Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ettekö tosiaan silitä vaatteita ennen kaappiin laittamista?

Vierailija
29.06.2006 |

Luin tuota pyykin viikkausketjua ja pisti silmääni, että ne laitetaan narulta suoraan kaappiin. Eikö nykyään enää silitetä vaatteita, olenko vanhanaikainen? :) Vai silitättekö sitten, kun otatte päällepantavaa?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla kesällä, kun olin menossa hautajaisiin.

Aika monet vaatteet, jos ovatkin aavistuksen ryppyisiä päälle laitettaessa, siliävät nopeasti päällä, olen huomannut. Vuodevaatteiden, tai lähinnä tyynyliinojen, joskus toivoisin olevan sileämpiä, mutta en tosiaan jaksa ruveta niitä erikseen silittämään. Elämän voi käyttää niin monella eri tavalla.

Vierailija
22/64 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi vaatteiden pitäisi olla sileät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitän verhoja ja pöytäliinoja jos tarvii. (Yleensä ennen joulua) Ehkä noiden lisäksi kerran vuodessa jotain vaatetta. En koskaan osta helposti rypistyvää vaatetta. Kun laitan pyykit kuivaamaan niin laitan ne silloin ns. siististi niin ei muuta tarvi. On mullakin yksi tuttu, joka silittää pikkuhousutkin ja hän on vielä kolmen lapsen äiti. On kyllä aina vähän kireä, joten oisko tolla huonolla organisaatiokyvyllä sit jotenkin tekemistä... Ei voi jättää silittämättä kun aina on silittänyt ja sit jos jättää, niin voi huomata miten tyhmä on ollut kun tuollaiseen on aikaa tuhlannut...

Vierailija
24/64 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kotiäitinä, silitin kaikki vaatteet.

Kun palasin työelämään, huomasin ettei siihen ole enää aikaa. En ole huomannut elämänlaadun kärsineen.

Vierailija
25/64 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tulee rautaa liikutettua, tosi ryppyinen saa olla.

Suosin vaatteita, jotka ei vät rypisty pahasti tai siliävät nopeasti päällä..suuremmista rympyistä.

Vierailija
26/64 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitän. Kaikki. Myös lasten puuvillaiset sukkahousut. Ja myös ne pikkuhousut. :) Koen olevani jollain tapaa nuhjuinen, jos joutuisin pitämään silittämättömiä vaatteita.

Silittelen yleensä iltaisin, kun saan lapset nukkumaan. Jos viikolla kertyy rästiä, niin sunnuntai-iltaisin parkkaan itseni tv:n ääreen laudan ja raudan kanssa.

Vierailija
27/64 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripusta vaatteet henkareihin roikkumaan.

Ihan riittävän sileitä ovat tavalliseen arkikäyttöön.

En edes osta sellaisia vaatteita jotka rypistyvät pahasti.

Vierailija
28/64 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt mitään yöpukuja tai neuleita sentään. Mahtuu paremmin kaappiinkin, kun on sopivasti litattu ja viikattu.

Siis jos ne viikattu hyllylle.

Silitätkö vaatteet uudestaan sitten kun otat käyttöön? Vai eikö sua haittaa ne taitteet?

Vierailija
29/64 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut joo, silitän, koska tykkään siitä ja koska vaatteet säilyy pitempään parempina, lika ei tartu niin herästi esim. Puuvillaisiin vaatfeisiin, kun niitä silittää.

Vierailija
30/64 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla edes ole sellaisia vaatteita, mitä olisi pakko silittää. Työssänikin pärjään rennoilla vaatteilla, esim. trikoopaidat siliävät päälläkin sen, minkä ovat kaapissa rypistyneet.

Vierailija
31/64 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä aikan i riittäisi moiseen. Lisäksi kaappitilaa on niin vähän, eteti ne sileänä siellä pysyisikään. Silitän vaatetita silloin kun on ihan pakko=)

Vierailija
32/64 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panen kaappiin. Sieltä sitten silitän paitapuseroita ja muutaman siistimmä t-paidan, jota tulee käytettyä kodin ulkopuolella. Miehen vaatteita en silitä ja lasten vaatteita vain jos mennään jonnekin kylään.

Vierailija
33/64 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyynyliinat, paidat, pöytäliinat.

MUTTA olisihan ne silittyt alushousut kieltämättä kiva vetäistä jalkaan

;-)

Vierailija
34/64 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt mitään yöpukuja tai neuleita sentään.

Mahtuu paremmin kaappiinkin, kun on sopivasti litattu ja viikattu.

Vierailija
35/64 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan enkä mitään

Vierailija
36/64 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä silitän (pakolla) on silitystä vaativat kauluspaidat. Mies silittää itse omat paitansa. Inhotaan molemmat silittämistä.

Vierailija
37/64 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän kennorumpu-Miele sileyttää jopa pellavan! (sitä ei tosin varsinaisesti kuivata vaan ainoastaan sileytetään, jonka jälkeen vaatteet kuivuvat henkarilla täysin käyttökuntoisiksi)

Vierailija
38/64 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain harvoja vaatteita jotka kaipaavat silitystä, ne tietenkin silitän.

Vierailija
39/64 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitän samalla kun kattelen iltaisin telkkaria, eli onko sillä sen " elämän" kannalta nyt niin iso ero, seisooko silitysrauta kädessä vai lojuuko vaan sohvalla?

Vierailija
40/64 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmeen näyttämistä toi on?!?! juu, katsokaa kaikki kyllä mä jaksan nähdä vaivaa ja silitän lasteni vaatteet -olen ylivoimaisen hyvä äiti! kunhan ilmoitatte jos tuutte kylään meille, ett ehdin silittää lapsille vaatteet päälle

buahaahhhhaaa