Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1254)

Vierailija
501/1254 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan syönyt Slindaa vuoden tai lähes? Ja onnistuneesti? Kyseisen pillerin parhaat puolet sulle on?

Vierailija
502/1254 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1254 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tyypillisen käytön prosentit nuo 4/100 eikä täydellisen. Tilastollisesti kuitenkin varmempi menetelmä kuin vaikka kondomi, josta itse tähän siirryin. Voihan se tietysti olla, että huono tuuri käy ja ehkäisy pettää, sillehän ei sitten mitään voi. Itselläni ainakin tuntuvat kyllä täysin ehkäisevän ovulaation, ja eipä sitä raskaaksi ilman ovulaatiota voi tulla. 

Vierailija
504/1254 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion nyt lopettaa kesken liuskan. Huhtikuussa aloitin ja juhannuksesta asti kestäneet "menkat", no thanks. Lisäksi en enää tunnista itseäni, olen välillä ihan hullu!

Vierailija
505/1254 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan lihonut paljon/laihtunut paljon? Jonka laittaisit osin Slindan syyksi?

Vierailija
506/1254 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta mielialan laskusta ja ahdistavasta olosta?

Itse syönyt näitä pillereitä n.10 kk ja tuntuu et itkettää ja ahdistaa jatkuvasti.

Ikää 45.

Vierailija
507/1254 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään tosi hyviä kokemuksia Slindasta ja millaisia? Miten kauan käytössä?

Aika uusi valmiste kuitenkin, niin kyselen siksi. Aikeissa aloittaa.

Vierailija
508/1254 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Aloitin pillerit syyskuussa 2020. Keväällä alkoi limakalvot kuivua, järjestön ahdistus ajoittain ja melkein ero tuli kun sekoilin miehelle niin paljon ja järjettömiä raivareita, jotka ei ollu missään tasapainossa asian vakavuuden kanssa enjä myöskään pystynyt hallitsemaan raivon kestoa.

Lopetin pillerit heinäkuussa, ekat menkat tuli noin 6 viikon päästä. Mieliala muuttunut täysin enkä tunnista itseäni ollenkaan kun mietin taaksepäin kevääseen minkälaisista asioista raivosin. Limakalvot tosin edelleen kuin sahara, mutta nyt menkkojen jälkeen ahdistukset on mielestäni vähentyneet tai ainakin lyhyempikestoisia.

Ei enää ikinä hormoniehkäisyä mulle.

Vierailija
509/1254 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariis1000 kirjoitti:

Kyllä! Aloitin pillerit syyskuussa 2020. Keväällä alkoi limakalvot kuivua, järjestön ahdistus ajoittain ja melkein ero tuli kun sekoilin miehelle niin paljon ja järjettömiä raivareita, jotka ei ollu missään tasapainossa asian vakavuuden kanssa enjä myöskään pystynyt hallitsemaan raivon kestoa.

Lopetin pillerit heinäkuussa, ekat menkat tuli noin 6 viikon päästä. Mieliala muuttunut täysin enkä tunnista itseäni ollenkaan kun mietin taaksepäin kevääseen minkälaisista asioista raivosin. Limakalvot tosin edelleen kuin sahara, mutta nyt menkkojen jälkeen ahdistukset on mielestäni vähentyneet tai ainakin lyhyempikestoisia.

Ei enää ikinä hormoniehkäisyä mulle.

Onko sinulla ollut aiemmin hormonaalista ehkäisyä, ja jos on niin onko tullut samanlaisia oireita? Vai liitätkö vain Slindan käyttöön?

Vierailija
510/1254 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut kohta vuoden käytössä. Vaihdoin migreenin ja iän takia e-pillereistä Slindaan. Hormonit pakollisia endometrioosin vuoksi, muuten en niitä käyttäisi.

- menkat jääneet kokonaan pois, ei myöskään välivuotoja

- ei hormonaalista päänsärkyä, kuten e-pillereiden kanssa

- taukoviikolla oli edellisten kanssa joka kuukausi pahoja uniongelmia - Slindan kanssa tilanne vaihtelee riippuen kuukaudesta

- Slindasta tuli mielialaongelmia etenkin alussa. Hieman tasaantuneet. Alussa tuli jopa masennusoireita, jotka kuitenkin helpottivat.

- limakalvot todella kuivat, seksistä on tullut kivuliasta. Edellisten kanssa oli apua Pausanolista, nyt sekään ei tunnu auttavan.

- kuukautiskivut alkavat pms-oireiden yhteydessä ennen lumepillereiden ottamista, vaikka menkkoja ei edes tule. Kivut kuitenkin siedettävissä mitoissa

- alussa tuli aknea, nyt ei enää

Itselleni suurin ongelma ollut tuo limakalvojen kuivuminen, minkä myötä seksi (yhdyntä) ei enää ole nautinnollista :(

Vierailija
511/1254 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Aloitin slindat noi 2kk sitten ja vuotanut siitä asti. Välillä niukemmin mutta pääosin runsaasti.. En syö lumepillereitä.

Olen syvästi masentunut ja itken koko ajan. Järkyttävä viha kytee päässä koko ajan. En tunnista itseäni ollenkaan..

Monen monet ehkäisymenetelmät kokeiltu ja viimeinen toivo oli slindoissa.

Migreenin takia en voi e pillereitä syödä. Ja IBS sairauden vuoksi on jo lukuisat pillerit jätetty kokeilematta.

Vähän turhan tehokas ehkäisy menetelmä kun ei seksiä voi edes harrastaa vuodon takia... 😅 Tämän liuskan syön loppuun ja jos ei ala oireet helpottaa niin pakko lopettaa nämäkin.. Parisuhde kärsii kun olen tällänen vuotava kus*pää. . 😔

Vierailija
512/1254 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt syyskuussa tulee vuosi täyteen. Tiputtelua oli kahden ekan laatan kaksi vikaa lumea, mutta niiden jälkeen en ole vuotanut ollenkaan. Menkattomuus iso plussa! Mielialat ei heitä, ei turvota, ei ole rinnat kipeät, en ole kuiva. Toimineet minulle erittäin hyvin. Ainostaan yksittäisiä finnejä tulee silloin tällöin, mutta aknea ei ole tästä puhjennut. Aknen takia alun perin aloin slindoja syömään.

Vierailija
513/1254 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään muulla ollut kuumia aaltoja/hikoilua aloittamisen jälkeen? 

Vierailija
514/1254 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenellekään muulla ollut kuumia aaltoja/hikoilua aloittamisen jälkeen? 

On ollut! Olen syönyt Slindaa yli vuoden. Kesti aikansa tajuta, että poikkeuksellinen hikoilu johtuu näistä. Ihan talven kovilla pakkasillakin oli välillä ihmeellinen hikoilu ja kuumuus. Tosi epämiellyttävää. Aion lopettaa Slindat.

Vierailija
515/1254 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenellekään muulla ollut kuumia aaltoja/hikoilua aloittamisen jälkeen? [/quote

Itsellä on vuosi takana ja olen huomannut kyseisen oireen. Hikoilen nykyään paljon helpommin ja kainalot tuoksahtaa. Aamulla herätessä kroppa on välillä ihan tulessa. Olen ennenkin ollut tosin aika kuumaverinen patteri, mutta tuntuu että nykyään se on lähes jatkuvaa. Ei sinälleen haitta minkä kanssa en voisi elää, mutta onhan tämä nyt hullua että vuodenkin jälkeen olo on tämä vaikka kuinka sanotaan, että haitat poistuvat ekojen kuukausien aikana 😅😂 Halusin nähdä ajan kanssa mahdolliset vaikutukset, siksi olen ollut niin kärsivällinen.

Vierailija
516/1254 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slindaa ehdin käyttää 5 kk, kunnes luovutin ja pyysin vaihtamaan toisiin.

Akne rävähti runsaana kasvoihin, kaulaan, dekolteehen, olkavarsiin ja selkään.

Lisäksi osasin vasta hiljattain yhdistää voimakkaan alakulon ja väsymyksen näihin pillereihin. Olin tosi räjähdysaltis ja kaikki vitutti.

Ainoa plussa, vuodot jäi pois.

Vierailija
517/1254 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myöhässä tämä vastaus mutta kyllä, mulla aknetaustaisella kesti 5 kk kärsimystä, paha akne tuli😔

Vierailija
518/1254 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slinda ollut käytössä nyt 4kk. Mulla nämä on ekat minipillerit, jotka eivät aiheuta aknea. Muutenkin olen ollut paljon tyytyväisempi näihin kun Cerazetteen tai Azaliaan.

Vierailija
519/1254 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ollut kohta vuoden käytössä. Vaihdoin migreenin ja iän takia e-pillereistä Slindaan. Hormonit pakollisia endometrioosin vuoksi, muuten en niitä käyttäisi.

- menkat jääneet kokonaan pois, ei myöskään välivuotoja

- ei hormonaalista päänsärkyä, kuten e-pillereiden kanssa

- taukoviikolla oli edellisten kanssa joka kuukausi pahoja uniongelmia - Slindan kanssa tilanne vaihtelee riippuen kuukaudesta

- Slindasta tuli mielialaongelmia etenkin alussa. Hieman tasaantuneet. Alussa tuli jopa masennusoireita, jotka kuitenkin helpottivat.

- limakalvot todella kuivat, seksistä on tullut kivuliasta. Edellisten kanssa oli apua Pausanolista, nyt sekään ei tunnu auttavan.

- kuukautiskivut alkavat pms-oireiden yhteydessä ennen lumepillereiden ottamista, vaikka menkkoja ei edes tule. Kivut kuitenkin siedettävissä mitoissa

- alussa tuli aknea, nyt ei enää

Itselleni suurin ongelma ollut tuo limakalvojen kuivuminen, minkä myötä seksi (yhdyntä) ei enää ole nautinnollista :(

Niitä lumepillereitähän ei ole mikään pakko ottaa vaan voi aloittaa suoraan seuraavan laatan. Tällöin menkatkin jää todennäköisemmin tulematta. Endometrioosinkin kannalta parempi, jos niitä kuukautisia ei tule.

Vierailija
520/1254 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan saatana. Mulle ei sopinut Cerazette ollenkaan, siihen vaihdoin koska hormonikierukka aiheutti emätintulehduksia, jotka osittain johtui tiputteluvuodosta, jota oli ihan koko ajan kierukan kanssa. Soitin tänään lääkärille ja valitin, että Cerazette teki todella kuivat limakalvot ja karmean aknen. Hän määräsi Slinda-reseptin ja oli sitä mieltä, että tämä on hyvä sulle. Nyt kun luen näitä mielialamuutoksien kuvauksia, en uskalla aloittaa. Muutenkin PMS-oireita on, tai muutenkin hieman hankala elämäntilanne ja ärsytykset pystyy nippanappa pitämään itsellään muulloin, mutta PMS:ssä ärsytyskynnys häviää täysin. En tiedä uskallanko ottaa riskiä, että pitäisi useampi kuukausi pillereihin totuttelun mielessä sietää tuollaista mielialaa.