Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1254)
Oon lopettamassa nyt Slindat pahojen mielialavaikutusten takia. Soitin siitä ehkäsyneuvolaan ja sanoivat että voi lopettaa millon vaan.
En tajunnut sitä kysyä kun olen lauantaina harrastanut seksiä, niin voinko tulla raskaaksi jos lopetan pillerit nyt?
Kiitos vastauksista!
Harmillisen vähän ilmeisesti tosissaan treenaavia fitnesstyyppejä tässä ketjussa..? Olis niin paikallaan jutella näistä antiandrogeenisuus vs. androgeenisuusasioista.. Vaikka puhutaan pienen pienestä pilleristä, sen vaikutuksia kyllä lääkäreidenkin taholta vähätellään.
Jos joku huomannut mitään em. omassa kehossaan esim. Slinda vs. Cerazette, niin kerro please kokemuksia. Kirjoitin tuossa eilen jo aiheesta..
Mulle määrättiin Slindat aurallisen migreenin takia. Mulla oli nuorena aknea ja e-pillerit tasoitti sen aknen pois niin, että tuli enää vaan muutamia finnejä. Nyt kuitenkin pelottaa, että tuleeko akne takaisin entistä pahempana, jos aloitan syömään slindoja. Minipillerit kun ei ilmeisesti yleensä sovi, jos on aknea jo valmiiksi.
Onko täällä jotakuta, jolla olis ollut kans aknea ja on nyt pidemmän aikaa syönyt slindoja? Onko pahentanut aknea pahasti? Uskaltaako näitä lähteä kokeilemaan?
Mikä virka on Slinda liuskan lumetableteilla jos kuukautisia ei tule? Täytyykö ne ottaa? Niiden aikana tulee järkyttävä migreeni.
Slinda kirjoitti:
Oon lopettamassa nyt Slindat pahojen mielialavaikutusten takia. Soitin siitä ehkäsyneuvolaan ja sanoivat että voi lopettaa millon vaan.
En tajunnut sitä kysyä kun olen lauantaina harrastanut seksiä, niin voinko tulla raskaaksi jos lopetan pillerit nyt?Kiitos vastauksista!
Itselleni vastattiin kun kysyin samaa niin viikon seksitauko täytyy olla ennen lopettamista. Siittiöt kun voivat elää viikonkin. Kannattaa ennemmin pelata varman päälle ettei käy vahinko 🙈
Itelle ei kyllä tuntuneet sopivan yhtään, aloitin aknelääkityksen takia ihan turhaan nää lääkkeet ja nyt kolmen kuukauden jälkeen huomaan, että ahdistuneisuus lisääntyny eli ahistun sika herkästi, paino nousi lääkkeenkäytön aikana, aknee ei oo koska käytän lääkkeitä, menkat ei lähteny pois, sen sijaan alko eka kahenviikon mittasta pikkuvuotoo, ja sit reilu kuukausi taukoo ja nyt mulla ollu 28 päivää menkat samanlaista vähäistä vuotoo:) hiukan kyllä ärsyttää ja sitte menkkakipuja tulee tuon tuosta sellaisia ei kauheen pahoja, mutta niin että huomaa. Menossa nyt ehkäisypolille vaihtamaan:/
Hei! Olen lueskellut kommentteja ja esille ei juurikaan nouse se, oletteko kokeneet vaikuttaneen seksielämään jollakin tavalla?
Itsellä takana Slindoja nyt 1,5 vkoa. Vaihdoin suoraan Stefaminelle-yepillereistä (vastaava kuin Yaz) korkean verenpaineen takia. Söin Yazeja (ja rinnakkaisvalmisteita) yläasteelta lähtien eli n. 9 vuotta.
Ensimmäisinä päivinä oli pientä päänsärkyä ja yöhikoilua, jotka johtuivat varmaankin estrogeenin pois jäämisestä. 26.5. alkoi niukka vuoto, joka sitten paheni loppuviikkoa kohden todella runsaiksi ja kivuliaiksi vuodoksi (ja hyytymiksi). Olen vuotanut siitä lähtien, eikä loppua tunnu vielä näkyvän. Vaikka on aina ollutkin runsaat kuukautiset, niin nämä on kyllä olleet ihan next level.. En tiedä voisiko johtua siitä, että söin ye-pillereitä aika pitkään pitämättä taukoa ja sitten vaihdoinkin jo Slindaan.
Mua vähän kauhistuttaa ajatus noista lumepillereistä, kun vuodot ovat nyt olleet ihan kamalat ja vaikuttavat normaaliin elämään, kun pahimmillaan alle tunnin välein täytyy olla vaihtamassa suojia. Saatan olla yhteydessä vielä neuvolaan, että voisinko jättää ne ottamatta kokonaan.
Tuon jatkuvan janon ja lisääntyneen virtsaamisen tarpeen huomasin itsekin. Olo on jollain tapaa kevyempi, mutta vaa'alla en ole vielä käynyt (patterit loppu). Yazeja ja Stefaminelleä syöneenä ylipainoa kyllä kertyi ja turvotti (johtui toki myös elintavoista). Ihossa tai hiuksissa en ole vielä huomannut muutoksia, iho on ollut tosi hyvässä kunnossa koko ye-pillereiden ajan, mutta hiukset ovat aina olleet rasvoittuvaa sorttia.
Päivittelen tänne, kun on jotain uutta kerrottavaa. :)
Minä aloitin toukokuun alussa kuukautisten ensimmäisenä päivänä. Edellisen hormonaalisen ehkäisyn lopetin 3v sitten toukokuun lopussa, välissä vain kondomi, ei raskauksia.
Ihan hyvin sujunut, parina eka päivänä tabletin otin jälkeen hieman etovaa oloa. Kuukautiset olivat normaalit, ehkä hieman niukemmat. Vointi ollut ihan ok, janoa ehkä ainakin alussa enemmän. Viime viikon lopulla hieman matalapainetta, kuten olisi ollut menkkojen alkaessa. Kuukautiset eivät ole alkaneet, söin ne na lumepillerit ja tänä iltana alkaa toinen liuska alusta.
Jo noin vuoden käyttäneet: oletteko lihoneet/laihtuneet?
Huhuu! Tätä pilleriä n. vuoden käyttäneet, kertokaas mikä ollut plussaa ja mikä miinusta? Kiitos!
Vaihdoin Yazeista Slindaan noin viikko sitten ja 1,5 viikkoa ollut menkat.. Turhauttaa ja ärsyttää, mutta kannattaa ilmeisesti odottaa ainakin 3kk verran että jos tasottuisi? Ärsyttää vain jos koko kesän ja loman vuodan verta :D
Oispa kyllä kiva kuulla pidemmän aikaa käyttäneiden kaikkia kokemuksia..
Käytin slindoja about vuoden, ehk 1.5v??
Ainoot haitat oli :hormoninäpyt niskassa,
Tissit ehk kasvo iha minimaalisesti,
menkat tuli about joka toinen kuukausi paitsi nyt viimekuussa ne tuli kahdesti? Ekan kerra siis lumetablettien oto jälkee ja sit uudestaa siitä vajaa pari viiko päästä??
Nyt lopetan näiden käytön koska epäilen et mun ahdistus ja surullinen olo/ loukkaannun helposti /itken helposti - oireet saattas johtua näistä.
Lisäks paikat semisti kuivat (vagisan auttaa ja liukkari) ja seksihalut vähentynyt jonki verran.
Muuten oli kyl tosi hyvät!!
mut alkaa tää mun vitutus vituttaa myös poikaystävää, nii aattelin ny pitää muutaman kuukauden taukoo testiks :-D
Ehk si palaan näihin tai kokeilen jtn toista merkkii.
Hormonien syöminen on NIIN tyhmää. Paitsi jos niitä syö sairauteen.
Vierailija kirjoitti:
Käytin slindoja about vuoden, ehk 1.5v??
Ainoot haitat oli :hormoninäpyt niskassa,
Tissit ehk kasvo iha minimaalisesti,
menkat tuli about joka toinen kuukausi paitsi nyt viimekuussa ne tuli kahdesti? Ekan kerra siis lumetablettien oto jälkee ja sit uudestaa siitä vajaa pari viiko päästä??Nyt lopetan näiden käytön koska epäilen et mun ahdistus ja surullinen olo/ loukkaannun helposti /itken helposti - oireet saattas johtua näistä.
Lisäks paikat semisti kuivat (vagisan auttaa ja liukkari) ja seksihalut vähentynyt jonki verran.Muuten oli kyl tosi hyvät!!
mut alkaa tää mun vitutus vituttaa myös poikaystävää, nii aattelin ny pitää muutaman kuukauden taukoo testiks :-D
Ehk si palaan näihin tai kokeilen jtn toista merkkii.
Mä huomasin kans ton kuivuuden ja alakuloisuuden. Miten sun laihtuminen/lihominen? Tai huomasitko mitään diureettista vaikutusta?
Onko kukaan muu huomannut sykkeen/verenpaineen nousua? Mulla vaihdettiin ye-pillerit nimenomaan sen takia pois, että jos verenpaine lähtisi laskuun, niin nyt tuntuu ihan päinvastaiselta. Korvissa humisee ja kuulee oman sykkeen, on muuten tosi rasittavaa yrittää keskittyä työntekoon, kun kuulee oman sykkeen. Tämä on ehdottomasti alkanut Slindojen aloittamisen jälkeen. Täytyy mitata verenpainetta tällä viikolla, kun saan mittarin lainaan, ja katsoa pitääkö luulemani paikkaansa. Muistaakseni pakkausselosteessa haittavaikutuksena oli verenpaineen nousu, mutta mulla kun haettiin nimenomaan sitä, että lähtisi laskuun. :(
Mulla tuonut jokapäiväisen ärsyttävän päänsäryn.. ennen ei yleensä ikinä särkenyt päätä mutta pillereiden aloituksen jälkeen joka päivä... Cerazette ei tehnyt tällaista kun aikoinaan söin.
Noin vuoden syönyt kyseisiä pillereitä, kauheesti haittavaikutuksia ja odotellut josko tasaantuu, ei näytä tasaantuvan, nyt mietin mihin voisin vaihtaa kun kaikki ehköisykeinot käynyt melkein läpi. Oireina on muun muassa:
Kuiva iho
Ihmeellinen ihottuma vartalossa koskettaessa
Päänahan näppylät ja kutina jotain ekseeman tapaista
Hiusten lähtö
Ihon kutina
Jalat ja muu kroppa tuntuu jotenkin pehmeemmältä, jaa ihme painaumia helposti
Silmien pieni kellertävyys
Mieliala hiukan alakuloinen ja vaihteleva
Onko muilla mitä oireita ja onko tasaantunut?
Slindaa reilun kuukauden käyttäneenä: antiandrogeenisena hormonina on kyllä joku vaikutus kropan ”pehmenemiseen” ja kataboliaan, valitettavasti. Näin salilla treenaavana. Vaikka onkin diureettinen hormoni ja nestettä poistava.
Jos vertaan Cerazetteen, ihan päinvastainen vaikutus.
Kukaan muu ajatellut tältä kantilta?