Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1254)
Oon syönyt kohta 2kk ja mulla pistää pään aika sekasin. ahdistaa koko ajan ja kaikki tuntuu oudolta ja itken vaan koko ajan. toivottavasti pian tasottuis
4. Tai 5. laatta menossa.
Tiputtelua on loppunut lähes kokonaan.
Valitettavasti menkat on tullut kahdesti kuukaudessa parin kuukauden ajan, ärsyttävää.
Mutta. Pms oireet on hävinneet lähes kokonaan!
En halua enää vetää itseäni kiikkuun päivää ennen kuin menkat alkaa. Edelleen tulee himoja ruokaan ja pientä ärtymystä esiintyy, mutta en ole enää samanlainen raivooää kuin ennen slindoja.
Myös menkkakivut ja vuodon määrä on vähintään puolittunut aiemmasta.
Aion jatkaa käyttöä ellei iho ongelmia ala ilmaantumaan.
Mulla Zarelle käytössä (Sama kuin Cerazette käsittääkseni). Painoa tuli puolessa vuodessa yli 10 kiloa.. Ei lähde sitten millään ja kunnon nesteturvotus päällä kokoajan. 😪 Tänään gyne ehdotti juuri vaihtoa tuohon Slindaan siitä syystä, että se kuulemma helpommin poistaa nestettä. Jos ei se toimi niin sit saa olla ja vedän rautaa vaikka kaksin käsin.
Vierailija kirjoitti:
Oon syönyt kohta 2kk ja mulla pistää pään aika sekasin. ahdistaa koko ajan ja kaikki tuntuu oudolta ja itken vaan koko ajan. toivottavasti pian tasottuis
Kirjoittelin aiempia kokemuksia tänne jo useamman kk ajan, mutta mulla oli kans ne parit ekat kuukaudet aika HC, just lähinnä tuon ahdistuksen kanssa. Päässä oli jotenkin jatkuvaa painetta ja huimaustakin. Sykkeet nopeat ja koko ajan oli joteki sellanen "varautunut" ja tärinä olo. Ajan kanssa kyllä helpotti, kolmas laatta pikku hiljaa ja neljäs oli jo iisi. Nyt 6kk syöneenä ei ole kyllä enää vastaavaa oloa näkynyt. Voi olla, että hormoni muutos oli niin iso entisestä (olin syönyt Yazeja 8v), kun siirtyi pelkkään keltarauhashormoniin. Oli aikamoinen koettelemus, mutta piti vain näköjään jaksaa pusertaa läpi.
Toivottavasti sullakin helpottaa muutaman kkn sisään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin vaihtamaan näihin Mini-Pill'n saatavuusongelmien takia. Näköjään pillerien vaihto toi mukanaan vuodot, semisti menkat jo vaikka kuinka monta päivää.
Huomasin jo parin päivän jälkeen yöllisen hikoilun, herätessä jäätävä päänsärky, ärtyneisyys kohosi potenssiin sata.
Todellakin toivon, että nämä tasoittuu toivottavasti pian, koska en pidä itsestäni silloin, kun tiedostan tuon räjähdysalttiuden päässäni.Minipillit sopi mulle lähes täydellisesti, ainoa miinus kahden päivän ovulaatiotuhru. Niillä pysyi hermot kurissa. Harmillisesti saatavuus siirtyy koko ajan kauemmas, niin joudun nyt tyytymään Slindoihin.
Mulla oli Mirena kierukka aiemmin, mutta se ei sopinut mulle muuten paitsi PMS-oireet lähes hävisi ja mieliala pysyi tasaisena kokoajan. Haittaa siitä oli alakertaan, jatkuvat menkkamaiset krampit, niukat vuodot, mutta sitä olikin sitten 3 viikkoa kuukaudesta. Kateellisena luin kokemuksia, kuinka menkkoja ei monilla ollut tullut vuosikausiin.
Se mikä sopii yläkerralle, ei sovi alakerralle.
Kierukka kun otettiin pois, jäi kivut siihen paikkaan.Muista minipillereistä testissä oli Desogestrelit mutta niillä pää vippas ihan täysin.
Mulla sama tilanne että jouduin mini-pill saatavuusongelmien vuoksi vaihtamaan slindaan joka aikalailla järkytti..😂 monen monta pillerimerkkiä kokeiltu, kaikki ei sovi migreenin takia, sit oli ongelmaa et vuosin kokoajan ja jne. Mini-pilliä söin ainakin 4 vuotta ja ne oli TAIVAAN LAHJA!! Ja nyt niitä ei enää saaaaa..😫
Nyt slindaa syöty vajaa kaks laattaa, menkat hävis heti, raskaustesti nega (oli pakko tehä kaks testii et saan rauhan..🤣), ärsyttää ja vituttaa kaikki, turvottaa, väsyttää.....😏
Slindat alkoi vituttaa vuodon (tasan 3 viikkoa kesti) takia, niin söin kesken laattaa viitisen päivää noita Desirett minejä, sama juttu kuin niitä hetken syödessä, mieliala vaihtui itkuisuudesta täyteen raivoon hetkessä.
Siirryin takaisin Slindoihin ja menkat loppui kuin seinään 👀Nyt Slindoja menossa pitkälti toista laattaa ja vuotoa ei ole tullut yhtään. En syönyt lumepillereitä ollenkaan. Menkka-ajan huomasin PMS oireista ja lieviä menkkakipuja pari päivää, vaikka tosiaan pisaraakaan ei ulos tule.
Hikoilu ja aamuiset päänsäryt jäi onneks pois.
Ja päivitystä.
Ei loppuneet vuodot, vaikka hetken jo ehdin iloita. Kierto vain piteni yllättävänkin paljon.
No kun se vuoto alkoi, niin alkuun niukkaa tiputtelua tasan viikon ajan, jonka jälkeen alkoi Niagara-vuodot massiivisine menkkakipuineen viikoksi. Loppua ei näkynyt, mutt onneks tuli systerin kanssa puhe pillereistä ja häneltä sain pelastuksen Mini-Pillien muodossa, hänelle ne eivät sopineet alkuunkaan.
Kun vaihdoin Slindoista niihin, niin toisena päivänä vuodot loppui kuin seinään.
Gyne oli ehtinyt tässä välissä jo kirjoittaa reseptin Microluton minipillereille, mutta en tohtinut hakea, kun olin googlannut kokemuksia. Omalla pillerihistorialla olisin mennyt vaan ojasta allikkoon suurella todennäköisyydellä 🥴
Mua harmittaa ettei Slindat käy vuotojen ja kipujen takia, koska muuten ne olis olleet täydelliset.
Ei mielialamuutoksia, ei kerrytä nestettä, ei näppylöitä, ei muutoksia haluissa, oikeastaan ei mitään negatiivista 😔
Moikka! Mulle gyne suositteli Slindaa, kun soitin ongelmistani. Lopetin Mercilonit (e-pillerit) suvussa olevien veritulppa tapausten myötä, jonka jälkeen iho räjähtänyt acneen, kasvojen alueella voimakasta karvoitusta. Merciloneja ennen käytin Diane Novaa, jotka aiheuttivat kovaa masennusta ja ahdistusta. Mulla myös monirakkulaiset munasarjat eli menkkoja ei tuu ollenkaan, niin pitäis niitä kohdunlimakalvoja jotenkin kuitenkin saada ohennettua. Eli Slida kuulostais muuten itselle tosi sopivalta, pelkään vaan niin kovin että mieliala menee taas huonoksi, just kun oon saanu ilon elämääni takaisin.
Hei! Mää oon syönyt slinda pillereitä nyt yli vuoden. Alotin ne synnytyksen jälkeen ja joo kyllä suosittelen vaikka toki haittavaikutuksia näissäkin. Ennen käytin Cerazette minipillereitä ja mulla oli tiputteluvuotoo epäsäännöllisesti noin 3 vuotta.
Heti kun alotin Slindat nii menkat ja raskauden jälkeinen tiputteluvuoto loppui(noin 8vk synnytyksestä alotin). Mielialat ollu oikeestaa koko tän ajan vähän sekasin ja siellä sun täällä pillereiden takia sit se vaan johtu vauvavuodesta en tiiä😂
Mulla puhjennu aikuisiän lievä akne ja oon viimeaikoina alkanu epäilemään pillereitä syyks, koska muuten syön tervellisesti yms. Mut silti iho välillä ihan räjähtänyt...
Mutta joo aion nää kesällä jo lopettaa uuden raskautumisen toivossa🙌🏼
Itse söin Slindaa 8 kuukautta, kunnes lopetin ne kolme viikkoa sitten lisääntyneen virtsaamistarpeen ja kuivuneiden limakalvojen takia. Onko muille tullut samoja oireita eli kuivuutta ja vessassa ravaamista? Muut tekijät suljettu pois eli kyseessä ei ole vti tai sukupuolitauti. En keksinyt muuta selitystä oireille kuin Slinda..
Jo lopettanut kirjoitti:
Itse söin Slindaa 8 kuukautta, kunnes lopetin ne kolme viikkoa sitten lisääntyneen virtsaamistarpeen ja kuivuneiden limakalvojen takia. Onko muille tullut samoja oireita eli kuivuutta ja vessassa ravaamista? Muut tekijät suljettu pois eli kyseessä ei ole vti tai sukupuolitauti. En keksinyt muuta selitystä oireille kuin Slinda..
Onhan tuolla mainittu useaan otteeseen, että molemmat lisääntyneet. Slindoissa saattaa joillain tulla nesteenpoistava vaikutus. Toki vessassa ravaaminen voi myös johtua kuivista limakalvoista, nekin liittyvät toisiinsa. Itselläni olen huomannut nyt 7kk jälkeen nämä vastaavat oireet oikein kunnolla, eivät olleet ekoina kuukausina läsnä. Itse kokeillut Vagisania nyt ensihoitona ja seuraavaksi ajattelin siirtyä estrogeenivoiteisiin, joita neuvolasta suositeltiin. Ei oikeastaan kirvele, eikä ole tuntuvasti kuivat paikat alhaalla, mutta en kiihotu samalla tavalla kuin ennen. Mikäli on alhainen estrogeenitaso, niin se voisi vaikuttaa limakalvojen kuntoon, verenkiertoon ja näin ollen kiihottumiseen. Miettinyt myös välillä, että koskeeko kaikkia limakalvoja kun nenä ja silmätkin tuntuvat olevan aremmat nykyään.
Tykkään kyllä nesteitä poistavasta vaikutuksesta, vaikka joutuisi vessassa ravaamaan. Kiihottumiseen on sitten asia erikseen, sillä koen etten saa seksistä kaikkea irti niinkuin ennen. Mutta olen toiveikas, että asiat järjestyisivät.
slindat aloitin helmikuussa ja kahden viikon jälkeen alkoi tiputtelu. Söin kolme laattaa ja koko sen ajan tiputtelua/kunnon vuotoa. Nyt vaihdoin merkkiä mutta näyttää että sekään ei auta :( muilla samanlaista?
Itse aloitin Slindat noin vuosi sitten.
Olen kokeillut kaikki mahdolliset ehkäisyvalmisteet ja tämä oli se "viimeinen toivo".
Alkuun riemuitsin, sillä kuukautiset loppuivat kokonaan.
Joudun kuitenkin taipumaan ja lopettamaan Slindat, sillä minulla on voimakkaina seuraavat oireet:
- vaikka ei ole vuotoja, on kipuja pitkin kiertoa
- sydän tykyttää ja päässä humisee/sumenee aina välillä
- voimakas ahdistus ja erittäin ärtynyt mieli, joutuu jatkuvasti tekemään töitä sen eteen, ettei räjähdä tai romahda lattialle itkemään. Oikein puristaa rintaa, kun ärsyttää niin paljon
Nyt slinda on niin trendikäs tuote, että ehkäisyneuvola ei millään halunnut niellä näitä tietoja, että slinda todella tällaista aiheuttaa.
Hauskinta on, että kun vuosi sitten omalla tutkimuksella tämän valmisteen löysin ja pyysin reseptin, ei meinattu kirjoittaa, koska oli tuntematon valmiste. Nyt sitten ei suostuta uskomaan, että slinda ei sovi, vaan väkisin yritetään saada jatkamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse aloitin Slindat noin vuosi sitten.
Olen kokeillut kaikki mahdolliset ehkäisyvalmisteet ja tämä oli se "viimeinen toivo".
Alkuun riemuitsin, sillä kuukautiset loppuivat kokonaan.
Joudun kuitenkin taipumaan ja lopettamaan Slindat, sillä minulla on voimakkaina seuraavat oireet:
- vaikka ei ole vuotoja, on kipuja pitkin kiertoa
- sydän tykyttää ja päässä humisee/sumenee aina välillä
- voimakas ahdistus ja erittäin ärtynyt mieli, joutuu jatkuvasti tekemään töitä sen eteen, ettei räjähdä tai romahda lattialle itkemään. Oikein puristaa rintaa, kun ärsyttää niin paljonNyt slinda on niin trendikäs tuote, että ehkäisyneuvola ei millään halunnut niellä näitä tietoja, että slinda todella tällaista aiheuttaa.
