Käytkö enää ostoksilla (muilla kuin ruoka-)?
Käykö kukaan enää muissa kaupoissa kuin ruokakaupoissa? Kaikki kaupat ovat lähes normaalisti auki. Ihmettelen tätä hieman, koska kukaan ei tunnu käyvän ostoksilla. Tilaatteko enää netistäkään?
Kommentit (74)
En. Tilaan muutenkin paljon netistä. Tänään viimeksi tilasin pari mekkoa, tennarit itselle ja lapselle, verhot ja maton.
Vierailija kirjoitti:
Kävin ostamassa lasten kanssa kevät/kesä vaatteita. Ei ollut vaatekaupassa vilinää, joten tuskin sieltä koronaa saatiin. Suurempi riski tilata netistä ja saada korona pakettia noutaessa.
Jospa sinä idiootti lapsinesi levität sitä koronaa siellä muihin ihmisiin? Onko ihmiset niin tyhmiä, että kuvittelee vain kaikkien muiden tarttuttavan? Eikä ne myyjät halua teitä sinne, paitsi ehkä joku yksityisyrittäjä, ne joutuu seisomaan siellä säilyttääkseen työpaikkansa.
Vierailija kirjoitti:
En käy, koska kaikki kaupat ovat kiinni. Vaikka olisivat auki, niin en silti kävisi ostoksilla. Pysyttelen kotona, jo kolme viikkoa takana kotielämää.
Normaalissa elämässä saatan käydä kaupoissa ihan huvikseen, vaikka mitään pakollista ostettavaa ei olisikaan. Nyt kun mietin, niin oikeastaan minulla ei ole koskaan mitään pakollista ostettavaa, kuten esim. tavaroita tai vaatteita. Nyt kun kaupat ovat kiinni, niin on pärjättävä kaikella mitä ennestään on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin ostamassa lasten kanssa kevät/kesä vaatteita. Ei ollut vaatekaupassa vilinää, joten tuskin sieltä koronaa saatiin. Suurempi riski tilata netistä ja saada korona pakettia noutaessa.
Jospa sinä idiootti lapsinesi levität sitä koronaa siellä muihin ihmisiin? Onko ihmiset niin tyhmiä, että kuvittelee vain kaikkien muiden tarttuttavan? Eikä ne myyjät halua teitä sinne, paitsi ehkä joku yksityisyrittäjä, ne joutuu seisomaan siellä säilyttääkseen työpaikkansa.
Kyllä ne kiinni laittaa kun siellä ei saa enää käydä. Ei minua ole mihinkään karanteeniin määrätty. Ei terveitä ole kielletty liikkumasta ja käymästä kaupassa.
Olen ostanut vain ruokaa.
Ostan taas sitten kun tämä on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävin itseni kanssa taistelua voinko käydä ikeassa, Kun tarvitsin kipeästi sieltä pari juttua. (Joita saa muualtakin, mutta paaaljon kalliimmalla).
Juoksin ne sitten heti aamusta hakemasta. Mutta kaiken muun voi onneksi tilata netistäkin.
Mitä ihmettä oli pakko hakea Ikeasta? Joku matto? Lamppu?
Eipä silti, kyllä jokainen saa hoitamassa ne ostokset jotka haluaa, mutta ihmetyttää miksi toisten on ihan pakko päästä ikeaan/vaatekauppaan vaikka tilanne on mikä on.
Aika moni on joutunut etätöihin yllättäen ja ainakin itselläni meni hartiat ihan jumiin ja selkä kipeäksi jo parin keittiönpöydän ääressä vietetyn päivän jälkeen. Oli pakko hankkia työpöytä ja -tuoli.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Käykö joku oikeasti huvikseen shoppailemassa?!
Kyllä käy! Liikkeessä oli kampanja ja olisitpa nähnyt miten porukka oikein innostui shoppaamaan 😖
T. Vaatemyyjä
Pakko oli käydä valokuvaamossa otattamassa passikuva passin uusimiseksi. En todellakaan ole matkustamassa mihinkään, vaan pakko on saada uusi passi kohta vanhaksi menevän tilalle, että voin todistaa henkilöllisyyteni, jos tarvetta tulee esim. ulkonaliikkumiskiellon yms. takia. Kauppakeskuksessa oli ihmisiä suunnilleen saman verran kuin normi arki-iltana muutama tunti enen sulkemista, eli yllättävän paljon. Kävin siellä la iltapäivällä.
Eipä tule enää käytyä edes ruokakaupassa kun on 2-3 kk ruokavarat kotona. Kirppis suljettu, pari muuta yritystä jo lopettanut. Paikkakunnalla kyllä on kaikenlaiset HullutSikaShokki-päivät mutta kuka niihin uskaltaa paikalle mennä, verkkokaupoissakaan ei tule shoppailtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävin itseni kanssa taistelua voinko käydä ikeassa, Kun tarvitsin kipeästi sieltä pari juttua. (Joita saa muualtakin, mutta paaaljon kalliimmalla).
Juoksin ne sitten heti aamusta hakemasta. Mutta kaiken muun voi onneksi tilata netistäkin.
Mitä ihmettä oli pakko hakea Ikeasta? Joku matto? Lamppu?
Eipä silti, kyllä jokainen saa hoitamassa ne ostokset jotka haluaa, mutta ihmetyttää miksi toisten on ihan pakko päästä ikeaan/vaatekauppaan vaikka tilanne on mikä on.
Muovitettuja pissasuojia lasten sänkyihin hain. Kaksoset jätti juuri ennen tätä koronahommaa yövaipat pois, ollaan kaksi viikkoa ostettu kertakäyttöisiä, mut ne tulee aika kalliiksi kun maksaa 2,50e 6/kpl. Lapsille ei tule vahinkoja joka yö, mut sit kun tulee voi tulla parikin.
En käy kuin ruokakaupassa. Edes tankata ei ole tarvinnut kun päivittäiset työmatkat jäi pois. Tosin minun käymättömyydestäni ei ole mitään hyötyä, kun puoliso ei ota rajoituksia tosissaan ja ravaa milloin missäkin kun ei kerran ole kielletty...
Haen kaljaa kaupasta 5-6 päivänä viikossa.
Ihan normaalisti käyn asioilla. Jaka arki aamu kaupassa jne. Minua ei kiinnosta yhdenkään ihmisen hyvinvointi eikä se että voisin saadakoronnan tai levittää sitä
Olen todella tarkka ostoksistani enkä osta mitään ilman harkintaa. Nyt pitäisi lapselle ostaa pyöräilykypärä, kun kelit ovat parantuneet ja vanha on liian pieni. Mietin, että onko tuo nyt niin välttämätöntä, mutta mielestäni turvallisuudesta ei pidä tinkiä.
Odotan että pienet kaupat menevät KONKURSSIIN.
sitten ostelen kaikkea LAADUKASTA -50-70% alella
Minulla on hyvät tulot.
Odotan kesää..huono osainen myy minulle rakkaan prätkänsä pilkkahintaan:)
Samoin hotelleihin saa hyviä diilejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Käykö joku oikeasti huvikseen shoppailemassa?!
Kyllä käy! Liikkeessä oli kampanja ja olisitpa nähnyt miten porukka oikein innostui shoppaamaan 😖
T. Vaatemyyjä
Oliko ILMAISIA ÄMPÄREITÄ?
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tullut käytyä.
Taaperolle olen ostanut vaatetta kirpparilta 3-4 kk välein.
Jossain vaiheessa nuo vaatteet loppuu, koska kasvaa niistä ulos.
Toivon, että ennen kesää pääsisin jälleen kirpparille.
Tiina
P.s. ja ei kirppari täysin pois suljettua nytkään ole (tukisi pienyrittäjää, jotka nyt kovilla), mutta mielellään toivoisin,nämä rajoitukset loppuisivat, ennen kuin menen.
??? UFFI ei ole pienyritys....kaikki pienyritykset kuolee pois
Rikkaat saa pitää isot ketjut ja ottaa ihmisros.kalta rahat pois..ostaa halvalla köyhän asunnon..auton...
Netistä olen ostanut kirjoja ja kesäkukkien siemeniä.
En minä muutenkaan mikään suurostaja ole ollut.
Ei ole käyty kolmeen viikkoon. Ruoka haetaan lähikaupasta ja viime viikolla mies haki kissanhiekkaa toisesta kaupasta, se riittää n. kuukaudeksi.
Ehkä jossain vaiheessa on pakko mennä kirjakauppaan kun kirjastot on kiinni. Toisaalta ei tiedä vaikka kirjakaupatkin suljettaisiin pian.