Koko Suomi tänään noin 100 uutta tartuntaa, joista HUS vain 40. Missä ne muut on?
Eli noin 60 muualla Suomessa mutta eksote ja essote ainakin sanoo molemmat että 0 uutta, Pirkanmaa taisi sanoa 5 uutta. Missä ne reilu 50 uutta siis on?
Hus ollut laskusuunnassa useamman päivän mutta muu Suomi nousee noin paljon.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Luvut ei täsmää:
Iltalehti sanoo, että Pirkanmaalla tänään 28 uutta tartuntaa ja Aamulehti sanoo, että vain 3 uutta tänään.
Aamulehti sanoo, että koko Pirkanmaa nyt yht. 95, Hesari sanoo että koko Pirkanmaa nyt yht. 106.
Ap
Hesarin luku 106 on näköjään THL:n tartuntatautirekisterin kartasta. Aamulehti on keksinyt oman pienemmän lukunsa jostain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, Uusimaa. Hienosti levisi maakuntiin viimeviikkoisen ryntäyksen johdosta.
Ottaen huomioon tämän päivän uutisen Uudellemaalle pyrkivien määrästä niin aivan itse olette ja tulette tautinne viemään maakuntiin. Pysykää nyt prkl poissa täältä Uudeltamaalta. Ei tasan ole näin monta lääkäriä, sairaanhoitajaa yms jolla on pakottava tarve tulla Uudellemaalle:
”Maanantain puolella keskiyön ja aamuyhdeksän välillä Uudenmaan tarkistuspisteille saapui 14 474 ajoneuvoa. Näistä ajoneuvoista käännytettiin keskiyön ja aamuyhdeksän välisenä aikana 24.”
Nämä 14000+ siis nimenomaan pyrkivät Uudellemaalle päin 🤦♀️🤦♀️🤦♀️
Miksi käännytettiin vain noin vähän?
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa aletaan ilmoitella myös parantuneista? Tuo 10 parantunutta päivästä toiseen antaa sekin virheellisen käsityksen.
Samaa mieltä. Kyllä esim viikkotasolla edes pitäisi kertoa myös parantuneet. Joskaan kotona sairastavia tuskin seurataan..
Käyttäkää maskeja!
Tšekissä maskien tekeminen pakolliseksi tehosi 10 päivässä -
tartuntojen nousu saatu hallintaan
Vierailija
klo 13:03 | 30.3.2020
https://www.praguemorning.cz/usage-of-masks-flattened-growth-of-coronavi...
Ja maskeja ei sielläkään ole juuri saatavilla. Itse tehtykin maski kelpaa.
Se auttaa, kun käytännössä kaikilla on sellainen kodin ulkopuolella
liikkuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa aletaan ilmoitella myös parantuneista? Tuo 10 parantunutta päivästä toiseen antaa sekin virheellisen käsityksen.
Samaa mieltä. Kyllä esim viikkotasolla edes pitäisi kertoa myös parantuneet. Joskaan kotona sairastavia tuskin seurataan..
Parantuvia ei seurata eikä testata. Parantuneen täytyy olla saanut negatiivinen tulos testissä, jotta luokitellaan parantuneeksi. Mutta todellakaan kaikkia positiivisen tuloksen saaneita ei testata parantumisen osalta ollenkaan. Luulen, että vain sairaalassa olevista osa testataan, ne vakavimmat. Eli parantuneiden luku on ihan huuhaata.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Uusimaa on turvattu eristämällä muusta maasta.
Pitäkää vaan tautinne siellä maakunnissa.
Uusimaa = maakunta
Olen jo huomannut muutaman halveksuvan kommentin joissa sanotaan "siellä maakunnissa".
Mikäs Uusimaa sitten on, jos ei maakunta?
Aika laittaa myös Pirkanmaa sulkuun,
Samoin länsiraja kiinni kokonaan.