Ettekö tosiaan silitä vaatteita ennen kaappiin laittamista?
Luin tuota pyykin viikkausketjua ja pisti silmääni, että ne laitetaan narulta suoraan kaappiin. Eikö nykyään enää silitetä vaatteita, olenko vanhanaikainen? :) Vai silitättekö sitten, kun otatte päällepantavaa?
Kommentit (64)
miksi vaatteiden pitäisi olla sileät?
Silitän verhoja ja pöytäliinoja jos tarvii. (Yleensä ennen joulua) Ehkä noiden lisäksi kerran vuodessa jotain vaatetta. En koskaan osta helposti rypistyvää vaatetta. Kun laitan pyykit kuivaamaan niin laitan ne silloin ns. siististi niin ei muuta tarvi. On mullakin yksi tuttu, joka silittää pikkuhousutkin ja hän on vielä kolmen lapsen äiti. On kyllä aina vähän kireä, joten oisko tolla huonolla organisaatiokyvyllä sit jotenkin tekemistä... Ei voi jättää silittämättä kun aina on silittänyt ja sit jos jättää, niin voi huomata miten tyhmä on ollut kun tuollaiseen on aikaa tuhlannut...
Kun olin kotiäitinä, silitin kaikki vaatteet.
Kun palasin työelämään, huomasin ettei siihen ole enää aikaa. En ole huomannut elämänlaadun kärsineen.
Harvemmin tulee rautaa liikutettua, tosi ryppyinen saa olla.
Suosin vaatteita, jotka ei vät rypisty pahasti tai siliävät nopeasti päällä..suuremmista rympyistä.
Silitän. Kaikki. Myös lasten puuvillaiset sukkahousut. Ja myös ne pikkuhousut. :) Koen olevani jollain tapaa nuhjuinen, jos joutuisin pitämään silittämättömiä vaatteita.
Silittelen yleensä iltaisin, kun saan lapset nukkumaan. Jos viikolla kertyy rästiä, niin sunnuntai-iltaisin parkkaan itseni tv:n ääreen laudan ja raudan kanssa.
Ripusta vaatteet henkareihin roikkumaan.
Ihan riittävän sileitä ovat tavalliseen arkikäyttöön.
En edes osta sellaisia vaatteita jotka rypistyvät pahasti.
En nyt mitään yöpukuja tai neuleita sentään. Mahtuu paremmin kaappiinkin, kun on sopivasti litattu ja viikattu.
Siis jos ne viikattu hyllylle.
Silitätkö vaatteet uudestaan sitten kun otat käyttöön? Vai eikö sua haittaa ne taitteet?
Mut joo, silitän, koska tykkään siitä ja koska vaatteet säilyy pitempään parempina, lika ei tartu niin herästi esim. Puuvillaisiin vaatfeisiin, kun niitä silittää.
Ei minulla edes ole sellaisia vaatteita, mitä olisi pakko silittää. Työssänikin pärjään rennoilla vaatteilla, esim. trikoopaidat siliävät päälläkin sen, minkä ovat kaapissa rypistyneet.
eikä aikan i riittäisi moiseen. Lisäksi kaappitilaa on niin vähän, eteti ne sileänä siellä pysyisikään. Silitän vaatetita silloin kun on ihan pakko=)
Panen kaappiin. Sieltä sitten silitän paitapuseroita ja muutaman siistimmä t-paidan, jota tulee käytettyä kodin ulkopuolella. Miehen vaatteita en silitä ja lasten vaatteita vain jos mennään jonnekin kylään.
tyynyliinat, paidat, pöytäliinat.
MUTTA olisihan ne silittyt alushousut kieltämättä kiva vetäistä jalkaan
;-)
En nyt mitään yöpukuja tai neuleita sentään.
Mahtuu paremmin kaappiinkin, kun on sopivasti litattu ja viikattu.
Ainoa mitä silitän (pakolla) on silitystä vaativat kauluspaidat. Mies silittää itse omat paitansa. Inhotaan molemmat silittämistä.
Ainakin meidän kennorumpu-Miele sileyttää jopa pellavan! (sitä ei tosin varsinaisesti kuivata vaan ainoastaan sileytetään, jonka jälkeen vaatteet kuivuvat henkarilla täysin käyttökuntoisiksi)
Minulla on vain harvoja vaatteita jotka kaipaavat silitystä, ne tietenkin silitän.
Silitän samalla kun kattelen iltaisin telkkaria, eli onko sillä sen " elämän" kannalta nyt niin iso ero, seisooko silitysrauta kädessä vai lojuuko vaan sohvalla?
mitä ihmeen näyttämistä toi on?!?! juu, katsokaa kaikki kyllä mä jaksan nähdä vaivaa ja silitän lasteni vaatteet -olen ylivoimaisen hyvä äiti! kunhan ilmoitatte jos tuutte kylään meille, ett ehdin silittää lapsille vaatteet päälle
buahaahhhhaaa
Taisi olla kesällä, kun olin menossa hautajaisiin.
Aika monet vaatteet, jos ovatkin aavistuksen ryppyisiä päälle laitettaessa, siliävät nopeasti päällä, olen huomannut. Vuodevaatteiden, tai lähinnä tyynyliinojen, joskus toivoisin olevan sileämpiä, mutta en tosiaan jaksa ruveta niitä erikseen silittämään. Elämän voi käyttää niin monella eri tavalla.