Miksi ihmiset haluavat matkustaa?
Olen niin tyytyväinen tähän koronaan. Koko maailma saatu pysähtymään. Mikä ihme siinä on että sinne etelään tai muualle pitää mennä kaksi kertaa tai kerran vuodessa? Vaikka olisi kuinka rahaa niin Suomessakin voi matkustella. Ymmärrän sen että joskus käydään jossain kaukana, mutta tämä "turha" matkustelu, kun naapuritkin ja ystävät matkustaa!!!! Mistä tämä halu tulee! Kertokaa mulle?
Kommentit (22)
Ei pysty olemaan suomessa. Ei kestä monet ja sen takia on pakko päästä muualle.
Mä matkustan siksi, että olen monikulttuurisen perheen lapsi, ja toinen puoli sukua asuu toisella puolen maailmaa.
Mitä järkeä olisi matkustaa suomessa? Samaa joka puolella, kyllä jokainen aikuinen on jo ne järvet, metsät ja Lapin nähnyt. Sama sitten pysyä vaan kotona, säästyypa ainakin rahat.
Ei minuakaan kiinnostaisi, mutta ei minun sallita jäädä sohvalle. Pitää raahautua koko perheen mukana rantalomalle aurinkoon.
Tykkäisin olla vain sohvalla ja juoda kaljaa.
T: Perheen iskä
Voitko kertoa:
- Miksi sinua häiritsee muiden matkustaminen?
- Miksi ihmiset eivät saisi tehdä sitä mitä haluavat?
Joka päivä avaat täällä ketjuja, joissa haukut matkustajia milloin milläkin syyllä.
En kirjoita tätä pahalla, haluan vain ymmärtää sinua.
Muualla vierailu on kivaa ja virkistävää.
Matkustaminen on vastenmielistä.
Jos teleportaatio kehitetään niin lupaan matkustaa useammin. Lentokoneet ja muut paikat missä pitää istua vähintään tunti paikallaan hiljaa ei ole minun juttuni.
En ole ikinä matkustanut minnekään esim siksi, kun naapurit ja ystävätkin matkustelee, tuskin kovin moni muukaan. Miten tämä voi olla näin vaikea asia joillekin ymmärtää? Minä en itse ostaisi kesämökkiä tai venettä, eikä minua kiinnosta onko jollain mökki tai vene vai ei. Kiva jos joku mökkeilystä tai veneilystä nauttii. Ihan sama minulle. Olkoon se myös ihan sama teille pöyristelijöille, jos minä matkustelen.
Tästä eteenpäin kaikki matkustaminen rajojen yli vähintään 2 viikon karanteenilla. Mennen tullen 2 viikkoa siellä, 2 viikko täällä. Jos haluaa matkustaa niin siitä vaan mutta viruksien levittämisen pitää loppua, varsinkin itsekkäistä lomailusyistä.
Jääköön matkustaminen todella tärkeisiin syihin. Siis sellaisiin jossa pystyy odottamaan tuon menentullen karanteenin.
Erilaiset paikat, kulttuuri, ruoka
Minä matkustan siksi, että olen aina ollut kiinnostunut toisista maista. Haluan nähdä niitä itse, en vain kirjoista tai televisiosta. Olen matkustanut yksin 18-vuotiaasta asti, nyt olen 52, ja aion matkustaa niin kauan kuin kykenen. En tee 'etelänmatkoja', kiertelen omia polkujani.
Rakastan kesää ja aurinkoa, ystävällisiä ihmisiä, edullisempia hintoja, parempia palveluja, kauniimpia maisemia. Suomenkin olen kolunnut mutta kaikki lomat maailmalla. Ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa:
- Miksi sinua häiritsee muiden matkustaminen?
- Miksi ihmiset eivät saisi tehdä sitä mitä haluavat?
Joka päivä avaat täällä ketjuja, joissa haukut matkustajia milloin milläkin syyllä.
En kirjoita tätä pahalla, haluan vain ymmärtää sinua.
Samaa ihmettelen minäkin. En näkisi mitään syytä tehdä täällä useamman kuin yhden aloituksen mistään aiheesta. Mitä järkeä on tivata muilta esim miksi he viihtyvät kotomaassa.
Harrastuksen perässä. Esim laskettelu Alpeilla on edullisempaa kuin Lapissa. Kesällä vesiurheilukausi on pitempi kuin Suomessa.
Suomessa samat ketjuhotellit ja ketjuravintolat joka paikassa. Ja jos ei ole, on kuitenkin sama korkea hintataso ja sama tasalaatuisen surkea raaka-aineiden ja palvelun taso.
Toki samat Hiltonit ja Mäkkärit on ympäri maailman, mutta on paikkoja joissa on vaihtelua. Autenttisuutta. Ja erilainen ilmasto, erilaiset maisemat, eri kulttuurit.
Suomi on ihana, kaunis ja turvallinen maa. Mutta matkustusmaana kamala.
Suomessa ei ole trooppista ilmastoa ja kirkkaansinistä merta, vuoria, sademetsää, savannia nyt vaikka muutaman asian alkuun mainitakseni.
Täällä ei ole päiväntasaajan lämpötiloja, siinä yksi syy. Itselle sopiva lämpötila tekee kaikesta tekemisestä sen ratkaisevan hippusen verran parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty olemaan suomessa. Ei kestä monet ja sen takia on pakko päästä muualle.
Miksi et pysty olemaan Suomessa?
Minusta on mielenkiintoista matkustaa. Näen hienoa paikkoja, tutustun vieraisiin kulttuureihin, syön eksoottista ja erilaista ruokaa, näen taidetta, saan uusia vaikutteita ja ajatuksia.
Toki Suomessakin voi matkustaa, mutta tämän maan olen jo pitkälti kolunnut. Se on tuttu kulttuuri, eikä sen vuoksi avarra ja yllätä yhtä herkästi.
Olen mieleltäni avoin ja utelias, haen virikkeitä. Siksi, ap.
En mene ulkomaille lojumaan hotellin altaalla, joskin lämpö ja aurinko ovat tietysti bonusta. Jos lomailu olisi minulle ensisijaisesti köllöttelyä, silloin ehkä ajattelisin, että voihan sitä harrastaa Suomessa tai ihan jopa vaan kotonakin.
Missä Suomessa on lämpimiä vesiä? Mutta joo, en matkustele itse kuin ehkä joka toinen vuosi tai harvemmin.