Tällaisina aikoina kannattaa ottaa projektiksi lukea Raamattu kannesta kanteen
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
whatwouldjesusdo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon tullut siihen tulokseen, että kymmenen käskyä määrittää riittävän hyvin koko kultin luonteen. Jos moisiin käskyihin pitää 4/10 käskystä sisällyttää päämiehen perseen nuolemista, niin se on sellainen kultti johon en halua ottaa osaa.
Ja samalla tavalla rusinoita napsimalla vaikkapa Maosta saa kelpo jumalan, olihan silläkin ihan hyviä sitaatteja. Jättää vaan ne ikävät jutut huomiotta, kuten uskonnotkin tekee 💁♂️
Suurin osa kymmenestä käskystä liittyy tosiasiassa toisen omaisuuteen, johon ei saa kajota. Ei saa varastaa, ei saa tavoitella toisen tavaraa tai puolisoa eikä mitään omaisuutta.
Kolme käskyä liittyy näihin asioihin suoraan ja ”älä tee aviorikosta” myös siinä mielessä, jos aviorikokseen on johtanut jonkun toisen puolison himoitseminen.
Onko avioero rikos?
Tyyliin EN ENÄÄ HIMOITSE OMAA VAIMOANI
Vaimolta ei oo herunut "KARJALANPIIRAKKAA" vuosiin
onko tämä aviorikos?
Jeesus sanoi heille: "Se, joka hylkää vaimonsa ja menee naimisiin toisen kanssa, on avionrikkoja ja tekee väärin vaimoaan kohtaan. Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, hänkin tekee aviorikoksen." (Mark. 10:1-12).
miksi kristityt eroaa?
Vaimolta ei oo herunut "KARJALANPIIRAKKAA" vuosiin
saako taivaassa KARJALANPIIRAKKAA?
Ei saa mutta enkeleillä on pippelit ja pallit jalkovälissä:)
Uusi testamentti riittää Jeesuksen uskoisille mitään juutalaisia taruja enää tarvita . Jeesus sovitti syntimme siinä kunnon jouluinen lahja taivaasta siihen kun turvaamme . Golgatan ristiin . Se on niin että kaikille se lahja ei kelpaa . Kiitos Jeesus joulun lahjasta sovituksesta ja ikuisesta elämästä amen . Se Jeesuksen elämä on meille annettu .
Grimmin sadut on paljon mielenkiintoisempi, jos kerran satuja on tarkoitus lukea.
Wjjsjs kirjoitti:
Joskus yrittänyt uutta testamenttia lukea, tuntuu turhauttavalta kun ei ymmärrä ilman pyhää Henkeä, raamatun lukeminen jäänyt
Ikävää jos sulla ei ole Jeesuksen henkeä . Uudessa liitossa pojassa Jeesuksessa se on kaikilla . Holy spirit meissä kristityissä . Me kyllä ymmärretään uusi testamentti ihan hyvin .
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun inspiroimana jaan nyt teille päivän sanan. Aion avata Raamatun silmät kiinni ja tökätä sormen sattunanvaraiseen kohtaan. Odottakaapa hetki, noudan Raamatun.
Tässä. Viides Mooseksen kirja, luku 18 jae 20. "Jos taas joku profeetta julkeaa minun nimissäni puhua sellaista, mitä minä en ole käskenyt hänen puhua, tai puhuu vieraiden jumalien nimissä, hänen on kuoltava."
Tämä selvä.
(Uskaltaisin väittää että kristittyjen keskuudessa on paljon sellaisia jotka puhuvat Jumalan nimissä sellaista mitä Jumala ei ole käskenyt, mutta mitäpä minä tietäisin.)
Juu paljon myös juutalaisista muslimeissa jotka puhuu omiaan sekä hellareissa vapareissa babtisteissa jehovissa .... Ortodokseissa . Verhoja shamaaneja taikureita joka lähtöön ennustajia selvänäkijää ajatusten lukijaa woodoota . Noituus on yleistä myös budhalla ja new age . Lohikäärme puhuu valhetta dragon . Keltainen vaara . Mutta Jeesus taas tekee totta puhuu totta siksi ei pidä ihmisiä uskoa vaan Jeesusta uudessa testamentissa , ristiin naulittuna . Kuka muu on sovittanut syntisi ?? Älä eksy .
Assburger kirjoitti:
Wjjsjs kirjoitti:
Joskus yrittänyt uutta testamenttia lukea, tuntuu turhauttavalta kun ei ymmärrä ilman pyhää Henkeä, raamatun lukeminen jäänyt
Et ole pekkaa pahempi, noista kysymyjsistä alkukirkko kinasteli kovasti ja myöhemmin niihin on palattu, eri uskonsuunnat ovat usein lähteneet erilaisista painotuksista.
