Itku tuli kun ei ole ruokaa ja kukaan ei pysty lainaamaan :(
Kysyin jo ruoka-apuakin, mutta sinne on pitkät jonot. Rahaa tulee vasta keskiviikkona. Miten ihmeessä tästä selviää? Viime yökin meni valvoessa kun on niin nälkä :(
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Apua saatu. KIITOS <3 Olen todella liikuttunut ja kiitollinen. AP
Eipä kestä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua saatu. KIITOS <3 Olen todella liikuttunut ja kiitollinen. AP
Eipä kestä :)
❤️❤️ Ihana!
Vierailija kirjoitti:
Laitoin 10 e. En tiedä oliko edes ap:n tilinumero vai jonkun huijarin, enkä tiedä onko ap nälkäinen vai narkkari, mutta 10 e ei oo multa pois.
Toivottavasti oli jonkun oikeasti nälkäisen tilinro ja toivottavasti hän pärjää sillä hetken.
Kenen tililtä laitoit rahat sitten jos ei ole sinulta pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa edelleen turvavälit täälläkin. Joku hiippari haluaa selvästi uhitella turvavälin suhteen. Tsot tsot, lasten taso ei sovi korkean tason keskusteluun.
Mä olen niin samaa mieltä. Lapsonen innostui nyt vallan, kun pikkuisen toruttiin. Teen mitä haluan, aina ja ikuisesti, on hänen mottonsa ollut vuosia. Pikku suutahdus päälle suu viivaksi, jos ei saa periksi.
Turvaväli on kuitenkin päivän tärkein sana.
En jaksanut lukea ketjua loppuun, eli en tiedä mitä ap vastasi vai vastasiko mitään, mutta itsekin kehottaisin ap:tä menemään diakonin puheille. Jos ap menet paikkakuntasi keskeisimmän seurakunnan seurakuntatalolle, niin varmasti vähintäänkin huomenna maanantaina pääset heti diakonin juttusille. Diakonit voivat käsittääkseni auttaa paitsi ruoka-avun kanssa, myös jopa hätämajoituksen kanssa jos sellaiseen olisi tarvetta. Olettaisin myös että diakonit ovat vähemmän hankalia ja torjuvia byrokraatteja kuin mitä sossun ja kelan tädit.
M/39
Mielelläni auttaisin, muttei itsellänikään ole leivän päälle kuin ylähuuli. Minulla sentään on leipää.
Lidleissä on usein niitä ylijäämäruokia tarjolla, joita saa ottaa.
Mua jäi kiinnostamaan nuo karpalot lumihangen alla. Nyt te Oulun liepeillä asuvat huom! Onko siellä oikeasti karpaloita lumen alla ihan runsain määrin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulun seudulla, ei kyllä täällä tölkkejä näy ulkona. Ja ei, en ole narkkari. Monen asian summa miksi asiat on näin. Keskiviikkona vasta saan rahaa. Olen muualta muuttanut, ei ole tuttuja tai sukulaisia täällä. Ap
Sukulainen voisi auttaa kauempaakin, esim. tilille pieni summa?
Suomalaisessa pask ayhteiskunnassa sossu vie ne vähätkin tt-tuet, jos tilille ilmestyy ykskään jeni jostain.
Ap asuuPaikkakunta Oulun lähellä: Kempele,Liminka, Lumijoki (lestoja täynnä), Haukipudas, Tyrnävä, Oulunsalo (lestoja ,jotka kaikki koulukiusaajia täynnä)??
Missä asut, kerro ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Joku narkki taas kerjää rahaa, ei jatkoon.
Ja rahaton oli myös jättiomaisuutensa tuhlannut Hollywood-tähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulun seudulla, ei kyllä täällä tölkkejä näy ulkona. Ja ei, en ole narkkari. Monen asian summa miksi asiat on näin. Keskiviikkona vasta saan rahaa. Olen muualta muuttanut, ei ole tuttuja tai sukulaisia täällä. Ap
Sukulainen voisi auttaa kauempaakin, esim. tilille pieni summa?
Suomalaisessa pask ayhteiskunnassa sossu vie ne vähätkin tt-tuet, jos tilille ilmestyy ykskään jeni jostain.
miten niin "vie". Se tt-tuki on nimenonmaan tarkoitettu aivan viimeiseksi turvaksi jos ei yhtään mitäään muuta keinoa ole. Eli jos on rahaa niin ei tietäänkään tuota tt-tukea tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Lidleissä on usein niitä ylijäämäruokia tarjolla, joita saa ottaa.
Ei ne ilmaisia ole vaan maksaa ainakin täällä
Vierailija kirjoitti:
Joku narkki taas kerjää rahaa, ei jatkoon.
Kuulehan, "se narkki" on jonkun lapsi ja sillä voi todella olla ihan nälkä. Tai ehkä ei ole narkki laisinkaan. Olipa ihminen addikti tai ei, hänellä on ihmisarvo.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea ketjua loppuun, eli en tiedä mitä ap vastasi vai vastasiko mitään, mutta itsekin kehottaisin ap:tä menemään diakonin puheille. Jos ap menet paikkakuntasi keskeisimmän seurakunnan seurakuntatalolle, niin varmasti vähintäänkin huomenna maanantaina pääset heti diakonin juttusille. Diakonit voivat käsittääkseni auttaa paitsi ruoka-avun kanssa, myös jopa hätämajoituksen kanssa jos sellaiseen olisi tarvetta. Olettaisin myös että diakonit ovat vähemmän hankalia ja torjuvia byrokraatteja kuin mitä sossun ja kelan tädit.
M/39
Onkohan tällaista seurakunnan "hätäapua" olemassa oikeasti jossain päin Suomea vain onko kyseessä vain hyvin yleinen ja sitkeästi elävä harhaluulo?
Olen joutunut joskus vuosia sitten käymään useammankin kerran hakemassa diakonilta apua. Aika piti varata etukäteen ja vastaanotolle pääsi aikaisintaan 4-5 päivän kuluttua. Kerran kesti muistaakseni toista viikkoa. Mukaan piti ottaa kaikki tiliotteet ja tositteet tuloista ja menoista, ihan niin kuin sossua ja Kelaakin varten.
Hieman joustavampia ja ymmärtäväisempiä olivat kyllä, mutta periaatteessa sama käytäntö. Eli ei sieltä mitään ruokalappua tai -kassia noin vaan heti saa. Vai onko mahdollista jossain?
Mene hakemaan ruoka-apua. Niitä jaetaan monien eri järjestöjen toimesta, myös nyt korona-aikana. He antavat sinulle esim valmiiksi kerätyn muovikassillisen ruokaa. Seurakunnat, helluntai-srk, Facebookista löytyy yhteystietoja. Diakoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde keräämään tölkkejä ulkoa. Eikö niillä euron saisi ja vaikka sämpyläjauhoja ostaisit niillä? Kahdella eurolla saisi jo vaikka munia, tai jotain...
No mitäs niillä sämpyläjauhoilla tekee, jos ei ole hiivaa ym. aineita mitä käytetään leivonnassa? Meinaat, että sotkee vettä ja jauhoja ja sitten...??
Paistat ne pannulla. Vedestä ja jauhoista saat ns pannuleipää Googlella löytyy resepti jos toinenkin. Sossuun minä kyllä soittaisin heti ma, jos olisin tuossa tilanteessa. J
Pari päivää pysyy elossa kraanavedellä.
Mitä jos rahapulassa oleva aloittaja olisikin näiden kommentoijien joku läheinen tai omainen? Sanoisitteko silloinkin, että narkki ruinaamassa rahaa?
Laita osoite, niin tilaan sinulle pizzaa, pärjäät sillä tämän illan.