Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin TARVITSET alkoholia?

Vierailija
30.03.2020 |

Hirvee haloo syntyi kun alkoholin myynnin lopetusta ehdotettiin. Onko suomalaiset oikeasti kaikki piiloalkoholisteja? Koska itseäni ei haittaisi ollenkaan olla ilman alkoholia epidemian aikana, enkä ole mitään ottanutkaan tähän mennessä. Ehkä se kertoo ongelmasta jos moinen saa suuttumaan.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset leipää? Perunaa? Lihaa? Suklaata?

Ei mikään yksittäinen asia ole välttämätön.

Yleisesti ruokaa tarvitsen elääkseni. Lihaa tai suklaata en syö muutenkaan niin ei haittaisi, mutta niitä en lähtisi edes kieltämään koska harvemmin jauheliha on saanut ihmiset väkivaltaiseksi tai ”juopuneeksi”. Mielestäni ei olisi ollenkaan hullumpi idea MUUTAMAKSI KUUKAUDEKSI kieltää alkoholi. Kyllä te pääsisitte tän pandemian jälkeen taas vetämään perseet. Alkoholismi on jo kansansairaus tällä hetkellä ja nyt tästä ketjusta oon kyl saanu hyvän kuvan miten riippuvaisia ihmiset ovat alkoholista. Ei kukaan alkoholista riippumaton suutu jos alkoholin myynnin kieltämistä VÄLIAIKAISESTI ehdotetaan. Ap

Vierailija
102/106 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan kysymykseen suora vastaus! Tarvitsen alkoholia jotta unohtaisin paskan elämäni.

Kiitos! Ensimmäinen joka myöntää ongelmansa. Ap

Tästä pääsemmekin ongelmanratkaisuun: millä tavalla saisimme parannettua ihmisten elämää jotta he eivät kokisi sitä huonoksi tai peräti paskaksi? Vastaajalla ongelma ei ollut alkoholi vaan paska elämä.

Alkoholi on paska elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin TARVITAAN absolutismia?

Isäni ja kaksi setääni kuolivat viinaan

niska poikki, itsemurha..maksa petti

ammatit; yrittäjä , diplomi insinööri ja opettaja

iät 40-50 vuotta

Olisit opetellut oikein kirjoituksen ja yhdys sanat!

Oletko lähi hoitaja vai siivous työn tekijä itse? Vai pelkästään abso lutisti?

Olen ihminen joka on menettänyt läheisensä alkoholille.

Vierailija
104/106 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset leipää? Perunaa? Lihaa? Suklaata?

Ei mikään yksittäinen asia ole välttämätön.

Yleisesti ruokaa tarvitsen elääkseni. Lihaa tai suklaata en syö muutenkaan niin ei haittaisi, mutta niitä en lähtisi edes kieltämään koska harvemmin jauheliha on saanut ihmiset väkivaltaiseksi tai ”juopuneeksi”. Mielestäni ei olisi ollenkaan hullumpi idea MUUTAMAKSI KUUKAUDEKSI kieltää alkoholi. Kyllä te pääsisitte tän pandemian jälkeen taas vetämään perseet. Alkoholismi on jo kansansairaus tällä hetkellä ja nyt tästä ketjusta oon kyl saanu hyvän kuvan miten riippuvaisia ihmiset ovat alkoholista. Ei kukaan alkoholista riippumaton suutu jos alkoholin myynnin kieltämistä VÄLIAIKAISESTI ehdotetaan. Ap

Mutta miksi? Osaatko sanoa miksi alkoholi pitää nyt kieltää muutamaksi kuukaudeksi? Sinä tietenkin hekumoit ajatuksella koska mielestäsi humaltuminen on väärin ja syntiä, mutta mitään oikeaa syytä moiselle ei ole. Tässä käytetään pandemiaa ihan kylmästi hyödyksi jotta saataisiin aikaan jonkinmoinen testikieltolaki.

Ne lapset jotka saavat turpaansa kun vanhemmat ryyppäävät, saavat turpaansa myös pandemian ollessa enää karvas muisto.

/Se jonka työ sairaalassa loppuu siihen päivään kun aletaan sylkeä päin naamaa.

Vierailija
105/106 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse sitä mihinkään. Aiemmin tuntui että viiniä "pitää" juoda hyvän ruuan kanssa tai lonkeroa on "pakko" olla saunajuonana.

Ei tarvitse enää. Vaikka en edes juonut kerralla paljon haittasi se yöunia.

Vierailija
106/106 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tämä keskustelu alkoholin kieltämisestä tuntuu hölmöltä. Koska pienellä osalla kansasta on alkoholiongelma, pitäisi alkoholi nyt kieltää kaikilta. Vähän sama logiikka kun ala-asteella jätettiin koko luokka jälki-istuntoon, kun yksi oppilas oli perseillyt.

Se nyt vaan on niin, että aikuinen ihminen on itse vastuussa itsestään. Ei ole valtion asia ottaa Pertiltä sitä viinapulloa pois, koska Pertti alkaa sekoilemaan viinaa saatuaan. Jos Pertti on yksinhuoltaja tai samanlaisen juopon kanssa viettää perhe-elämää, sitten pitää ottaa lapset pois. Ei siitä Pertistä sen parempaa isää selvänä tule. Ja jos Pertti hakkaa vaimoaan, niin silloin sen vaimon on otettava itse vastuu omasta elämästään ja lähdettävä. Varsinkin jos on lapsia!

Suomessa meininki on mennyt siihen, että yhä useampi odottaa valtion huolehtivan itsestään kuin pienestä lapsesta. Mistään ei osata itse ottaa vastuuta. Ja sitten huudetaan ja kiroillaan, millainen holhousyhteiskunta Suomi on. Salaa ollaan kuitenkin yhtä mielissään huolenpidosta kuin se kiukkuinen ovia paiskova ja vanhemmilleen karjuva teini-ikäinen.

Ja itse en juo näin karanteeniaikana, koska en välitä kalsarikännäämisestä enkä ruokaviineistä, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa muiden juomiset. Omalla vastuulla, aikuiset ihmiset!