Ettekö tosiaan silitä vaatteita ennen kaappiin laittamista?
Luin tuota pyykin viikkausketjua ja pisti silmääni, että ne laitetaan narulta suoraan kaappiin. Eikö nykyään enää silitetä vaatteita, olenko vanhanaikainen? :) Vai silitättekö sitten, kun otatte päällepantavaa?
Kommentit (64)
olisi selkeästi " omasta ajastani" pois.
Jos on silitettäviä vaatteita (esim. miehen paidat), silitän ne ennen käyttöä.
Mutta ystäväni silittää ihan kaikki, siis lastensa boksereista lähtien. En tajuu!
2-4 koneellista joka ikinen päivä, en muuta ehtisi kuin silitellä, telkkariakaan en ehdi montaa kertaa vuodessa katsella, joten no thanks!
on ihan silitysfriikki: hän silittää kaikki vuodevaatteet (sinänsä ihailtavaa) mutta siihen menee häneltä KAKSI TUNTIA aikaa. Siis kaksi tuntia. Ihan totta.
siliävät siellä paljon paremmin kuin jos minä niitä yrittäisin silittää.
Meiltä ei taida edes löytyä ainuttakaan sellasta vaatetta kaapsita mikä vaatisi silittämisen. Neljä koneellista vaatteita pyörii jokapäivä pyykkikoneessa, ja jos silittäisin en kerkiäis todellakaan tekemään mitää muuta kun silittää.
joskus sitten jos päälle laittaessa paita tuntuu kovin ryppyiseltä... Mutta kyllä mun vaatteet ainakin on ihan hyvän näköisiä olleet silittämättäkin ( pyrin ostamaan helposti siliäviä kankaita)... Onpahan yksi ikävä homma vähemmän....
Lakanat siliää ihan tarpeeksi kun viikkaan hyvin ja käärin tiukalle rullalle.
paitsi en sukkia, alusvaatteita ja pyyhkeitä. Silittäminen on ihanan rentouttavaa ja näkee työnsä tuloksen :o)
Aikaa kuluu 20-30 min/pvä.
jos meidän porukan kaikki rievut silittäisi... ainakin talviaikaan kun pyykkiä tulee suunnilleen 10 koneellista per viikko.
Silitän nykyään vain kaikki omat paitani, miehen ja lapsen paremmat paidat (ei siis mitään työ- ja arki-t-paitoja), pitkät housut ja hameet sekä tyynyliinat.
Kaikki muu tulee kuivausrummussa sen verran sileäksi kun tarvitseekin. Varsinkin jos jättää pyykin aavistuksen kosteaksi, oikoo heti, antaa hetken kuivahtaa ja viikkaa hyvin.
Tärkeää mulle on joka tapauksessa, että vaatteet on siististi viikattu kaappeihin, tai henkareilla, oli ne sitten silitettyjä tai ei.
Meillä on pieni perhe, ja voin ihan tuskitta jättää kotivaatteet, sukat ja alkkarit silittämättä, jos ei huvita. Kaiken kaikkiaan silitän muutamana iltana viikossa, eikä se vie tuntitolkulla aikaa todellakaan. Hyvin ehtii lukea, pelata ja puuhata kaikkea mukavaa miehen kanssakin.
12
ettei ehkä kannata jakaa viisauksiaan vain oman kokemuksen perusteella.
t.26
ei jersey/trikoiset/strechhousut/neuleet/verkkarit silittämistä tarvitse. Silitän ainoastaan paitapuserot ja rypistyvää kangasta olevat - sitten kun otan jotain niistä käyttöön. Inhoan silittämistä.
Itse en ikinä silitä vaatteita ennen kaappiin laittamista.
Siellähän ne sitten taas rypistyvät.
Muutenkaan en silitä kuin paitapuseroita, juhlavaatteita yms.
Tai jos tarkkoja ollaan, niin minä en silitä näitäkään, vaan
mieheni silittää. Hän on meidän perheen virallinen silittäjä!
Ostimme hänelle oikein hienon integroidun silityslaudankin
khh/kh:een.
olla vähemmistössä täällä. Perheeseen kuuluu 2 aikuista ja 3 lasta, joten kyllä sitä pyykkiä kertyy. Mä vaan inhoan ryppyisiä vaatteita ja lakanoita.
Ja ihan turha vakuuttaa mulle, että kuivausrumpu tai vaatteiden kunnollinen ravistelu ennen narulle ripustamista auttaisi asiaa. Ei ei ei, mulle ne ei ole tarpeeksi sileitä...Kokeiltu on.
Aina välillä olen yrittänyt sujauttaa jonkun lasten collegeasun kaappiin ilman silittämistä, mutta kun se puetaan päälle, niin mua ihan oikeasti ottaa päähän ne muutamat rypyt.
Taidan siis olla jonkin sortin silitys-addikti, vaikken siitä hommasta edes kauheasti tykkää.
Mikä ne siellä rypistää? Kaappiko?
Tää on näitä samoja, että " vaatteet on kaapissa kutistuneet, kun eivät mahdu enää päälle" -tekosyitä... :-)
t. 28
ja 33: kyllä mullekin teki aluksi tiukkaa laittaa kuivausrummussa kuivatut, ei-silitetyt vaatteet kaappiin, mutta yllättävän äkkiä siihen tottuu. Lasten vaatteiden silittäminen on mun mielestä ainakin IHAN turhaa, ja turhauttavaakin. Käytän sen energian johonkin muuhun (tai vaikka lepään!)
Silitän sitten kun otan sen käyttöön, jos on pakko silittää. Yleensä pyrin ostamaan vaatteita jotka ovat materiaaliltaan sellaisia joita voi käyttää ilman silittämistä. Mies silittää itse omat kauluspaitansa, syystä että mä olen kaiken lisäksi ihan toivottoman huono silittäjä. Joskus aikoinaan mulla oli kyllä sellaisia silityskausia, jolloin silittelin huvikseni alusvaatteista alkaen melkein kaikki. Nyt se ei ole iskenyt enää vuosiin.
Nykyisin silitän vasta kun otan vaatteet käyttöön. Kuivausrummussa en koskaan kuivata vaatteita, ne haalistuvat ja menevät mielestäni huonoiksi nopeasti.
Onneksi vuosia sitten yksi järkituttavani valisti, että silittäminen on ihan turhaa, ja sen jälkeen olenkin päässyt paljon helpommalla. Silitän vain ihan pakon edessä.