Mihin TARVITSET alkoholia?
Hirvee haloo syntyi kun alkoholin myynnin lopetusta ehdotettiin. Onko suomalaiset oikeasti kaikki piiloalkoholisteja? Koska itseäni ei haittaisi ollenkaan olla ilman alkoholia epidemian aikana, enkä ole mitään ottanutkaan tähän mennessä. Ehkä se kertoo ongelmasta jos moinen saa suuttumaan.
Kommentit (106)
Minusta se on vaan hyvä, että pohditaan eri vaihtoehtoja näiden poikkeusolojen aihauttamien lieveilmiöiden minimoimiseksi. Niitä kun kuitenkin aiheutuu. Olisi ilo nähdä, että esimerkiksi tässä alkoholikeskustelussa voitaisiin omaksua samanlainen epäitsekkyys kuin koko koronan suhteen. Eihän kyse kuitenkaan ole edes pitkästä ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei alkoholi sinänsä, mutta ne huippuunsa kehitetyt maukkaat tuotteet, joissa on mukana alkoholia. Ihanat viinit ym.
Joo joo! :D
Onko se nyt niin mahdoton ajatus että joku arvostaa vaikka tosi hyvää punaviiniä?
Mikä siinä onkin että pitää saada pää sekasin!?!
Alkoholisteja ajatus kiellosta kauhistuttaa. Joo, joo viinin kanssa juustoja, uskokoon ken tahtoo. Toki moni näin tekee, mutta pääosassa on kuitenkin se viini. Mun mielestä alkoholin myynnin saisi lopettaa kokonaan. Alkoholihaitat ovat niin merkittäviä, joka muuta väittää on sekaisin.
Pitäisikö kaikki mitä ihminen ei oikeasti TARVITSE ja josta voi olla haittaa itselle tai muille kieltää?
Vierailija kirjoitti:
Olen raitis mies nykyään ja kyllä tämä elämä on yhtä tuskaa ja tylsää ilman alkoholia.
Joisin jos pystyisin tai uskaltaisin mutta en pysty juomaan koska sain erittäin vaikean haimatulehduksen sappikivien takia, jos juon niin sairaus voi kuullemma uusiutua ja siihen voin kuolla kuten meinasin jo tuohon ekaan haimatulehdukseen kuolla.
Olen kateellinen teille muille ketkä voitte vielä juhlia ja pitää hauskaa.
Juhlapyhät kuten juhannus ja uusivuosi on yhtä tuskaa yksin neljän seinän sisällä.
mies30
senkus juot..niin joivat isäni (jota rakastin) ja setäni.
joivat, koska voivat..joka päivä..läheisten tuska ei juontia hillinnyt
voi sua raukkaa ulinaaa
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö kaikki mitä ihminen ei oikeasti TARVITSE ja josta voi olla haittaa itselle tai muille kieltää?
Kyllä. Maailma olisi parempi paikka jos kaikenlainen ylettämyys kiellettäisiin. Nykyihmiset ovat tottuneet saamaan kaiken, ilman ponnisteluja. Käytetään liikaa sokeria, alkoholia, päihteitä, lääkkeitä, seksiä. Turrutetaan aistit eskapistisesti, pää hajoaa ja kuljetaan zombeina älyluurin sinisen valon hohteessa.
Ihmiset: Herätkää!
Vierailija kirjoitti:
Olen raitis mies nykyään ja kyllä tämä elämä on yhtä tuskaa ja tylsää ilman alkoholia.
Joisin jos pystyisin tai uskaltaisin mutta en pysty juomaan koska sain erittäin vaikean haimatulehduksen sappikivien takia, jos juon niin sairaus voi kuullemma uusiutua ja siihen voin kuolla kuten meinasin jo tuohon ekaan haimatulehdukseen kuolla.
Olen kateellinen teille muille ketkä voitte vielä juhlia ja pitää hauskaa.
Juhlapyhät kuten juhannus ja uusivuosi on yhtä tuskaa yksin neljän seinän sisällä.
mies30
No nyt et oo YKSIN
on Corona..
muut dokaa yksin? siitäkö oot nyt kade?
Tartten sitä käsidesin valmistukseen.
Tarvitaan ANTIBAC -käsidesiin.
Käsien desinfiointiin tarkoitettu etanolipohjainen (= alkoholi) valmiste.
Desinfioi tehokkaasti ja haihtuu nopeasti.
Antibac-käsidesi sisältää glyserolia ja PEG-7 glyseryylikokoaattia,
jonka ansiosta tuote ylläpitää ihon kosteustasapainoa eikä kuivata käsiä
Desinfektioteho on varmistettu EN 1500 testillä.
pH 7,5
Valmistettu Suomessa
Tarvitsen kaljaa kaljamahan kasvattamiseen. Tahdon sellaisen ainakin sadan litran vetoisen vellovan rasvasäkin vyötäröilleni hyllymään
No, tässä poikkeustilanteessa, kun lomamatkat (kevätristeily + etelän kesäloma) on jouduttu perumaan niin kyllä pääsiäisenä täytyy saada hyvää viiniä ja ruokaa. Ei tässä sentään vielä Siperiassa olla. Kaikkea kohtuudella, tämä hygienia vouhotus ja muu kauhu tulevista kuolonuhreista saa olon aikalailla ahdistuneeksi. Jos ne kinuski t voisi kieltää ne villieläintorit, ja normi-ihmiset vähentäisivät kiinalaisten kanssa toimintaa, muutenhan on ajan kysymys kun tulee vuosittain tämmöinen samanlainen kauhuaika. Ja jos kunnon ammattiottajat ei saa viinaa, niin ne saa deliriumin ja sitten vaan kuormittaa sairaaloita.
Mä altistan valtion laitoksessa itseni koronalle kolmessa vuorossa joka päivä poislukien 1-2 vapaapäivää viikossa. Ei suojavarusteita.
Tämän myllytyksen jälkeen pitäisi olla tekemättä mitään ja pysyä kotona, etteivät vaan muut altistuisi.
Jos joku päättäjä vielä vie multa vielä alkoholinkin, niin saavat päättäjät hoitaa mun hommat ihan korkeimman omakätisesti. Joku raja tähän neuvostoliittomeininkiin.
Olen koittanut siirtyä terveellisempiin elämäntapoihin, ja en enää juo itseäni kaatokänniin niin kuin nuorempana. Nykyään lähillä lasi viiniä silloin tällöin kotosalla tai hyvien ystävien kera ja lomalla cocktaileja rantabaarissa.
Odotaaan niin pitkäään alkoholin voimallla kun saaan mootttorisahaan akun ja päääsen tekemään kasvokirurgisia operaatioita. Tarviiin myös botoksia leuan kärkeeen.
Vierailija kirjoitti:
Viinit ja oluet ovat minulle elintarvikkeita, joita käytän viikoittain joitakin pullollisia. En ymmärrä miksi tätä pitäisi rajoittaa.
"Koska MINÄ olen kohtuukäyttäjä, niin ei kellään voi olla ongelmia tämän kanssa!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin TARVITAAN absolutismia?
Isäni ja kaksi setääni kuolivat viinaan
niska poikki, itsemurha..maksa petti
ammatit; yrittäjä , diplomi insinööri ja opettaja
iät 40-50 vuotta
Miedoilla kannabistuotteilla tragedia olisi vältetty.
Bob Marley
Syntynyt6. helmikuuta 1945
Nine Mile, Saint Ann, Jamaika
Kuollut11. toukokuuta 1981 (36 vuotta)
Miami, Florida, Yhdysvallat
Aikaisin meni pössyttelijä.
Pössy kuoli siis vielä aikaisemmin!
Se siittä ceissistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan kysymykseen suora vastaus! Tarvitsen alkoholia jotta unohtaisin paskan elämäni.
Kiitos! Ensimmäinen joka myöntää ongelmansa. Ap
Tästä pääsemmekin ongelmanratkaisuun: millä tavalla saisimme parannettua ihmisten elämää jotta he eivät kokisi sitä huonoksi tai peräti paskaksi? Vastaajalla ongelma ei ollut alkoholi vaan paska elämä.
Kiitos! Ensimmäinen joka myöntää ongelmansa. Ap