Kissojen pelkääjät ovat naurettavia!
Meillä on kissoja 2. Sosiaalisia tapauksia, puskevat päällä ja kehräävät, antavat silittää jne.
Eräs ystävä käy meillä usein kahvilla ja oikein säpsähtelee kun kissa ilmestyy jalkoihin. Olen monasti sanonut ettei se tee mitään, ole rauhassa, mutta tyyppi menee jäykäksi. Viimeeksi kissa hyppäsi pöydälle joka on ikkunan edessä, niin tämä ystävä pyysi minua hätyyttämään sen pois. Ihmettelin miksi, emme olleet pöydänääressä vaan pöytä on tyhjänpanttina muuten, paitsi sillä pidän muutamaa viherkasvia ja se toimii kissojen kyttäyspaikkana.
On kuulemma luonnotonta että eläin pomppii tasoilla, niiden pitäisi kuulemma kestää lattialla niin sitten hän voisi rauhoittua.
Pyysi minut lukitsemaan kissat makuuhuoneeseen aina kun käy meillä ja väittää vaan että vihaa kissoja, eikä voi tunnustaa että oikeasti pelkää niitä. Kissat eivät ole ikinä tehneet hänelle mitään.
Minua ärsyttää koko vaatimus, ja aion pitää kissat jatkossakin vapaana kotonani.
Onko muut kissaihmiset kokeneet samaa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Mitä naurettavaa on fobioissa.
Kissojen pelko, ötökkäkammo, bakteerikammo, korkeanpaikankammo suljetunpaikankammo, torikammo....
Siinä tavallisimpia.
Kissafobia?! Jo on erikoinen. Ettei olisi vaan kissaviha? Vai miltä kuulostaa: lammasfobia, lehmäfobia, sikafobia, hamsterifobia tai kultakalafobia?
Aivan, tekosyyltä.
Oletko tutustunut psykologiaan edes tietosanakirjan fobia- luvun verran?
Et?
Minä kyllä pelkään, sekä kissoja että koiria.
En vihaa, haluaisin tykätä eläimistä.
Se on joku lapsuudessa omaksuttu juttu. Muistan,kuinka kaverin kotona oli aina kissanpentuja jotka kiipesivät jalkoja pitkin ja ne kynnet tuntuivat housujen läpi. Sitten, kun niitä piti leikittää, koska niin kuului tehdä, kävivät käsivarsiin kiinni kynsillään. Siihen olisi kuulunut nauraa, mutta se sattuu, eikä ollut hauskaa
Muistan myös kuinka mummolan ajokoira yritti aina käydä kimppuuni. Luulin, että söisi minut jos ylettyisi. Kangistun edelleenkin kauhusta, kun kissa tai koira tulee lähelle. Näin siis vaikka olisin ensin sitä ihaillut ja hauskana pitänyt.
Luoja varjele, jos vanhana joudun dementiakotiin, jossa on kissoja viihdykkeenä.
Minulla on kolme kissaa ja koira. Mut en oo kyl koskaa huomannu et joku pelkäisi mun kissoja. Kaikki vaa silittelee niitä :D mut sitte ite pelkään kaikkii rottwailereita, pittbulleja ja kaikenmaailman taistelukoiria. Vaikka omistankin kultaisennoutajan. Mut ei tulis mieleenkään mennä mihkää koirapuistoo oman koirani kanssa. Tai semmoisen ihmisen luo kylää jolla tämmöinen koira on. Toinen pelkoni on hevoset.
Vierailija kirjoitti:
Emme pelkää. Lapset ampuvat niitä huvikseen maillamme.
Me taas puolestamme käymme virittämässä koirianne varten niitä rotanmyrkkymakkaroita.
Kissat eivät niihin koske, mutta koiranne hotkivat heti.
Kissanomistajan asunnot haisee AINA, vaikka kuinka sitkeäsri yrittää väittää, että ei meidän kissanvessa haise. No kyllä muuten haisee! Sen hiekkalaatikom jatkuva puhdistus ei auta yhtään mitää, kun se pistävä haju on tarttunut jo pintoihin. Omistajat ovat vain niin tottuneita siihen hajuun, etteivät huomaa sitä ennen kuin alkaa tuntua omassa nenässä. Meille muille se haisee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kissanomistajan asunnot haisee AINA, vaikka kuinka sitkeäsri yrittää väittää, että ei meidän kissanvessa haise. No kyllä muuten haisee! Sen hiekkalaatikom jatkuva puhdistus ei auta yhtään mitää, kun se pistävä haju on tarttunut jo pintoihin. Omistajat ovat vain niin tottuneita siihen hajuun, etteivät huomaa sitä ennen kuin alkaa tuntua omassa nenässä. Meille muille se haisee koko ajan.
Koiranomistajan kotona haisee AINA aivan järkyttävälle märälle koiralle, vaikka kuinka omistaja sanoisi ettei meillä vaan. Kyllä vaan haisee ja PAHALLE!
Vierailija kirjoitti:
Luoti per kissa on sopiva annostus.
Mutta muistakaa ampuma-aselaki. Taajamassa ei saa hommaa hoitaa,
Myrkkymakkara per koira on sopiva annos
Mutta muistakaa ostaa tarpeeksi makkaroita ja rotanmyrkkyä, nimenomaan taajamissa. Muuten niistä ei päästä ikinä eroon.
Youtube videoissa näkee miten kissan ajatuksissa on miten tukehduttaa tuo niiden ollessa vauvan lähellä.
Pelkäämisessä ei ole mitään naurettavaa. Fobia voi kohdistua mihin tahansa asiaan, toiset ovat yleisempiä kuin toiset, mutta yhdessä telkkaridokumentissa muistan nähneeni henkilön joka pelkäsi... nappeja!
Mä pelkään kissoja, minkäs sille voi. En missään nimessä vihaa niitä, päinvastoin. Jos on mukava kissa ja saan tutustua rauhassa niin tykkään niistä oikeesti, ihania ne on. Kai mä oon tuntenut liian monta sellaista tapausta jotka hyökkää kimppuun, puree ja raapii, oon oppinut varomaan. Joitain koiria pelkään myös, sellaisia jotka on jotenkin vähäeleisiä ja tylyn näköisiä. Yleensä en kuitenkaan pelkää koiria, jotenkin niiden eleiden ja ilmeiden tulkitseminen on helpompaa kuin kissojen ja mulla on rennompi olo. Kissoja en läheskään aina ymmärrä ja odotan vain sitä että jos se onkin kohta jalassa kiinni tms. Mun mielestä ihmiset jotka ei ymmärrä toisten pelkoja, on naurettavia.. Oikeesti pelko voi kohdistua mihin vain eikä se oo läheskään aina järjellä selitettävissä. Itehän pelkään siis kissojakin enemmän esimerkiksi hämähäkkejä, siinä nyt ei oo järkeä senkään vertaa mut se nyt vaan on niin. Tätini taas pelkää koiria, monia pieniäkin, eikä se oo mulle mikään ongelma vaikka mullakin on ollut koira. Tiedän ettei se voi pelolleen mitään joten miksi se mua haittaisi. Varmaan jokainen pelkää jotain, kannattaa pitää mielessä ettei se oma pelon kohde oo välttämättä yhtään sen järkevämpi ja kuinka kurjalta se tuntuisi jos joku nauraisi sille.
Johtuneeko siitä että pienenä naapurin kissa kävi päälle. Olen ihmetellyt miksi kissat on tuntuneet vastenmielisiltä ja äitini kertoi että kun olin pienenä (joku 2-3v) ollut pihalla ja saanut naapurin katilta ihan kunnolla selkään. En toki muista koko tapahtumaa mutta katit on edelleen vastenmielisiä.
Vierailija kirjoitti:
Hei ei se pelkää kissaa, vaan pelkää että saa kissasta koronaviruksen.
Hey cat, SOCIAL DISTANCING!!!
Noniin, nythän noin kävi:
"Kissa sai omistajaltaan koronaviruksen"
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006456938.html
Eli ihan oikein on pelätä sitä että kissalta voi saada koronan.
Olen ollut aina kissojen kanssa tekemisissä mutta kyllä mua ainakin jännittää varsinkin uuden kissan kohtaaminen. Kerran nimittäin ilman mitää varoitusta naapurin katti hyökkäsi naamalle ja hyvä kun ei slmät puhjennut.
Pelkään myös isoja koiria. Itselläni on pieni koira.
Hyvä, ei tarvitse tullakaan meille lokkeilemaan!