Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1254)

Vierailija
41/1254 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt nyt 2,5kk slindaa. Eka 1,5kk mentiin niin, että oli tiputteluvuotoa joka viikko/viikon välein. Nyt kuitenkin tämän 3 liuskan kohdalla ei vuotia ollenkaan, hyvä niin.

Mulla on ennen pillereitten alkua ollut lievää aknea ja mielestäni pillereitten ansiosta naama kukkii enemmän. Ärsyttävää!!

Olin pillereitä vastaan ensin, koska monta vuotta ollut jo ilman hormonaalista ehkäisyä, nyt kuitenkin tullut endometrioosia, joten lääkäri suositteli näitä.

Turvotusta ei ole mielestäni tullut, vaa'alla olen käynyt ja aika samoissa kiloissa pyörin edelleen. Väsymys on ollut ihan jäätävää, nyt kuitenkin ajoittain helpompaa.

Vierailija
42/1254 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

harkitsen myös slinda-pillereihin vaihtamista hormonikierukasta, joten lukisin mielelläni pidemmän ajan kokemuksista ja sivuvaikutuksista, jos jollain on kerrottavaa! kiitos :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin slindoihin Jaydess hormonikierukasta, koska se aiheutti pahaa aknea. Gyne suositteli slindoja (koska drospirenonin ei pitäis aiheuttaa aknea samalla tavalla kun muut keltarauhashormonit) joita oon nyt syöny 3 viikkoa. Finnejä tulee edelleen mut ei ihan niin paljon kun kierukan kanssa. Toivon et rauhottuu ajan kanssa kun hormonit tasottuu. Mielialanvaihteluja en oo erityisemmin huomannu, pari kertaa itkeny tai hermostunu ehkä vähän normaalia helpommin mut voi johtuu myös ihan vaan stressistä mitä tää poikkeustila aiheuttaa. Ei oo aiheuttanu haluttomuutta (mitä e-pillerit mulla teki) enkä oo huomannu et limakalvotkaan olis kuivunu. Ei päänsärkyä, pahoinvointia, turvotusta tai muitakaan haittavaikutuksia. Oon ihan oma itteni! Toivotaan et akne kans paranee tulevien kuukausien aikana. Suosittelen kokeilemaan jos epäilyttää yhdistelmäehkäisypillerit. Estrogeenistä ne monet haittavaikutukset yleensä tuleekin...

Vierailija
44/1254 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin slindoihin Jaydess hormonikierukasta, koska se aiheutti pahaa aknea. Gyne suositteli slindoja (koska drospirenonin ei pitäis aiheuttaa aknea samalla tavalla kun muut keltarauhashormonit) joita oon nyt syöny 3 viikkoa. Finnejä tulee edelleen mut ei ihan niin paljon kun kierukan kanssa. Toivon et rauhottuu ajan kanssa kun hormonit tasottuu. Mielialanvaihteluja en oo erityisemmin huomannu, pari kertaa itkeny tai hermostunu ehkä vähän normaalia helpommin mut voi johtuu myös ihan vaan stressistä mitä tää poikkeustila aiheuttaa. Ei oo aiheuttanu haluttomuutta (mitä e-pillerit mulla teki) enkä oo huomannu et limakalvotkaan olis kuivunu. Ei päänsärkyä, pahoinvointia, turvotusta tai muitakaan haittavaikutuksia. Oon ihan oma itteni! Toivotaan et akne kans paranee tulevien kuukausien aikana. Suosittelen kokeilemaan jos epäilyttää yhdistelmäehkäisypillerit. Estrogeenistä ne monet haittavaikutukset yleensä tuleekin...

Piti vielä sanoa et kierukan pois ottamisen jälkeen alko normaalia runsaammat menkat (koska kierukka vähensi vuotoja) mut kun alotin pillerit niin vuoto loppui nopeesti eikä oo ollu yhtään tiputteluvuotoa koko ekan liuskan aikana! Voin päivitellä tänne vielä uudelleen kokemuksia kun oon käyttäny vähän pidempään :)

Vierailija
45/1254 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

remix kirjoitti:

Hei

harkitsen myös slinda-pillereihin vaihtamista hormonikierukasta, joten lukisin mielelläni pidemmän ajan kokemuksista ja sivuvaikutuksista, jos jollain on kerrottavaa! kiitos :)

Slinda ollut markkinoilla vasta helmikuusta lähtien, eli pitkäaikaisia tarinoita ei ole vielä tarjolla

Vierailija
46/1254 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on toinen viikko menossa. En ole vuosiin syönyt pillereitä, koska reagoin hormonaalisiin muutoksiin voimakkaasti, mutta pahaksi äitynyt akne vaatii hoitoa, eikä sitä ilman hormonaalista ehkäisy saa. Ehkäisyneuvola suositteli näitä, joten lähdin kokeilemaan.

Tähän mennessä mieliala on pysynyt hyvänä, mutta limakalvot ovat niin ohuet ja kuivat, ettei seksin harrastaminen ole mahdollista - liikaa kirvelyä ja vertavuotavia hankaumia, vaikka käyttäisi runsaasti liukuvoidetta. Lisäksi huomaan olevani jatkuvasti väsynyt. Katsotaan, miten tämä kuukausien aikana etenee.

Sama kommentoija täällä hei! Toisen viikon jälkeen alkoi esiintyä päivittäistä tiputteluvuotoa, joka on välillä siedettävän niukkaa, välillä kuukautisten vikoja päiviä muistuttavaa. Lievää alakuloisuuttakin on esiintynyt, mutta kokonaisuudessaan parempi kokemus kuin yhdenkään muun hormonaalisen ehkäisyn kanssa. En tosin usko jatkavani näiden kanssa, kunhan isotretiinikuuri on ohi.

Vierailija
47/1254 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Aloitin Slindat heti niiden tullessa markkinoille. Sitä ennen käytin 4 laattaa Desogestrel Sandoz minipillereitä, joiden aikana vuosin joka ikinen päivä. Slindat vaikutti alkuun todella hyviltä, ei mitään haittavaikutuksia. Nyt kuitenkin mulla tulee kunnolliset menkat ainakin kaksi kertaa yhden laatan aikana. Menkat tulee taukopäivinä niinkuin kuuluukin, mutta sitten kaksi viikkoa niin menkat alkaa keskellä laattaa.... Kunnon menkkakipujen kera. Näin on tapahtunut 3 laatan kohdalla, nyt neljäs menossa. Ahdistaa tosi paljon, että jos nämäkään pillerit eivät ala toimimaan kunnolla, koska ehkäisyvaihtoehdot alkavat käydä vähiin... yhdistelmiä en voi syödä enää migreenin takia:( mitään kierukkaa en haluaisi... kapseli tuskin toimii kun ei nämä minipilleritkään näytä toimivan. Ihan elämänilo menee tän jatkuvan vuotamisen takia!

Vierailija
48/1254 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nytten kolmas päivä pillereiden aloituksesta. Tänään on myös ilmennyt ensimmäisiä oireita. Pinnankireyttä, väsymystä ja herkkujen himoa.. En ole käyttänyt ehkäisyä yli 10 vuoteen jatoivon että nämä kävisi. Onko jollain muullakin ilmennyt vastaavia oireita ja onko oireet sittemmin helpottaneet? Pitäisikö olon tasoittua tässä ensimmäisten kolmen kk aikana?

Vierailija
49/1254 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 1 liuska syöty ja lumepillereiden kohdilla todella voimakkaat vatsakivut, mutta vuotoa ei tullut lainkaan. Edellisiä pillereitä syödessä vuoto kesti aina reilun viikon. Raskausmahdollisuus?

Vierailija
50/1254 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toinen levy menossa ja vuoto alkoi kahden viikon jälkeen tiputellen, mutta loppui muutamassa päivässä. Eli parannusta edellisen kuukauden kahden viikon vuotoon. Nyt odottelen että vuoto tulisi lumepilleripäivinä. Tämän levyn aikana ei ole vatsaa nipistellyt vielä ollenkaan. Ehkä nämä hormonit tästä tasoittuvat. Mieliala on ollut positiivinen koko ajan verrattuna Minipill-pillereiden aikaiseen ahdistukseen.

Vierailija
51/1254 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitan nämä huomenna. Diane Novaa ei enää määrätty iän vuoksi, ja kokeilin tässä välissä Femilaria 6 kk ajan ,mutta siitä tuli unettomuus (huono unisuus), ahdistavat olot ja akne. Toivon tosiaan että nämä sopivat ja että akne helpottaisi. On ollut kiva lukea täältä muiden kokemuksia, kirjoitan omiakin tänne kun kuluu muutama viikko aloituksesta. 

Vierailija
52/1254 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kans tänään nää! Vähän hirvittää! Toivon lisää kokemuksia kun niitä muillekkn ilmenee! Yksilöllistähän tämä on mutta silti!

Vierailija
53/1254 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Menossa kolmannen liuskan puoliväli. Eka liuska oli silkkaa onnea; ei vuotoja, ei finnejä, ei mielialan vaihteluita, ei kipuja. Ja sitten tuli ekat lumepillerit; vuodot tuli ja kestivät koko seuraavan liuskan ja nyt tässä kolmannen liuskan puolivälissä (kun en ottanut 2. liuskan lumetabletteja lainkaan) vaikuttaisi, että vuodot saattaisivat pian loppua. Iho ei kuitenkaan kuki eikä mieliala heittele, joten jatkan ehdottomasti näillä ja uskon, että hormoonitasot asettuu uomiinsa pian. Sinä/te joilla vuodot vaan jatkuu ja jatkuu ja kipujakin on, niin kannattaisi ehkä kysäistä lääkäriltä voisiko jättää ne lumetabletit ottamatta? Ehkä hormonien heilahtelua tulisi vähemmän? Minulla nämä vaikuttaisivat toimivat paremmin ilman sitä taukoa.

Vierailija
54/1254 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viikko takana ja aivan jäätävä väsymys! Loppuukohan tämä kunhan hormonit tasoittuu?

Vierailija
55/1254 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymystä oli itselläkin aivan järkyttävä ensimmäisen liuskan aikana, joka sitten rauhoittui toisen liuskan alussa. Nyt ongelmaksi on tullut hiustenlähtö. Ei se vielä niin runsasta ole, että pelkäisi kaljuuntuvansa, mutta häiritsevää.

Vierailija
56/1254 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menossa ensimmäinen liuska ja so far so good. Mieli on pirteä, iho ja hiukset kunnossa, menkat tuli normaalisti ja paino laskee. Oon tässä miettinyt et kun en ole käyttänyt hormonaalisia ehkäisyä yli 10 vuoteen ja omat hormonit ollu ihan sekaisin vikat pari vuotta stressin vuoksi, niin onko mahdollista et nää on nyt tasapainottanu jotenki kehon hormoneita? Voin kyllä olla totaalisen väärässä.

Palaan asiaan muutaman liuskan kuluttua 😊

Vierailija
57/1254 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt myös toinen liuska menossa, ensimmäinen liuska meni kokonaan ilman vuotoja, mutta tämän toisen liuskan aikana on ollut menkat koko liuskan ajan ja myös kauheat menkkakivut vaikka pillereiden nimenomaan piti niihin auttaa. Toivotaan että helpottaa!

Vierailija
58/1254 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla eka liuska noin puolivälissä.

Alkuun huomasin vähän herkemmin pinnan palamista ärsyyntymistä, mutta nyt tuntuu että alkaisi tasoittua.

Itsellä tuntuu että olisi tullut hieman turvotusta, mutta ei mitään pahaa.

Alkuun tuntui että ruokahalu olisi kasvanut, mutta nyt sekin on tasoittunut.

Uskon ja Toivon että tämä kroppa tästä asettuu kun en ole myöskään yli 2v käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä, niin vie varmasti oman aikansa tottua ja tasoittua.

Tulen kertomaan kokemuksia myöhemmin lisää.

Vierailija
59/1254 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin azalia pillereillä ja vaihoin aknen ja jatkuvan vuodon takia Slindaan. Nyt menossa kakkos lista ja vuoto on vähentynyt mutta kevyt vuoto alkaa jo 1vk ennen lumetabletteja. Muita haittavaikutuksia en oo kokenu paitsi et iho on super hyväs kunnos (sillo kun en vuoda eli n.1.5vk) ja sit huononee hieman kun vuoto alkaa... Jatkan kuitenkin käyttöä vielä ainakin yhen listan jos vuoto lakkaisi☺️

Vierailija
60/1254 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt ensimmäin viikko slindoja takana. Vaihdoin siis niistä Femilareista näihin. Se järkyttävä akne syvine paiseineen on lähdössä pois! Ainakin nyt tilanne näyttää paremmalta! Olen niin iloinen jos tämä pysyy näin, sillä iho oli kauhea, kipeä ja arpiakin jo paljon.

Ekat 4 päivää on ollut päänsärkyä mutta nyt sekin helpottamassa. Nukun heti paremmin kun Femilar jäi pois. Niiden kanssa heräsin aamuisin aina klo 4 mikä oli kauheaa. Pientä välivuotoa on tullut muutama päivä, mutta se ei ole haitannut. Ruokahalu ollut hieman hukassa ja samoin itkettänyt ja kiukuttanut enemmän. Oi johtua myös tästä kurjasta koronan takia johtuvasta elämäntilanteestakin. Hienan herkempi olo ylipäätään. Päivittelen taas kun viikot etenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme