Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1254)

Vierailija
441/1254 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan muu huomannut sykkeen/verenpaineen nousua? Mulla vaihdettiin ye-pillerit nimenomaan sen takia pois, että jos verenpaine lähtisi laskuun, niin nyt tuntuu ihan päinvastaiselta. Korvissa humisee ja kuulee oman sykkeen, on muuten tosi rasittavaa yrittää keskittyä työntekoon, kun kuulee oman sykkeen. Tämä on ehdottomasti alkanut Slindojen aloittamisen jälkeen. Täytyy mitata verenpainetta tällä viikolla, kun saan mittarin lainaan, ja katsoa pitääkö luulemani paikkaansa. Muistaakseni pakkausselosteessa haittavaikutuksena oli verenpaineen nousu, mutta mulla kun haettiin nimenomaan sitä, että lähtisi laskuun. :(

Huomasin tota samaa ekojen parin kk aikana, että sykkeet oli korkeella tosi usein ja kuulinkin korvissani sydämen pampattelut. Meni kyllä onneksi ohitse ajan kanssa. Verenpaine säilyi kuitenkin normaalina koko ajan.

Vierailija
442/1254 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt nyt kohta pari kuukautta slindoja, ja ekan kuukauden kohdalla jo iho alkoi huononemaan, rasvottuu ja tulee finnejä. Huomasin myös mielialavaihteluita. Nyt soitin sitten neuvolaan että haluaisin vaihtaa tämän, koska iho pahentunut entisestään, oikeen räjähtänyt täyteen finnejä. Mulla on taipumusta akneen, ollut nuorena sitä jota e-pillerit tasoitti. Neuvolasta sanottiin vaan että jatka syömistä, kyllä sen voi rauvoittua. Ärsyttää niin paljon kun kuuma kesä ja naama räjähtänyt suorastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1254 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ensin Slindoja jonkin aikaa (alapää ja iho kuivui, pissatti paljon, muuten tosi OK), vaihdoin Cerazetteen kun ajattelin et se olis jotenkin vielä parempi ja turposin kolmessa viikossa järkyttävästi! Vaihdan lennossa takas Slindaan.

Muilla näiden kahden valmisteen väliltä jotain kommenttia?

Vierailija
444/1254 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mä olen syönyt slindoja nyt 4kk ja oon tosi pettynyt, niinkun aina hormonaalisen ehkäisyn kanssa. Olin hetken ilman hormonaalista ehkäisyä ja mieli oli kirkas, seksiä oikeasti teki mieli yms..

Nyt slindojen kanssa minkäänlaista seksihalua ei ole, ainoastaan silloin kun on taukopillereiden aika 😍 että on toimiva ehkäisy taas

Vierailija
445/1254 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
446/1254 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesin syödä reilu kolme kuukautta. Olin ennen tätä syönyt Isotretinoin kuurin (10kk) n. viisi vuotta aikaisemmin ja iho oli pysynyt hyvänä sen jälkeen. Slindoissa ei pitänyt olla ihoa huonontavaa vaikutusta, kuten minipillereissä yleensä (tätä erikseen mainostettiin ja yksityislääkäri painotti). Noh, iho alkoi menemään huonompaan suuntaan hyvin nopeasti, rasvoittui ja alkoi tulla märkäpäitä. Loppujen lopuksi sain rajun allergiareaktion (urtikaria koko kehoon) ja jouduin lähtemään päivystykseen yöllä. Slindat loppui siihen. Odottelin yli yli puoli vuotta, josko iho taas rauhoittuisi, mutta nyt olen taas isotretinoin- kuurilla....

Vierailija
447/1254 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut käytössä nyt melkein 3kk ja tämä ärsyttävä tiputteluvuoto saisi alkaa jo loppumaan. Alkaa käymään väsymyksen puolelle tämä jatkuva "mini" menkoissa olo. Olen myös huomannut, että mulla on ollut viimeksi yhtä huono iho teini ikäisenä. Itse ajattelin soittaa lääkäriin ja kysyä mitä pitäisi tehdä vai vaihtaa koko valmistetta, mahtavaa jos ihmisillä on tämä slinda toiminut :)

Vierailija
448/1254 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö nämä tosissaan ottaa tasan 24 tunnin välein? Ohjeissa kun ei puhuttu mitään 3 tunnin tai 12 tunnin aikaikkunasta, mitä muilla pillereillä on. Mun pitäisi aloittaa eka levy viikon päästä ja lueskelin ohjetta nyt ennakkoon ja tästä ei kyllä gynen kanssa ollut mitään puhetta, vaan nimen omaan ettei olisi niin tarkkaa. Googlailin että jenkeissä Slynd-pilleriä mainostetaan ensimmäisenä minipillerinä, jolla olisi 24 tunnin ottoikkuna, mutta onkohan tämä nyt sitten jotenkin eri tuote kuin Suomen markkinoilla oleva? Ärsytys.

Muista minipillereistä poiketen slindassa on 12 tuntia aikaa ottaa tabletti jos on unohtunut.

Vierailija
449/1254 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni Cerazette ei sopinut koska vei genitaalialueelta tärkeimpänä klitoriksesta tunnon ja vaihdettiin tähän Slindaan. Näyttää tämäkin tekevän saman, kolme viikkoa olen tätä päivittäin ottanut ja nyt olen huomannut "puutuneisuuden" tunnetta klitoriksen aluella. 😭

Onko muilla sama ongelma??

Vierailija
450/1254 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin Slindoja puoli vuotta. Cerazetesta vaihdoin, kun se aiheutti tauottomat menkat.

Slindat laittoivat vuodot aluksi hassuiksi, mutta parin kuukauden jälkeen vuotoa tulee tosi vähän, tai ei juuri ollenkaan, ja vain taukopäivinä. Iho pysynyt hyvänä eikä muutenkaan hirveämmin ongelmia ollut.

Ainut selkeä vaikutus, joka slindoilla on ollut on, että hitaasti seksihalut on loppuneet kokonaan pillerien käytön jatkuessa. Haluja on ainoastaan taukopäivänä, mutta muuten ei lainkaan. Ihan tosissaan yrittämälläkään ei saa itseä kosteaksi näin puolen vuoden pillereiden käytön jälkeen ja liukkari on ollut ainut vaihtoehto saada seksi jotenkuten onnistumaan. Ennen pillereitä ei tarvittu liukkaria ikinä.

Pari päivää sitten lopetin slindat taukopäivien päätteeksi ja halut palasivat ihan normaalisti, ja tälle tielle aion jäädä, kortsujen kanssa jatketaan.

Vierailija
451/1254 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt kohta 5 liuskaa ja alkuun tuntu tosi ok olevan. Menkat on kuitenkin ollu tosi epäsäännölliset koko ajan. Joskus tullut kaks kertaa kuukaudessa ja nyt tuli pari viikkoo myöhässä, mitä piti.

Seksihalut on kadonnut viimeaikoina, en tiiä onko just näiden Slindojen vaikutus. Aika jännää et tällain 5 kk jälkeen :-( Lisäks mun pms-oireet on ollut aivan kamalat viimeset 3 kertaa ja nytkin menkkojen aikana oon ahdistuneempi kuin koskaan.

Lisää kokemuksia siitä että slindat ollu ihan ok pidempään mut sit alkaa sivuoireet?

Vierailija
452/1254 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään Slindan käyttäjällä paino laskenut merkittävästi ilman mitään dieettausta? Tai noussut ilman sen suurempia muutoksia elämäntavoissa pillereiden käytön aikana?

Vierailija
453/1254 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt syönyt Slindaa reilu 3 kk ja kertaakaan menkat ei ole tullut taukopillereiden aikana vaan vähän sen jälkeen ja tässä viimeisessä liuskassa ne on nyt kestäneet yhtäjaksoisesti 15 päivää, toki niukkana verrattuna Clairaan mitä ennen söin, valuin kuin seula. Kipuja ei ole, mutta ei tämäkään kivaa ole.

Vierailija
454/1254 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä! Heti ensimmäisen laatan aikana lähti 4kg ilman mitään muita muutoksia elämäntapoihin. Samaten rinnat lähtivät heti pienentymään. Nyt käyttäny pian slindoja vuoden ja kaikki sivuvaikutukset vihdoin laskeneet. Alussa kuukautiset tulivat laatan puolivälissä ja naama kukki reilusti. Sen jälkeen oli tiheää virtsaamista ja selvästi piti juoda enemmän vettä, kuukautiset alkoivat tulemaan taas miten sattuu. Lopetin ehkä 8-9 laatan aikana taukopillereiden syömisen ja se auttoi kaikkiin sivuvaikutuksiin, menkat väheni ja melkeen loppui kokonaan. Paino on starttipudotuksen jälkeen laskenut vielä pidemmällä ajalla muutaman kilon ja nyt on pysynyt tasaisena. Onneksi jatkoin kaikesta huolimatta syömistä, en vaihtais enää pois!

Vierailija
455/1254 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt syönyt näitä huhtikuusta asti ja sivuvaikutuksia on vähän liikaa. Naamassa (etenkin leuassa) isoja näppylöitä, rinnat todella kipeät, muitakin raskausoireita joten piti testikin tehdä. No negahan se oli. Nyt on menkat kestänyt jo pari viikkoa kun erehdyin ottamaan lumetabletitkin, tosi kiva näillä helteillä. Ois vaan pitänyt aloittaa suoraan seuraava laatta. Lisäksi on jokin iso paise/näppylä tullut emättimen sisäpuolelle??

Vierailija
456/1254 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näiden aloittamisen jälkeen alkanut nykiminen kohdussa, siis sellainen tunne että siellä on elohiiri ja tuntuu vaan pahenevan. Ei sinäänsä satu, mutta häiritsevää.

Onko kellään samaa, pitäisikö huolestua? Nyt yli 4 kk käytössä, muuten tuntuvat sopivilta, kaikki vuodot loppuneet ja iho parantunut.

Vierailija
457/1254 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin Slindan myötä pyöristymään, pehmenemään, naisellistumaan, selluliitti lisääntyi, libido laski, rinnat kasvoi, hiukset kukoisti ja näpyt häipyi naamasta. Kuusi laattaa takana. En halua näitä antiandrogeenisia vaikutuksia kehooni, kehonrakentajana, vaan vaihdan takaisin Cerazetteen. Sen aikana rasvaa oli helppo polttaa jne, koska androgeeninen ja lievästi anabolinen vaikutus..

Muita?

Vierailija
458/1254 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*m* kirjoitti:

Kirjoitan tänne myös kokemuksestani. Aloitin slindat myös tässä ja juuri on 1 lista kohta syöty (lumepillerit jäljellä). Gyne määräsi nämä endoon ja varastonraudan puutteen takia pitäisi vuodot saada hillityimmiksi. Olo on ollut aika huono nyt, ensimmäiset pari viikkoa meni suht hyvin vaikka oireita oli silloinkin ja menkat kesti myös pari viikkoa aloituksesta. Finnejä on myös tullut naamaan jonkun verran sekä hikoilua oli alussa sekä kylmä ja lämmin vuorottelivat ja myös tuota yöllistä heräilyä on ollut. Pahimmat oireet ovat kuitenkin olleet päänsärky (lievästi koko ajan), pahoinvointi, rintatuntemuksia eli rintakipua välillä eri puolilla ja kyljissä, painon tunne rinnalla ja tunne ettei saa kunnolla ilmaa, pyörryttäminen sekä yleinen heikko olo/olo kuin olisi kuumetta. Lääkärillä kävin ja verenpaine oli vähän koholla mutta ei kuulemma selitä oireita. Normaalisti verenpaine on minulla matala. Nyt kotona olen tosin mitannut ja verenpaine on ollut matala. Gyne neuvoi että söisin vielä toisen listan ja testaisin sen jälkeen oloa eli aika pitkä kuukausi on kyllä edessä. Ja tosiaan minulla on samat vastaavat oireet rintakivuista ja hengenahdistuksista aiemmistakin pilleri kokeiluista (useista) että mihinkään niskajumeihin ei oikein enää usko riitä..

Siis musta oli joteki tosi helpottavaa lukea noita sun kokemuksia noista rinnan kivuista ja ahdistuksista. Oon tänne kirjotellut noista omista kokemuksista nyt parilta kuukaudelta ja mulla alko just ihan noita vastaavia rinta tuntemuksia ja hengenahdistusta kakkosliuskan kohdilla, joista mainitsin käyneeni lääkärilläkin. Et jos se onkin johtunu näistä pillereistä myös.. Itse pistin sen piikkiin ja lääkärikin, että lihasjumia tullut rintarankaan. Kaikenlisäks ku tuntunu et jotain ahdistusta alkanut olemaan ni sekin vaan provonnu entistä enemmän kroppaa menemään jumiin. Lääkärissä vielä siis tutkittiin veri, keuhkot ja sydän ja kaikki ok.

Tekis mieli lopettaa tän kolmannen laatan jälkeen jos olo jatkuu yhtä ahdistuneena ja epätodellisena et jos tää ei koskaan helpotakaan ja pahenee vaan. Tammikuussa vasta lääkäriaikaa, mutta ei haittaa vaikka oisin hetken ilmankin nähdäkseni johtuuko olot vain pillereistä. Koitan jaksaa vielä laatan kaks vikaa viikkoa ja katsotaan sitten..

Tsemppiä sulle!

Useampi täällä miettii noita hengenahdistus, tykyttely ja muita vastaavia juttuja. Halusin osaltani lohduttaa sillä niille saattaa olla ihan luonnollinen selitys:  Slinda on antiandrogeeninen valmiste, eli se vähentää testosteronin määrää elimistössä. Testosteroni taasen stimuloi erytropoietiinin tuotantoa munuaisista ja erytropoetiini stimuloi punasolujen ja hemoglobiinin muodostumista.

Eli, kun Slinda vähentää testosteronia, vähenee myös erytropoietiini ja tätä kautta hemoglobiini, jonka vähentyminen vähentää myös hapen määrää veressä. Tästä voi seurata kuvailemianne oireita. Onneksi kroppa korjaa tilanteen yleensä, mutta siihen voi mennä aikaa. Tsemppiä kaikille!

Huh! Mulle määrättiin Slindaa raudanpuuteanemiaan ja mulla on huono hemoglobiini. Onneksi en aloittanut, tuntui jotenkin väärälle ja tähän ikään mennessä olen oppinut, että jos jokin tuntuu sisäisesti väärälle, se on minulle väärin. En tarvitse enää yhtään enempää tikahtumista ja tykyttelyä, kun niistä yritettään nimenomaan päästä eroon.

Koska en saa kohdunpoistoa (liian nuori lääkäreiden mielestä, vaikka olen vela ja parasta ennen päiväys alkaa tullla vastaan), minun on pakko kokeilla kierukkaa. Toivotaan, etten saa siitä oireita. En halua olla hormonihirviö enkä tiedä miten elimistö reagoi hormoneihin. Ikisinkkuna en ole tarvinnut niitä aiemmin.

Vierailija
459/1254 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokotteesta!

Mullahan ei ollut yli vuoteen Slindojen ansiosta menkkoja. Otin koronarokotteen ja seuraavana päivänä rokotteesta tulikin menkat. Oon aika varma että johtu nimenomaan rokotteesta. Ärsyttää..

Vierailija
460/1254 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään ollut yhdynnän jälkeistä vuotoa Slindaa syödessä?