Olen hoitaja, töissä minulle naurettiin, kun kerroin työajan ulkopuolella pysyväni kotona ja välttäväni sosiaalisia kontakteja.
Lähes kaikki kertoi tapaavansa normaalisti ystäviä ja sukulaisia kotonaan, jotka ovat alle 70-v. Käyvät myös itse kyläilemässä. Emme asu riskialueella. Se kuulemma riittää, että välttää sairaita ihmisiä ja pysyy kauppareissulla etäällä toisista. Onko tämä muillekin hoitajille normaali tilanne? Moni näistä hoitajista haukkui yli 70-v kaupassakävijöitä.
Olen lähihoitaja vanhuspuolella. Ulkoilen kyllä itse perheeni kanssa oman kotitalon pihassa.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tavallisten tuppukylien hoitajien pitäisi loputtomiin ankeuttaa elämäänsä? Okei, ei isoja kokoontumisia, mutta joutuuhan työpaikallakin tapaamaan ihmisiä. Mitä muutaman ystän tapaaminen haitaa? Itse pidän myös henkistä hyvinvointia tärkeänä.
Minun naapurini, tavallisen tuppukylän hoitaja, makaa nyt koronassa.
Ankeus on katsojan silmässä. Jonkun mielestä sellainen elämä on ankeaa, joka siedettävänä pysyäkseen vaatii jatkuvaa kavereiden näkemistä, jopa tilanteessa jossa pääministeri on pyytämällä pyytänyt ihmisiä minimoimaan kontaktit. Eikö se ole sinulle mikään syy?
Mitä enemmän näet ihmisiä töissä, sitä vähemmän sinun on syytä nähdä ketään työn ulkopuolella, koska sitä suurempi tartuntariski olet molempiin suuntiin. Nyt olisi hyvä hetki opetella luomaan henkistä hyvinvointia muilla tavoilla.
Mieti hetki, mitä tapahtuu, jos jokainen jatkaa ystävien näkemistä. Piirrä kolme puuta. Ensimmäisessä jokaisesta oksasta lähtee yksi uusi oksa. Toisessa puussa näitä oksia lähtee aina kaksi.
Kolmannen puun oksat ovat niin hyviä haarautumaan, että niitä lähtee aina kolme jokaisesta oksasta.
Tällä hetkellä ollaan tartuntojen suhteen edelleen jossain toisen ja kolmannen puun välillä - toivottavasti. Tilanne voi todellisuudessa olla jopa pahempi kuin kolmannen puun kohdalla, ei voida toistaiseksi tietää koska testejä ei tehdä.
Jokainen miettiköön, miksi hänen pitää jatkaa ystävien näkemistä jos muutkaan eivät sitä voi tehdä. Nimenomaan se viattomantuntuinen tuttujen tapaaminen levittää taudin nopeasti niin laajalle, että siinä jää paljon surtavaa lopuksi ikää. Mitä syrjemmällä asut, sitä tehokkaammin tämä tapahtuu, koska sukua ja ystäviä on jokaisella paljon, ja jokainen on vakuuttunut, ettei se tauti ole vielä täälläpäinkään. Niin minäkin olin, kunnes naapuriin jysähti.
Ankeudentunteeseen voisi helpottaa, jos ajattelee tekevänsä siinä sijoituksen omaan ja itselleen tärkeiden ihmisten tulevaan elämänlaatuun. Nyt eletään niukemmin, eikä sitä tehdä koska veemäinen tyyppi keskustelupalstalla tai uutisissa käskee, vaan koska muuttamalla omaa käytöstä nopeasti osoitat rakkautta ja lämpöä läheisillesi.
Jaa kun yksi tuttusi sairastuu, niin kaikkien lopetettava ystävien tapaaminen? Realisti näkee, miten harvinainen tää korona on. Isoimman ihmismäärän joutuu kohtaamaan töissä. Muutaman kaverin näkeminen ei muuta mitään.
Siis aivan selvää, että tuommoiset vastuuttomat hoitajat kuljettavat taudin lopulta työpaikalleen ja sairastuttavat vanhukset. Kaikki tietysti kuolevat joskus, mutta täytyykö sen tapahtua näin ikävällä ja kivuliaalla tavalla? Kun jokainen voisi omalla toiminnallaan vaikuttaa taudin leviämiseen, nimenomaan kaukana isoista keskuksista.
Olen työssäni tekemisissä kymmenien potentiaalisesti koronaa sairastavien kanssa ja siksi tartutan sen myös läheisiini, jotka tartuttavat sen eteenpäin...
Tosi vastuuton logiikka.
oma kokemukseni on, että näissä työyhteisöissä on todella ilkeitä ihmisiä. Miksi ovat edes hoitoalan valinneet? Rahasta tietty, ei kai se empatia olekaan ominaisuus jota edellytetään.
Pientä hienotuntesuutta voisi kuitenkin osoittaa kanssaihmisiä kohtaan, työkaveritkin on ihmisiä.
Ettei tarvii yömyöhään miettiä kauhun hetkiä työpaikalla tai avautua keskustelupalstalla.
mun mielestä toisten peloille ei tarvii mitään naureskella. Sen takia töissä ei välttämättä kannata puhua muusta kin työasioista ja välttää muutenkin niitä tyyppejä jotka jotenkin pyrkii pääseemään niskan päälle. Omituisia yök.
Monet taitavat oikeasti vihata ystäviään kun haluavat ottaa riskin siitä että tartuttavat heihin tappajaviruksen.
En tapaa nyt ketään koska kukaan meistä ei voi mitenkään tietää onko jo saanut tartunnan.
"Ihan oikeasti! Minä olen talvilomalla ja pari kk sitten tavannut elämäni miehen toisesta maakunnasta. Ollaan tapailtu niin paljon kuin mahdollista. Ja myös tutustuttu perheisiimme. Ylihuomenna töihin.Ei kaikki voi lopettaa elämistä seinään"
Tämä on tutun hoitajan suusta. Kaikki muut ovat hysteerikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tavallisten tuppukylien hoitajien pitäisi loputtomiin ankeuttaa elämäänsä? Okei, ei isoja kokoontumisia, mutta joutuuhan työpaikallakin tapaamaan ihmisiä. Mitä muutaman ystän tapaaminen haitaa? Itse pidän myös henkistä hyvinvointia tärkeänä.
Minun naapurini, tavallisen tuppukylän hoitaja, makaa nyt koronassa.
Ankeus on katsojan silmässä. Jonkun mielestä sellainen elämä on ankeaa, joka siedettävänä pysyäkseen vaatii jatkuvaa kavereiden näkemistä, jopa tilanteessa jossa pääministeri on pyytämällä pyytänyt ihmisiä minimoimaan kontaktit. Eikö se ole sinulle mikään syy?
Mitä enemmän näet ihmisiä töissä, sitä vähemmän sinun on syytä nähdä ketään työn ulkopuolella, koska sitä suurempi tartuntariski olet molempiin suuntiin. Nyt olisi hyvä hetki opetella luomaan henkistä hyvinvointia muilla tavoilla.
Mieti hetki, mitä tapahtuu, jos jokainen jatkaa ystävien näkemistä. Piirrä kolme puuta. Ensimmäisessä jokaisesta oksasta lähtee yksi uusi oksa. Toisessa puussa näitä oksia lähtee aina kaksi.
Kolmannen puun oksat ovat niin hyviä haarautumaan, että niitä lähtee aina kolme jokaisesta oksasta.
Tällä hetkellä ollaan tartuntojen suhteen edelleen jossain toisen ja kolmannen puun välillä - toivottavasti. Tilanne voi todellisuudessa olla jopa pahempi kuin kolmannen puun kohdalla, ei voida toistaiseksi tietää koska testejä ei tehdä.
Jokainen miettiköön, miksi hänen pitää jatkaa ystävien näkemistä jos muutkaan eivät sitä voi tehdä. Nimenomaan se viattomantuntuinen tuttujen tapaaminen levittää taudin nopeasti niin laajalle, että siinä jää paljon surtavaa lopuksi ikää. Mitä syrjemmällä asut, sitä tehokkaammin tämä tapahtuu, koska sukua ja ystäviä on jokaisella paljon, ja jokainen on vakuuttunut, ettei se tauti ole vielä täälläpäinkään. Niin minäkin olin, kunnes naapuriin jysähti.
Ankeudentunteeseen voisi helpottaa, jos ajattelee tekevänsä siinä sijoituksen omaan ja itselleen tärkeiden ihmisten tulevaan elämänlaatuun. Nyt eletään niukemmin, eikä sitä tehdä koska veemäinen tyyppi keskustelupalstalla tai uutisissa käskee, vaan koska muuttamalla omaa käytöstä nopeasti osoitat rakkautta ja lämpöä läheisillesi.
Jaa kun yksi tuttusi sairastuu, niin kaikkien lopetettava ystävien tapaaminen? Realisti näkee, miten harvinainen tää korona on. Isoimman ihmismäärän joutuu kohtaamaan töissä. Muutaman kaverin näkeminen ei muuta mitään.
Ymmärrätkö, mikä on tartuntaketju? HOITAJA, huhuu?!?!?!
Varokaa näitä välinpitämättömiä ihmisiä.
En usko, että uskovat ennen kuin lähipiiri uskoo. Kun ystävät eivät enää halua tavata, loppuu kaikki turha kuin seinään. Mutta jos lähipiiri on tehty samasta muotista....
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tuskasi. Tuollaista myös meillä vanhuspuolen työpaikassa. Kotiin on kuulemma turvallista kutsua pari ystävää illanvettoon ja Tinder-treffeillä voi käydä huoletta, kun sitä ei ole hallitus kieltänyt. Olen alkanut kyseenalaistaa työkavereiden järjenjuoksun.
Välinpitämättömiä ovat ja pahoja. Ajattelutapana on tämä "No mitä se haittaa jos joku vanhus sairastuu ja kuolee, kuoleehan ne kuitenki pian!"
Ja törkeää haukkua yli 70-v kaupassa kävijöitä, nälkäänkö pitäs kuolla jos ei ole ketään tuomas ruokaa!
Vierailija kirjoitti:
Ajatukseni ovat näissä Attendoissa ja muissa vastaavissa instituutioissa. Jos se meno ei ollut ennenkään ihan toivotulla tasolla niin mitä se nyt on. En uskalla edes kuvitella.
Älä muuta sano. Surullista. Kyllä olen ollut kiitoksessa kädet ristissä niin monta kertaa, että omaiseni kuoli eikä ole näkemässä tätä.
Tapahtuuko tätä Ylä-Savossa? Ylilääkäri alueuutisissa vähän vihjaili siihen suuntaan. No nythän teillä on siellä terveyskeskuksessa havaittu koronatapaus, että herätystä vaan sinne syrjäkolkillekin!
Täysin vastuutonta toimintaa.
On monet lääkäritkin ilkeitä persoonia, ja niillä nyt ei ainakaan koulutustaso ole matala.