Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona romahdutti minut täysin. Nytkin olen itkenyt jo 3 tuntia putkeen

Vierailija
29.03.2020 |

Olen kärsinyt ahdistuksesta ja todella pahasta työstressistä jo pitkään. Olen ollut työuupumuksen partaalla pitkään. Nyt tämä koronakriisi on saanut minut pois tolaltani lopullisesti. Viimeinen pisara oli työpaikan yt:t. Kello on vasta 10 aamulla ja olen itkenyt jo monta tuntia. En syö mitään enää, en halua nähdä ulos edes ikkunasta ja makaan vain sängyssä. Olen lyönyt itseäni mustelmille ja ajatukseni ovat muutenkin synkkiä. Minusta tuntuu, etten selviä tästä koskaan. Olen ihan yksin koko maailmassa. Tarvitsen apua, mutta en saa sitä mistään. Haluan pois täältä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, kun me kaikki ollaan samassa tilanteessa, siis jokainen ihminen tällä pallolla.

Tämä on vaan kestettävä läpi.

Lohtua ja ymmärrystä on aika vähän jaettavaksi täysin vieraille, kun se koko arsenaali menee omalle perheelle ja itselle.

Kenelläkään ei nyt ole helppoa.

Joillain silti on helpompaa kuin toisilla. Ei ole tehnyt meitä suomalaisia yhtään astetta epäitsekkäämmäksi tämä korona. Pää omassa navassa vaan.

Vierailija
42/47 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin nyt vähän jotain, niin ainakin heikotus loppui. Käyn tutustumassa paremmin tuohon kriisisivuun, mutta  arvelen jaksavani odottaa huomiseen ennen kuin soitan. 

Ja tiedän, ettei ole normaalia lyödä itseään. Mulla tulee vaan niin kauhea ahdistus. Taustastani kerroin jo, että minulla on jatkunut jo yli vuoden, tai pidemmänkin aikaa todella stressaava ja ahdistava tilanne töissä ja olen arvellut olevani masentunut. Tämä koronatilanne oli viimeinen pisara. 

Minä ymmärrän. Itselläkin oli vuosia töissä suunnaton stressi. Olen aina antanut 150 % itsestäni. Silti jouduin esimieheni kiusaamaksi ja parin vuoden kärvistelyn jälkeen painostettiin irtisanoutumaan vuosi sitten. Viime kevät ja kesä meni toipuen ja töitä hakien. Lopulta löysin kivan työn. Ja nyt työt loppuvat Koronan takia. Kaiken keskellä erosin. Nyt huolestuttaa, miten pärjään taloudellisesti lasten kanssa. Minäkin olen jonain päivinä vain itkenyt ja maannut.

On muuten vihonviimeinen paikka pyytää vertaistukea tämä vauva.fi. Täällä on osalla polla niin sekaisin, että saavat sadistista nautintoa potkiessaan maassa makaavaan. No, uskon vahvasti karmaan. Paska tulee kyllä heidän eteensä vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tee niitä asioita, joista olet saanut aiemmin iloa. Hyvä syötävä, hyvä musiikki, uppouttavaa luettavaa, jokin luova tekeminen (kirjoittaminen, askartelu, käsityöt, piirtäminen, maalaaminen, soittaminen - ihan mikä vaan), itsesi hemmottelu (jalkojen hoitaminen, kynsien lakkaaminen tms.), pehmeän huovan sisään kääriytyminen, lempiohjelman katseleminen. Nuku paljon. Keskity itsesi rakastamiseen ja kuvittele olevasi näkymätön paras ystäväsi, joka haluaa sinulle hyvää ja lohduttaa sinua. 

Tiedä, että meitä on täällä, joita voit mielessäsi ajatella myös tuollaisena ystävänä, joka haluaa lohduttaa ja valaa sinuun toivoa. 

Me selviämme tästä, tiedäthän? Lämmin halaus sinulle.

Vierailija
44/47 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos uudestaan kaikille teille ihanille ihmisille, jotka olette jaksaneet kirjoittaa niin kauniisti tänne. Tuntuu kuin ystävä olisi puhunut minulle. Ihanaa, että on välittäviä ihmisiä vielä olemassa. Nuo oli hyviä nuo rentoutusvideot. Laitan yhden soimaan taustalle ja menen vaikka kutomaan. 

Ikävää lukea, että monilla on ollut samanlaisia tilanteita. Toivon kaikille muillekin voimia tähän tilanteeseen. Toivon hartaasti, että koko korona menee kohta ohi. 

Minulla soi nyt  R.E.M:in Everybody Hurts. Käykää muutkin kuuntelemassa se. 

Halauksia kaikille <3 

Vierailija
45/47 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen, etä sut käännytetään ovelta takaisin kotiin. Niin tehdään itsetuhoisille myös näinä aikoina, kun on ennenkin tehty. Tai käsketään soitella sinne ja tänne, joista puolestaan käsketään olemaan yhteydessä alkupisteeseen. Annetaan ristiriitaisia neuvoja, ja sinua syyllistetään, kun toimit annettujen ohjeiden mukaan.

Ketipinoria varmasti saat kun vain pyydät. Se on helpoin saada, samoin masennuslääkkeet jotka masentavat entisestään. Muita et tule saamaan, eli unohda rauhoittavat. Et saa niitä, vaikka ne sinulla toimisivat.

Resurssit ovat olleet tiukoilla jo ennen pandemiaa, ja ovat nyt entistä tiukemmassa. Ennenkin ihmisiä on vähätelty, joten tullaan vähättelemään myös jatkossa, kun toimintaa ajetaan alas entistä enemmän. Et ole sen arvokkaampi kuin ne sadattuhannet muutkaan, joilta toimiva apu on kielletty.

Vierailija
46/47 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutusta termiin kaasuvalotus (gaslighting). Tätä käytetään psyykkisesti oireileviin terveydenhuolon puolella. Osaat varautua, kun tiedät mitä tuleman pitää. He eivät ole kavereitasi, joten normaalien ihmissuhteiden säännöt eivät päde.

Vierailija
47/47 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, ettei täällä ole niin huono tilanne kuin kirjoitatte. Aion silti soittaa huomenna. Heittäkööt minut pihalle sitten. Ei tämä olo voi muuttua paljon pahemmaksi tästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä