Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinalaiset esittää että pitäisi käyttää maskeja? Mistä niitä maskeja saa?

Vierailija
30.03.2020 |

Jos kaupoissa olisi niin ostaisin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii saada tartunnan sinä aikana kun etsii maskeja.

Vierailija
2/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kans maskeja. Mistään ei saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin maskin käytön jo maaliskuun alussa(vai jopa helmikuun lopussa?) Kyllä sain pilkkaa osakseni. Mutta ei kaduta. laittakaa edes huivi ja sen alle terveysside/vaippa tai pölynimurin hepasuodatin. Itse tilasin ajoissa oikean maskin, koska olen riskiryhmää ja näin ettei Suomi edes sulkenut corona-koulua jossa se sai levitä. Eikä testaa edelleenkään kaikkia, ei jäljitä tartuntaketjuja, baarit edelleen eilen auki, kauppakeskukset, metrot kulkee jne jne jne..... Eli tämä leviää leviämistään, ainoa keino on itse suojata itsensä.hanskat ja suojalasitkin hyvät. Hanskat estää ettei hiero silmää ja saa virusta silmän kautta, laseissa tämä pointti myös. Ja ettei ilman kautta mene. Mene edes pikaiseen huivi naamalla rappukäytävästä, suosi rappuja älä hissiä. Ja minulla on tiiviit aurinkolasit rappukäytävää varten ja uimalasit jos joudun menemään pidemmäksi aikaa kauppaan(vielä en ole mennyt).

Vierailija
4/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistavat hyvät markkina ja aikovat myydä niitä meille kovaan hintaan. Siitä tässä on kyse.

Vierailija
5/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thl/hallitus ilmeisesti kieltänyt maskien myynnin Suomessa. En itsekkään löydä niitä mistään.

Vierailija
6/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin maskin käytön jo maaliskuun alussa(vai jopa helmikuun lopussa?) Kyllä sain pilkkaa osakseni. Mutta ei kaduta. laittakaa edes huivi ja sen alle terveysside/vaippa tai pölynimurin hepasuodatin. Itse tilasin ajoissa oikean maskin, koska olen riskiryhmää ja näin ettei Suomi edes sulkenut corona-koulua jossa se sai levitä. Eikä testaa edelleenkään kaikkia, ei jäljitä tartuntaketjuja, baarit edelleen eilen auki, kauppakeskukset, metrot kulkee jne jne jne..... Eli tämä leviää leviämistään, ainoa keino on itse suojata itsensä.hanskat ja suojalasitkin hyvät. Hanskat estää ettei hiero silmää ja saa virusta silmän kautta, laseissa tämä pointti myös. Ja ettei ilman kautta mene. Mene edes pikaiseen huivi naamalla rappukäytävästä, suosi rappuja älä hissiä. Ja minulla on tiiviit aurinkolasit rappukäytävää varten ja uimalasit jos joudun menemään pidemmäksi aikaa kauppaan(vielä en ole mennyt).

Hyvä, toivottavasti tossa oli ajatusvirhe ja tilasti maskeja, etkä vain maskia, sekä osaat käyttää sitä oikein. 

Itse en käyttäis jotain vaippoja ja pölypusseja, koska niitä ei ole tarkoitettu hengitysteiden suojaamiseen, tai sanotaanko että jonkun asiantuntijan pitäisi ensin kertoa mistä merkistä ei irtoa ties mitä kuituja ja yhdisteitä keuhkoihin. 

Vierailija
7/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thl/hallitus ilmeisesti kieltänyt maskien myynnin Suomessa. En itsekkään löydä niitä mistään.

Ei oo kielletty ja myydään, mutta hinta on aivan järjetön. Monta kymppiä kahdesta kertakäyttösuodattimesta. 

Vierailija
8/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinasta. Kalliilla.

Alkaa näyttää Kinkkien touhu entistä pahemmalta. Pahalta se on näyttänyt jo kauan, mutta nyt alkaa olla sen verran aggressiiviset setit, että koko maailman pitäisi havahtua!

Vierailija
9/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee pian myyntiin kun taudista parantuneet alkavat myydä hamstrausvarastojaan. 

Vierailija
10/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset hamstrasivat Suomessa tammikuussa laatikkokaupalla maskeja lähetettäväksi Kiinaan.  Viiden miljoonan suomalaisen maskit nyrkkipostina miljardien asukkaiden Kiinaan.  Miksi silloin ei laitettu ostorajoituksia?

Vierailija
11/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinasta. Kalliilla.

Alkaa näyttää Kinkkien touhu entistä pahemmalta. Pahalta se on näyttänyt jo kauan, mutta nyt alkaa olla sen verran aggressiiviset setit, että koko maailman pitäisi havahtua!

Niin, ne tekee jotka osaa ja pystyy. Ne ostaa jotka tarvitsee ja pystyy maksamaan. Fiksuimmat ostivat maskinsa jo silloin kun niitä oli edullisesti saatavilla. Miksi Suomessa ei valmisteta suojaimia?

Vierailija
12/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäistä se enään on. Nyt kuolette koronaan kun ette älynneet ajoissa sellaista hankkia vaan uskoitte THL:n propagandaa

Vierailija
13/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää postia hallitukselle ja kansanedustajillenne että hommaavat niitä suojia!

Vierailija
14/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ehkä kannattanut hankkia niitä suojaimia sen vessapaperin sijaan?

Vierailija
15/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka alkaa valmistamaan?

Nyt olisi kotimaisille sairaalatarvikkeille kysyntää.

Vierailija
16/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppärät ompelee sellaisen maskin vaikka itse.

Vierailija
17/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ommellaan useampi per perheenjäsen ja pestään.

Vierailija
18/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina niitä suosittaa ja mistä niitä saa... Kas kummaa, Kiinasta!

Vierailija
19/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä uutinen julkaistiin niinkin vasta kuin 6.2. Hesarissa.

"

Hengityssuojaimet ja käsidesi katoavat kaupoista: Suomen kiinalaiset lähettävät tavarat taisteluun koronavirusta vastaan

Suomessa asuvat kiinalaiset sopivat lahjoituksista Wechat-palvelussa. Tavaroiden toimittamiseksi koronavirusalueille Kiinaan tarvitaan kolme erilaista lupaa...

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006397215.html

Vierailija
20/31 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne meni meidän maskit, Kiinaan:

"

K

KAUPPAKESKUS Jumbon apteekissa on myyty joka ikinen tukusta irti saatu suusuoja. Viime päivinä on apteekkari Jari Kivirannan mukaan myyty kuusisataa 50 suojan pakettia.

”On mennyt kaikki, mitä on saatu haalittua.”

Ostajissa on ollut runsaasti kiinalaisia. Moni heistä on Kivirannan arvion mukaan ollut matkailijoita. Sijainti Helsinki-Vantaan lentoaseman lähellä vaikuttaa apteekkarin mukaan siihen, että lentomatkustajat ovat käyneet ostoksilla.

"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä