Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hoitaja, töissä minulle naurettiin, kun kerroin työajan ulkopuolella pysyväni kotona ja välttäväni sosiaalisia kontakteja.

Vierailija
30.03.2020 |

Lähes kaikki kertoi tapaavansa normaalisti ystäviä ja sukulaisia kotonaan, jotka ovat alle 70-v. Käyvät myös itse kyläilemässä. Emme asu riskialueella. Se kuulemma riittää, että välttää sairaita ihmisiä ja pysyy kauppareissulla etäällä toisista. Onko tämä muillekin hoitajille normaali tilanne? Moni näistä hoitajista haukkui yli 70-v kaupassakävijöitä.

Olen lähihoitaja vanhuspuolella. Ulkoilen kyllä itse perheeni kanssa oman kotitalon pihassa.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähihoitajaystäväni on pyytänyt kylään ja tullut kotiovelleni ohikulkiessaan. Hän on myös vanhuspuolella töissä. Ei asuta uudellamaalla. Täällä päin paheksutaan selkeästi mökkiläisiä ja uusmaalaisia, mutta omaan elämään kotona ei anneta vaikuttaa millään lailla. Monet sinkut ja nuoret perheet vierailee ja pitää kotonaan illanistujaisia. Ohjeita noudatetaan vain kaupassa.

Vierailija
22/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä.

Ihan kauhistuttaa, kuinka jotkut ovat niin uusavuttomia, eikä ole pienintäkään itsesuojeluvaistoa, vaan käskyt ja määräykset pitäisi tulla aina ylhäältä päin ja joku olla neuvomassa kädestä pitäen, mitä tulee tehdä ja mitä ei, kun yksilön vastuu on tuntematon käsite. Ja sitten vielä uhotaan hallituksen määräyksiä. Eletään kuin pellossa ja oltaisiin kommunisteja.

Ja vielä pari viikkoa sitten ihmiset läksivät lomalle epidemia alueelle ja suureen ääneen julistivat, ettei korona pelota. Nyt samaiset itkevät lentolipuista ja muista ja halusisivat apua valtion piikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoitajiksi otetaan niin ilkeitä ja pinnallisia naisia? Varsinkin lähihoitajiksi, mutta myös amk-hoitajiksi. Olen huomannut tämän aiemminkin, jo ennen koronaa.

t. mies

Vierailija
24/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitaja, mutta tekemisissä koronapotilaiden ja -näytteiden kanssa. Mulla ei ole pienintäkään aikomusta rajoittaa elämääni ja sosiaalisuuttani tänä aikana, kun mun terveys uhrataan terveydenhuollon nimissä. Suojavarusteita ei ole eikä tule.

En todellakaan raada yötä päivää ja viikonloppuja vain sen vuoksi, että voisin vapaa-aikana elää kuin joku askeetti-Assi sota-aikana. :D Pää hajoaisi täysin.

Minä olen mielenterveyspotilas, sairastanut jo 8 vuotta masennusta, ahdistusta ja postraumaattista stressiä. Olen myös käynyt läpi useita vuosia kestäviä sairauksia(mm. syöpä) joiden vuoksi elämäni on ollut hyvin rajattua joko tulehdusvaaran tai kipujen vuoksi. Minua on haukuttu heikoksi kun olen ollut sairauksistani(ja läheisten menettämisistä ja onnettomuuksista) ahdistunut ja stressitilassa. Nyt minua ihmetyttää että mieleltään terveiden pää hajoaa jos joutuvat hieman rajoittamaan elämäänsä pariksi kuukaudeksi. Itselleni on tosi jees olla vaan kotona, en aio käydä edes lenkillä. Fysiikkani on tällä hetkellä niin hyvässä kunnossa että voin harrastaa liikuntaa monin eri muodoin kotona ja osin voin tehdä mielenkiintoista harrastustani josta ehkä myöhemmin tulee työkin. Nautin kun voin istua ja liikkua normaalisti, eikä ole pahoinvointia tai kipuja.

En halua moittia sinua, tsemppiä työhösi ja kiitos kovasti työpanoksestasi, sitä vaan lähinnä mietin että olenko oikeasti niin heikko mieleltäni mitä ihmiset ovat minun uskotelleet olevan?

Aivan, kotona on helppo olla. Kokeile kolmivuoroa yhdistettynä eristyksissä kököttämiseen. No deal.

/8

Työssä käyvillehän luulisi olevan helpompaa "kökkiä eristyksissä" juuri siksi, että eristystä pääsee pakoon sen työpäivän ajaksi. Tietysti työn luonteesta riippuu, mutta itselleni juuri se työ on näinä aikoina henkireikä, koska siellä näkee ihmisiä ja elämä jatkuu. T. Eri

Hienoa. :D En mäkään kyllä mitenkään vihaa työtäni, mutta kyllä se vaatii vastapainoksi täyspainoista vapaa-aikaa.

Mikäs siinä jos saisi oikein luvan kanssa nukkua ja kukkua päivät pitkät Netflixiä tuijotellen ja kirjoja lukien. Mutta kun ei saa.

/8

Vierailija
25/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitaja, mutta tekemisissä koronapotilaiden ja -näytteiden kanssa. Mulla ei ole pienintäkään aikomusta rajoittaa elämääni ja sosiaalisuuttani tänä aikana, kun mun terveys uhrataan terveydenhuollon nimissä. Suojavarusteita ei ole eikä tule.

En todellakaan raada yötä päivää ja viikonloppuja vain sen vuoksi, että voisin vapaa-aikana elää kuin joku askeetti-Assi sota-aikana. :D Pää hajoaisi täysin.

Olet totaalinen ääliö, toivottavasti olet provo, mutta jos et niin haist p*****. 

Vierailija
26/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet fiksu ja toimit oikein. Aika monella ihmisellä puskee kieltodefenssit päälle ja siksi nauravat. Kyllä se hymy vielä hyytyy naurajillakin, kun tämä korona kolahtaa omaan nilkkaan.

Vierailija
27/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun uhraat terveytesi terveydenhuollon nimissä, voit sitten urhata ystäviesi tm. terveyden oman sosiaalusuutesi nimissä?? Vastuuntuntoista! Sulla siellä Porvoossa on prioriteetit kohdallaan.

En uhraa yhtään ketään, mun kanssa ollaan tekemisissä ihan vapaaehtoisesti. :) Läheiseni kyllä tietävät työnkuvani.

/8

Ja hallitusta syytetään etteivät tee mitään kun ihmiset itse on ihan pahveja tekemään mitä haluavat.

Minusta vastuuta on myös ihmisillä itsellään toimia kanssaihmisten ja oman hyvinvointinsa parhaaksi. Kaikki sitä ei vaan ymmärrä vaikka ratakiskosta vääntäis, koska minä ja mun elämä. Meillä tajuaa teinitkin että nyt ei mennä vouhoteta kuten ennen,eikä asiasta ole edes tarvinnut vääntää.

Vierailija
28/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet totaalinen ääliö, toivottavasti olet provo, mutta jos et niin haist p*****. 

Samat sanat sinne. :D

Älykästä keskustelua.

/8

Vierailija
29/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaisi raskasta hoitajan työtä, jos ei saisi tavata muutamaa parasta ystävää? Huom. ei matkustelua muualla Suomessa, eikä asuta Uudellamaalla.

Vierailija
30/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoitajiksi otetaan niin ilkeitä ja pinnallisia naisia? Varsinkin lähihoitajiksi, mutta myös amk-hoitajiksi. Olen huomannut tämän aiemminkin, jo ennen koronaa.

t. mies

Minäkin halveksun kaikkia hoitajia (kätilöt ja bioanalyytikot ja rtghoitajat myös) todella suuresti, ovat yhteiskunnan pohjasakkaa. Amk-hoitaja = ei aivoja lääkikseen.

- Akateemisesti kouluttautunut N32

Vierailija
31/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lähihoitajaystäväni on pyytänyt kylään ja tullut kotiovelleni ohikulkiessaan. Hän on myös vanhuspuolella töissä. Ei asuta uudellamaalla. Täällä päin paheksutaan selkeästi mökkiläisiä ja uusmaalaisia, mutta omaan elämään kotona ei anneta vaikuttaa millään lailla. Monet sinkut ja nuoret perheet vierailee ja pitää kotonaan illanistujaisia. Ohjeita noudatetaan vain kaupassa.

Juuri tämä, eli taudin oletetaan pesivän tuntemattomissa ihmisissä, ei omissa kavereissa. Tuntemattomat ovat vaarallisia ja heitä vältellään, kavereita kutsutaan kotiin ja jopa baarissakin on rohkeasti käyty "omalla possella". On tehnyt mieli kiljua, kun työkaveri on tullut juttelemaan sipiasiaa työntäen naamansa kiinni omaani.

Vierailija
32/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. mies

Miksi sinä et tee asialle mitään, muuta kuin valitat?

Mikä estää sinua ryhtymästä ystävälliseksi hoitajaksi ja otamasta mieskavereitasi mukaan.

Vai odotatko senkin joku muun tekevän puolestasi esim. äitisi tai vaimosi, kun sinä et viitsi tai osaa tehdä.

Ps. enkä ole hoitaja.

Vierailija
33/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse noudatan ohjeita ja olen vastuuntuntoinen. Tämä tilanne kyllä paljastaa paljon ja näin ollen pystyn näkemään kirkkaammin, että kenen kanssa haluan enää olla tekemisissä.

Vierailija
34/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakuuttunut, ettei omassa läheisessä ystäväpiirissä ole koronatartuntoja täällä kaukana uudeltamaalta. Miksi tekisin elämäni liian ankeaksi tällaisena aikana? Käsihygienia on kondiksessa ja käsidesiä käytetään kotioloissakin :)

Vierailija
35/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. mies

Minäkin halveksun kaikkia hoitajia (kätilöt ja bioanalyytikot ja rtghoitajat myös) todella suuresti, ovat yhteiskunnan pohjasakkaa. Amk-hoitaja = ei aivoja lääkikseen.

- Akateemisesti kouluttautunut N32

Kuka ihme sinua pakottaa olemaan näiden hoitajien, kätilöiden ja lääkäreiden seurassa tai ottamaan heiltä apua ?

Luulisi sen verran olevan akaateemisella itsesuojeluvaistoa ja itsemääräämisoikeutta ettei heidän kanssaan joudu mihinkään tekemisiin. Sama sille t-miehellä.

Vai oletko akateeminen N32 ja t-mies holhouksen alaisena? Vai missä oma tahto ja itsemääräämisoikeus.

Vierailija
36/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vakuuttunut, ettei omassa läheisessä ystäväpiirissä ole koronatartuntoja täällä kaukana uudeltamaalta. Miksi tekisin elämäni liian ankeaksi tällaisena aikana? Käsihygienia on kondiksessa ja käsidesiä käytetään kotioloissakin :)

Et taida olla lukumiehiä, tuon käsienpesuohjeen jälkeen on tullut paljon uutta tietoa ja suositusta.

Vierailija
37/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien on pakko työssään altistua sairauksille, he haluavat muiden kokevan saman. Sillä alalla ilkeys rehottaa.

Vierailija
38/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lääkäri tai hoitaja itse, mutta vältämme kaikkia perheemme ulkopuolisia sosiaalisia kontakteja. Hämmästykseni oli suuri kun ulkoillessa eilen vastaan tuli tutun lääkärin lapsi kavereidensa kanssa. Joko oppi ei ole mennyt perille tai lääkärillä on vähän löysempi ote tähän sosiaalisen kanssakäymisen rajoittamiseen. Hänelläkin lapsia on kolme ja jos kaikki kolme saavat ulkoilla samoin niin onhan niitä mahdollisia kontakteja jo huomattava määrä.

Vierailija
39/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän asuinalueella ei ihmiset kyläile. Vain laitapuolen kulkijat rikkoo ohjeistusta. Yleensä ihmiset on fiksuja.

Vierailija
40/73 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. mies

Naiset ovat monesti ilkeitä ja pinnallisia ammatista riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän