Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ympärileikattiinko suomessa enemmän 70-80 luvulla?

hertyuiok
28.03.2020 |

Nykyään ei taideta ympärileikata niin paljon poikia suomessa. Muista 70-80 luvulla lähti esinahka pois pikku vaivasta ja monelta kaverilta. Koulussa muistelen useita ympärileikattuja jotka ovat nyt aikuisia. Onko ympärileikkaus suomalaisilla miten yleistä tuleeko vastaan usein. Kävin itse sairaalassa toimenpiteessä ja minut on ympärileikattu 70- luvulla. Hoitaja sanoi että ympärileikkauksia ei enää tehdä vaan åyritään vain väljentämään esinahkaa. Tuolloin 70 luvulla otettiin koko esinahka pois ja tiukasti. sauna illoissa saa ihmetteleviä katseita asiasta olen huomannut. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Kommentit (182)

Vierailija
121/182 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi sanoa jos näkee jollain leikatun. Eiköhön se ole jokaisen oma asia onko silvottu vai ei.

Vierailija
122/182 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras kaveri on leikattu, en ole kysellyt enkä ihmetellyt. Amerikassa naiset ihmettelee jos ei ole leikattu, täällä ihmettelee jos on leikattu, äijät huomaa mutta ei sano mitään. 

Silkkaa barbariaahan se on ja sitä tulisi vastustaa aivan kuten kaikea muutakin sukuelinten silpomista. 

Kävin leikkauttamassa yksityisellä 33 vuotiaana. 

Näyttää ja tuntuu paremmalta ja naiset tykänneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/182 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 luvulla oli todella yleistä suomi ukoillakin ympärileikkaus. t. leikkurissa töissä silloin ollut...

Vierailija
124/182 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö

Vierailija
125/182 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolloin oli muodissa radikaali leikkaus tyyli eli kaikki pois mitä saatiin ja vanhempana sai kärsiä sitten liian tiukasta leikkaus tyylistä. Nykyisin jos joudutaan leikkaamaan niin tehdään säästävämpi leikkaus jolloin esinahkaa jää vielä.

Vierailija
126/182 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolloin oli muodissa radikaali leikkaus tyyli eli kaikki pois mitä saatiin ja vanhempana sai kärsiä sitten liian tiukasta leikkaus tyylistä. Nykyisin jos joudutaan leikkaamaan niin tehdään säästävämpi leikkaus jolloin esinahkaa jää vielä.

Mitä tarkoitat kärsimään ulkonäöllisestikö vai

Vierailija
127/182 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kouluaikoina kyllä tummilla oli leikattu miten sattui, ei mitään liikkuvia heillä, luulis että vähän pitäis jättää liikkumavaraa mutta kai se tärkein tehtävä on tehdä runkkaaminen mahdottomaksi.

Vierailija
128/182 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun tästä puhuttiin koulussa epämääräisesti pelätyn munatarkastuksen lähestyessä. Että jotain leikattaisi pois, en oikein käsittänyt mitä, luulin että koko terska lähtisi tms.

Vierailija
129/182 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mekein noissa tiukoissa leikkauksissa lähekkin

Vierailija
130/182 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomi ukkoja oikeesti leikattu paljoo

Vierailija
131/182 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusikymmentä luvulla syntyneenä minulle on ilmeisesti tehty säästävä leikkaus, eli levossa on yli puolet terskaa näkyvissä ja seisokissa terska täysin paljas.

Ei ole tunnottomuutta ja runkkaaminen onnistuu hienosti tytöt pitivät. Paljaalla on pantu 60 tyttöä, ennen kuin tapasin nykyheilan 30 vuotta sitten ja mitään tauteja ei ole tullut. Onko vain eroa siinä, että muurahaiskarhulla varustetuilla pääsee pöpöt jyllään esinahan alla ja minulla ei.

Vierailija
132/182 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusikymmentä luvulla syntyneenä minulle on ilmeisesti tehty säästävä leikkaus, eli levossa on yli puolet terskaa näkyvissä ja seisokissa terska täysin paljas.

Ei ole tunnottomuutta ja runkkaaminen onnistuu hienosti tytöt pitivät. Paljaalla on pantu 60 tyttöä, ennen kuin tapasin nykyheilan 30 vuotta sitten ja mitään tauteja ei ole tullut. Onko vain eroa siinä, että muurahaiskarhulla varustetuilla pääsee pöpöt jyllään esinahan alla ja minulla ei.

Ihan hyvä että sulta leikattiin esa pois kun et ilmeisesti osannnut pestä ja pääsi pöpöt jylläämään;) 

Vierailija
133/182 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä että sulta leikattiin esa pois kun et ilmeisesti osannnut pestä ja pääsi pöpöt jylläämään;) 

Totta, monet vauvat syntyvät moniosaajina. Minä en siihen vauvakaartiin kuulunut.

Sitä yleistä sissijuustoa ei minulta ole löytynyt koskaan ja osaan pestä kyrpäni ihan saippualla.

Vierailija
134/182 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko höpö höpö

Vierailija
135/182 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se yleisempää 70-80 luvulla. Nykyisin ei niin herkästi kai tehdä. 

Vierailija
136/182 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjä ainakin ympärileikattiin vähemmän kuin nykyään silloin 70 - 80 luvulla.

Vierailija
137/182 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöjä ainakin ympärileikattiin vähemmän kuin nykyään silloin 70 - 80 luvulla.

Niin miehiä paljon taas. Kiva uimahalissa kun kattovat

Vierailija
138/182 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaako 70 luvun leikkaus tyylin hyvin

Vierailija
139/182 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
140/182 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ympärileikattu -50 luvulla, eikä sen jälkeenkään.

Ympärileikkaus ei ole koskaan ollut mikään hoito, vaan eräiden yliluonnollisten satuhahmojen palvontaan kuulunut riitti, ja kuuluu niihin nykyään.

Tulipa nyt sitten vastattua wanharouva Tyhjäpään miesvihapiruiluun sittenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä