Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen olevani koko ajan ulkopuolinen. En sairastu koronaan, en kärsi ahdistelusta (#metoo), poikkeustila ei muuttanut mitään, mitään menoja ei ole peruttu

Vierailija
30.03.2020 |

Olen yksin asuva nainen, 35v. Käyn edelleen normaalisti töissä, samalla tavalla kuin ennen poikkeustilaa. Mikään elämässäni ei ole muuttunut. Ihmisiä näkyy kaduilla vähemmän, mutta muuten elämä ei ole muuttunut. Kaupassakäynti ei ole muuttunut - käyn muutenkin kerran viikossa kaupassa.

#Metoon aikana kaikki naiset kilvan kertoivat, miten heitä on ahdisteltu ja koitettu näpelöidä. Minua ei koskaan. Minua ei ole koskaan lähestytty. Siis mitenkään. Ei hyvällä, eikä pahalla. Koin ja koen olevani jotenkin viallinen, kun kukaan ei ole yrittänyt minua mitenkään koskaan ahdistella, vaikka KAIKKIA muita naisia on.

Olenko jotenkin näkymätön, olematon, turha ihminen? Monen elämä muuttui koronan takia. Minä tunnun elävän jotain ihan muuta elämää, johon ei ahdistelijat ja koronat kuulu.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan toi on sulle todella rankkaa.

Vierailija
2/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei oikein taida olla mitään elämää? Et käy missään, et tapaa ihmisiä, et matkusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se mukavaa kun joku joskus ahdistelisi mutta aina ei saa kaikkea mitä haluaa

Vierailija
4/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika. Sinulla on kaikki hyvin ja sinä kaipaat elämääsi ikäviä asioita. Pitäisikö tässä toivoa, että saisit koronan ja siitä rankan version?

Vierailija
5/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foto ois kiva, muuten ei uskota, ettei ole lähestytty.

Vierailija
6/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei oikein taida olla mitään elämää? Et käy missään, et tapaa ihmisiä, et matkusta?

Juuri näin. Siksi sen koronankin saaminen on työn alla. Mistä minä sen voisin edes saada?

ap

Vierailija
7/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tahansa päivänä voit sairastua, tulla ahdistelluksi tai pahempaa, milloin tahansa koko elämäsi voi kääntyä ympäri. Sinulla on ollut hyvää tuuria, mutta et ole haavoittumaton.

Vierailija
8/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan kukaan ahdistele, mutta korona on kyllä väistämättä vaikuttanut elämääni. Kai teilläkin töissä tämä tilanne jotenkin näkyy. 

Vierailija
9/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon painat?

Vierailija
10/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Siksi sen koronankin saaminen on työn alla. Mistä minä sen voisin edes saada?

ap

No vaikka sieltä töistä? Ja eihän tässä ole kyse pelkästään siitä, mistä taudin voi saada vaan myös siitä, miten se vaikuttaa työtilanteeseen ja muuhun asiointiin. En kyllä yhtäkkiä keksi yhtäkään ammattia, jossa korona ei näkyisi yhtään millään tavalla siellä työelämässä edes välillisesti. 

Vierailija
11/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla enemmistössä etkä vähemmistössä. Suomessa yksi viidestä naisesta on elämänsä aikana kokenut jonkinlaista ahdistelua (esim. nipistelyä, kännistä köyrimistä, huuteluja yms). Se tarkoittaa että neljä viidestä ei ole. Korona sairastuneita on vahvistettu muutama tuhat kappale. Ihmisiä on Suomessa 6 miljoonaa eli enemmistö on vielä tervettä.

Vierailija
12/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, kyllä sulla on paljon minua korkeampi riski saada korona, kun et ole eristäytynyt. Saatat hyvinkin päästä mukaan tähän villitykseen. Jos satut sen saamaan, voit vaikka perustaa Twitter-tilin, jonne päivität reaaliajassa vointisi etenemisen.

Vierailija
13/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet kriisin siitä, ettet ole sairastunut vakavasti, sinua ei ole ahdisteltu seksuaalisesti tai nykyinen maailman tilanne ei muuta elämääsi? Tajuatko, että moni olisi onnellinen asemassasi?

Kyllä nykypäivän ihmisten minä-keskeisyys on surullista seurattavaa.

Vierailija
14/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla enemmistössä etkä vähemmistössä. Suomessa yksi viidestä naisesta on elämänsä aikana kokenut jonkinlaista ahdistelua (esim. nipistelyä, kännistä köyrimistä, huuteluja yms). Se tarkoittaa että neljä viidestä ei ole. Korona sairastuneita on vahvistettu muutama tuhat kappale. Ihmisiä on Suomessa 6 miljoonaa eli enemmistö on vielä tervettä.

Ei muuten olla vielä lähelläkään 6 miljoonaa asukasta mutta jos lähimpään miljoonaan haluaa pyöristää niin just sen verran yli 5,5 miljoonan, että matematiikan oppien mukaan onnistuu.

Vierailija
15/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten olla vielä lähelläkään 6 miljoonaa asukasta mutta jos lähimpään miljoonaan haluaa pyöristää niin just sen verran yli 5,5 miljoonan, että matematiikan oppien mukaan onnistuu.

Matikan säännöillä 5,5:n voi pyöristää 6:een jos pyöristämään ryhtyy.

Vierailija
16/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis niin ruma, että tautikaan ei tartu. Sehän on sitten hyvä juttu.

Vierailija
17/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet kriisin siitä, ettet ole sairastunut vakavasti, sinua ei ole ahdisteltu seksuaalisesti tai nykyinen maailman tilanne ei muuta elämääsi? Tajuatko, että moni olisi onnellinen asemassasi?

Kyllä nykypäivän ihmisten minä-keskeisyys on surullista seurattavaa.

Moni ei tunnu tajuavan että ilman negatiivisia haittavaikutuksia ei saa myöskään niitä positiivisia hyötyjä. Eli nainen joka ei koe ahdistelua ei saa muutenkaan huomiota miehiltä, jos keskiverto nainen eläisi edes hetken aikaa elämää jossa on täysin näkymätön miehille niin voisi muuttua nopeasti mieli tilanteen toivottavuudesta.

En siis tarkoita että ahdistelu itsessään olisi mikään hyvä juttu, mutta ei kyllä ole sekään ettei vastakkainen sukupuoli huomaa mitenkään ja on täydellisen epähaluttava seksuaalisessa mielessä.

Vierailija
18/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo naisten ahdistelujutut ovatkin olleet suurimmaksi osaksi ihan huuhaata, ovat yksinkertaisesti valehdelleet tuon metoon varjolla!

Vierailija
19/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nainen joka ei koe ahdistelua ei saa muutenkaan huomiota miehiltä.

Tuossa nyt ei hirveästi ole järkeä. Se olisi vähän sama kuin sanoisi että mies jota ei ikinä olisi pahoinpidelty on mies vailla kavereita. Näkymättömiä naisiakin on mutta on vaikea kuvitella että neljä viidestä suomalaisnaisesta eivät saisi miehiltä mitään huomiota vain siksi että heitä ei ole ahdisteltu.

Vierailija
20/21 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa nyt ei hirveästi ole järkeä. Se olisi vähän sama kuin sanoisi että mies jota ei ikinä olisi pahoinpidelty on mies vailla kavereita. Näkymättömiä naisiakin on mutta on vaikea kuvitella että neljä viidestä suomalaisnaisesta eivät saisi miehiltä mitään huomiota vain siksi että heitä ei ole ahdisteltu.

En usko AP:n tarkoittaneen sellaista ahdistelua jota vain 1/5 naisista on kokenut vaan sellaista, mitä lähes jokainen nuori nainen kokee. Kadulla huutelua, iskuyrityksiä epätoivotuilta miehiltä, rumilla sanoilla nimittelyä, suoria ehdotuksia yms. Eli AP kokee olevansa näkymättömämpi kuin suurin osa naisista ja eihän sellainen mukavalta tunnu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme