Mitä ne etätyöt oikein on?
Niin mikä on se homma mitä nyt etänä teette?
Tuntuuko tärkeältä vai voisko jättää tekemättäkin?
Kommentit (163)
Suunnitteluinssi, tuotekehitysprojekteja. Tietsikan näpyttäminen ( se suunnittelu) ja asiakaspalaverit (tuotosten esittäminen) onnistuu etänä, ideointipalaverit on tuottavampia lähinä.
Jos nyt jättäisin projektit kesken vaikutusta olisi koronan jälkeen tuhansien työpaikkaan ja vientiteollisuuteen. Nykyinen homma liippaa telakkateollisuutta alihankitaketjun häntäpäässä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ole kritisoida. Ihmetyttää se, että jos noin monet työt voi tehdä kotonakin, niin miksi niitä ei useammin tehdä kotona. Ja mitä kummaa nämä työt on.
Eli jos vastaat, että samaa hommaa kun normaalisti konttorillakin niin et vastaa kysymykseen.
Laskutuksessa. Homma hoituu etänä täysin ja mielestäni huomattavasti paremmin kuin avokonttorissa jossa koko ajan joku puhuu. Mutta esimies ei luota meihin eikä anna tehdä, todella yksinkertainen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ole kritisoida. Ihmetyttää se, että jos noin monet työt voi tehdä kotonakin, niin miksi niitä ei useammin tehdä kotona. Ja mitä kummaa nämä työt on.
Eli jos vastaat, että samaa hommaa kun normaalisti konttorillakin niin et vastaa kysymykseen.
Työskentelen tehtaiden digitalisoinnin parissa. Eli asiat mitkä parhaillaan tehdään paperilla / Excelillä / vanhoilla ohjelmilla, halutaan tehdä tehokkaammin ja luotettavammin yhden tai parin ohjelman kautta. Työ on valtaosin etäpalavereita ja suunnittelua, eli hoituu lähes samalla lailla kotoa kuin toimistolta.
Normaalitilanteessa itse sekä kollegat tekevät noin puolet viikosta kotoa, mutta välillä on kivaa sekä tehokkaampaa myös tavata muita toimistolla.
Olen koulunkäynninohjaaja. Olen kotoa videoyhteydessä oppilaisiin ja autan koulutehtävien teossa. Ei se ihan vastaa f2f, mutta tyhjää parempi.
Lisäksi vahdin, että oppilaat palauttavat päivittäisiä etätehtäviään sovittuina aikoina. Osallistun opettajien Google Meetsin kautta pitämiin oppitunteihin ja autan tarvittaessa.
Ihan mukavaa vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskutuksessa. Homma hoituu etänä täysin ja mielestäni huomattavasti paremmin kuin avokonttorissa jossa koko ajan joku puhuu. Mutta esimies ei luota meihin eikä anna tehdä, todella yksinkertainen tapaus.
Samaa hommaa teen, tosin muitakin taloushallinnon hommia lisäksi. Entinen pomo antoi tehdä etänä, kävin yleensä noin 2 päivänä toimistolla, tarvittaessa enemmän. Nykyinen pomo taas ensitöikseen kielsi kaikki etätyöt. Meillä on pieni toimisto, avokonttori ja työrauha olematon. Viimeviikolla kovan ruinaamisen jälkeen sain luvan tehdä etänä. Osa on siellä toimistolla edelleen.
Käännöstöitä. Normaalistikin teen työni etänä. Tämä tilanne ei muuta työntekoa kohdallani ollenkaan.
Supertylsiä 8/24 ruuduntuijotushommia, joissa saa vielä tönkön ryhdinkin.
Vierailija kirjoitti:
Etuuspäätöksiä etänä. Voin jättää tekemättäkin, mutta jäisi monella rajat saamatta.
vain luusereilta
Suurin osan työpäivästä heittelen näsäviisaita kommentteja meidän osaston Teamsiin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole 2 samanlaista päivää, asiakasta tai tehtävää.
Tärkeintä mulle silti että tienaan työlläni omat rahani, maksan kuluni ja elätän perherni. Ryhtiä hoidan pilateksella joten älä huoli sitä.
Mites itse? Sohvalla maaten veronmaksajien rahoilla? Siinäpä se ryhti pysyykin hyvänä - sekä henkinen että fyysinen😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etuuspäätöksiä etänä. Voin jättää tekemättäkin, mutta jäisi monella rajat saamatta.
vain luusereilta
Nyt tuleekin muutamia kymmeniä tuhansia tarkoittamiasi luusereita lisää tämän koronan vuoksi, kun yrityksiä kaatuu, mikäli ihmisten hyvyys lasketaan työllinen-työtön akselilla, kuten ilmeisesti mieluusti teet. Yhdessä yössä luuseriksi, on se hämmästyttävää.
Olen palkanlaskija. Meillä saa normaalistikin tehdä etänä työt, koska palkkamateriaali on sähköistä. Edellisessä saman alan työantajalla ei tehty etänä työtä, koska työantaja ei luottanut työntekijöihin. Etänä työskentely on tehokkaampaa, koska avokonttorin häiriöitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä mulle silti että tienaan työlläni omat rahani, maksan kuluni ja elätän perherni. Ryhtiä hoidan pilateksella joten älä huoli sitä.
Mites itse? Sohvalla maaten veronmaksajien rahoilla? Siinäpä se ryhti pysyykin hyvänä - sekä henkinen että fyysinen😉
Jos joku ei olisi työtön, niin eikö sellainen ihminen voi silti pitää kunnostaan huolta? Vai onko kunnostaan huolta pitäminen vain työllisten oikeus? Onhan niitä 20€ kuukaudessa maksavia kuntosalejakin.
Vierailija kirjoitti:
Saatteko normaalisti tehdä työnne etänä jos haluatte?
Saan tehdä työnantajan puolesta etänä niin paljon kun haluan. Käytännössä olen normaalisti kuitenkin toimistolla päivän viikossa koska on kiva nähdä työkavereita. Lisäksi matkustan asiakkaiden luokse normaalitilanteessa parina päivänä viikossa, koska se parantaa asiakassuhdetta ja helpottaa yhteistyötä kun tunnetaan paremmin toisemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ryhtiä hoidan pilateksella"
Sinä pullukka :) Ei siinä pilatekset auta.
Hoidan yrityksen asiakaspalvelua, autan markkinoinnin ja myynnin puolta. Toimin ylläpitäjänä erilaisissa verkossa toimivissa ryhmissä. Vastailen puhelimeen ja kehitän tarvittaessa yrityksen sisäistä toimintaa.
Minäkin ihmettelen, että mitä ihmeen töitä niillä oikein on, jotka voivat tehdä työtään etänä? Aika ison osan ihmisiä työ EI TODELLAKAAN ole mitään etätyötä! Ei tarvitse olla niin salaperäinen, ettei voi avautua siitä, mitä tärkeää muka tekee.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen, että mitä ihmeen töitä niillä oikein on, jotka voivat tehdä työtään etänä? Aika ison osan ihmisiä työ EI TODELLAKAAN ole mitään etätyötä! Ei tarvitse olla niin salaperäinen, ettei voi avautua siitä, mitä tärkeää muka tekee.
Median ihailemia pelikooodareita, joista piti tulla Suomen uusi Nokia, niitäkään ei ole kuin reilut 3000 Suomessa.
Olen rakennuspiirtäjä. Voisin mainiosti tehdä työni muutenkin etänä, tulos on näkyvää ja pomoni tietää, minkä verran saan päivässä aikaa. Mutta pomo haluaa, että kaikki ovat konttorilla.