Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1254)
Vierailija kirjoitti:
Vasta ensimmäinen laatta itsellä loppumassa. Pillerit määrättiin kovien kuukautiskipujen takia (endo mahdollisesti). Pientä vuotoa ollut koko ajan, kuukautiset tulivat laatan puolessa välissä, finnejä muutamia ja paino tippunut. Mieliala aika ahdistunut enkä nuku öisin - en tiedä kumpi syy ja kumpi seuraus vai onko molemmat pillereistä johtuvaa. Onko muilla ollut tuollaisia uniongelmia?
Edellä aiempia kokemuksiani. Nyt takana neljä laattaa ja jatkuvat välivuodot loppuneet. Paino on tippunut yhteensä 4kg aloittamisen jälkeen. Johtuu varmaan myös siitä, ettei oikein mikään makea maistu enää. No en valita :D Iho kunnossa, samoin hiukset. Mieliala tasoittunut, mutta seksihalut nollissa. Sitten kun harvoin jaksan miehen aloitteesta niin pääsen kyllä ihan ok mukaan, mutta ei niin hyvin kuin ennen. Seksin jälkeen tulee aina jotenkin huono olo muutamaksi tunniksi. Väsymystä ja huonoa unta on edelleen. Mutta vaikea näistä on sanoa, mistä johtuu. Ei ole välttämättä pillereiden syytä kaikki.
Mutta toistaiseksi olen siis tyytyväinen ja jatkan näiden käyttöä.
söin pari kuukautta ja lopetin kun oli vaan huono olo niistä, oireina akne, masentunut mieliala, haluttomuus, kuivuus... viikko ilman pillereitä ja aloin huomaamaan eron parempaan! iho vielä vähän huonossa kunnossa, mutta mieli parempi ja seksi maistuu taas! nyt kk ilman enkä enää kokeile muita, ei kiitos hormoneille. etenkin mielialassa ja haluissa huomasi nopeasti eron joten selvästi pillereistä ne oireet, tiedä sitten olisiko ajan myötä helpottanut.
Mulla pcos, ja endo, jonka vuoksi aloitin Slindat, gynen suosituksesta. Mulla myös migreeni, ja akne (toisinaan oireilee pahasti, toisinaan on rauhallinen), joten muut valmisteet ei olleet järkevä vaihtoehto gynen mukaan.
Oon nyt 3 kk näitä syönyt, alkuun iho rasvottui normaalia enemmän, samoin hiuspohja, mutta parin kk jälkeen tilanne normaalisoitui. Pari ekaa viikkoa päätä särki/juili useita kertoja, mutta ei laukaissut migreeniä kuitenkaan.
Kuukautiset on jäänyt pois, vaikka syön vihreät lumepillerit. Mikä on se tärkein juttu, koska endon vuoksi kivut todella kovat ja lamauttavat.
Mieliala muutoksia ei ole ollut, eikä paino ole nousut tai laskenut. Seksiä tekee mieli edelleen, paikat ehkä on vähän kuivemmat kuin ennen, muttei häiritsevästi.
Kaiken kaikkiaan oon ollu tyytyväinen näihin ja jatkan kyllä käyttöä. Näissä asioissa kannattaa antaa aikaa.
Itsellä nyt kuukausi takana. Ihan tyytyväinen olen ollut eli mitään merkittäviä haittoja ei ole ollut. Iho rasvaisempi kuin ennen, mutta ei mitenkään ylitsepääsemättömästi. Hiuspohja rasvoittuu myös todella nopeasti, mutta toivon että menisi ohi.. Mielialassa ei merkittävää muutosta ja seksi pyörii mielessä normaaliin tapaan. Väsymystä oli ekojen viikkojen aikana, mutta se katosi.
Joku myös mainitsi, että vaikuttanut unenlaatuun. Voin kompata, heräilen aika usein nykyään kesken unien, mutta alkanut ehkä vähän helpottamaan. Tätä ei oltu mainittu muistaakseni haittavaikutuksien listassa, mutta kummallisesti alkoi pillerien aloituksen jälkeen.
Mielenkiinnolla odotan miten menkkojen käy. Yazien kanssa alkoi aina viimeistään uuden laatan aloittaessa, mutta ei ole näkynyt eikä tuntemuksia ole ollut.. Raskaustestin ostin varoiksi ja huomenna sen kyllä teen. Kiva homma jos menkat katoavat, mutta pieni epävarmuus varmasti iskee jatkossakin jos menkkoja ei kuulu.
Pillerien lyhyt ottoikkuna on tuottanut vaikeuksia, mutta laitoin hälytyksen puhelimeen etten varmasti unohda.
Joka tapauksessa olen ollut aika tyytyväinen ja ajattelin jatkaa käyttöä. Katsellaan tilannetta sitten parin kuukauden päästä taas!
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla odotan miten menkkojen käy. Yazien kanssa alkoi aina viimeistään uuden laatan aloittaessa, mutta ei ole näkynyt eikä tuntemuksia ole ollut.. Raskaustestin ostin varoiksi ja huomenna sen kyllä teen. Kiva homma jos menkat katoavat, mutta pieni epävarmuus varmasti iskee jatkossakin jos menkkoja ei kuulu.
Testi oli nega, huh! Takana myös 24h otto viive tokalla viikolla eli ainakaan omalla kohdalla ei ollut niin justiinsa vaikka lipsahdus kävi. Toki seksistä myös pidättäydyttiin viikko sen jälkeen eli toimin ohjeiden mukaan. Nyt on rento mieli, eikä kivuistakaan tartte näköjään kärsiä!
3kk Slindoja takana
Aloitin synnytyksen jälkeen tehtävän jälkitarkastuksen jälkeen pillerit. Heti alkoi tiputteluvuoto ja viikkoa ennen lume-pillereitä alkaa aina kunnon vuoto joka päättyy vasta lume-päivien jälkeen. 3kk tienoilla tuli uudeksi oireksi pahoinvointi ja pikkunäppylät, lisäksi mielialaoireet uuvuttavat jo valmiiksi väsynyttä mieltä. Taitaa tämän levyn jälkeen loppua käyttö.
Vaihdoin kierukasta Slinda-pillereihin ja olen syönyt nyt Slindaa yhden liuskan verran, elikkä kuukauden. Ihan positiivista muuten, paitsi mulla ennestään jo komedoaknea poskissa ja Slinda on sitä pahentanut. Finnejä pukkaa enemmän. Kasvojen iho myös pintakuivempi mitä ennen. Pelkään nyt olevani uudelleen raskaana, sillä mikään ruoka ei oikeastaan maistu (tulin raskaaksi aiemmin kierukan läpi. Tällöin en pystynyt syömään oikeastaan mitään). En tiedä johtuuko pillereistä, ettei mikään maistu ja on jatkuvasti nälkä muttei halua syödä. Muuten ei mitään oireita ole tullut. Vähän tuo ruokahaluttomuus ihmetyttää. Pitänee tehdä raskaustesti ihan varuiksi tässä jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt pian viikon syönyt Slindaa ja toivon todella että nää oireet helpottas ajan kanssa. On kuivuutta, mieli ihan maassa ja hikoilen ja hiukset rasvottuu ihan hitosti. Myös ruokahalu kateissa. Mites teillä jotka ootte sen muutaman kuukauden jo tätä ottaneet, onko helpottanut vai pitikö vaihtaa?
Palailen tähän, nyt kohta pari viikkoa takana ja ruokahaluttomuus, mielialaoireet, hikoilu ja rasvottuminen helpottaneet, mutta kuivuus edelleen vahvasti läsnä :( muita oireita olisin varmaan kestänyt kauemminkin kuin tätä, ei pysty seksiä ajattelemaankaan. Nyt käytössä pausanol voide jos siitä olisi jotain apua. Muita kohtalontovereita tässä ja onko vinkkejä helpottaako kuivuus millään muulla kun pillereiden lopettamisella/vaihdolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt pian viikon syönyt Slindaa ja toivon todella että nää oireet helpottas ajan kanssa. On kuivuutta, mieli ihan maassa ja hikoilen ja hiukset rasvottuu ihan hitosti. Myös ruokahalu kateissa. Mites teillä jotka ootte sen muutaman kuukauden jo tätä ottaneet, onko helpottanut vai pitikö vaihtaa?
Palailen tähän, nyt kohta pari viikkoa takana ja ruokahaluttomuus, mielialaoireet, hikoilu ja rasvottuminen helpottaneet, mutta kuivuus edelleen vahvasti läsnä :( muita oireita olisin varmaan kestänyt kauemminkin kuin tätä, ei pysty seksiä ajattelemaankaan. Nyt käytössä pausanol voide jos siitä olisi jotain apua. Muita kohtalontovereita tässä ja onko vinkkejä helpottaako kuivuus millään muulla kun pillereiden lopettamisella/vaihdolla?
Mulla vaihdettiin parin viikon jälkeen nää pois Stefaminelle pillereihin, ja kaikki oireet hävis lähes samantien. Kuivuuskaan ei enää vaivaa noin viikon vaihtamisen jälkeen juurikaan, vaikka sitäkin parantelen vielä :) itellä ei mitään hyvää sanottavaa slindoista mutta kaikki on tietty niin yksilöllistä!
hei te joilla iho mennyt huonoon kuntoon slindojen kanssa niin onko teillä ollut aikaisemmin hyvä iho vai onko jo aiemmin ollut runsaasti finnejä, mutta slindojen kanssa pahentunut entisestään?
Vierailija kirjoitti:
Aloitin nämä runsaisiin vuotoihin ja eka levy menossa.
Aloitin kierron ekana päivänä ja nyt on vuotoa 18 päivää takana, tällä hetkellä erittäin runsasta ja kivuliasta.
Elämäni ensimmäistä kertaa olen joutunut olemaan menkkakipujen takia pois töistä.
Toivottavasti tilanne tasoittuu, mitään muita ikäviä oireita näistä ei nimittäin ole tullut.
Näiden alkuongelmien jälkeen homma on alkanut sujumaan hyvin.
Iho on hyvässä kunnossa, paino on pysynyt samana ja uni on ollut hyvää, oikeastaan minulla on näistä tällä hetkellä vain hyvää sanottavaa.
Menkat on tullut vihreiden pillereiden aikana ja loppuu kun aloitan uuden levyn. Kolmas levy nyt menossa.
Edelleen tosin pelottaa että jos jotain ikäviä oireita ilmaantuukin, aiemmat pillerit on kaikki aiheuttanut jotain epämääräistä oireilua.
Vierailija kirjoitti:
hei te joilla iho mennyt huonoon kuntoon slindojen kanssa niin onko teillä ollut aikaisemmin hyvä iho vai onko jo aiemmin ollut runsaasti finnejä, mutta slindojen kanssa pahentunut entisestään?
Teininä oli lievää aknea, mutta e-pillereiden kanssa iho ollut aika hyvässä kunnossa reilu 10 vuotta. 4kk Slindan aloittamisen jälkeen iho räjähti kokonaan, järkyttäviä isoja finnejä koko naama täynnä. Ihon ja hiusten rasvoittuminen paheni heti aloituksen jälkeen.
Mites kun mulla ”menkat” tuntuis tulevan aina puolessa välissä laattaa? Ei ollenkaan niiden vihreiden pillereiden aikana. Outoako?
Mä oon nyt syöny slindaa n. puoli vuotta ja ehkä saatan kohta luovuttaa. Vuotoja tulee useimmiten kaks kertaa liuskan aikana ja saattaa siinä välissäkin tulla.. lumepilleritkin syön ja niiden aikana tulee toinen vuoto, sit saattaa tulla tosiaan se toinenkin. Ja uutta on, että lähes aina yhdynnän jälkeen alkaa kuukautismainen vuoto. Tätä ei ollut ennen, niin jotenkin yhdistän slindaan... Ei ihan hirveesti seksi innosta, ku samalla takaraivossa kolkuttaa, että vuoto saattaa alkaa. Vuoto seksin jälkeen ei taida olla oikein ihan normaalia, nii en tiiä pitäiskö sitä käydä lääkärillä.. sanottakoon, että ei ole liian rajua ja kyllä ehdin kiihottua. 35 ikää ja desogestrel vaihdettiin tähän jatkuvan vuodon takia. Jos on jollain vastaavaa, niin ilmottautukaa. Ihan hivenen turhauttaa tämä.
Mulle kirjoitettiin Slinda-resepti muutama kk sitten ja kyllä nämä muiden kokemukset sai siihen päätökseen, että en hae. Suurin osa kokemuksista näyttää huonoilta. :(
Aivan huonot! Olen syönyt Slindoja maaliskuusta asti ja sivuvaikutukset ovat akne, haluttomuus, kuivuus, kivuliaat menkat, huomattava painonnousu ja ahdistus. Lopetan varmaan niiden syömisen.
Ikävä kyllä myös minulla. Kohta vasta viikko syötynä. Iho ja hiukset rasvoittuvat myös. Sekä ulosteeni on hieman muuttunut ns tefloni kakaksi. Ehkä nämä vaivat katoavat kun aikaa kuluu. Ja hormoonitoiminta tasaantuu. Nm olin puolitoista vuotta ilman hormonaalista ehkäisyä niin todella huomaa erot mitä vaivoja slindasta on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä nyt kuukausi takana. Ihan tyytyväinen olen ollut eli mitään merkittäviä haittoja ei ole ollut. Iho rasvaisempi kuin ennen, mutta ei mitenkään ylitsepääsemättömästi. Hiuspohja rasvoittuu myös todella nopeasti, mutta toivon että menisi ohi.. Mielialassa ei merkittävää muutosta ja seksi pyörii mielessä normaaliin tapaan. Väsymystä oli ekojen viikkojen aikana, mutta se katosi.
Joku myös mainitsi, että vaikuttanut unenlaatuun. Voin kompata, heräilen aika usein nykyään kesken unien, mutta alkanut ehkä vähän helpottamaan. Tätä ei oltu mainittu muistaakseni haittavaikutuksien listassa, mutta kummallisesti alkoi pillerien aloituksen jälkeen.
Pillerien lyhyt ottoikkuna on tuottanut vaikeuksia, mutta laitoin hälytyksen puhelimeen etten varmasti unohda.
Joka tapauksessa olen ollut aika tyytyväinen ja ajattelin jatkaa käyttöä. Katsellaan tilannetta sitten parin kuukauden päästä taas!
Palaan kuulumisiin. Kohta toinen laatta takana. Hiusten ja naaman rasvoittuminen on helpottanut, mutta univaikeudet pahentuneet. Olen myös alkanut olemaan todella ahdistunut enkä näe sille mitään varsinaista syytä. Toki tuo unettomuus stressaa. Heräilen öisin useasti, näen hirveästi unia ja rintaa puristaa usein, painon tunne vaivaa ja sykkeet nousee. Kävin lääkärissäkin, mutta ei pitäisi olla keuhkoissa tai sydämessä mitään. Lihasperäistä tai ahdistusta ilmeisesti, mutta ei tätä kyllä jaksa viikko tolkulla :(( Maanantaina on onneksi neuvola aika, jossa aion kyllä tuoda esille että voivatko vaivani johtua pillereistä. Koen olevani ihan normaalilla tuulella suurimman osan ajasta, siksi jotenkin yllättynyt että ahdistus alkoi pillerien aloituksen jälkeen ja lähinnä vaivaa öisin..
Voiko oikeasti olla niin että ovat syypää?
Kommentoin tänne aikaisemmin vaihtaneeni vreyasta slindaan. Mielialanvaihtelut ovat pahentuneet. Välillä koen suurta ärtymystä tietämättä edes että mistä. Kiukuttelen paljon. Kiukku menee usein nopeasti ohi. Aikaisempien pillereiden kanssa olen ollut suhteellisen vakaa, joten uskon slindojen nyt aiheuttavan noi "kohtaukset"