Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me kaikki kömmitään karanteenista ulos alkoholisoituneina ja/tai hemmetin lihavina!

Vierailija
28.03.2020 |

Kaikki nyhjää sohvilla viinilasien tai kaljatölkkien kanssa, mussuttaa perunalastuja ja tuijottaa NetFlixiä.
Minä myös. Tunnustan. Pitsa on uunissa ja avasin just päivän ekan oluen. Esikoinen taas lähti hakemaan itselleen ja siskolleen sipsejä ja dippejä. Pyysin, että josko toisi pussin nachoja samalla.
Röyh....

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ahdistus ja stressi aiheuttaa aina sen että ruokahalu menee. Nyt on jo housut selkeästi löysemmät kuin pari viikkoa sitten. Näin on ollut aina. Kun voin henkisesti hyvin ja olen onnellinen, paino tuppaa nousemaan. Ja stressaantuneena, ahdistuneena ja lievän masennuksen antaessa merkkejä, käy päinvastoin.

Vierailija
22/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin laihtunut jo useamman kilon ja joka päivä kuntoilen ainakin tunnin tai enemmän.

Sama. Laitoin sports trackeriin tavoitteeksi tunti liikuntaa päivässä, ja se 7 tuntia tuli jo keskiviikkona täyteen... 

Samaten on aikaa syödä kellon tarkkuudella joka päivä ja aikaa istua esim syömään hidas, monipuolinen aamupala.

Kun tekee ruokatilauksen, niin ei tule tilattua herkkuja. Meillä on (aina) kaapit táynnä kuivatuotteita, joten käytännössä vain tuoreet kasvikset tulevat kaupasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en yhtään pelkää lihomista vaan enemmän sitä koronaa. Sokerin olen jättänyt kokonaan pois niin etten lihota sillä ravinnottomalla sokerimössöllä itseäni vaan sitten lihon syömällä terveellistä ruokaa ja kokkaan itse paljon enkä käytä mikroa kuin hätätilassa. Lämmitän uunissa ja kattilassa mahdollisimman paljon ruokia jos teen isomman satsin kerralla niin ettei ihan joka päivä tarvitse ruokaa tehdä. Tomaatti pohjaisia ruokia teen paljon ja olen välttynyt kausi influenssilta. Sipulia ja valkosipulia syön lähes päivittäin. Siivutan koneella sipulia jääkaappiin jotta saan sitä leivän päälle jolla korvaan leikkeleet sillä niitä en osta ollenkaan. Ostan vain vähärasvaista naudan paistijauhelihaa ja katson etten syö muuta kuin sen vähintään 400g viikossa tai joku viikko voi mennä ihan kasvisruuallakin. Loput kanaa tai kalaa. Peruna on terveellisempää kuin riisi tai makarooni. Opiskeluaikoina elin perunalla ja porkkana säkillä kaksi viikkoa aina rahattomat ajat eikä tullut puutostauteja. 

Vierailija
24/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilua ei ole kielletty. Mikä siinä on niin hankalaa?

Nyt on täysin samantekevää, mitä kukakin tekee omassa kodissaan eristyksen aikana, pääasia ettei kulje hankkimassa tartuntaa tai levittämässä sitä.

Ihan samantekevää, nukkuuko, naiko, ryyppääkö vai mitä tekee, kunhan pysyy kotona.

Vierailija
25/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ehtinyt tekemään yhden lenkin enemmän per päivä :)

Vierailija
26/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä kaikki on valittaneet, että kiloja on tullut kotiruualla vaikka kuinka paljon. Itsekin olen lihonut jo 5 kiloa ja alkoholia nyt menee tietenkin ainakin tuplasti normaalioloihin verrattuna. Enemmänkin, kun työaikanakin voi jo vähän tissutella. En tosin pidä asiaa kovin pahana, johonkinhan sitä on kuoltava, miksei sitten diabetekseen ja sydänkohtaukseen?

Vierailija
27/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä mulla alkoholin käyttö on vähentynyt. Olen sosiaalinen juoja ja koska nyt on ollut suositus pysyä baareista poissa, niin olen niin tehnyt. En jaksa kotona tissutella yksin tai edes miehen kanssa kahdestaan. Mies taas on kotitissuttelija, mutta päätti eilen, ettei jaksa sitäkään, joten lopettaa ainakin tämän tilanteen ajaksi alkoholin käytön.

Liikunnan aloitin jo viime vuonna, terveellisen syömisen kolme vuotta sitten, eikä ne koronan takia ole muuttunut. Nyt voisi liikkua enemmänkin.

Vierailija
28/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilua ei ole kielletty. Mikä siinä on niin hankalaa?

Nyt on täysin samantekevää, mitä kukakin tekee omassa kodissaan eristyksen aikana, pääasia ettei kulje hankkimassa tartuntaa tai levittämässä sitä.

Ihan samantekevää, nukkuuko, naiko, ryyppääkö vai mitä tekee, kunhan pysyy kotona.

No ei ole ihan sama, jos on lapsia/puoliso, tai vaikka lemmikkejä. Jokaisen pitää elää niin ettei ole häiriöksi perheenjäsenille. Kyllä 17 vuotiaallakin on tympeää katsella, jos vanhempi on pikku tuiskeessa vähän väliä.

Tämä tilanne kestää heinä-syyskuuhun nyt tässä ensimmäisessä aallossa, eikä elämä ole koskaan entisellään.

Mitä kauemmin perseilette ja haette nachoja kaupasta ja liikutte tuolla pikku asioilla tai kavereita tapaamassa, sitä kauemmin tämä tilanne jatkuu!

Vierailija
29/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon alkoholisti ja en oo harrastanu liikuntaa ainakaan puoleen vuoteen, mutta nyt oon juonu vähemmän ja käyny lenkillä melkeen joka päivä. Oon itsekin ihmeissäni.

En tiedä miksi, mutta tää oli jotenkin liikuttava. Tsempit sulle ja jatka lenkkeilyä!

30/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä alkoholia. Jotkut sellaisetkaan tuntemani ihmiset, jotka normaalioloissa käyttävät melkein viikoittain alkoholia, eivät nyt halua juoda, koska eivät mene baariin. Moni ei halua juoda vain kotona.

Olen vähän laihtunut kotona ollessani, koska olen säännöstellyt mm. välipalojen ja makeiden syömistä, että ne riittäisivät vähintään viikoksi.

Vierailija
31/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdun. Olen. Iin paniikissa, että en muista suörä

Vierailija
32/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

O kiloa. Yhtään sipsiä tai karkkia ei ole mennyt suusta alas.

Vierailija
33/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin kotona olo laihduttaa, kun pitäisi itse tehdä ruokaa. Ei jaksa eikä kiinnosta.

Vierailija
34/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsellänne on koronan oireita niin kyllä kannustaisin lepäämään. Tämä on vakava rasitus keuhkoille. Muiden koronaoireiden poistuttua saattaa hengenahdistus jäädä pysyvämmäksi oireeksi eikä silloin todellakaan lenkkeillä.

Vierailija
35/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laihtunut 2 kiloa. Ei tee mieli syödä mitään. Tänään oon syönyt lautasellisen jauhelihakeittoa, koska jotain on pakko syödä. Myös alkoholi kuuluu siihen aikaan, kun on hyvä fiilis eikä ahdista, joten alkoholi jää mulla sinne kauppaan.

Vierailija
36/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin liikun paljon enemmän.

Vierailija
37/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio olla kumpaakaan, että silleen. Elämä on valintoja.

Vierailija
38/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Itse ainakin olen aloittanut taas syömisen, jolla pyrin välttämään mahdollisten tulehdusten lietsontaa elimistössä. Olen nyt jatkanut tätä kolmisen viikkoa ja samalla aivan huomaamatta myös ylimääräiset kilot ovat kadonneet, vaikka en mikään pullanmussuttaja ole muutenkaan.

Vierailija
39/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole karanteenissa, joten elämä jatkuu kuten ennenkin.

Vierailija
40/73 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut käymään salilla 3-5 kertaa viikossa, joten onhan se outoa, kun sinne ei pääse. Olen kuitenkin pidentänyt koiran kanssa tehtyjä lenkkejä ja jumpannut kotona ohjelman mukaan lähes joka päivä 30-45 minuuttia. 

Elämäntyylin muuttuminen passiivisemmaksi ja kotona vietettyjen tuntien lisääntyminen toisaalta houkuttelee napostelemaan. Olen tämän parin viikon ajan syönyt melkein joka ilta vähän suklaata tai keksejä. Määrät eivät toistaiseksi ole suuria, mutta ne ovat ylimääräistä energiaa, jota en normaalisti saa. Samoin olen muutamana iltana viikossa juonut lasin tai pari viiniä ja yhden kerran eristäytymisen aikana jo ihan kunnon kännit. Kyllä tässä oikeasti saa seurata elämäntapojaan, ettei lähde lipsumaan väärään suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän