Kertokaas, miksi kaikki vegaanieinekset ovat koskemattomina kaupan hyllyillä?
Ehkä siksi että sellainen pelleily ei sovi poikkeustilanteisiin.
Kommentit (41)
Mä ostan lähikaupasta vegaanisia kasvispihvejä. Ovat hyviä ja nopeita lounaita, kun voissa paistaa täällä kotikonttorilla. Aika usein ovat -50% lapulla, joten halpaakin on.
Vierailija kirjoitti:
Yleisradion toimittajat ovat onnistuneet luomaan ihmisille sen harhakuvan, että punavihreys olisi yleisempää kuin mitä se oikeasti on. Siksi kauppiaatkin ostavat vegaaniruokia hyllyynsä, ja ihmettelevät, mikseivät ne käy kaupaksi.
Ei kauppias tyhmä ole, ja huomaa kyllä jos joku tuote ei käy kaupaksi.
Vegaanituotteiden myytäväksi laitossa on enemmänkin kyse siitä, että kauppias pelkää median reaktiota, jos niitä ei ole myynnissä.
Jos vegaanituotteita ei ole tarjolla, niin paikallislehden toimittaja saattaa tehdä jutun esim. siitä, että kauppias ei kunnioita ruokavaliovähemmistöryhmien ihmisoikeuksia tai on mukana ajamassa jääkarhuja sukupuuttoon.
Vegaanieinekset on todella kalliita. Meillä ainakin tehdään ruoka itse. Mutta harvoin kyllä näkee ainakaan täällä alennettuinakaan nuita niin kai ne hyvin sitten kiertää. Samoin valikoimat laajenee koko ajan meidän lähikaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan lähikaupasta vegaanisia kasvispihvejä. Ovat hyviä ja nopeita lounaita, kun voissa paistaa täällä kotikonttorilla. Aika usein ovat -50% lapulla, joten halpaakin on.
Vegaanipihvit on yllättävän tuhtia ruokaa.
Vegaanit ovat selvästi sen verran fiksua porukkaa, että eivät hamstraa.
Vierailija kirjoitti:
Me vegaanihispterit osataan tilata ruokamme netistä ja ravitoloiden kotiinkuljetuksesta, ja siten pitää omalta osaltamme huoli koronan leviämisen hidastamisesta, toisin kuin se jauhelihaa ja vessapaperia paniikissa kuusi kertaa viikossa cittareista ja prismoista hamstraava porukka, joka käy tehokkaasti keräilemässä ja levittämässä kaikki pöpöt samalla.
Täydet kymmenen pistettä hispterille tyylipuhtaasta itsensä ylentämisestä!
Jopa elintarpeiden hankkimisen hän tekee paaljon paremmin kuin rahvas :-D
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit ovat eliittiä, nuoria yliopistokoulutettuja kaupunkilaisnaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vegaanitkin hamsteaavat, mm pesuaineita, papereita, riisiä, soijaa jne........
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit ei ole hamstereita.
Mutta hamsterit kyllä ovat vegaaneja.
Minulle maistuvat kasvispyörykät hyvin, tosin kasvis-eineksiä on tietty eri makuisia eri valmistajilta. Sirottelen joukkoon vielä omia mausteita, kuten sipuleita, chiliä ja muuta. Ei voi silloin ruokaa mauttomaksi moittia, huhhuh. Kestää aikansa, ennen kuin lihattomaan ravintoon tottuu. Sen verran uutta ovat kasvis-eineksetkin, että lihaan tottuneet vierastavat eivätkä uskalla kokeilla. Mutta se on myös tulevaisuuden trendi. Siitäkin tietää, kun purilaispaikatkin tarjoavat kasvisvaihtoehtoja yhä enemmän. Mitä nuoret edellä, sitä vanhat perässä. Ja ympäristö kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Ne maistuvat lähinnä jeeralle ja vehkeelle.
Asian sivusta jeera on kyllä vähintään yhtä epämiellyttävä sana kuin saman mausteen toinen nimi, juustokumina.
Vierailija kirjoitti:
Minulle maistuvat kasvispyörykät hyvin, tosin kasvis-eineksiä on tietty eri makuisia eri valmistajilta. Sirottelen joukkoon vielä omia mausteita, kuten sipuleita, chiliä ja muuta. Ei voi silloin ruokaa mauttomaksi moittia, huhhuh. Kestää aikansa, ennen kuin lihattomaan ravintoon tottuu. Sen verran uutta ovat kasvis-eineksetkin, että lihaan tottuneet vierastavat eivätkä uskalla kokeilla. Mutta se on myös tulevaisuuden trendi. Siitäkin tietää, kun purilaispaikatkin tarjoavat kasvisvaihtoehtoja yhä enemmän. Mitä nuoret edellä, sitä vanhat perässä. Ja ympäristö kiittää.
Niinpä. Nuoret ovat tietoisia ilmastonmuutoksesta ja muista ympäristöasioista sekä ihmisoikeuksista.
Toisin kuin vanhat setämiehet, joiden avulla valitettavasti eräs nimeltä mainitsematon puolue on tällä hetkellä päässyt gallupeissa suurimmaksi.
Kasvisroiskeläppäpizzat, falafelit ja vihikset ovat hyviä eineksiä sekä aasialaiset kasvisruoat. Kasvisruokien juju on maustamisessa. Moni eines on kamalan makuinen
Vierailija kirjoitti:
Ympäristö kiittää vain siinä tapauksessa, että kaikki ruoka on tuotettu Suomessa, myös vegaanin nauttima.
Vierailija kirjoitti:
Me vegaanihispterit osataan tilata ruokamme netistä ja ravitoloiden kotiinkuljetuksesta, ja siten pitää omalta osaltamme huoli koronan leviämisen hidastamisesta, toisin kuin se jauhelihaa ja vessapaperia paniikissa kuusi kertaa viikossa cittareista ja prismoista hamstraava porukka, joka käy tehokkaasti keräilemässä ja levittämässä kaikki pöpöt samalla.
Luulis että rahat loppuu kesken jos joka päivä tilaa ruokaa ravintolasta kotiinkuljetuksella. Vai pätkäpaastoatteko eli syötte 3-4 päivänä ja lopppuajan olette syömättä?
Olemne vegaaniperhe. Arjessa ostan paljon eineksi, koska kiireinen arki.
Nyt on ollut aikaa kokkailla alusta asti kaikkea ihanaa joten einekset ovat jääneet kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Oisko ehkä siksi, että vegaaniruokaa syö useimmiten korkeasti koulutetut tietotyöläiset ja opiskelijat, jotka ovat nyt epidemia-aikaan etätöissä kotonaan, eivätkä tarvitse mikroruokaa, koska voivat kokkailla itse parempaa syötävää. Minä ainakin ostan einestä vain niinä päivinä töihin lounaaksi, kun ei ollut jäänyt tähteitä evääksi eikä ollut aikaa käydä tai hakea muualta lounasta. Etätöissä kuittaan lounaan täytetyllä leivällä tai teen itse ruokaa.
Eli ns. parempaa ruokaa syövät paremmat ihmiset, jotka lepäilevät nyt mökeillään leppoisissa etätöissä vrt. köyhät, alhaisesti koulutetut sekasyöjä-duunarit, jotka joutuvat lähtemään altistuttamaan itseään töihin näinäkin aikoina.
Viestisi on uskomattoman typerä.
Nuo einekset ovat kalliita, eivätkä ne ole usein kovin laadukasta ravintoa. Mä olen pääosin vegaani, enkä osta niitä oikeastaan koskaan.
Mun kotivaraani kuuluu ihan muita juttuja. Herneitä, ruisjauhoa, siemeniä, soijarouhetta, linssejä, riisiä yms. (jatkossa yritän suosia suomalaisia tuotteita.)
Vierailija kirjoitti:
Ne maistuvat lähinnä jeeralle ja vehkeelle.
Asiantuntijalausunto vehkeiden maistelijalta😂
Vegaanieineksistä pidän vain nyhtökaurasn tomaattiversiosta.
Sen sijaan riisiä, pastaa, kuskusia, soijaa, papuja, linssejä yms on tullut osteltua runsaammin kuin aiemmin.