Taas pongasin taatusti yli 80v mummelin kävelemässä kaupungilla.
Kommentit (34)
Joku nillittää oulun puskaradiossa ku oli nähnyt perheen ulkoilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Minun kadullani heti omasta talosta seuraavana on vanhainkoti ja siitä seuraavana vanhusten palveluasumisyksikkö. Ulkona liikkuminen on melkoista Tetristä.
En ymmärrä, mikä tässä sinun liikkumiseesi vaikuttaa?
Olin itse tänään kävelyllä. Mikä helevetti siinä on että lapsiperheet ja pariskunnat valtaavat koko kävelytien. Jouduin pari kertaa ohittamaan autotien kautta. Yhtään vanhusta ei tullut vastaan.
THL:n mukaan riskiryhmien ulkoilu on ihan sallittua jos vointi sen sallii ja huomioi turvaetäisyyden.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…
Kato toi taulukko.
Vierailija kirjoitti:
Minun kadullani heti omasta talosta seuraavana on vanhainkoti ja siitä seuraavana vanhusten palveluasumisyksikkö. Ulkona liikkuminen on melkoista Tetristä.
Vai kenties Pac-Mania
Bongaaminen (Huom.B) on (lintujen) tarkkailuun lähtemistä yleensä vinkin perusteella. Ap ei ole bongaaja/bongari, vaan ihan tavallinen, tai ehkä tavallista typerämpi kyylä.
punikki hallitus tappaa kirjoitti:
viher punikit käskyttävät poliisia ja armeijaa. soita demarien puolue tomistoon mariini voi antaa käskyn ampua kävelevä vanhus. perusteluna oli varmaan lahtarin lapsen lapsi
Silppu/Varjossa kirjautumatta?
Tsemppiä, varmaan ahdistavaa aikaa hänelle.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Olin itse tänään kävelyllä. Mikä helevetti siinä on että lapsiperheet ja pariskunnat valtaavat koko kävelytien. Jouduin pari kertaa ohittamaan autotien kautta. Yhtään vanhusta ei tullut vastaan.
Ymmärrän harmisi, vaikka itselle harvemmin noin käy.
183cm/94kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole tuo jolle kommentoit enkä muutenkaan vanhusten liikkumista vastaan mutta eilen satuin kulkemaan alueella jossa liikkui paljon vanhuksia ja kyllähän se kun koittaa metrin päästä jokaisen kiertää kapeilla kaduilla vähän omanlaistaan "tetristä" :D
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeily aivan ok eikä kaikilla senioreilla ole mahdollisuutta tilata ruokaakaan, joten pois turha närvistely. Ei oo välttämättä sitä tukiverkkoa, ei oo nettiä, ei ketään joka tilais puolesta ruokaa netistä, ei ketään joka kertois mitä tapahtuu, kaikki informaatio on telkasta tai radiosta ja jos ei aivan silmä kovana niitä tuijota, voi olla, että on mennyt ohi vaikka se naapuriapu. Tai sitten sitä ei ole tarjottu, tai ei uskalleta ottaa vastaan jos ei tiedä viedäänkö vain rahat, koska sitäkin on jo käynyt.
Ruokaa on ainakin täällä pääkaupunki seudulla kauppojen kotiin tuonnilla vaikea saada, hirveät ruuhkat. Itse sain niin että toimitus on vasta huhtikuun 21 päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikeuta, pelottaa vain että tartutan jonkun tietämättäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
183cm/94kg
No en kyllä tajunnut miksi laitoit pituutta ja painosi vastaukseen
T. 160cm 54kg itsellä. Jos vihjasit, etten lihavuuden takia mahdu ohittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
183cm/94kg
No en kyllä tajunnut miksi laitoit pituutta ja painosi vastaukseen
T. 160cm 54kg itsellä. Jos vihjasit, etten lihavuuden takia mahdu ohittamaan.
En toki. Tarkoitin, että näillä mitoilla ja kohteliaan määrätietoisella liikkumisella yleensä ei tarvitse hypätä tien sivuun. Metrovaunusta ulos tullessani kävelen suoraan ja aina on sisääntunkijoiden laumaan auennut väylä.
Se on bongasin, eikä pongasin 🙄