Ei perusasia Golgatan ristin sovitus ole mihinkään kadonnut edes oppiriitoihin joista isoin osa johtuu kieliongelmista väärinymmärryksiä . Risti on risti synti sovitettu . Joh evankeliumi 3 luku . Kohta 16-18 . Ota suurennuslasi näet paremmin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kaiken muun kurjuuden lisäksi pitäisi lukea ihmisiä vihaavan, verenhimoisen mielikuvitusolennon säännöistä?
Muistakaas, että jos uskotte jumaliin, uskotte samalla että jumala loi myös koronan.
Tähän maailmaan kuuluu myös kurjia asioita. Emme ole vielä taivaassa. Ainoa tie taivaaseen on Jeesus.
Tarkoitatko, että ne jotka eivät ole edes kuulleet Jeesuksesta, joutuvat helvettiin.
Jeremian 19:9
Ja minä panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa, jolla heitä ahdistavat heidän vihollisensa, ne, jotka etsivät heidän henkeänsä.
Hesekielin 5:10
Sentähden tulevat sinun keskelläsi isät syömään lapsiansa, ja lapset tulevat syömään isiänsä, ja minä teen sinussa tuomiot ja hajotan sinun jäännöksesi kaikkiin tuuliin.
3 Mooseksen 26:29
Ja te syötte poikienne lihaa, ja tyttärienne lihaa te syötte.
2 Kuninkaiden 6:28-29
[28] Ja kuningas sanoi hänelle: "Mikä sinun on?" Hän vastasi: "Tämä vaimo sanoi minulle: 'Anna tänne poikasi, syödäksemme hänet tänä päivänä, niin syömme huomenna minun poikani'.[29] Ja me keitimme minun poikani ja söimme hänet. Ja minä sanoin toisena päivänä hänelle: 'Anna tänne poikasi, syödäksemme hänet'. Mutta hän piilotti poikansa."
Valitusvirret 4:10
Armeliaat vaimot keittivät omin käsin lapsiansa: ne tulivat heille ruuaksi tyttären, minun kansani, sortuessa.
Valitusvirret 2:20
Katso, Herra, ja tarkkaa, ketä olet antanut tämän kohdata: pitäisikö vaimojen syödä oma hedelmänsä, vaalimansa pienet lapset; pitäisikö Herran pyhäkössä tapettaman papit ja profeetat?
5 Mooseksen 28:53-57
[53] Siinä hädässä ja ahdistuksessa, johon sinun vihollisesi saattaa sinut, sinä syöt oman kohtusi hedelmän, syöt poikiesi ja tyttäriesi lihaa, jotka Herra, sinun Jumalasi, on sinulle antanut.[54] Hempeästi ja hekumallisesti elänyt mies sinun keskuudessasi katselee silloin karsaasti veljeänsä ja vaimoaan, joka hänen sylissänsä on, ja jäljellä olevia lapsiaan, jotka hän on jättänyt henkiin;[55] kenellekään heistä hän ei anna lastensa lihaa, jota hän itse syö, kun hänellä ei ole mitään muuta jäljellä, siinä hädässä ja ahdistuksessa, johon vihollisesi saattaa sinut kaikissa sinun porteissasi.[56] Hempeästi ja hekumallisesti elänyt nainen sinun keskuudessasi, joka hekumassaan ja hempeydessään ei edes yrittänyt laskea jalkaansa maahan, katselee silloin karsaasti miestä, joka hänen sylissänsä on, ja poikaansa ja tytärtänsä[57] eikä suo heille jälkeläisiä, jotka tulevat hänen kohdustansa, eikä lapsia, joita hän synnyttää, sillä kaiken muun puutteessa syö hän ne salaa itse siinä hädässä ja ahdistuksessa, johon vihollisesi saattaa sinut sinun porteissasi.
Aloittakaa Uudesta Testamentista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kaiken muun kurjuuden lisäksi pitäisi lukea ihmisiä vihaavan, verenhimoisen mielikuvitusolennon säännöistä?
Muistakaas, että jos uskotte jumaliin, uskotte samalla että jumala loi myös koronan.
Tähän maailmaan kuuluu myös kurjia asioita. Emme ole vielä taivaassa. Ainoa tie taivaaseen on Jeesus.
Tarkoitatko, että ne jotka eivät ole edes kuulleet Jeesuksesta, joutuvat helvettiin.
Heille kuulemma riittää, että ovat jotakuinkin kunnollisia ihmisiä. Mutta heti kun kuulevat Jeesuksesta se on käänny tai kärsi.
Pirkka wc-paperi on pehmeämpää.
saako taivaassa KARJALANPIIRAKKAA?