Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1254)
Olen syönyt slindoja noin 8 kk.
Alussa oli tiputtelua vähän väliä, 3. kuukauden kohdalla menkat alkoivat tulla 2 kertaa kuukaudessa eli parin viikon välein. Lopetin syömästä vihreitä lumepillereitä ja aloitin vikan valkean jälkeen uuden levyn.
Siihen loppui vuodot kokonaan. Nyt ei ole ollut pariin kuukauteen menkkoja ollenkaan.
En ole huomannut vaikutusta ihon ja hiusten rasvaisuuteen.
Seksuaalinen halukkuus on pysynyt samana tai ehkä jopa vähän kasvanut.
Olen kokeillut eri minipillerimerkkejä ja kaikki muut ovat olleet ihan tuskaa ja vitutusta paitsi nämä.
Ainoa huono puoli näissä on kallis hinta.
Vierailija kirjoitti:
Söin ensin Slindoja jonkin aikaa (alapää ja iho kuivui, pissatti paljon, muuten tosi OK), vaihdoin Cerazetteen kun ajattelin et se olis jotenkin vielä parempi ja turposin kolmessa viikossa järkyttävästi! Vaihdan lennossa takas Slindaan.
Muilla näiden kahden valmisteen väliltä jotain kommenttia?
Cerazetestä ei ole mitään hyvää sanottavaa.
Iho rasvottui
Hiukset rasvoittui
Turposin monta kiloa, koko ajan oli pöhötys
Vitutus. Ihan karmea vitutus
Ei tehnyt mieli seksiä, ajatuskin oksetti
Tiputtelin melkein puoli vuotta aloittamisesta
Slindojen kanssa alussa oli tiputtelua, mutta muuten en ole huomannut sivuvaikutuksia.
Tilulin kirjoitti:
Itselleni Cerazette ei sopinut koska vei genitaalialueelta tärkeimpänä klitoriksesta tunnon ja vaihdettiin tähän Slindaan. Näyttää tämäkin tekevän saman, kolme viikkoa olen tätä päivittäin ottanut ja nyt olen huomannut "puutuneisuuden" tunnetta klitoriksen aluella. 😭
Onko muilla sama ongelma??
Vei tunnon alapäästä kokonaan. Lopettamisen jälkeen palasi takaisin normaaliin.
Alkuhuuman jälkeen jouduin lopettamaan slindat. Söin niitä puolisen vuotta ja olisin halunnut muuten jatkaa, mutta mieliala alkoi olla tosi maassa ja naama täynnä pientä näppylää. Pari viikkoa lopettamisen jälkeen finnit lähti. En tiedä enää mitään ehkäisyä mikä minulle sopisi 😔 Slindat oli siitä hyvät ettei kuukautisia ollut ollenkaan.
Kaksi kuukautta sitten kyselin, että uskaltaako aknetaustalla aloittaa Slindoja. Noh, minähän aloitin.
Mulla on ollut Slindat käytössä vasta n. 2kk. Aloittaessa kuukautiset kesti kaksi viikkoa putkeen ja ajattelin, että jos ei vuoto pian lopu niin nämä jää tähän. Onneksi loppui.
Toiset kuukautiset tuli laatan vaihdon yhteydessä, vähän lumepillerien jälkeen. Ne oli vain n. 2 päivää tosin.
Nyt lähestyn toisen laatan loppua ja on sellaista ärsyttävää, niukkaa ruskeahkoa tiputteluvuotoa. Toivon, että se loppuisi ajan kuluessa ja kuukautiset tulisivat jatkossa normaalisti.
Mitään muita sivuvaikutuksia en ole huomannut, kun että hiukset ja iho rasvoittuu hieman enemmän kuin ennen. MUTTA akne ei ole tullut pahana takaisin. Ihan pientä, huomaamatonta näppyä on otsassa, ja leuassa sitten muutama ns oikea finni. Eli on enemmän finnejä kuin e-pillereitä käyttäessä, mutta ei ainakaan vielä niin pahasti ja kipeästi kuin teininä ennen mitään pillereitä.
Jatkan käyttöä ja todella toivon, että nämä sopisivat minulle eikä muita sivuvaikutuksia tulisi ja ettei nämä nykyisetkään pahenisi.
En voi syödä lumejaksoja koska vatsa turpoaa , kipeytyy ja menee vesilöysälle. Yksi kokeilu kerta riitti. Levyn vaihto lennosta niin homma pelittää. Ei oo ollu kyllä vuotojakaan.
Täällä slindoja takana 3kk ja huomasin kanssa viime vkolla emättimen sisällä n. herneen kokoisen pienen kiinteän patin?? Voisiko todella johtua nyt näiden pillereiden aloituksesta. Oletko ollut yhteydessä neuvolaan? Pitikö mennä näytille?
Ylempi viestini siis koskien tätä Helenin kirjoittamaa vastausta..
Helen kirjoitti:
Oon nyt syönyt näitä huhtikuusta asti ja sivuvaikutuksia on vähän liikaa. Naamassa (etenkin leuassa) isoja näppylöitä, rinnat todella kipeät, muitakin raskausoireita joten piti testikin tehdä. No negahan se oli. Nyt on menkat kestänyt jo pari viikkoa kun erehdyin ottamaan lumetabletitkin, tosi kiva näillä helteillä. Ois vaan pitänyt aloittaa suoraan seuraava laatta. Lisäksi on jokin iso paise/näppylä tullut emättimen sisäpuolelle??
En ole vielä kerennyt näytille. On tää tuskastuttavaa kyllä..vieläkin menkat!
Ensimmäiset 3 kk meni Slindojen kanssa hyvin. Sitten kk alkoivat yhtäkkiä uuden kartan jo alettua. Otin koronarokotteen toukokuun puolivälin jälkeen ja sen jälkeen alkoi tiputteluvuoto, jota on jatkunut paria muutaman päivän taukoa lukuunottamatta. Nyt on kuudes liuska menossa ja lopetin nuo nyt. En jaksa enää jatkuvaa tiputtelua. Lisäksi kadottivat seksihalut, eikä tiputtelun kanssa se homma muutenkaan ole kivaa. Lisäksi kuivattivat limakalvot. Valitettavasti nää ei sopineet mulle.
Ite oon syönyt näitä nyt yhden liuskan. Skippasin lumepillerit, kun olin reissussa enkä halunnut ottaa riskiä, että menkat kestää viikkotolkulla niin kuin nämä aloitettuani kesti. Kolmannella viikolla vuoto loppui eikä sen jälkeen ole tullut lisää. En tiiä, pitäiskö jatkossakin skipata ne lumepillerit vaiko katsoa, miten käy, jos ne syö, kun niin nämä kaiketi on tarkoitettu käytettäväksi kuitenkin.
Ihon kuntoon näillä on kyllä vaikutus, vaikka väitetäänkin, ettei näillä sellaista tulisi. Naama on sellainen öljyisen rasvainen niin kuin muillakin progestiinipohjaisilla mitä oon kokeillut (Cerazette. Mini-Pill, Kyleena-kierukka). Mielialoihin vaikutti aluksi aika vahvasti, mutta se on ehkä vähän tasoittumaan päin. Oon kyllä tietyssä vaiheessa kiertoa muutenkin aika ailahtelevainen ihan ilman pillereitäkin, mikä on siis yksi syy, miksi halusin näitä kokeilla, kun näitä on PMDD:hen hoitokeinonakin käytetty. Seksihaluja ei kauheesti oo, toki mulla on pieniä lapsia, ettei silleen elämäntilanteen puolesta tarvikaan olla, kun toisaalta sit jos seksiin on mahdollisuus, ne halut tulee sieltä kyllä. Mutta limakalvot ei kostu samaan malliin kuin ilman pillereitä, mikä on aika tylsää. Liukkari toki auttaa vähän. Ekat kolme viikkoa särki päätä päivittäin myös, mutta se tuntuu onneksi rauhoittuneen ainakin toistaiseksi.
Koronarokotteen sain ite vähän ennen kuin aloitin nämä enkä oo kyllä sillä huomannut vaikutusta mihinkään. Tollainen alun pitkä vuoto kuitenkin on aika perussettiä, kun aloittaa uuden hormonaalisen ehkäisyn.
Vähän kyllä aprikoin, että kauanko näitä viitsin syödä, kun ei ihan kauheen kivoja ole nuo sivuvaikutukset. Toisaalta, vaihtoehtoja on aika vähän. Lähinnä sit kai pitäisi miettiä minun tai puolison steriloimista ja se tuntuu vielä aika radikaalilta ratkaisulta kuitenkin.
Ite oon syönyt nyt 4-5kk slinda minipillereitä joihin vaihdoin suoraan eri minipillereistä. Vuotoa ei oo ollut sitten tammikuun jälkeen ollenkaan, iho paljon paremmassa kunnossa kuin ennen, mielialan vaihtelut vähentynyt eikä muutenkaan oo ollut mitään sivuvaikutuksia. Seksihalut tosin on vähentyneet mutta se ei oo oikeestaan millään tavalla mun elämää häirinnyt kun en muutenkaan mikään seksipeto oo😂 omalla kokemuksella voin sanoo että on ollu parhaat pillerit mitä on tullut kokeiltua!
Itse aloitin slindat viikko sitten. Ihotautilääkäri määräsi slindat minulle hormonaalisen aknen hoitoon, mikä tuntuu koomiselta kun pakkauksessa sanotaan että voi aiheuttaa aknea. Mut kokeillaan nyt sitten…
Naama räjähti heti hieman, sain muutamat oikein isot finnit poskeen ja kaulaan, yleensä saan vain sellaisia pienempiä (olen aiemmin syönyt roacutta kuurin). Tukka rasvottuu hurjasti, vielä enemmän kuin ennen. Aloitin menkkojen ekana päivänä ja ne on nyt sitten kestäneet 7päivää, kun yleensä kestää 4-5 päivää. Eilen illalla sain ihan järjettömän itkukohtauksen, ja samalla tajusin että olen muutenkin ollut normaalia ahdistuneempi ja alakuloisempi. Nyt vasta yhdistin että voisko johtua slindoista. Minulla ei ole ennen ollut hormonaalista ehkäisyä ikinä…
Alkuun tietty kuuluu kaikenlainen oireilu mutta on näiden syöminen ja sivuoireet oikeasti aika pelottavia. En kyllä varmaan montaa kuukautta uskalla tälläisten oireiden kanssa ootella, mutta toistaiseksi nyt jatkan vielä kun kerta aloitin jo. Hiton akne. :/
Olen vasta aloittanut pillerit ja ensimmäisestä laatasta enää 3 ei-lumepilleriä jäljellä ja menkat alkoivat. Aloitin laatan ekana vuoto päivänä, nii kuin kuuluukin, vuotoa kesti reilun viikon ja loppui kokonaan, mutta nyt menkat alkoivat taas ennen lumepillereitä. Onko muille käynyt näin, koska minusta tuntuu että kaikilla ne menkat ovat jääneet pois eikä alkaneen?
Aloitin tammikuun lopulla ja painoa tullut siitä saakka siten, etten oo koskaan näin paljoa painanut! Ruokailutottumukset ovat olleet suunnilleen samanlaiset koko ajan. Vyötärölle tullut senttejä 10 lisää. Masentaa jo ennestään ja sitten tämä painoasia.. halut kadonneet. Ikinä ei näin huono itsetunto ole ollut. Päätettiin puolison kanssa että lopetan pillerit. Siinä oli viimeinen hormonaalinen mahdollisuus.
Moi! Mulla kanssa nyt ollut kolme kuukautta slinda minpillerit käytössä. Multa meni tämä hieman ohi lääkärin puheesta, että voiko näitä syödä kuinka monta levyä putkeen niin, ettei otan lume tapletteja välissä?
Olen syönyt slindoja nyt noin puoli vuotta. Alussa pari kuukautta vuodot tuli laatan 10-15 päivän tienoilla, ja nyt noin 3 kk ajan vuodot tulleet 2 krt kuukaudessa: 10-15 pv aikoihin ja uudestaan lopussa alkaen lumepäivien 25-28 aikana.
1 kerran olen syönyt 2 laattaa putkeen ja sen jälkeen alkoi vuodot 2 krt kuukaudessa.... joka kerralla vuoto normaali noin 3-6 pv ja verrattuna Dienorette epillereiden aikaan vuoto on runsaampaa koska silloin selvisi parin pv tiputtelulla kerran kuussa...
Miten muilla laattojen putkeen syöminen on mennyt? Onko vuodot vähentyneet? Mietin että sitä varmaan pitää seuraavaksi kokeilla.
Millaisia vaikutuksia Slindojen lopettamisesta teillä on seurannut? Tiedän, että yksilöllistähän sekin on, mutta kokemuksia olisi kiva kuulla.
Harkitsen Slindoista luopumista hiukan yli vuoden käytön jälkeen. Vuotojen ja kasvojen ihon suhteen ei ole ongelmaa vaan vuodot tulevat niukkoina kerran kuussa ja iho naamassa ok. Sen sijaan päänahkaan on Slindojen käytön aikana tullut ärsyttäviä pieniä finnejä. Lisäksi Slindat aiheuttavat selvästi jonkinasteista haluttomuutta ja ovat muuttaneet kroppaani löysemmäksi. Paino on sama kuin ennen, mutta niin kuin joku aiemmin kirjoittikin, kroppa ei ole kiinteä eikä vastaa treeniin entiseen malliin. Sitten on vielä sellainen outo kuumuus tosi usein. En varsinaisesti hikoile tavallista enempää (Slindat aloittaessani hikoilinkin), mutta on jotenkin herkästi kuuma. Kestän normaalisti hellettäkin hyvin, mutta tänä kesänä yhtäkkiä todella huonosti. Nämä sivuvaikutukset ovat siedettävissä, mutta alkaneet ottaa ajan kanssa enemmän ja enemmän päähän.
Mieliala ja seksuaalinen halukkuus, miten teillä slinda on siihen vaikuttanut ja jos on vaikuttanut negatiivisesti onko jonkun kuukaden kohdalla tullut helpotusta?
Aiemmat minipillerit aiheutti genitaalialueen puutumistunteen ja niistä tähän pilleriin, alkuunsa oli pääkipua ja huonovointisuutta jotka loppui.
Nyt 3kk myöhemmin hiuksia lähtee normaalia huomattavasti enemmän, uupunut olo, masennus on pahentunut ja siis alakuloinen, toivoton olo sekä halut seksiin on häipyneet kokonaan, normaalisti olen hyvinkin seksuaalinen joten tämä tuntuu äärettömän pahalle.
Olin yhteydessä lääkäriin joka ei uskonut oireiden johtuvan slindasta koska oireet on melko harvinaisia ja käski jatkaa näiden syömistä. Cerazetesta myös sanoi että on hyvin siedetty tietojen mukaan mutta netissä lukee jotain ihan muuta.
Eikö ihmiset ilmoita haittavaikutuksista lääkärille tai fimeaan, pelkästään nettiin? 🤨
Sinuna kävisin sukupuolitautitesteisssä. Klamydian yksi oire on yhdynnän jälkeinen vuoto