen stressaavasta työstä...miinusta on hinta
..
Kukaan lihonut hirveästi Cerazettesta? Vaihdoin Slindasta siihen ja oh no mikä turvotus..
Itse syönyt nyt about puoli vuotta slindoja, ei mitään oireita alkuun, ja menkatki jäi pois. No nyt sitten pari kuukautta tullu menkat ja välivuodot kahden viikon välein.. Tässä kuussa tuli myös ”menkat” (tai menkoiksi luulin) no sit meni viikko ja alko uusiks, ja paljon runsaammin, nyt tullut joka päivä viikon ajan ihan kirkasta verta .. Myös hirmusia maha ja välillä kohdun/emättimen sisäsiä kipuja ollu niin kovia, ettei tienny pitääkö lähtee lääkäriin vai mitä tapahtuu.. Nyt aion jättää slindat syömättä.. Ei tässä oo enää mitään järkeä.. Siirrytään takas kondomiin ni ei tarvii kärsii näistä kaikista ihme oireista enää..
Söin 2,5 vuotta Desogestreliä, jonka aikana lähti yli puolet hiuksista. Myös hormonaalisia paukamia tuli etenkin leukaan. Menkat tosin jäi pois, alussa vuoti 2 kk ja sitten loppui kokonaan. Nyt vaihdoin Slindoihin, mutta vuoto alkoi jo toisena päivänä ekan liuskan aikana. Päätin lopettaa koko **tun pillerit ja olla ilman mitään ehkäisyä. Elän ennemmin vaikka selibaatissa kun sekoitan enää yhtään enempää elimistöäni.
Itse vaihdoin yhdistelmäpillerestä slindaan 1,5v sitten. Ensimmäisen kuukauden olin todella väsynyt, hiukset alkoi rasvoittumaan nopeammin, seksihalut katosivat ja aloin myös hikoilemaan reilusti. Todella epäsäännöllistä vuotoa kesti 11kk, mutta kuukautiskivut vähenivät heti. Vuoden käytön jälkeen menkat loppuivat kokonaan eikä ole sen jälkeen näkynyt.
Monet sivuvaikutukset hävisivät muutamassa kuukaudessa, mutta valitettavasti hikoilu ja haluttomuus jäivät... Yleisesti olen kuitenki ollut näihin tyytyväinen sillä ihanaa elää ilman menkkoja enkä ole huomannut vaikutusta mielialaani.
Onko useampi huomannut hoikistumista Slindan käyttämisen aikana?
Eka laatta takana ja olen positiivisesti yllättynyt.
Pelkäsin tätä jopa hieman kun monilla aikamoisia kauhukertomuksia.
Ite jätän ekat pari kertaa lumet ottamati nauvoi gyne kun taustalla ei ole ollut muutamaan vuoteen ehkäisyä niin helpottaisi menkkaosuutta kuulemman.
Tokan laatan 3 pilleri ja ei ole aloituksen jälkeen ollut mitään tiputtelua edes.
Mulle sanottiin että aikaikkuna max 12h jos menee yli pitäs 1vko käyttää kondomia. Miten muilla?
Jos jotain negaa pitää löytää niin hiuksia katkeillut normaalia enemmän sekä kasvot rasvottuu ehkä hieman enemmän. Sekä mielestäni valkovuoto on lisääntynyt? Kuvittelenko sitä en tiedä.
Mulla on painontiputus ollut käynnissä ja tarkkaillut mitä syön ja ei ole tippunut yhtään nopeampaa tai hitaampaa kuin enne pillereitä.
Mysteeriksi sit jää pitemmän ajan haittavaikutukset? Ja tuleeko menkkoja kun otan ekat vihreet pillerit 2 liuska jälkeen.
Mies ei ole huomannut minussa mitään mielialamuutoksia ja kun varoittelinkin häntä mahdollisesta haluttomuudesta ja ihmishirviöksi alkamisesta niin sanoi nyt 1kk jälkeen "et oo ihmis hirviömpi ku aikasempaakaan ja halut ois tietty voinu vähä vähentyä" 😊 joten sen saralla ei muutosta.
Hiusten lähtö ainoaikä huolettaa kun jo valmiiksi ohkanen tukka. Ja musta tuntuu et ne katkeaa eikä vaan irtoa. Oon koittanu keratiini hoitoja ja kävi jopa parturilla jossain tehohoidossa mutta ei. Onko vinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Onko useampi huomannut hoikistumista Slindan käyttämisen aikana?
1,5 vuotta lähes takana ja painoa tippunut 5kg
Itse lopetin Slindat nyt sitten vuoden käytön jälkeen. Kierto palautui heti kuukauden taukon jälkeen normaaliksi. En ole huomannut mitään haittoja ainakaan vielä lopettamisesta, mutta ihana tietää et kroppa toimii normaalisti. Jatkuva pissatus on loppunut, limakalvojen kuten silmien kuivuus on loppunut, en ole enää niin ahdistunut ja masentunut (elämä tuntuu joltain), röyhtäily vähentynyt ja paineen tunne rinnassa/kurkussa on loppunut, vatsakin toimii paremmin, kuumat aallot ja hikoilu loppuneet, kivan naisellinen olo enemmän.. Kyllä olo vain tuntuu paremmalta ilman hormoneita. Ovulaatiokin oli ihana tuntea kun himotti ihan hirveästi monen päivän ajan 😂 Ajattelin olla ilman hormoneja nyt useamman kuukauden!
Tosiaan itellä nyt kaks viikkoo slindoja takana ja nyt ollu alotuspäivästä lähtien koko ajan menkat välillä vähemmän ja välillä enemmän vuotaen. Olen normaalisti mielialoiltani hyvin vakaa mutta jo nyt kahdessa viikossa huomaan hirveästi eroja. Itken koko ajan ja mielialani vaihtelee ihan koko ajan laidasta laitaan. Ärsyttää jos tämä ei tästä tasaannu. En millään jaksaisi katsoa tälläistä kauaa. Naamaankin on tullut kipeitä ihonalaisia finnejä😞
Vaihdoin desirettestä nöihin 3kk sitten, koska alapäästä katos ns tunto. Ekan kk:n aikana tilanne paheni.
Toisen kk:n alussa otettu koronapiikki laukasi menkat laatan puolivälissä joka toistui 3kk:n kohdalla. Joka laatalla menkat tullu normisti.
Toisen kk:n loppupuolella alkoi tunto palautuun alapäähän pikkuhiljaa ja nyt tunnen jopa halua ( joka oli täysin kateissa ).
Edelliset myös kuivatti limakalvot ja olenkin jatkanut silloin määrätyn vagifemin käyttöä, koska mulla oli myös aamuyöheräilyä joka johtuu ilmeisesti siitä, että minipillerit painaa omat estrogeenit alas.
Nämäki oireet poistunu. Mullon kyllä aina ollu vähä kuivuutta, mutta nyt tämäki asia ok.
Ei muita sivuvaikutuksia.
Pääasia mulle oli saada alapään tunto toimimaan ja saada nauttia seksistä, nyt se onnistuu taas 🙂
En tiedä lukeeko kukaan tänne asti näitä kommentteja, toivottavasti!
Minulla on siis ensimmäinen ehkäisy menossa ja olen syönyt yhden liuskan näitä Slindoja. Muita ei niin merkittäviä sivuoreita on tullut, mutta ärsyttävin ilmeni nyt kun tyhjennysvuoto (menkat) alkoi 2pv ennen lumepillereitä niin täytyi alkaa ravata jatkuvasti vessassa ja tuntuu ettei rakko tyhjene kunnolla.
Täällä ketjussa oli muutama kommentti tästä. Mietin onko virtsatietulehdus vai johtuuko näistä pillereistä kun pakkausselosteessa luki että yhdellä tuhannesta on lisääntynyt virtsanmäärä sivuoireena.
Onko teillä muilla ollut tätä? Onko helpottanut kun olette jatkaneet pillereiden syöntiä? Jos on ollut oletteko yhdistäneet sen lumepillereihin? Mietin voisiko helpottaa jos jätän ne pois... pitää ensin kyllä sulkea tuo virtsatietulehdus pois, pelottaa että tää jatkuu ja alkaa virtsankarkailua tmv ku ennen ei ole ollut mitään ongelmaa jatkuvan vessahädän kanssa.
Toivottavasti en ole yksin
Olen nyt syönyt 1,5 vuotta ja harkitsen lopettamista. Olen huomannut että masennus ja epätoivo on hiipinyt elämääni. Nuorempana oli ihan sama homma. Hormonit aiheutti alakuloa ja masennusta. Olenkin ollut 15 vuotta ilman mitään hormoneita eikä masennus ole vaivannut. Ongelmana on kuitenkin todella kipeät kuukautiset, jonka vuoksi pillerit aloitinkin. Käytännössä olen 2-3 päivää kuusta täysin toiminta kyvytön. Näin vanhemmiten kuukautisista on myös tullut epäsäännölliset ja niitä on vaikea ennakoida. Slindat on auttanut tähän vaivaan täydellisesti kun menkat on jääneet kokonaan pois. Nyt en sitten tiedä kumpi on pienempi paha, pärjäänkö jos lopetan pillerit.
Olen syönyt Slindoja noin 9 kuukautta helmikuun puolivälistä ja ne kaikin puolin olivat sopivat. Kunnes koronarokotusten jälkeen alkoi hurja hiusten lähtö, joka kesti elokuun ja syyskuun ja onneksi loppui nyt lokakuun aikana. Sinne meni ainakin kolmasosa poninhännästä, ehkä ylikin. Päänahka vaan paistaa.
Kuukautisia ei ole ollut ollenkaan. Finnit katosivat. Paino tippui pari kiloa.
En tahtoisi luovuttaa. Näyttäisi kyllä että uutta hiusta on alkanut kasvaa takaisin.
Kolmatta rokotusta en ota.