Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö enää ostoksilla (muilla kuin ruoka-)?

Vierailija
29.03.2020 |

Käykö kukaan enää muissa kaupoissa kuin ruokakaupoissa? Kaikki kaupat ovat lähes normaalisti auki. Ihmettelen tätä hieman, koska kukaan ei tunnu käyvän ostoksilla. Tilaatteko enää netistäkään?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektroniikkaostoksilla kävin jotta sai kotitoimiston kuosiin etätöitä varten :)

Muuten keskittynyt tekemään nettiostoksia, nyt kun on kerrankin kotona helposti vastaanottamassa toimituksia. Mm. puutarhakalusteet tuli tilatuksi ja sitten uutta ulkoiluvaatetta.

Vierailija
22/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, koska kaikki kaupat ovat kiinni. Vaikka olisivat auki, niin en silti kävisi ostoksilla. Pysyttelen kotona, jo kolme viikkoa takana kotielämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut käytyä.

Taaperolle olen ostanut vaatetta kirpparilta 3-4 kk välein.

Jossain vaiheessa nuo vaatteet loppuu, koska kasvaa niistä ulos.

Toivon, että ennen kesää pääsisin jälleen kirpparille.

Tiina

P.s. ja ei kirppari täysin pois suljettua nytkään ole (tukisi pienyrittäjää, jotka nyt kovilla), mutta mielellään toivoisin,nämä rajoitukset loppuisivat, ennen kuin menen.

Vierailija
24/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy muualla.

Vierailija
25/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin itseni kanssa taistelua voinko käydä ikeassa, Kun tarvitsin kipeästi sieltä pari juttua. (Joita saa muualtakin, mutta paaaljon kalliimmalla).

Juoksin ne sitten heti aamusta hakemasta. Mutta kaiken muun voi onneksi tilata netistäkin.

Vierailija
26/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy minäkään. Normaalisti olisin käynyt kampaajalla, lääkärissä (ei kiireellinen ), hierojalla ja salilla. Kaikki nuo on auki, yksikään ei ole välttämätön, mutta ruokakauppa on. Välttämättömät menot tuntuu kyllä olevan monelle vaikea ymmärtää...

Vierailija
27/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon surkea shoppailija, viimeiset kunnon rintsikat hajosi viikko sitten ja olen siitä asti käyttänyt liian pieniä urheiluliivejä. Pakko olisi menna ensi viikolla vaatekauppaan mutta jotenkin nolottaa. Vanhasta astiastosta luovuin juuri hetki ennen tämän koronashown alkua ja nyt olisi tarvetta lautasille.

Vierailija
28/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kuin ruokakaupassa enkä myöskään tilaa mitään netistä. Onhan se melkoinen riski kun sama pakettienkuljettaja kiertää joka taloudessa. Kuten myös pakettien haku asiamiespostista tai pakettiautomaatista ja ehkä itse paketissakin voi olla korona.

Vierailija
29/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin joskus käydä, koska muissa kaupoissa ei ole juuri ketään, ja tartuntariski on mitätön. Mutta suurelta osin välttelen jos asiaa on mahdollista siirtää tai hoitaa muulla tavalla.

Vierailija
30/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan. Etätyötä varten tarvitsin muutamia juttuja, ja kävin tuossa yksi päivä Clas Ohlsonilla, Sokoksella ja Suomalaisessa kirjakaupassa. Jokaisessa oli minun lisäkseni yksi asiakas, joskus 16-17.00 välillä arki-iltana. Tuli melkein rikollinen olo, sellainen että saako täällä edes olla..

Vierailija
31/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt siellä missä on tarvinnut, tosin en yleensäkään ostele mitään huvikseni. Kärkkäisellä kävin, kun työn puolesta tarvitsin paria tavaraa sieltä ja samalla kävin sitten täydentämässä luontaistuotevarastoani. Muuten olen käynyt lidlissä ja prismassa kummassakin pari kertaa viimeisen kolmen viikon aikana. Tää on mulle ihan normaalia, en käy juurikaan muissa kaupoissa, kirpparilla käyn ehkä kerran kuukaudessa. Kenkäkaupassa käyn muutaman vuoden välein ja vaatekaupassa kerran, pari vuodessa. Muualla paljon harvemmin. 

Ainoa mitä normaalista arjesta kaipaan on kirjasto. Pitää vähän säännöstellä nyt lukemista, vaikka onneksi mulla on vielä kymmenisen kirjaa lukematta. 

Vierailija
32/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ruokaostoksilla. Viime viikolla tosin myös apteekissa, kun huomasin, että flunssalääkkeet ovat vähissä ja kurkkutabletit menneet vanhoiksi jo toista vuotta sitten. Panadolit löysin sujuvasti hyllystä, mutta kurkkutabletit jotenkin jäivät huomaamatta, joten kysyin farmaseutilta (nuorelta miespuoliselta muuten). Tämähän pommppasi ilmaan ja peruutti niin kauas, että tuli seinä vastaan ja kysyi värisevällä äänellä, onko minulla kurkku kipeä. No ei ollut eikä ole nytkään. Varmuusvarastoja vain hankin. En voi mitään sille, että nauratti tuo farmaseutin vauhko reaktio. Olisikokahan poika pyörtynyt, jos olisinkin vastannut, että juu kipeä on?

Vierailija
33/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Käykö joku oikeasti huvikseen shoppailemassa?!

Vierailija
34/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vaan Kerran viinossa ruokakaupassa, mitään ylimääräistä en nyt uskalla ostaa sillä säästöjä ei ole kun noin tonni ja työpaikka voi mennä alta ihan koska vaan...

Vierailija
35/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ostamassa lasten kanssa kevät/kesä vaatteita. Ei ollut vaatekaupassa vilinää, joten tuskin sieltä koronaa saatiin. Suurempi riski tilata netistä ja saada korona pakettia noutaessa.

Vierailija
36/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ruokakaupassa ja bensaa tankkaamassa. Lapselle tilasin netistä urheiluvaatteita ja uudet ratsastushousut. Tuntuu, että haluan olla säästäväinen.

Lisäksi en halua liikaa olla ihmisten ilmoilla.

Vierailija
37/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kävin itseni kanssa taistelua voinko käydä ikeassa, Kun tarvitsin kipeästi sieltä pari juttua. (Joita saa muualtakin, mutta paaaljon kalliimmalla).

Juoksin ne sitten heti aamusta hakemasta. Mutta kaiken muun voi onneksi tilata netistäkin.

Mitä ihmettä oli pakko hakea Ikeasta? Joku matto? Lamppu?

Eipä silti, kyllä jokainen saa hoitamassa ne ostokset jotka haluaa, mutta ihmetyttää miksi toisten on ihan pakko päästä ikeaan/vaatekauppaan vaikka tilanne on mikä on.

Vierailija
38/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käynyt. Vaikka saatiin tytön kanssa synttärilahjaksi vaateliikkeisiin lahjakortit.

Vierailija
39/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistuttaa ajatella kaikkia kivijalkakauppoja, kahviloita, ruokapaikkoja, kampaajia, hierojia, kauneushoitoloita, luontaishoitoloita, jalkahoitoloita jnejne. Miten heille käy? Elpyykö talous ja pitääkö valtiovalta huolen, että yritykset eivät ajaudu konkurssiin? Entä noiden yrittäjien toimeentulo, saavatko jotain työttömyyskorvausta tms.? 

Ja miten ihmeessä huonokuntoiset ja erityisesti muistisairaat vanhukset selviää ja ylipäätään kestää tämän ajan? Kotihoito piipahtaa ehkä muutaman minuutin pari kertaa päivässä ja siinä kaikki. Omaiset voi soitella, mutta muistisairashan unohtaa sen hyvin pian, miettikää sitä pelon ja ahdistuksen määrää. Kotona hoidetaan ihan vuodepotilaitakin ja sellaisia, jotka eivät edes tiedä missä ovat. Onko hallitus jo osoittanut korvamerkittyä rahaa kunnille, jotta voivat järjestää enemmän kotihoitoa vanhuksille? Onko presidenttimme esittänyt asiasta huolensa?

Vierailija
40/74 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tilaan netistä lapselle välillä vaatteita tarpeen mukaan, mutta noin muuten käyn vain kerran viikossa ruokaostoksilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi