Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veriryhmä ja koronavirus

Vierailija
28.03.2020 |

Oletteko lukeneet? A-ryhmä olisi kaikista alttein saamaan viruksen, O taasen vähiten. Mielenkiintoista. Nämä tutkimukset tehty Kiinassa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tästä ajat sitten aloituksen tänne. Silloin ei kiinnostanut ketään. Sittemmin on kyllä tehty toinen ketju, joka oli ihan suosittu.

Vierailija
2/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein tästä ajat sitten aloituksen tänne. Silloin ei kiinnostanut ketään. Sittemmin on kyllä tehty toinen ketju, joka oli ihan suosittu.

Mua tää kiinnostaa. Löydätkö tuota ketjua mistään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö tuo nyt selviä helposti kun katsoo niiden maiden veriryhmäjakaumia, joissa korona on pahiten niittänyt väkeä. Italia ja Espanja. Kiinan lukemista nyt ei tiedä vanha erkkikään mikä on totta ja mikä ei.

Vierailija
5/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan ollut tiedossa.

Ei käytännön merkitystä, eli 0-ryhmäläinen ei ikävä kyllä mitenkään turvassa tuolta.

Vierailija
7/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Orh negat ja joko olen oireeton koronakantaja tai täysin terve. Olen ollut kontaktissa kolmeen koronapositiiviseen työni puolesta hyvin tiiviisti. Karanteenissa nyt toista viikkoa, päivä 10 menossa.

Vierailija
8/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös se Maaseudun Tulevaisuuden antibiootti-liha&korona -uutinen oli mielenkiintoinen.

Vierailija
9/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö tuo nyt selviä helposti kun katsoo niiden maiden veriryhmäjakaumia, joissa korona on pahiten niittänyt väkeä. Italia ja Espanja. Kiinan lukemista nyt ei tiedä vanha erkkikään mikä on totta ja mikä ei.

Italiassa kuolleiden joukossa A, AB ja B post ja neg, ei yhtään O-ryhmän vainajaa vielä. Suomen yleisin veriryhmä on O, vaikka maailmalla se on harvinaisin.

Vierailija
10/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Orh negat ja joko olen oireeton koronakantaja tai täysin terve. Olen ollut kontaktissa kolmeen koronapositiiviseen työni puolesta hyvin tiiviisti. Karanteenissa nyt toista viikkoa, päivä 10 menossa.

Mä olen myös O neg. Ap

Vierailija
11/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa ensin wikipediasta mikä on eri verityyppien jakauma. Erot on hyvin pieniä.🙄

Olen itse A tyyppiä enkä ole koskaan sairastanut influenssaa, tai se on ollut hyvin lievä. En ole muutenkaan juuri koskaan sairaana, vuosia menee ilman minkäänlaista sairastelua. O tyyppiä oleva mieheni sairastuu helposti.

Vierailija
12/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiassa kuolleiden joukossa A, AB ja B post ja neg, ei yhtään O-ryhmän vainajaa vielä. Suomen yleisin veriryhmä on O, vaikka maailmalla se on harvinaisin.

Eikö suomen yleisin veriryhmä ole A tai AB? Itse en ole ihan varma, hämärä muistikuva on että voisin olla O mutta en tiedä. Ja korona ei ole vielä tarttunut vaikka olen käynyt baarissa ja käsien pesukin tahtonut jäädä vähän huonolle huomiolle :D

Vierailija
13/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen yleisin veriryhmä on A. A rh +.

Älä viitsi levittää väärää tietoa.

Vierailija
14/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kylläkin A+ on yleisin.

Vierailija
15/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O on Suomen toiseksi yleisin veriryhmä.

Vierailija
16/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tutkimuksissa todettu, että ei oikeasti juuri mitään vaikutusta jos ei ollenkaan.

Vierailija
17/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistätkö tuosta ensimmäisestä lauseesta lähteen?

Vierailija
18/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Orh+ ja sairastan todella harvoin n. 5v. välein. Sekin yleensä 1 korkea kuumepäivä ja kaikkineen 3 päivässä ohi. Entisessä työpaikassa olin 17v. töissä ja koko sinä aikana yhteensä 14 pv sairaslomaa. Niistäkin 2 oli  pienen leikkauksen jälkeen. Miehelläni on A ja on jatkuvasti jossain flunssassa tai muussa.

Vierailija
19/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viddu. Kaikkien ennusteiden, veriryhmien, riskiryhmien ja sairauksien perusteella olen kuolemassa noin puolentoista kuukauden kuluessa. Silti en voi tehdä mitään viimeisiä juttuja mitä haluaisin, kuten matkustaa haluamiini paikkoihin tai käydä sellaisissa rafloissa syömässä missä haluaisin. Great.

Vierailija
20/21 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin veriryhmtilastoja. Lähes kaikissa maissa sama. O+ ja A+ yleisiä kaikissa. O- harvinainen.