Hauskinta on, että kun vuosi sitten omalla tutkimuksella tämän valmisteen löysin ja pyysin reseptin, ei meinattu kirjoittaa, koska oli tuntematon valmiste. Nyt sitten ei suostuta uskomaan, että slinda ei sovi, vaan väkisin yritetään saada jatkamaan.
Tää on kyllä ihan totta. Itsellenikin neuvolassa vaan todettiin, että ahdistus/humina jne voi johtua elämästä muutenkin. Mutta on se hassu, että vaikka kuinka monella samoja oireita todetaan, niin niitä ei oteta vakavissaan haittoina :) Pitäisi vaan itsekin jaksaa laittaa haittailmoitusta, siitähän se myös paljon on kiinni jaksaako haitoista ilmoittaa.
Itellä ollu käytössä joulukuun alusta asti. En oo huomannu muutoksia mielialassa tai haluissa yms. Paino ei oo noussu, kierto lyhentyny ja menkat myös ja kivut lähteny. Muhun ei tosin koskaan hormoonit oo paljoo vaikuttanu.
Onko kukaan jo n. vuoden käyttänyt lihonut niin, että voisit syyttää siitä pillereitä tavalla tai toisella?
Pilaat vesistöt ja mm. kalojen elämän aivan täysin.
Ei ymmärrystä siihen että kaikki valuu vesistöön.
Sen sijaan että ottaisit vastuuta elämästä ja ottaisit vastaan tulevat lapset, nyt kidutat kaloja pilaat luontoa.
Ja pallolle mahtuu sun mielestä edelleen lisää porukkaa? Hiilijalanjälkinensä? Mitä jeesustelua.
Vierailija kirjoitti:
Ja pallolle mahtuu sun mielestä edelleen lisää porukkaa? Hiilijalanjälkinensä? Mitä jeesustelua.
Jep, sitä paitsi maapallo on jo tuhottu, kuka tänne haluaa enää jälkikasvua.
Joo, mulla pillerit ollu käytössa aikalailla tasan 3 kk, menkat on ollu melkein kokoajan, hiukset ja kasvot rasvoittuu ihan kokoajan. Mietin vaan että mikä siinä on ku lääkäri sanoi että menkat loppuvat kokonaan ja ei oo vaikuttanu muilla ihon tasvasuuteen. En oo kuullu keltäkään muulta että olis ollu näitä oireita. Muuten ollu hyvät pillerit mutta ahistaa ihan helvetisti kun menkat on ihan kokoajan enkä tykkää harrastaa seksiä menkkojen aikana. Käytetään siis poikaystävän kanssa kortsua ja pillereitä koska molemmilla on niin suuri pelko että tulisin raskaaksi. En halua vaihtaa pillereitä koska en saa lääkärin mukaan niitä toisia pillereitä, ja kaikilla muilla minipillereillä on kuulemma samallaiset oireet mitä mulla nyt on ollut + akne jota pelkään suunnattomasti. En vaan tiiä mikä on vikana, nyttenki menossa viidestoista päivä menkkoja ja viime kierto kesti 8 päivää :)
Olen syönyt Slindaa noin vuoden. Vaihdoin Desogestrelistä, joka ei sopinut ollenkaan (iho-ongelmat, mielialanvaihtelut, jatkuvat vuodot ym.). Slinda on sopinut paljon paremmin. Vuodot tulevat lumepillerien aikana ja ovat pääasiassa tosi niukat. Iho on pysynyt hyvänä. Sen sijaan yhä enemmän epäilyttää, että Slinda aiheuttaisi jonkinlaista ahdistuneisuutta ja passiivisuutta. Muutkin olivat tästä ketjussa kirjoittaneet, mikä vahvisti omia epäilyjä. Vaikea silti tietää, mikä ahdistus johtuu tästä korona-ajasta ja mikä pillereistä. Jotenkin tasapaksua on kaikki, vaikka asiat ovat periaatteessa ihan hyvin.
Hienosti oot laihtunu! Onko kukaan huomannut että selluliitti olis vähentynyt?