Tänään perjantaina 27.3.2020 älä mene ravintolaan!
Nyt on aika tehdä valinta.
Epidemian alkuvaiheessa jokainen vältetty sairastuminen torjuu useamman sairastumista myöhemmin. Jos lähdette tänään viettämään aikaanne ravintoloissa niin teidän valinnallanne on varsin ikäviä seurauksia niille, joiden infektio on aikanaan peräisin alun perin teidän välittämä. Tartuttaa kun voi oireettomanakin josta syystä johtuen yritetään välttää turhia kontakteja.
https://yle.fi/uutiset/3-11272825
Eristämisen tarkoituksena on nimenomaan hillitä taudin leviämistä näin alkuvaiheessa ja siten vähentää epidemian huipun aikana tarvittavaa määrää tehohoitopaikkoja, joita on varsin rajallisesti tarjolla.
Jos tänään olette ravintolassa niin teillä ei ole myöhemmin oikeutta valittaa siitä että jäätte itse tai joku läheisenne jää vaille elintärkeää hoitoa kun sitä tarvittaisiin. Elämä on täynnä valintoja ja tämä on yksi tärkeä sellainen.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitä, että jos menet ravintolaan ja kannatkin oireettomana virusta, saatat tartuttaa henkilö X:n. Tämä henkilö X tartuttaa 2 muuta, nämä 4 muuta, nämä 8 muuta ja niin edelleen, ja yksi näistä tartunnan saaneista on äitisi lähikaupan kassa, joka tartuttaa vaikka, eri kaupungissa tällä hetkellä asuvan äitisi/puolisosi/lapsesi ja hän joutuu teholle. Koska sinun piti päästä baariin.
Joo näinhän yksinkertaista ja suoraviivaista se tarttumisen matikka on. Kas kun ei hallitus ole jo palkannut sinua erityisasiantuntijaksi.
Miten pihalla pitää olla, ettei tajua tuon olleen pelkistetty esimerkki, ei takuuvarma laskukaava? t.eri
sodoma, gomorra ja kumppanit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sodoma, gomorra ja kumppanit kirjoitti:
Itse en valitettavasti luota ihmisiin ollenkaan. Viimeistään tämä koronaepidemia on näyttänyt minulle millaisia omahyväisiä, moraalittomia, saastaisia, itsekkäitä, pelokkaita pikku paskoja suurin osa ihmisistä on.
Niin sinäkin. Mutta onneksi en palkkaisi sinua, päästäisi ystäväksi tai miksikään muuksikaan.
Emme niin. Sinä olet häviäjien paatissa. Jos naurattaa nyt: jutellaan viiden kuukauden kuluttua tästä uudestaan.
Keski-ikäisetkin luulevat olevansa kuolemattomia. Nuorien kohdalla sen ymmärtää jotenkin, neljäkymppisellä pitäisi olla jo päinvastaista kokemusta tuttavapiirissään.
Vierailija kirjoitti:
Tänään ravintolaan, baariin, kuppilaan tms. menevien otsaan voisi lyödä pysyvän leiman tekstillä "Olin idiootti, rikoin ohjeistusta, minua ei saa hoitaa, jos saan koronan"
Ovella voisi portsari laittaa tuon leiman pysyvällä mustalla tussilla.
Tänään ravintolaan, baariin, kuppilaan tms. menevien otsaan voisi lyödä pysyvän leiman tekstillä "Olin idiootti, rikoin ohjeistusta, minua ei saa hoitaa, jos saan koronan"