Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tällaisina aikoina kannattaa ottaa projektiksi lukea Raamattu kannesta kanteen

Vierailija
28.03.2020 |

Siellä on hyviä opetuksia.

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kannesta kanteen ei raamattua kannata lukea. Sukuluettelot ja mooseksen aikaiset lait kannattaa jättää sikseen ja keskittyä hyvään sisältöön.

Vierailija
2/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastot on kiinni, eikä mulla ole sitä omana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin just jatkaa Raamatun lukemista.

Vierailija
4/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä löytyy.

Vierailija
5/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin just jatkaa Raamatun lukemista.

Second handeissa on paljon Raamattuja esim parilla eurolla kappale.

Vierailija
6/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pistää muistiin sieltä kaikki epäloogisuudet ja nykypäivän epäpätevyydet (ei avioeroa jne). Sitten voi pistää jauhot suuhun himouskovaisille, jotka perustavat väitteensä raamattuun. Eli kirjaimellisesti lukea kuin piru Raamattua.

Vierailija
7/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlelta voi lukea esim kaikki psalmit ja sananlaskut. Kehottaisin aloittamaan sananlaskuista. Ne ovat lyhyitä ja sopivat tähän päivään hyvin.

Vierailija
8/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän on pakkoluettu jo lastentarhassa,  alakoulussa , keskikoulussa ja lukiossa. Rippikoulussa. Sen jälkeen  voi jo valita itse parempia kirjoja tilalle. Lähihistoriiaan voisi nuoret tainakin tutustua.. Ehkä olisi hyvä lukea vaikka finlexiä, siinä olis arjen viisautta monelle.

Vierailija
9/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlelta voi lukea esim kaikki psalmit ja sananlaskut. Kehottaisin aloittamaan sananlaskuista. Ne ovat lyhyitä ja sopivat tähän päivään hyvin.

Sopii twitter sukupolvellekin.

Vierailija
10/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kaiken muun kurjuuden lisäksi pitäisi lukea ihmisiä vihaavan, verenhimoisen mielikuvitusolennon säännöistä?

Muistakaas, että jos uskotte jumaliin, uskotte samalla että jumala loi myös koronan.

Vierailija
11/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän on pakkoluettu jo lastentarhassa,  alakoulussa , keskikoulussa ja lukiossa. Rippikoulussa. Sen jälkeen  voi jo valita itse parempia kirjoja tilalle. Lähihistoriiaan voisi nuoret tainakin tutustua.. Ehkä olisi hyvä lukea vaikka finlexiä, siinä olis arjen viisautta monelle.

Tässä onkin juuri se mitä ihmettelen: pakkolukeminen. Tuolla saa ihmisen monesti vain vieroittumaan Jumalasta ja Raamatusta. Tällaista pakkoluetuttamista ei pitäisi tehdä. (olen itse nykyään uskis)

Vierailija
12/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raamattua voi lukea myös historiallisena dokumenttina joka määritti länsimaisen demokratian.

Vierailija
13/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että kaiken muun kurjuuden lisäksi pitäisi lukea ihmisiä vihaavan, verenhimoisen mielikuvitusolennon säännöistä?

Muistakaas, että jos uskotte jumaliin, uskotte samalla että jumala loi myös koronan.

Raamatussa on kielletty tiettyjen asioiden teko ja ihminen on niitä tehnyt vaikka on kiellettyä!

Vierailija
14/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä löytyy.

Nää, netistä löytyy liian helposti jotain muuta paljon mielenkiintoisempaa ja opettavaisempaa. Kuten esim. tämä AV.

Vierailija
15/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ta na pyrkii laittamaan Jumalan syyksi, vaikka se piru on itse houkutellut ihmisen tekemään kiellettyjä asioita, niitä joista Raamatussa varoitetaan ja kielletään tekemästä.

Vierailija
16/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä? Se on alun perin Lähi-idän juutalaisille ja juutalaislähtöisille heimoille tarkoitettu sääntökirja ja sukuluettelo.

Eurooppalaisten kannattaa tutustua omaan menneisyyteensä, pakanallisiin uskomuksiin ja perinteisiin. Emme ole juutalaista aavikkokansaa. Meillä on oma kulttuurimme, ja siihen syventyminen on huomattavasti hyödyllisempää ja henkisesti kehittävämpää nykyihmiselle.

Vierailija
17/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä raamattua voi lukea myös historiallisena dokumenttina joka määritti länsimaisen demokratian.[/quote]

:D  Hyvä vitsi!

Vierailija
18/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo henkimaailman voimat ovat ihan todellisia voimia; niin Jumala kuin saa tana kin.

Vierailija
19/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo henkimaailman voimat ovat ihan todellisia voimia; niin Jumala kuin saa tana kin.

Ja viirukset.

Vierailija
20/153 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri kannesta kanteen ei raamattua kannata lukea. Sukuluettelot ja mooseksen aikaiset lait kannattaa jättää sikseen ja keskittyä hyvään sisältöön.

Sukuluettelot toki kannattaa skipata, mutta muuten tietenkin kannattaa lukea kannesta kanteen. Jokataåauksessa eri uskonsuunnay ottavat VT:n puolelta pätkiä js antavat niille erilaisia painotuksia.

Lukemalla loko kirjan, saa perspektiiviä näihin.